
پایان نامه آماده
دانلودپایان نامه ارشد رشته مدیریت صادرات و بازاریابی بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات39
چکیده
آن چه پیش رو دارید یک تحقیق پایانی است درباره بازاریابی در صادرات است . همان گونه که در نگاه اول پیداست این موضوع، دارای سه رکن است : صادرات، بازاریابی و بازاریابی در صادرات . بنابراین این مقاله بر سه فصل با همین عناوین استوار است. در واقع فصل اول و دوم مقدمه ای برای ورود هر چه بهتر به بحث اصلی ما هستند. در فصل اول به بررسی مسئله صادرات پرداخته ودر آن از شرایط صادرات، شناخت بازار و ویژگی های حرفه ای ها سخن به میان می آید. در فصل دوم به بیان مسئله بازاریابی، بازارشناسی، بازار سازی و بازارداری که مجموعا بازارگردانی را تشکیل می دهند پرداخته و ساختار اطلاع رسانی در بازار را توضیح می دهیم . در فصل سوم که همان هدف اصلی مقاله است به تشریح بازاریابی در صادرات می پردازیم. این فصل مشتمل بر شش بخش است. در بخش اول ، اهمیت بازاریابی در صادرات را بیان می کنیم. در بخش دوم ، به بررسی نقش بازار در توسعه صادرات می پردازیم. در بخش سوم ، بیان عناصر بازاریابی در صادرات ، هدف ماست . در بخش چهارم ، به توضیح دلایل خرید از کشورهای خارجی ، همت می گماریم. در بخش پنجم از ساختن تصویری از یک بازار سخن به میان می آوریم و بالاخره در بخش ششم یک طرح بازاریابی در صادرات ارائه می کنیم. هر چند بضاعت محقق این تحقیق اندک بوده و با مشکلات فراوان دستیابی به منابع و غیره دست و پنجه نرم می کرده است اما امید است این تحقیق مفید دانشجویان و اساتید گرامی واقع گردد.
مقدمه :
ساده ترین راه برای ورود به یک بازار خارجی از مجرای صادارات میسر می گردد امکان دارد شرکت گاهگاه، به صورت غیر فعال مازاد تولید خود را به کشور دیگری صادر کند و یا نقشی فعال بر عهده گیرد و دامنه صادرات خود را به یک بازار خاص بکشاند در هر دو حالت شرکت کالاها را در کشور خود تولید می نماید امکان دارد برای صدور به بازار خارجی در این محصولات تغییراتی بدهد (یا اینکه تغییراتی ندهد) شرکتی که کالاهایی را صادر می کند نباید در خط محصول، سازمان، سرمایه گذاری یا رسالت شرکت تغییراتی بدهد. اصولا شرکتها کار با صدور غیر مستقیم آغاز می کنند و از طریق واسطه های بازاریابی مستقل جهانی اقدام به صدور کالا می نمایند . صدور غیر مستقیم کالا نیاز به سرمایه گذاری اضافی ندارد، زیرا شرکت ناگزیر نیست یک نیروی فروش در خارج ایجاد کند و یا قراردادهایی را تنظیم نماید. همچنین ریسک کمتری دارد. واسطه های بازاریابی جهانی (بازرگانان محلی یا نمایندگیها، سازمانهای تعاونی و شرکتهای مبتنی بر مدیریت صادراتی) اطلاعات لازم برای ایجاد ارتباط و خدمات مربوطه ارائه می کنند، به گونه ای که معمولا شرکت فروشنده دچار لغزشهای کمتری خواهد شد. امکان دارد شرکت فروشنده سرانجام دست به صدور مستقیم کالا نماید و بدین وسیله ناگزیر است امور مربوط به صدور کالا را خودش انجام دهد . در این استراتژی میزان سرمایه گذاری و ریسک بیشتری وجود دارد، ولی به همین نسبت بازده بالقوه هم بالا می رود. یک شرکت می تواند صدور مستقیم کالا را از راه های متعدد انجام دهد: می تواند یک واحد صادرات محلی دایر نماید که فعالیت های صادرات را انجام دهد. شرکت می تواند یک شعبه فروش در خارج دایر کند که امور مربوط به فروش ، توزیع و احتمالا ترویج( سیاست های تویشقی برای افزایش فروش) را انجام دهد. شعبه فروش شرکت در خارج این امکان را به وجود می آورد که شرکت حضور بیشتری در بازار مربوطه داشته باشد. کنترل بیشتری بر امور اعمال نماید و در مرکز خرید (برای مشتریان) نمایشگاهی به وجود آورد. همچنین شرکت می تواند در زمانهای مشخص فروشندگانی (که دارای دفاتر کار در کشور هستند) به خارج گسیل نماید تا آنها زمینه هایی را برای فعالیت شرکت شناسایی نمایند سرانجام شرکت می توانداز طریق توزیع کنندگان مستقر در کشور دیگر (یعنی همان شرکت هایی که کالا را می خرند ) یا از طریق نمایندگی های مستقر در خارج (که از طرف شرکت کالاها را می فروشند) اقدام به صدور کالا نماید.
فهرست
چکیده 3
فصل اول: صادرات 4
مقدمه 5
تعریف صادرات 6
شرایط صادرات 6
شناخت بازار 6
حرفه ای های بازار پنج ویژگی دارند 6
نتیجه گیری فصل صادرات 8
فصل دوم: بازاریابی 11
تعریف بازاریابی 12
مقدمه 12
نقش اطلاع رسانی در صادرات 13
الف : تجزیه و تحلیل رقبا : 14
ب : تجزیه و تحلیل شرکت : 14
ج : تجزیه و تحلیل محیط : 14
د : تجزیه و تحلیل بازار : 15
نتیجه گیری فصل بازاریابی 16
فصل سوم: بازاریابی در صادرات 17
مقدمه 18
بخش اول: اهمیت بازاریابی در صادرات 19
بخش دوم: نقش بازاریابی در توسعه صادرات 21
بخش سوم: عناصر بازاریابی در صادرات 23
ارضاى نیازهاى مشتریان 23
گزینش بازار 23
آمار صادرات - واردات 24
بخش چهارم: دلایل خرید از کشورهاى خارجى 26
الف) عدم وجود کالا در کشور 26
ب) اقتصادى بودن 26
ج) سلیقه 26
بخش پنجم: ساختن تصویرى از یک بازار 28
مقدمه 28
ویژگىهاى اجتماعى 28
جغرافیا و ارتباطات 29
ویژگىهاى اقتصادى 29
منابع اطلاعاتى انتشار یافته 30
سایر منابع اطلاعاتى 30
اطلاعات بازاریابى 31
بخش ششم: ارائه طرح بازاریابی در صادرات 32
مقدمه 32
ارکان طرح بازاریابی 32
نتیجه گیری فصل بازاریابی در صادرات 36
منابع و مآخذ 37
پایان نامه ارشد رشته مدیریت صادرات و بازاریابی