فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق املاح معدنی

اختصاصی از فی ژوو دانلود تحقیق املاح معدنی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق املاح معدنی


دانلود تحقیق املاح معدنی

 

تعداد صفحات : 47 صفحه         -        

قالب بندی :  word              

 

 

 

املاح معدنی

املاح معدنی ترکیبی از شبه فلزات مانند کلر cl، کربنC ،هیدروژن H،گوگرد S  ،ازت N  ،فسفرP  ،فلوئورF ،برم Br ، ارسنیک As وفلزات مختلف مثل ؛ سدیم Na ،پتاسیم K،منیزیم Mg،منگنزMn ،آهن Fe،روی Zn،مسCu ،
نیکل Ni،کوبالتCDوآلومنیوم Alوسرب Pbو . . . . می باشد .

این املاح دربدن انسان قابل هضم وجذب می باشد وقسمت اعظم رشد ونمو بدن وفعل وانفعالهای شیمیائی وفیزیولوژی بوجود آنها بستگی دارد .

چون اندامهای بدن انسان قادر به ساختن این اجسام نیستند باید مایحتاج بدن از راه خوراکی تامین گردد ، مصرف صحیح مواد خوراکی درطول روز مثل ؛ انواع سبزیجات ومیوه جات وسایر مواد خوراکی حبوبات ، غلات ، گوشتها ، لبنیات و . . . تامین کننده این املاح هستند ، دراین بخش به انواع مواد خوراکی وویژگیهای آنها اشاره کرده ام .

کلورین :

این ماده به منزله سپور بدن است زیرا کلورین مواد زائد راازبدن خارج کرده از پیوره دندانها وچاقی زیاد جلوگیری           می کند ویک ترکیب میکروب کش می باشد ومانع مسمومیتهای خودبخودی خون می شود وانواع مواد زائد وسموم را از انسان بیرون می ریزد از اینروبرای اشخاص چاق فوق العاده لازم است کلورین مهمترین ماده پاکیزه کننده بدن است البته این ماده می تواند درصورت مصرف نادرست زیان بار باشد ، کلورین پتاسیم بدن را خنثی کرده وبا آن واکنش نشان
می دهد ،البته فوائد آن بیشتر است ، مردمیکه بدن آنها بیش از حد لازم کلورین دارد ، افرادی بسیار شوخ وبی نزاکت هستند.

این ماده غدد زبان واعصاب رادرنزدیکی معده تحریک کرده وگرسنگی کاذب ایجاد می کند بهتر است این گرسنگی بامصرف میوه وسبزی برطرف شود.

کلورین بدن رامیتوان بامصرف غذاهای زیر تامین کرد :

مارچوبه Asparagus ، خیار  Cucumber ، کاهو  Lettuce ، نارگیل  Coconut ، آب چغندر  Beetjuice ،پنیر تخمیر شده ، گردو           ، شیر بز  Goats Milk

 فسفر و فسفاتها

این شبه فلز درخاک بصورت فسفات وجوددارد وباغذا به بدن انسان می رسد . فسفر درترکیب پیاز ، مغز ، مغز حرام ،
مغز استخوان ومایعات بدن نقش حساسی دارد درکارهای فکری این ماده مصرف می شود وعمل آن نظیر2+Ca کلسیم بوده وتنظیم آن بعهده کبد می باشد که این عمل را باکمک ویتامین (D-C) انجام می دهد ، دربیماران معتاد تحت درمان بوسیله داروهای متادون وکلونیدین که عوارض این داروها تاثیر بر روی کبد می باشد تنظیم فسفر بدن بخوبی انجام
نمی شود، یکی از مواردی که درمورد این بیماران باید رعایت گردد مصرف غذاهای دریایی وگردو ، پسته وفندق و انواع آجیل بغیر از انواع تخمه می باشد به منظور تنظیم فسفروفعالیت بموقع شبکه های عصبی وسلولهای مخچه .

جهت تنظیم صحیح فسفر وکلسیم بدن باید به میزان لازم از اشعه قرمز وماوراءقرمز آفتاب استفاده نمود شخص شما  هم بامصرف صحیح مواد غذایی فسفردار می توانید چراغهای سفید مغزتان را همواره روشن نگهدارید .

باید توجه کنید که کمبود یافقدان ویتان (د)  D دربدن فسفر ادرار شما را افزایش می دهد جهت تامین  Vit.D به بخش ویتامینها که درهمین بخش به آنها اشاره کرده ام مراجعه کنید .

فسفر ماده ایست که برای مغز وانرژی عضلانی فوق العاده لازم است وضدبیماریهای عصبی عمل می کند .

پرفسوریوشار : "بدون فسفر هیچ سلولی نمی تواند رشد ونمو کند "

فسفر درتولید مثل نقش بزرگی ایفا می کند ، کسانیکه بدنی سرشار و به میزان کافی ازاین عنصر را دارند قدرت تولید مثل بالایی دارند ، بدلیل کمبود این عنصر درپستانداران تولید مثل آنها کمتر است .

سلولهای سرطانی بدلیل اینکه سرشار از فسفر هستند باسرعت بالایی تکثیر می کنند.

بامصرف غذاهای زیر فسفر بدن خود را تامین کنید ، درمورد مصرف مواردی که بارنگ سیاه مشخص نشده هیچگونه محدودیت ومراعاتی وجود ندارد ؛

نخود ، لوبیا ، گوجه فرنگی ، کنگر ، ریواس ، کلم ، کرفس ، کاهو ، توت ، شلغم ، سیر ، پیاز ، سیب ، ذرت ،جو، اسفناج ،باقلا ، موز ، خرما ، بادام ، ماهی ، میگو،شیر

ید ؛

این ماده جهت کاروترشحات غدد تیروئید بسیار لازم است .

این ماده ضد اسکوربوت بوده وادرار آور است ، بیماریهای لنفاتیسم ، راشیتیسم ، سیفلیس ، ونقرس ورماتیسم را معالجه می کند ، تامین آن رابه صورت نمک ید دار به شخص شما به هیچ وجه توصیه نمی کنم ، یکی از ترکیبات لازم هورمونهای مترشحه از سیب آدم است سیب آدم غده ای است درزیر گلو وتامین کنده درجه حرارت بدن وتثبیت آن در 37C است تامین آن باید ازطریق مصرف غذاهای دریایی صورت بگیرد .

آلومینیوم :

این فلز درنسوج نباتی وحیوانی وجوددارد ولی اطلاعات زیادی درمورد نقش آن دربدن وجود ندارد ،ولی توصیه شده جهت پخت وپز و به ویژه سرخ کردن از ظروف آلومینیوم استفاده کنید .

منیزیم :

دراکثر میوه ها وحتی شیر وجود دارد وعمل هضم راآسانتر می کند تنظیم کننده کار سلسله اعصاب ومرتب کننده آن است درازدیاد قدرت موثر است ، بدن را درمقابل امراض عفونی وسرطان مقاوم می کند ترکیب وجمع نشدن کلسیم رادراستخوانها تسهیل می کند .

پتاسیم :

این فلز جهت تقویت قلب موثر است ،یک مثال ؛ اگر قلب یک حیوان زنده را درآورید وآن را درمحلولی مشابه سرم خون بیاندازید ، این قلب مدتی کارخواهد کرد ولی اگر پتاسیم این محلول رابگیرید فورا از کار خواهد افتاد .

کمبود پتاسیم دربدن سبب عوارض قلبی وقولنج اعصاب می شود ، این فلز ادرار رازیاد وطبیعت مزاج راقلیائی می کند ، مواد غذایی زیر تامین کننده پتاسیم بدن شما هستند آنهایی که بارنگ سیاه مشخص شده اند پتاسیم بیشتری دارند :

برنج ، گل گاوزبان ، ازگیل ، انگور ، به ، شربت لیمو ، توت فرنگی ، سیب زمینی ، پرتقال ، موز ، اسفناج ، شیر بز ، کاسنی  زرشک ، ماست ، دوغ .

آهک ؛

آهک غذای استخوانهای بدن است ، درمورد بیماریهایی مثل سل ، دمل ، کورک ، سرطان ، ورم غده ها وعفونت غده ها لازم است ، رژیمی که سرشار از میوه ها باشد آهک بدن راتامین می کند .

روی 

سبب فعالیت ویتامینهای بدن می شود.

آرسنیک :

این ماده سمی مهلک است ولی وقتی درمیوه ها باشد قابل هضم است و از سل جلوگیری می کند.

منگنز :

جهت تقویت حافظه وتعادل اعصاب ومقاومت بدن لازم است مهمترین مواد غذایی دارای منگنز ؛ گردو ، مغز بادام ، نارگیل تازه .

آهن :

این فلز بسیار مهم ، لازم وضروری برای بدن انسان می باشد ، درواقع رنگ قرمز خون وگوشت مربوط به وجود این فلز درهمیوگلوبین خون می باشد ، مصرف صحیح وبه مقدار کافی این فلز ، زیبائی چهره ، سرخ وسفید بودن پوست وگونه ها وقرمزی لبهای شما را تضمین می کند ، خوش رنگی ناخنهای شما مرهون این فلز است .

کمبود این عنصر دربدن سبب رنگ پریدگی ، کم خونی وضعف مفرط می شود.

درمواد غذایی زیر این عنصر مهم وجود دارد ؛

توت فرنگی ،اسفناج ، سیب ، گلابی ، انگورشاهی وسیاه ، انگور یاقوتی ، گندم ، لوبیا ، عدس ، کلم قرمز ، هویج ، انجیر ، بادام ، موز ، بلوط وانار .

جدول زیر رابرای آگاهی بیشتر شما ارائه می دهیم :

 

"مقدار آهن درصد گرم میوه ؛"

 

انجیر خشک

  1. 5gr

البته گوشت قرمز یکی ازمواد غذایی مهم تامین کننده این فلز دربدن است امامصرف زایدگوشت قرمزرابدلیل میزان چربی وبدلیل اینکه کلسترول خون شما راافزایش می دهد به مقدار زیاد توصیه نمی کنم ، زیرا عاملی جهت افزایش چاقی هم می باشد ، مصرف آن دو تا سه بار در طول یک هفته برای شما آن هم به میزان کم کافی می باشد .

توت فرنگی

  1. 74gr

بادام

  1. 10gr

بلوط

  1. 2gr

انجیر تازه

  1. 43gr

زرد آلوی خشک

  1. 5gr

موز

  1. 62gr

پرتقال

  1. 42gr

هندوانه

  1. 31gr

خرمای تازه

  1. 5gr

لیمو

  1. 61gr

گیلاس

  1. 54gr

رب گوجه فرنگی

  1. 3gr

تذکر :  از پخت وپز بویژه سرخ کردن مواد غذایی درظروف آهنی ومسی پرهیز کنید ، ازتماس روغن های جامد ومایع خوراکی باوسایل یا ظروف آهنی ومسی جدا جلوگیری کنید زیرا آهن ومس دو عامل اصلی وتسریع کننده اکسیداسیون چربیها هستند.

مس ؛

این فلز یکی از عناصری است که در بدن انسان وجود دارد ، مصرف سبزیجات نیاز بدن را به این عنصر برطرف می سازد  چون بچه مقداری از مس بدن مادر رامیگیرد معمولا زنان آبستن مبتلا به فقر مس میشوند ، خارشی که درماههای آخر حاملگی عارض زنان میشود بعلت کمی مس است .

مغز گردو دارای مقداری مس است وبایستی به بانوان باردار خوردن آنرا توصیه کرد خوردن خوراکیهایی مثل خورشت فسنجان وکله جوش که باگردو درست میشوند ومصرف سبزیجات تازه وگوشت قرمز برای رفع عوارض آبستنی  مخصوصا خارش وجلوگیری ازترشحات سفید مفید است .

 

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق املاح معدنی

دانلود تحقیق انرژی هسته ای

اختصاصی از فی ژوو دانلود تحقیق انرژی هسته ای دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق انرژی هسته ای


دانلود تحقیق انرژی هسته ای

 

تعداد صفحات : 22 صفحه         -        

قالب بندی :  word              

 

 

 

مقدمه

در حال حاضر انرژی اتمی یکی از منابع مهم انرژی بسیاری از کشورهای جهان است .  با وجود این ، تا سالهای اخیر اکثر مردم دربارة آن بی اطلاع بودند در اواخر جنگ جهانی دوم  زمانی که دو بمب اتمی بر روی شهرهای ناکازاکی و هیروشیما در ژاپن انداخته شد ، برای اولین بار مردم پی بر قدرت انرژی اتمی بردند. از آن زمان تا به امروز از انرژی اتمی فقط به منظور تولید نیرو استفاده شده است ، هرچند که سلاحهای اتمی متعددی در جهان وجود دارند.

جمعیت جهان با سرعت رو به افزایش است و مردم نیز مایلند سطح زندگی شان بهتر شود و توقعاتشان بیشتر شده است. این دو عامل دلیل نیاز روز افزون به انرژی است. این انرژی موارد استفاده های فراوان دارد ، از جمله راه انداختن ماشین آلات کارخانه ها ، تولید گرما و نیروی برق ، درحالی تقاضای جهانی انرژی رو به افزایش است ، منابع سوختهای فسیلی (زغال سنگ ، نفت و گاز ) در حال اتمام هستند. در حال حاضر ، سوختهای فسیلی تنها منابع اصلی تامین کنندة انرژی جهان هستند و باید به دنبال منابع دیگر انرژی بود ، یکی از منابع جایگزین که قبلا کشف شده است انرژی اتمی می باشد.

 

انرژی هسته ای

اولین استفاده از انرژی هسته ای در جنگ جهانی دوم بعمل آمد و از آن پس امکان تهیه انرژی مفید به مقیاس وسیع از این منبع مورد نظر بوده و از آن غالبا بعنوان            پشتوانه ای در برابر مسئله اتمام منابع فسیلی انرژی یاد می شود. در عین حال که انرژی هسته ممکن است بر منابع فسیلی مزایایی ( از نظر آلوده تر کردن هوا ) داشته باشد استفاده از آن مستلزم یک تکنولوژی پیشرفته و پیش بینی های لازم برای مسائل ایمنی است . در استفاده از انرژی هسته ای حرارت حاصله از شکستن اتمها که تحت کنترل انجام می گیرد به مصرف تولید بخار می رسد. عمل شکستن اتمها و تولید حرارت در راکتورها انجام می گیرد که سوخت آنها اورانیوم (و یا توریم) است. حرارت  سپس بوسیله یک یا چندین عامل واسطه که تحت فشارهای مختلف هستند به بخار تبدیل شده و توربینهای مولد برقی را می چرخانند. در راکتورهای معمولی که سوخت آنها اورانیوم 235 است مقدار کمی از سوخت ( در حدود یک درصد ) به پلوتونیوم تبدیل شده و در این تبدیل تفاوت به صورت انرژی آزاد می شود. این عمل سبب می شود که یک تن سوخت اورانیوم که در این راکتورها «سوخته» می شود معادل سوختن پنجاه هزار تن زغال سنگ الکتریسیته تولید کند. در حال حاضر حدود 16000 یعنی پنج درصد انرژی الکتریکی مصرفی در امریکا از انرژی هسته ای تولید می شود که راکتورهای فوق الذکر را بکار   گرفته اند. این مقدار در حدود یک درصد انرژی کل مصرفی امریکا است . راکتورهای دیگری که در آن کشور تحت ساختمان هستند دارای ظرفیتی در حدود 54000 خواهد بود و مقدار 80000 دیگر نیز یا در مرحله طرح یا سفارش هستند بطوریکه در پایان اتمام آنها مجموعا 150000 الکتریسیته از انرژی هسته ای در آن کشور تهیه خواهد شد که تخمین زده می شود در سال 2000 قسمت قابل توجهی از انرژی الکتریکی امریکا را تامین کند. (مثلا 25 تا 30 درصد) . در انگلیس نیز حدس زده می شود تا اواخر قرن حاضر راکتورهای هسته ای تا حدود 25% الکتریسیته مورد احتیاج را که در آن موقع در حدود 40000 تخمین زده می شود تامین کند. گرچه  به نظر می رسد که انرژی هسته ای ممکن است راه حل عمده ای برای بحران انرژی باشند . ولی باید توجه داشت که موفقیت عمده انرژی هسته ای می تواند در تولید انرژی الکتریکی بوده که فقط جزئی از انرژی لازم برای احتیاجات آینده است. و حتی تولید الکتریسیته به مقدار وافر از این منبع مستلزم پیمودن راهی است  که کاملا کوبیده  و صاف نشده است. بعلاوه علیرغم بوجود آمدن راکتورهای مولد مسئله سوخت اتمی لازم هنوز بطور کامل حل نشده است . دیگر اینکه تکنولوژی قادر باشد راکتورهای اتمی نوعی سم ایجاد کند . که نه از راه انشقاق (fissin) که در راکتورهای فعلی بکار می رود بلکه از راه Fuslan انرژی اتمی را آزاد کند. سوخت لازم (مثلا دیوتریوم) برای چنین راکتورهایی مقدار زیاد در طبیعت موجود است.      علیرغم این اشکالات برای جایگزینی و تکمیل احتیاجات انرژی در عرض نیم قرن آینده شاید بتواند تا حدود بیست تا سی درصد مصرف انرژی الکتریکی را از انرژی هسته ای تامین کرد.

 

 

تاریخچه شناخت ماده

توماس ادیسون در سال 1879 لامپ الکتریکی را اختراع کرد و پس از آن طی ده سال که او کوشش خستگی ناپذیر موفق به اختراع بسیاری از وسایل تولید و توزیع برق گردید و از  پرتو نبوغ فکری او تحولات و تغییرات شگرفی در زندگی و رفاه صدها میلیون نفر از مردم جهان پدید آمد.

شکافتن هسته و انرژی هسته ای

با توجه به اینکه در یک واکنش هسته ای تغییرات انرژی بسیار زیاد است . این مطلب مهم مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت که اگر بتوان یک واکنش هسته ای تولید کرد که بتواند بخودی خود متوالیاً صورت بگیرد ، میتوان انرژی هایی میلیونها  مرتبه بیشتر از انرژیهای حاصل از واکنشهای کنترل نشده ی دیگر را بدنبال داشته باشد کشف نشده بود تا اینکه در سال 1938 یک دانشمند شیمی آلمانی به نام « اتو هامن » با همکاری خویش «اشتراسمن» که روی اثر بمباران اتمهای اورانیوم توسط نوترون مطالعه می کردند انتظار داشتند که تشکیل ایزوتوپ منگینتر از اورانیوم هدف (6238 ) را مشاهده کنند ، ولی با کمال تعجب هامن دریافت که نمونه اورانیوم بمباران شده توسط نوترونها ایجاد اتمهای رادیواکتیو ، عنصری بسیار سبکتر یعنی باریم (A=146) نموده است . معمای این کشف بزودی توسط فیزیکدانهای آلمانی ( لیز مینز ، واترفریج ) روشن شد و هر دو نظر دادند که چنانچه هسته های 6238 نوترونی را شکار نمایند هسته مرکب حاصله  ناپایدار بوده و به جای اینکه از خود ذرات آنها یا بتا صادر کند دفعتا پس از تقریبا  ثانیه شکسته و به دو تکه یا فراگمان تقریبا مساوی تقسیم می شود و حدود دو تا سه نوترون نیز آزاد میگردند. یک چنین پدیده ای را فیسیون یا شکافت هسته ای می گویند. یک نمونه متداول از این واکنش هسته ای بمباران u235  توسط نوترون کند می باشد که ایجاد دو عنصر استرنسیم (Sr) و گزنون (Xe) و دو نوترون می نماید.

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق انرژی هسته ای

پروژه بررسی رابطه بین اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی در دانش‌آموزان و دانشجویان. doc

اختصاصی از فی ژوو پروژه بررسی رابطه بین اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی در دانش‌آموزان و دانشجویان. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه بررسی رابطه بین اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی در دانش‌آموزان و دانشجویان. doc


پروژه بررسی رابطه بین اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی در دانش‌آموزان و دانشجویان. doc

 

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 100 صفحه

 

چکیده:

موضوع تحقیق این رساله بررسی رابطة اضطراب با نحوة عملکرد محصلین در امتحان می‌باشد. در بخش نظری روند کار این بود که ابتدا به تعریف و مسایل کلی در ارتباط با اضطراب امتحان و درمان آن با تکیه بر دیدگاه شناختی پرداختیم و در ارتباط با اضطراب بعنوان یک حالت و خصیصة ثابت بحث شد.

روشی که این تحقیق بدان متکی است روش کتابخانه‌ای است. در نهایت آنچه را که بر اساس ابزارهای تحقیق دریافتیم این است که : بین سطح اضطراب و نحوة عملکرد دانشجویان و دانش‌آموزان رابطة معنی‌دار معکوس وجود دارد.

سطح اضطراب دانش‌آموزان و دانشجویان ضعیف بیشتر از دانش‌آموزان قوی است.

از آنجا که اضطراب در یادگیری در تحول ذهنی فرد تأثیر عمده دارد لازم است که آموزشهای خانوادگی در ارتباط با نیازهای جوانان، تغییر ساختار برنامه‌های تحصیلی، تغییر نگرش دانش‌آموزان نسبت به خود و تواناییهایخود در عوامل مدرسه صورت پذیرد و این امر ضرورت وجود مشاوره را ایجاب می‌نماید.

 

مقدمه:

زاتس و چاسین (1983) در مطالعة خود شناختهای کودکان دارای اضطراب امتحان بالا، متوسط و پائین را در یک موقعیت امتحان فرضی، مورد مقایسه قرار دارند. آزمودنیهای دارای اضطراب امتحان بالا از آزمودنیهای دارای اضطراب امتحان متوسط یا پایین به طور معنا‌داری افکار بازدارندة تکلیف بیشتری را (از جمله‌ ارزیابیهای منفی و افکار نامرتبط با تکلیف) گزارش دادند. آزمودنیهای دارای اضطراب امتحان بالا همچنین از آزمودنیهای دارای اضطراب امتحان پایین ارزیابیهای مثبت کمتری را گزارش دادند، در حالی که آزمودنیهای دارای اضطراب امتحان متوسط تفاوت معنا‌داری از هیچ یک از دو گروه افراطی فوق نداشتند. جای تعجب است که گروه‌های دارای اضطراب امتحان متوسط و بالا از گروه دارای اضطراب امتحان پایین به طور معنا‌داری، افکار مرتبط با تکلیف بیشتری را گزارش دادند، اما تفاوت قابل توجهی با هم نشان ندادند. هم اضطراب امتحان و هم شناختها از نظر آماری رابطه مثبت معناداری با عملکرد واقعی در تکلیف، پس از اینکهاثرات توانایی کنترل شده داشتند.

مایکنبام(1986) در مطالعه‌ای کارایی نسبی یک روش درمان گروهی اصلاح شناختی (8 = n) را از طریق مقایسه آن با یک گروه حساسیت‌زدایی (8 = n) و یک گروه کنترل (5 = n) مورد بررسی قرار داد. گروه اصلاح شناختی مشتمل بر یک روش بینش محوری، که برای آگاه ساختن آزمودنیهای دارای اضطراب ـ امتحان از افکار اضطراب ز ایشان طراحی شده بود، و یک روش حساسیت زدایی بود که در آن الف. تصویر‌سازی مقابله‌ای برای چگونگی مواجه‌شدن با اضطرابو ب‌. روش خود آموزش‌دهی برای توجه کردن به تکلیف (و نه فکر کردن به خود) استفاده شده بود. نتایج نشان داد که روش اصلاح شناختی اثر بخش‌ترین روش در کاهش اضطراب امتحان است.

هالریود (1976) در مطالعة خود با نام «( شناخت و حساسیت‌زدایی در درمان گروهی اضطراب امتحان)» 48 آزمودنی داوطلب مبتلا به اضطراب امتحان را به طور تصادفی در یکی از گروههای درمانی الف‌. شناخت ـ درمانی ب. حساسیت‌زدایی منظم ج. ترکیب شناخت درمانی و حساسیت‌زدایی منظم و د. گروه کنترل، مورد مطالعه قرارداد. 12 آزمودنی نیز در یک لیست انتظار قرار گرفتند. اضطراب امتحان بر اساس شاخصهای خودسنجی و در یک موقعیت امتحان فرضی قبل از درمان، پایان درمان و یک ماه بعد از درمان اندازه‌گیری شد. از معدل نمرات نیز بعنوان شاخص پیشرفت تحصیلی استفاده شد. نتایج نشان داد که شناخت درمانی در کاهش اضطراب در موقعیت‌های امتحان فرض و افزایشی نمرات درسی از دیگر روشهای درمانی و گروه کنترل اثر بخش‌تر است. حساسیت‌زدایی منظم، ترکیب حساسیت‌زدایی منظم و شناخت درمانی و گروه کنترل با یکدیگر تفاوت معنا‌داری نداشتند. این نتایج حاکی از اهمیت رویکرد شناختی در درمان اضطراب امتحان بود.

زاتس و چاسین (1985) در مطالعة خود شناختهای کودکان دارای اضطراب امتحان پایین، متوسط و بالا را در شرایط امتحان واقعی مورد بررسی قرار دادند. کودکان دارای اضطراب امتحان بالا شناختهای بازدارندة تکلیف و خود ارزیابی‌های مثبت کمتری را گزارش دادند. کودکان دارای اضطراب امتحان بالا همچنین افکار مرتبط با تکلیف و خود‌گوییهای مقابله‌ای نسبتاً بالایی را نشان دادند. در این مطالعه نقش محیط کلاس در رابطه با اضطراب امتحان ـ عملکرد نیز بررسی شد. عملکرد کودکان دارای اضطراب امتحان بالا در مقایسه با همسالانشان فقط در کلاسهای پایین بود که از نظر تهدید ارزیابی بالا بود. علاوه بر این، رابطة معنا‌داری بین شناختها و عملکرد ریاضی فقط در کلاسهای تهدید بالا به دست آمد و این رابطه وقتی که اثرات توانایی ریاضی از طریق آماری کنترل شد باقی ماند.

 

فهرست مطالب:

تقدیر و تشکر

چکیده

مقدمه

پیشینة تحقیق

طرح و تعریف مشکل

زمینه مشکل

هدف تحقیق

تعریف اصطلاحات

اضطراب و امتحان

تعریفاضطراب

معنی اضطراب

اضطراب از دیدگاه فروید

اضطراب از دیدگاه راجر

ظاهر عمومی و رفتار، علایم اضطراب

حد مطلوب اضطراب

امتحان

اهداف امتحان

اضطراب امتحان و ماهیت آن

ماهیت اضطراب امتحان

شیوع

تفاوتهای فردی در زمینة اضطراب امتحان

فصل چهارم

سبب‌شناسی اضطراب امتحان

عوامل فردی و شخصیتی

عوامل آموزشگاهی و جامعه‌ای

عوامل خانوادگی

فصل پنجم

مدلها و نظریه‌های اضطراب امتحان

فصل ششم

ابزارهای سنجش اضطراب امتحان

مقیاس ارزیابی شناختی

مقیاس مهارتهایمطالعه

مقیاس اضطراب امتحان برای کودکان

مشاهدة رفتاری

اضطراب امتحان و عملکرد

فصل هفتم

روشهای پیشگیری از اضطراب امتحان

توصیه‌ها و راهبردها برای پیشگیری از اضطراب امتحان

فصل هشتم

درمان اضطراب امتحان

حساسیت‌زدایی منظم

روشهای شناختی

یادگیری مشاهده‌ای (سرمشق‌گیری)

مهارتهای مطالعه

اهمیت مطالعهو نحوه درست آن

اضطراب ریاضی

بحث

ضمایم

ضمیمه «الف» (سیاهه اضطراب امتحان)

ضمیمه «ب» (جدول سلسله مراتب اضطراب امتحان)

فهرست منابع

 

منابع ومأخذ:

آزاد، حسین، آسیب‌شناسی روانی، تهران، انتشارات بعثت ـ 1372

ـ بال، ساموئل، انگیزش در آموزش و پرورش، ترجمة علی‌اصغر مسدود، شیراز، انتشارات دانشگاه شیراز، 1371

ـ بیابانگرد. اسماعیل، اضطراب امتحان، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، 1378

ـ بلوکراس و بلوشید، روان‌شناسی استرس، ترجمة عباس چینی، نشر ترمه، 1373

ـ حسینی، ابوالقاسم، بهداشت روانی، انتشارات دانشگاه مشهد، 1370

ـ راس، آلن، روان‌شناسی شخصیت، ترجمة سیاوش جمالفر، تهران، انتشارات بعثت 1373

ـ فلور، نیل و پسکار، سوزان، شناخت روشهای غلبه بر نگرانی و ترس از امتحانات ترجمة پرویز حکمتی و همکاران، تهران، انتشارات علمی و فنی، 1368


دانلود با لینک مستقیم


پروژه بررسی رابطه بین اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی در دانش‌آموزان و دانشجویان. doc

پروژه بررسی رابطه بین تفکرات غیرمنطقی و ملاک های همسرگزینی در دانشجویان دختر و پسر مقطع کارشناسی. doc

اختصاصی از فی ژوو پروژه بررسی رابطه بین تفکرات غیرمنطقی و ملاک های همسرگزینی در دانشجویان دختر و پسر مقطع کارشناسی. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه بررسی رابطه بین تفکرات غیرمنطقی و ملاک های همسرگزینی در دانشجویان دختر و پسر مقطع کارشناسی. doc


پروژه بررسی رابطه بین تفکرات غیرمنطقی و ملاک های همسرگزینی در دانشجویان دختر و پسر مقطع کارشناسی. doc

 

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 128صفحه

 

چکیده:

در این پژوهش به بررسی رابطه تفکرات غیرمنطقی با ملاکهای همسرگزینی در دانشجویان دختر و پسر مقطع کارشناسی دانشگاه شهید بهشتی پرداخته شد.

سوالات این پژوهش عبارتند از: آیا بین تفکرات غیرمنطقی و ملاکهای همسرگزینی رابطه ای وجود دارد؟ آیا بین نوع تفکرات غیرمنطقی دختران و پسران تفاوت وجود دارد؟ آیا بین ملاکهای انتخاب شده در پسران و دختران تفاوت وجود دارد؟ جامعه آماری این پژوهش عبارت است از کلیه دانشجویان دختر و پسر مجرد شاغل به تحصیل در مقطع کارشناسی که در سال تحصیلی 83ـ82 در دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند که از بین این دانشجویان به روش نمونه برداری در دسترس تعداد 200 نفر از 10 دانشکده انتخاب گردیدند که تعداد دختران و پسران در این تحقیق مساوی در نظر گرفته شده است. ابزار گردآوری اطلاعات در این تحقیق عبارتند از: 1) آزمون تفکرات غیرمنطقی (A.T.I.B) و پرسشنامه محقق ساخته مربوط به ملاکهای ازدواج. روش تحقیق در این پژوهش روش پیمایشی (زمینه یابی) است و روشهای آماری مورد استفاده عبارتند از : آزمون آماری ضریب همبستگی پیرسون و آزمون t برای دو گروه مستقل. بررسی سوالات در این تحقیق حاکی از آن است که ارتباط معنی داری بین تفکرات غیرمنطقی و ملاکهای همسرگزینی در دانشجویان وجود دارد. همچنین بین تفکرات غیرمنطقی عدم کنترل هیجانات و دلواپسی اضطراری و اتکا به دیگران در دختران و پسران تفاوت معنی داری وجود دارد.

همچنین بین تفکر تایید دیگران و ملاکهای روان شناختی و ملاکهای اجتماعی ارتباط وجود دارد. بین تفکر غیرمنطقی اجتناب از مشکلات و ملاکهای اجتماعی رابطه معنی دار وجود دارد.

بین تفکر سرزنش کردن،ملاکهای روان شناختی، عوامل خانوادگی و ملاکهای اجتماعی رابطه معنی دار وجود دارد. بین تفکر غیرمنطقی اتکا به دیگران و عوامل خانوادگی رابطه معنی دار وجود دارد. بین تفکر غیرمنطقی واکنش نومیدی، ملاکهای اقتصادی و اجتماعی رابطه معنی دار وجود دارد. بین تفکر غیر منطقی دلواپسیاضطرابی و عوامل خانوادگی رابطه معنی دار وجود دارد.

همچنین بین تفکر غیرمنطقی کمال گرایی و عوامل خانوادگی رابطه معنی دار وجود دارد که در همه روابط به جز بین واکنش نومیدی و ملاکهای اقتصادی که جهت رابطه مثبت است، در بقیه موارد رابطه منفی وجود دارد.

همچنین بین ملاکهای انتخاب شده در پسران و دختران تفاوت معنی دار وجود دارد که این تفاوت در ملاکهای زیستی و اقتصادی مشاهده گردید

 

مقدمه:

ازدواج و تشکیل خانواده یکی از حوادث و وقایعی است که در زندگی انسانها نقش اساسی و تعیین کننده دارد. یافتن روحی رشد دهنده که تحت عنوان همسری می تواند نیمی یا همه زندگانی انسان را در مسیر صحیح و رهایی بخش قرار دهد، به عنوان یکی از مهمترین تصمیم های سرنوشت ساز زندگی هر زن و مرد مطرح بوده و هست.

معمولاً خانواده مدرسه نوع دوستی است که مدام به انسان نوع دوستی و حب بشر که بر اساس ضرورت و طبیعت است تبلیغ و تلقین می کند. خانواده کانونی است که دو موجود مرد و زن برای موجودیت خود و برای آینده و کمال خود و بالاخره برای ادامه بقای خود به وسیله فرزندان خویش امیدها و دلواپسی های مشترک و یکنواخت و یکسانی دارد.(ابراهیمی بختور 1369نقل از جعفری)

بدون تردید ازدواج عامل بیداری خانواده است و خانواده از دیدگاهی یک نشان یا نماد اجتماعی شمرده می شود و برآیند یا انعکاس از کل جامعه است در یک جامعه منحط خانواده نیز خود به خود منحط خواهد شد. و برعکس در سلامت جامعه سازمانهای آن از جمله خانواده نیز از سلامت برخودار خواهند بود. اما به محض تکوین خانواده همچون هر سازمان اجتماعی دیگر بر زمینه اجتماعی خود اثر خواهد گذاشت.

ازدواج و زندگی زناشویی بعنوان مهمترین و عالیترین رسم اجتماعی، برای دستیابی به نیازهای عاطفی و ایمنی افراد بزرگسال همواره مورد تایید بوده است. ازدواج رابطه ای انسانی، پیچیده، ظریف و پویا می باشد که از ویژگیهایی برخوردار بوده است. همچنین توجه به کانون خانواده محیط سالم و سازنده روابط گرم و تعاملات میان فردی صمیمی ای که می توانند موجب رشد و پیشرفت افراد گردند از جمله اهداف و نیازهای ازدواج محسوب می شوند. لیکن شواهد بسیار واضحی وجود دارد که زوجها در جامعه معاصر، مشکلات شدید و فراگیر را در هنگام برقراری و حفظ روابط عاشقانه و صمیمی تجربه می کنند. (مومن زاده 1381)

در این خصوص یکی از موثرترین شیوه های بررسی، شناخت علل مشکلات ارتباطی و شناختی ـ رفتاری می باشد که کاربرد زیادی را به همراه داشته است. روان شناسان متخصص و آشنا به این شیوه با توجه به برداشتهای ذهنی، باورها، تفکرات، انتظارات و اعتقادات هر فرد وتاثیر آن بر رفتارهای روزمره، ضمن بررسی و توصیف تاثیرات این عوامل و چگونگی تاثیر آن بر روابط بین فردی، با راهنمایی و نیز با تصحیح مشکلات شناختی و بکارگیری شیوه های نوین رفتاری، ارتباطی و حل مساله، نه تنها به رشد فردی، که به ایجاد ارتباط صحیح و مناسب افراد نیز می پردازند.

از میان رویکردهای مختلف، شناخت درمانی کار را با این فرضیه اساسی آغاز می کند که بیماریها و اختلاف های روانی از شناخت های اشتباه، باورها و عقاید نادرست و نگرشهای غلط ناشی می شود. و این باورها و عقاید و نگرشها می تواند حتی کلیه جوانب زندگی یک فرد را در برگیرد و در این خصوصجوانی که در شرف ازدواج است. بروی لازم است که قبل از ازدواج در مورد انتخاب همسر اطلاعات کافی کسب کند و سپس اقدام نمایند. اما متاسفانه اکثر پسران و دختران، بدون تجربه و اطلاعات لازم و با باورها و نگرشهایی گاه غلط و غیرمعقول به چنین امر بسیار مهم و سرنوشت ساز اقدام می نمایند. و چه بسا که در آینده دچار مشکلات عدیده روانی و خانوادگی می شوند و گاه با یک انتخاب نادرست و مدنظر قرار دادن ملاکهای غیرمعقول سرنوشت این ازدواج به ناسازگاری و نزاع و گاه به طلاق منجر می شود. بنابراین برای بهبود فرد و رهایی او از مشکلات روانی، باید شناختها، باورها و نگرشهای مشکل آفرین شناسایی شوند و با ابزارهای بالینی ارزیابی گردند. ولذا هدف از این تحقیق بررسی تفکرات غیرمنطقی و ارتباط آن با ملاکهای همسرگزینی در دانشجویان است که مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

فهرست مطالب:

فصل اول: مقدمه

1ـ1ـ مقدمه

1ـ2ـ بیان مساله

1ـ3ـ سابقه و ضرورت مساله

1ـ4ـ اهداف پژوهش

1ـ5ـ سوالات تحقیق

1ـ6ـ تعاریف نظری و عملیاتی مفاهیم و متغیرها

1ـ6ـ1ـ تعریف تفکر

1ـ6ـ2ـ تعریف تفکر غیر منطقی

1ـ6ـ3ـ تعریف عملیاتی تفکر غیرمنطقی

1ـ6ـ4ـ تعریف ازدواج

1ـ6ـ5ـ معیارهای ازدواج

1ـ6ـ5ـ1ـ معیارهای زیستی

1ـ6ـ5ـ2ـ معیارهای روان شناختی

1ـ6ـ5ـ3ـ معیارهای اجتماعی

1ـ6ـ5ـ4ـ معیارهای اقتصادی

1ـ6ـ5ـ5ـ عوامل خانوادگی

1-6-6- تعریف عملیاتی ملاکهای همسرگزینی

1ـ7ـ متغیرهای تحقیق

1ـ7ـ1ـ متغیر مستقل

1ـ7ـ2ـ متغیر وابسته

1ـ7ـ3ـ متغیر تعدیل کننده

1ـ7ـ4ـ متغیر کنترل

1ـ7ـ5ـ متغیرهای مداخله گر

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق

2ـ1ـ مروری کلی بر نظریه درمان عقلانی ـ هیجانی ـ رفتاری

2ـ1ـ1ـ روشهای شناختی

2ـ1ـ2ـ روشهای فراخوان عاطفی

2ـ1ـ3ـ روشهای رفتاری آشفتگی

2ـ2ـ ماهیت سلامتی و آشتفگی روان شناختی

2ـ3ـ اصول ششگانه نظریه الیس

2ـ3ـ1ـ اصل اول

2ـ3ـ2ـاصل دوم

2ـ3ـ3ـ اصل سوم

2ـ3ـ4ـ اصل چهارم

2ـ3ـ5ـ اصل پنجم

2ـ3ـ6ـ اصل ششم

2ـ4ـ باورهای غیر منطقی

2ـ5ـ انواع باورهای غیر منطقی

2ـ5ـ1ـ تفکر غیرمنطقی تایید دیگران

2ـ5ـ2ـ تفکر غیرمنطقی توقع بیش از حد (انتظارات زیاد از خود)

2ـ5ـ3ـ تفکر غیر منطقی سرزنش کردن

2ـ5ـ4ـ تفکر غیر منطقی واکنش نومیدی

2ـ5ـ5ـ تفکر غیرمنطقی عدم کنترل هیجانات

2ـ5ـ6ـ تفکر غیر منطقی دلواپسی اضطرابی

2ـ5ـ7ـ تفکر غیر منطقی اجتناب از مشکلات

2ـ5ـ8ـ تفکر غیرمنطقی اتکا به دیگران (وابستگی)

2ـ5ـ9ـ تفکر غیرمنطقی درماندگی نسبت به تغییر خویش

2ـ5ـ10ـ تفکر غیرمنطقی عدم کنترل در برابر مشکلات دیگران

2ـ5ـ11ـ تفکر غیرمنطقی کمال طلبی

2ـ6ـ تاریخچه ازدواج

2ـ7ـ تعریف ازدواج

2ـ8ـ فلسفه ازدواج

2ـ9ـ هدفها و انگیزه های ازدواج و تشکیل خانواده

2ـ10ـ انگیزه های دیگر

2ـ11ـ ازدواج و اشکال آن

2ـ12ـ اقسام ازدواج

2ـ12ـ1ـ ازدواج یک همسر گزینی

2ـ12ـ2ـ ازدواج چند زن گزینی

2ـ12ـ3ـ ازدواج چند شوهر گزینی

2ـ12ـ4ـازدواجهای گروهی

2ـ13ـ عوامل موثر در ازدواج

2ـ13ـ1ـ عوامل اجتماعی

2ـ13ـ2ـ عوامل سیاسی

2ـ13ـ3ـ عوامل فرهنگی

2ـ13ـ3ـ1ـ دین و مذهب

2ـ13ـ3ـ2ـ آداب و رسوم در رابطه با ازدواج

2ـ13ـ3ـ3ـ آراستن

2ـ13ـ4ـ عوامل اقتصادی

2ـ13ـ5ـ عوامل روانی و اخلاقی

2ـ13ـ5ـ1ـ عوامل توفیق و حفظ زناشویی

2ـ13ـ5ـ2ـ ویژگی هایی که در امر زناشویی نقش دارند.

2ـ13ـ6ـ عوامل جسمانی و ژنتیکی

2ـ13ـ7ـ سن ازدواج

2ـ13ـ7ـ1ـ جنبه روانی

2ـ13ـ7ـ2ـ جنبه فیزیولوژیکی

2ـ14ـ مهمترین عوامل توفیق در ازدواج

2ـ14ـ1ـ رشد عاطفی و فکری

2ـ14ـ2ـ توافق، علایق و طرز تفکر

2ـ14ـ3ـ تشابه تحصیلی و طبقاتی

2ـ14ـ4ـ طرز فکر راجع به امور جنسی

2ـ15ـ عوامل موثر در ناپایداری ازدواج

2ـ15ـ1ـ فقر اقتصادی

2ـ15ـ2ـ کم سن و سال بودن زن و مرد

2ـ15ـ3ـ بی فرزندی و کم فرزندی

2ـ15ـ4ـ شهرگرایی و رشد صنعت

2ـ15ـ5ـ استقلال مالی و اقتصادی زن

2ـ15ـ6ـ اختلاف در مذهب و

2ـ15ـ7ـ ناراحتی روحی و روانی

2ـ15ـ8ـ ناتوانی جنسی

2ـ15ـ9ـ عدم سازش فکری و اجتماعی

2ـ15ـ10ـعدم وجود روابط انسانی درخانواده

2ـ16ـ ساختار خانواده و همسرگزینی

2ـ17ـ همسرگزینی در ایران

2ـ18ـاصول کلی در انتخاب همسر

2ـ18ـ1ـ توجه به خانواده

2ـ18ـ2ـ اخلاق نیک

2ـ18ـ3ـ رعایت اصول کفویت

2ـ18ـ4ـ توجه به تناسب سنی و جسمی

2ـ18ـ5ـ سلامت جسمی و روحی

2ـ18ـ6ـ علم و سواد

2ـ18ـ7ـ زیبایی

2ـ19ـ پژوهشهای انجام شده در زمینه تفکرات غیرمنطقی و ملاکهای همسرگزینی

فصل سوم: روش انجام پژوهش

3ـ1ـ روش پژوهش و دلایل انتخاب آن

3ـ2ـجامعه آماری

3ـ3ـ حجم نمونه

3ـ4ـ روش نمونه برداری

3ـ5ـ روشهای گردآوری داده ها، ابزارهای پژوهش

3ـ5ـ1ـ آزمون تفکرات غیر منطقی A.T.I.B

3ـ5ـ2ـ اعتبار و پایایی آزمون تفکرات غیرمنطقی A.T.I.B

3ـ5ـ3ـ روند ساخت آزمون تفکرات غیرمنطقی A.T.I.B

3ـ5ـ4ـ همسانی درونی آزمون A.T.I.B

3ـ6ـ پرسشنامه مربوط به ملاکهای همسرگزینی

3ـ7ـ طرح اجرای پژوهش

3ـ8ـ روشهای آماری

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

4ـ1ـ توصیف داده ها

4ـ2ـ داده های جمعیت شناختی

4ـ3ـ تحلیل داده های مربوط به سوالات تحقیق

4ـ3ـ1ـ سوالات تحقیق

4ـ3ـ1ـ1ـ سوال اول

4ـ3ـ1ـ2ـ سوال دوم

4ـ3ـ1ـ3ـ سوال سوم

4ـ3ـ1ـ4ـ سوال چهارم

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری

5ـ1ـ بحث و خلاصه

5ـ2ـ بحث براساس سوالات تحقیق

5ـ2ـ1ـسوال اول

5ـ2ـ2ـ سوال دوم

5ـ2ـ3ـ سوال سوم

5ـ2ـ4ـ سوال چهارم

5ـ3ـ نتیجه گیری

5ـ4ـ محدودیتهای پژوهش

5ـ5ـ پیشنهادات

منابع

منابع فارسی

پیوستها

پرسشنامه تفکرات غیر منطقی A.T.I.B

پرسشنامه مربوط به ملاکهای ازدواج

پاسخنامه آزمون تفکرات غیر منطقی

فهرست جداول

4ـ1ـ گستره سنی دانشجویان شرکت کننده در پژوهش

4ـ2ـ فراوانی و درصد فراوانی سن دانشجویان

4ـ3ـ میانگین و انحراف استاندارد تفکرات غیرمنطقی

4ـ4ـ میانگین و انحراف استاندارد تفکرات غیرمنطقی در دختران و پسران . . . . . .

4ـ5ـ مقایسه تفکرات غیرمنطقی در دختران و پسران

4ـ6ـ میانگین و انحراف استاندارد ملاکهای

4ـ7ـ میانگین و انحراف استاندارد ملاکهای ازدواج در گروه دختران و پسران

4ـ8ـ مقایسه ملاکهای ازدواج در دختران و پسران

4ـ9ـ ضریب همبستگی بین تفکرات غیرمنطقی و ملاکهای همسرگزینی

4ـ10ـ ضرایب همبستگی بین انواع تفکرات غیرمنطقی و ملاکهای همسرگزینی

4ـ11ـ فراوانی، میانگین و انحراف استاندارد ملاکهای ازدواج مربوط به سطوح مختلف تفکرات غیر منطقی

 

منابع ومأخذ:

1) آلیس، آلبرت ـ رابرت هارپر (1381) زندگی عاقلانه، ترجمه مهرداد فیروزبخت، چاپ سوم، انتشارات رشد

2) آلیس، آلبرت، روان درمانی انسان گرایی ، ترجمه احمد اعتمادی ـ جزوه کلاسی ـ تهران، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی علامه طباطبائی

3) الیس آلبرت (1381) ، هیچ چیز نمی تواند ناراحتم کند ـ آره هیچ چیز، مترجمان: مهرداد فیروزبخت و حسین عرفانی ـ تهران، خدمات فرهنگی رسا

4) اعزازی، شهلا (1380) جامعه شناسی خانواده، چاپ دوم، تهران، نشر رودکی

5) امینی، ابراهیم، نقش ایمان در تحکیم بنیان خانواده (نشریه ماهیانه آموزشی، تربیتی پیوند) شماره 186

6) استادی، رضا(1374)، بررسی رابطه بین باورهای غیرمنطقی و عزت نفس در دانش آموزان پایه چهارم دبیرستانهای شهر تهران،پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده علوم تربیتی وروان شناسی علامه طباطبائی

7) اتکینسون، ریتال اتکینسون، ریچارد و هیلگارد، ارنست (1369) زمینه روان شناسی جلددوم ت: محمدنقی براهنی و همکاران، تهرانانتشارات رشد

8) بک، آئرون تی (1369) شناخت درمانی و روان شناسی افسردگی ترجمه: مهدی قراچه داغی چاپ اول تهران نشر ویسی

9) بک آئرون تی (1369) عشق هرگز کافی نیست. ترجمه مهدی قراچه داغی چاپ اول تهران انتشارات نیوند

10) جعفری بوئین، احسان (1381) بررسی معیارهای همسرگزینی در بین دانشجویان دانشگاه فردوسی، پایان نامه کارشناسی دانشگاه علوم بهزیستی

11) حسینی بیرجندی، سیدمهدی (1375) مشاوره در آستانه ازدواج، چاپ اول، تهران انتشارات آوای نور

12) دلاور، علی (1381) روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی ، تهران، نشر ویرایش

13) رشید پور، مجید (1373) مراحل ازدواج، چاپ ششم انتشارات بدر

14) ساروخانی، باقر (1370) مقدمه ای بر جامعه شناسی خانواده، ج اول، تهران انتشارات سروش

15) شفیعی، مازندرانی ، سید محمد (1376) راز خوشبختی ـ تهران موسسه فرهنگی انتشارات شفق

16) فرجاد، محمدحسین، (1372) آسیب شناسی خانواده و طلاق، تهران، انتشارات منصوری

17) گردی، فلور (1381) بررسی رابطه بین تفکرات غیرمنطقی و سلامت روانی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی تهران، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی شهید بهشتی

18) مظاهری، علی اکبری (1362) اخلاق خانواده، تهران انتشارات شفق

19) مصلحتی، حسین (1379) ازدواج و ازدواج درمانی ـ تهران ـ نشر البرز

20) مهدوی، محمد صادق (1377) بررسی تطبیقی تغییرات ازدواج . تهران انتشارات دانشگاه شهید بهشتی

21) مومن زاده (1381) فرید، بررسی رابطه تفکرات غیرمنطقی و الگوهای دلبستگی با سازگاری زناشویی

22) هومن، حیدرعلی (1380) شناخت روش علمی در علوم رفتار (پایه های پژوهش) تهران نشر پارسا


دانلود با لینک مستقیم


پروژه بررسی رابطه بین تفکرات غیرمنطقی و ملاک های همسرگزینی در دانشجویان دختر و پسر مقطع کارشناسی. doc

تحقیق رشته شیمی

اختصاصی از فی ژوو تحقیق رشته شیمی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق رشته شیمی


تحقیق رشته شیمی

9 صفحه

هدف

شیمی ، علم اتم‌ها ، پیوندها و مولکولهاست. دانشی که می‌تواند خواص ماده ، چگونگی تغییرات و شیوه تولید آن‌ها را از هسته اتم گرفته تا کهکشان‌ها بررسی کند و رشته شیمی ، رشته‌ای است که به پرورش متخصصانی می‌پردازد که با مطالعه و تحقیق و آزمایش به ابداع و نوآوری پرداخته و یا فرآورده‌های شیمیایی را کنترل می‌کنند.

 

رشته شیمی دارای دو بخش علم شیمی و صنایع شیمی است که علم شیمی به‌عنوان یکی از علوم پایه زیربنای علوم مختلفی همچون بیولوژی ، بیوتکنولوژی ، پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و رشته‌های متعدد مهندسی است. اما صنایع شیمیایی عبارت است از صنایعی که در آنها واکنش شیمیایی انجام می‌گیرد، یعنی اقسام مواد اولیه تبدیل به محصولات جدید می‌گردد که خواص این محصولات تا حدودی با مواد اولیه متفاوت است.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق رشته شیمی