فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق تورم

اختصاصی از فی ژوو دانلود تحقیق تورم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق تورم


دانلود تحقیق تورم

به استناد ارقام مندرج در جداول کتاب خلاصه تحولات اقتصادی کشور بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران متوسط رشد نقدینگی در طی اجرای برنامه سوم توسعه(82-1379) معادل 6/28 درصد بوده است که بالاتر از متوسط نرخ رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) معادل 6/5 درصد بود و همین امر باعث عدم تعادل بین تقاضا و عرضه شده و در نتیجه منجر به افزایش سطح عمومی قیمت‌های گردیده است.

افزایش نقدینگی عمدتاً در واکنش به افزایش پایه پولی بوده و افزایش پایه پولی نیز ناشی از افزایش دارائیهای خارجی و بدهی دولت به بانک مرکزی بوده است. عدم تعادل بین درآمدها و هزینه‌ها دولت از دیگر عوامل تورم از نظر تقاضا می باشد.

تورم از دیدگاه عرضه

تولیدات داخلی: با اجرای سیاستهای کنترلی در سال 1374 و برقراری ثبات نسبی در بازار، اقتصاد کشور با افزایش تولید ناخالصی داخلی و زیر بخش‌های آن (صنعت و معدن، کشاورزی، نفت و خدمات) مواجه گردید.

تورم برای مردم کشورمان اکنون کلمه ای بسیار آشناست.کلمه ای چندش آور مهمان ناخواسته ای بوده و به همین راحتی هم دست بردار نمی باشد.

حال چطور این مهمان نا خواسته وارد اقتصاد کشور شده دلایل زیادی متصور است.دلایلی که داخلی هستند و خارجی،دلایلی که حاصل سیاست خودمان می باشد و دلایلی که خواسته و ناخواسته اقتصاد جهانی عامل اصلی آن می باشد اما اگر بخواهیم عوامل اصلی تورم را در کشور نام ببریم به این صورت می باشد که:

اقتصاد نفتی سیاست انبساطی مالی دولت،عدم انضباط مالی دولت،حجم بالای نقدینگی مخرب و سرگردان- گسترش سرمایه گذاری در طرح های عمرانی و زیربنایی که قابلیت جذب اقتصادی ندارند- برداشت از حساب ذخیره ارزی- افزایش قیمت های جهانی- افزایش قیمت های حاصل انرژی که خود هزینه های تولید را بالا می برد.

اما اگر کمی دقیق تر به موضوع نگاه کنیم به دو عامل بسیار مهمی می رسیم که زیاد بیان نشده اند و کمتر به آنها پرداخته شده که شامل:1-بهره وری2-فساد اقتصادی می باشند.

عواملی که در کشورهای جهان سوم بسیار مشهود می باشند.حال چرا این عوامل اکنون به عنوان عوامل اصلی یاد شده اند؟

 

نرخ تورم در ایران
تورم از دیدگاه تقاضا
تورم از دیدگاه عرضه
انتظارات تورمی
تورم از دیدگاه ساختاری
پس انداز و تورم
نرخ ارز و تورم
نرخ سود تسهیلات و تورم
ایجاد ثبات و آرامش در کشور و تورم
نتیجه گیری
تورم و اقدامات دولت در مقابل آن
تاریخ اقتصادی ایران
اوضاع اقتصادی ایران در آستانه جنگ جهانی اول
صنعت خودروسازی ایران
اقتصاد ایران در دوره ۱۳۸۳ - ۱۳۵۳
مقدمه
وقوع انقلاب
جنگ هشت ساله
دولت بازسازی


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق تورم
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.