این محصول شامل نقشه ی جی آی اسی بحرین به صورت مرز کشوری، استانی و بخشی (روستایی) می باشد که قابلیت فراخوانی در نرم افزار ArcGis را دارد.
نقشه GIS بحرین
این محصول شامل نقشه ی جی آی اسی بحرین به صورت مرز کشوری، استانی و بخشی (روستایی) می باشد که قابلیت فراخوانی در نرم افزار ArcGis را دارد.
این محصول شامل نقشه ی جی آی اسی امارات به صورت مرز کشوری، استانی و بخشی (روستایی) می باشد که قابلیت فراخوانی در نرم افزار ArcGis را دارد.
فرمت فایل: WORD قابل ویرایش
تعدادصفحات:20
بررسی مقابله ای ساخت جمله
تعریف و آغاز سخن
بررسی مقابله ای (Contrastive Analysis) ، شاخه ای از زبانشناسی مقابله ای است که به بررسی تفاوت ها و شباهت های دو یا چند زبان ، در یک لحظه از زمان می پردازد. بنابراین سیر دگرگونی های تاریخی زبان ها مورد توجه این رشته نیست.
بحث زبانشناسی مقابله ای شاید از سال 1876، یعنی زمانی آغاز شد که ویلیام جونز (دانشمند انگلیسی) اعلام کرد که زبان های سانسکریت ، یونانی و لاتین با یکدیگر شبیه بوده و احتمالا ریشه مشترک دارند. پس از وی دانشمندان و زبانشناسان بسیاری راه او را پیموده و آنرا گسترش دادند، اما انتشارِ کتابِ Linguistics Across Cultures توسط رابرت لادو (زبانشناس آمریکایی) در سال 1957 را می توان آغاز زبانشناسی مقابله ای نوین دانست.
لادو کتاب خود را با اشاره به این نکته آغاز می کند که می توان با استفاده از مقایسه روشمند زبان و فرهنگی که باید آموخته شود با زبان و فرهنگ دانش آموز موارد مشکل ساز در آموزش زبان را پیش بینی و تشریح نمود. سپس در فصل نخست کتاب، می گوید : ... یادگیری عناصر آشنا و شبیه در زبان مقصد، نزد دانش آموز، آسانتر و یادگیری عناصر متفاوت، دشوارتر است.
حتما با تیک زدن بر روی نام کتاب، فصل سوم از کتاب زبانشناسی در راستای فرهنگ ها را که به چگونگی بررسی ساختارهای دستوری زبان ها می پردازد مرور کنید:
مراحل بررسی مقابله ای
پایگانِ (سلسله مراتبِ) اشکال
تراز (رده) صفر ،انتقال (Transfer)
تراز یک : ادغام (Coalescence)
تراز دو : Underdifferentiation
تراز سه : تفسیر دوباره (Reinterpretation)
تراز چهار : Overdifferentiation
تراز پنج :تقسیم (Split)
آشنایی با چند اصطلاح:
Synonym:
دو واژه ی قاموسیِ هم معنی را مترادف می نامند. توجه کنید که هیچ دو واژه ای در زبان بطور کامل هم معنی نیستند. حتی اگر شما ”پوشیدن“ و ”تن کردن“ را مترادف بدانید نیز این دو هرگز کاملا هم معنی نیستند! آشکارترین تفاوت میان این دو آن است که پوشیدن را می توانید برای موارد رسمی نیز بکار برید، اما از ”تن کردن“ تنها برای موارد غیر رسمی می توانید استفاده کنید.
نکته دیگر این است که دو واژه شاید معناهای متفاوتی داشته باشند؛ بنابراین، ممکن است تنها یک معنا از دو واژه با توجه به بافت سخن، مترادف باشند. با این وجود، شما آن دو واژه را در آن بافت، مترادف می خوانید.
Antonym:
Gradable Antonyms:
Ingradable Antonyms:
Taxonomic Sisters:
Hyponyms and Hypernyms:
Meronyms
Homonyms
Polysemy
Homograph
Homophones
Denotation
and
Connotation
Componential Analysis:
رییس جمهور
:رییس شورای عالی امنیت ملی
ذوق سلیم،سلیقة لطیف،احساس خلاق،ادراک فعال،روح حساس،و عاطفة بارور را اگر به همراه زیبایی و زیباشناسی ذاتی در یک جمله خلاصه کنیم،جامع و مانعی میشود از هنر غنی و مجرد ایرانی،این تعریف شاید در نزد برخی از کارشناسان راه خلاف واقع وغلو را پیموده باشد اما در حقیقت اگر به خوبی مشاهده کنیم هر یک از این عوامل و ابزارهای معنوی و مادی را میتوان در جزء جزء نقش و نگارهای ریز و ظریف دکوراتیوی که به منظور آذین و آرایش آثار هنری ایرانی بکار رفتهاند در کالبدی جامع و فراگیر مظاهر هنری، به خوبی و به وضوح نمایان است،مشاهده نمود.به واقع ادراک صحیح هنر خلاقة ایرانی مستلزم تبیین همین مفاهیم مستتر در جوهر آثار خواهد بود. ذوق و خلاقیت هنری جوامع مختلف از سنن و آداب و بینشهای فرهنگی و سوابق تاریخی و محیط طبیعی آن اقوام ریشه و الهام میگیرد و غالباً اتفاق میافتد که یک قوم به جهت تبهر و مهارت جانانهای که در زمینة یک یا چند رشتة خاص از هنرهای چندگانه(به ویژه هنرهای سنتی، دکوراتیووتزئینی)تبلور و نمود یافته است،رقابت و برابری دیگر اقوام در آن زمینهها با ملت فوق الذکر کاری عبث و بیهوده خواهد بود. اگر نخواهیم تمامی هنرهای، هشتگانة معاصر و دیگر مظاهر ذوقی اقوام مختلف را مورد بررسی قرار دهیم و اگر تنها در یک مورد کار تحقیق و تفحص در جریان پیدایش، رشد و بالندگی هنری خاص را پی گیری کنیم و آن زمینه لزوماً موضوعی باشد که عمومیت بیشتری دارد یعنی تقریباً نزد تمامی انباء بشری از گذشتههای دور تاکنون جلوه گر ذوق و سلیقه زیبایی دوستی باشد؛میتوان هنرهای صنعتی و صنایع دستی را ذکر نمود.هنرها و صفاعاتی که در سرزمین کهن ایران به مرور زمان و در طی سالیان طولانی که هم اکنون به یک چشم همزدنی میماند، آنچنان راه کمال و ترقی را پیموده است که بی اغراق هم چنان بی رقیب بر پهنة این گونه از هنرهای ممالک گوناگون میدرخشد و تجلی میکند.دلایل این شکوفایی و درخشش همیشگی را میتوان علاوه بر بالا بودن میزان مهارت و استادی و همین طور ویژگیهای ذاتی و حس زیبایی دوستی ایرانی،طبع لطیف و روحانی هنرمند ایرانی ذکر نمود زمانی که استاد کار بنا به هنگام کارکردن بر روی قسمتی از بنا یا استادکاری که در گوشة خلوتی از یک مکان متبرک با صبر و تأنی مثال زدنی سرگرم نقش اندازی دیوار بوسیة گچبری،آینه کاری،کاشی و...میباشد و زمانی که بهترین و زیباترین تجلی گاههای هنری دستی و معماری ایرانی عجین و همراه با بهترین و زیباترین مظاهر ذهنی و عاطفی از همین دین و آئین و مذهب یکتاپرستیاش باشد مسلم است که هر چه دارد چون جان در طبق اخلاص میگذارد.تا نه تنها یک اثر زیبا و دل انگیز مادی بلکه اثری سرشار و مملو از روح و جان الهی را خلق و ابداع نماید و نسل به نسل به جای اینکه به دین و مرامش در خدمت تعالی و ترقی او باشد او نیز در پیشرفت و گسترش آن به نوبة خود سهم و نقش ایفا میکند.در این میان علاقه و پیوند عاطفی که عموم مردم ایران با هنرها و میراثهای هنری و فرهنگی خود برقرار نمودهاند به حدی بوده که علاوه بر کمک به جریان رشد و تعالی هنرها،سبب ماندگاری آنها نیز شده است.
فرمت فایل: WORD قابل ویرایش
تعدادصفحات:19
چکیده مقاله
هدف اصلی این تحقیق بررسی ویژگیهای سیستم مدیریت در مدارس متوسطه ایران بوده است. بمنظور گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردیده ونمونه آماری هم مشتمل بر 762 نفر از دبیران ومدیران مدارس متوسطه انتخاب شدند. تجزیه وتحلیل داده ها نیز در دو سطح توصیفی و استنباطی و از طریق نرم افزار spss انجام پذیرفت. نتایج این پژوهش نشان داد که مدیران مدارس متوسطه ایران از تئوریها ونظریات علمی مدیریت به میزان کمی استفاده مینمایند وتفاوت دیدگاه بین دو گروه مدیران ودبیران معنادار میباشد. همچنین مفاهیم دموکراسی، حقوق شهروندی وتربیت اجتماعی به میزان کمی از طریق منابع درسی به دانش آموزان دبیرستانی آموزش داده میشود . ونیز نتایج نشان داد که اصلاح، نوسازی وآموزش در سیستم مدیریتی مدارس متوسطه ایران کاملا ضروری است. و تعهد سازمانی مدیران مدارس متوسطه هم در حد مناسبی میباشد .
واژه های کلیدی : مدیریت ، مدیریت آموزشی ، دوره متوسطه ، آموزش وپرورش، سیستم.
موضوع مقاله: بررسی ویژگیهای سیستم مدیریت در مدارس متوسطه ایران
تحقیقاتی مرتبط با موضوع نیز در کشور انجام پذیرفت که به تعدادی از آنها اشاره میشود :
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
روش تحقیق (متدلوژی)
جامعه و نمونه آماری
روایی (اعتبار ) ، پایایی (قابلیت اعتماد ) و ابزار گردآوری داده ها
روش های آماری (توصیفی – استنباطی)-تجزیه وتحلیل داده ها
فرضیه های تحقیق
بررسی فرضیه تحقیق :
بررسی فرضیه تحقیق :
بررسی فرضیه تحقیق :
نتیجه گیری ، پیشنهادات و راهکارها، در ذیل تعدادی از نتایج وپیشنهادات ارایه میگردد :
الف)نتایج تحقیق
ب) پیشنهادات وراهکارها
منابع و مآخذ