فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد جرم و وزن

اختصاصی از فی ژوو تحقیق در مورد جرم و وزن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد جرم و وزن


تحقیق در مورد جرم و وزن

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه28

 

فهرست مطالب

                                                باسمه تعالی

 

مقدمه

 

سؤالات تحقیق:

 

پیشینه تحقیق:

 

نظریه زیستی روانی:

 

نگرش جامعه شناختی:

 

توجیه آماری:

 

تحقیقات انجام شده در زمینه زنان بزهکار :

 

پیشرفت علم و تکنو لوژی در پایان قرن بیستم و فرا رسیدن عصری جدید رویکرد جهان به سوی استفاده بیشتر از علم و دانش بشری در حل مشکلات و معضلات بشریت را ایجاب می نماید.

 

هر چه پیچیدگیهای صنعتی و توجه کشورها به تولید مطلق جدا از مسایل معنوی و بازتابهای آن بیشتر گردد لزوم عنایت به از خود بیگانگی انسانها در عصر ماشین افزون تر می گردد.

 

بعد از تحول، و انقلاب صنعتی دررفتارهای اجتماعی تغییراتی  به وجود آمده و بسیاری از نا بسا مانیها اجتماعی و آسیبهای فردی و گروهی درجامعه مانند اعتیاد، فساد اخلاقی، طلاق و....... را بطور معمول رایج، بنیاد هزاران خانواده را به خطر انداخته  و دستخوش اضمحلال نموده است.

 

بدیهی است هر چه آسیبها و پدیده مشابه آن بر خانواده و افراد جامعه بیشتر باشد میزان بهروری جامعه از نیروی خود کمتر و ضایعه آن بیشتر خواهد بود لذا ابتدا شناخت این تنگناها و پیدا نمودن بهترین راه حل اولین قدم در مقابله با این بحران است که تنها از طریق انجام پژوهشهای علمی میسر می گردد.

 

خوشبختانه رویکرد مسوولین در برخورد با این گونه مسایل منطقی در خور تحسین است. چه اینکه در نظام جمهوری اسلامی زندان تنها برای نگهداری زندانیان در نظر گرفته نشده بلکه محلی برای تهذیب اخلاق و تغییر رفتار مجرمان تلقی شده است.به همین جهت انجام اینگونه تحقیقات به طور یقین می تواند راه گشای نهادها و سازمانهای ذیربط در رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی خصوصا در مسائل تربیتی و اصلاحی باشد.

 

تحقیق حاضر سعی دارد تا ضمن بررسی عوامل فردی خانوادگی، اجتماعی و وضعیت روانی زنان زندانی در مقایسه با زنان بهنجار با اتخاذ رویکرد علمی به مسائل، ضمن شناخت مشکل، راه حلهای عملی در حل آن را بیان دارد.(الوندی،1378).

 

اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

سازمان زندانها عهده دار مراقبت و باز پروری زندانیان است. در این خصوص بخشی از زندانیان را زنان تشکیل می دهند.

 

بنابراین بررسی مجرمین زن با توجه به خصوصیات خاص جنسی، شخصیتی و اجتماعی این گروه می تواند راهبردهای عملی جهت اصلاح و تربیت مجرمین که از اهداف اصلی سازمان زندانهاست فراهم سازد.

 

 

 

بیان مسئله:

 

امروزه جرم و بزهکاری ارتباط زیادی با جرم شناسی دارد. در جرم شناسی به عوامل جرم زا، شرایط و محیطی که جرم در آن اتفاق افتاده و خصوصیات و شخصیت مجرم توجه می شود و سعی می گردد اثرات متقابل محیط بر روی شخص و یا شخص بر روی اجتماع و همچنین انگیزه های ارتکاب ، جرم شناسی شوند.

 

ارتکاب جرم پدیده ای است که معلول عوامل متعدد فردی، روانی، اجتماعی است. از جمله عوامل مؤثر وضعیت روانی و ویژگیهای شخصیتی فرد مجرم است، که شناخت دقیق ویژگیهای شخصیتی می تواند در شناسایی بهتر افرادی که در معرض ارتکاب جرم قرار دارند مفید باشد.

 

اغلب جرم شناسان بر این عقیده اند که مردان و زنان همانطوریکه از نظر جسمی و بیولوژیک با هم متفاوتند از نظر روانی و اجتماعی نیز با یکدیگر تفاوتهایی دارند که این باعث تفاوت در نوع و میزان ارتکاب جرایم می شود.

 

توجه به این نکته ضروری است که فرهنگ هر جامعه و نوع نگرش و طرز تلقی هر جامعه نسبت به زنان و مردان و نقش و وظیفه ای که از هر یک انتظار می رود در شکل گیری شخصیت و نحوه رفتار و عمل آنها تأثیر اجتناب ناپذیری دارد، که ممکن است تفاوت بین میزان و نوع جرایم ارتکابی توسط هر یک از دو جنس را سبب گردد.

 

 

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد جرم و وزن

تحقیق در مورد گیاه کاسنی

اختصاصی از فی ژوو تحقیق در مورد گیاه کاسنی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد گیاه کاسنی


تحقیق در مورد گیاه کاسنی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه:16

 

فهرست

مقدمه

ترکیبات مهم :

اثرات مهم:

تهیه اشکال دارویی :

خواص دارویی:

فواید :

کاسنی فرنگی ، یا آندیو

کاسنی صحرایی

ریشه کاسنی

تخم کاسنی

عرق کاسنی : CHICOREE

طبیعت سرد .

مشخصات گیاه شناسی کاسنی

اصل و قدمت گیاه

آب و هوای مطلوب کاسنی

خاک و کود مطلوب کاسنی

ازدیاد کاسنی

سفید کردن کاسنی

روش های کنترل علف های هرز

تناوب زراعی

ایجاد پوشش MULCHING

ضدعفونی خاک SOIL FUMIGATION

استفاده از حرارت آفتاب در خاک SOIL-SOLARIATION

مبارزه مکانیکی با علف های هرز

مبارزه شیمیایی

علف کش های خاک مصرف

علفکش های قبل از بذرپاشی یا قبل از کشت نشاء

سمپاشی  پیش رویشی PRE – EMERGENCE TREATMENT

سمپاشی پس رویشی POST – EMERGENCE TREATMENT

منبع:

 

مقدمه

کاسنی معمولیگیاهی است از راسته گل مینا تیره گل ستاره ای ها از سرده کاسنی ها. از این گیاه دو گونه کشتی و چهار تا شش گونه وحشی موجود است.

کاسنی معمولی ، یگ گیاه دارویی پایا با گل های آبی یا ارغوانی است . کاسنی در اصل بومی جهان قدیم است و بعدا" در قاره آمریکا نیز به صورت گیاه خودروی کنار جاده ای در آمده است .منشا اصلی این گیاه اروپای مرکزی، مناطق غربی و مرکزی آسیا و شمال آفریقا است و پراکندگی وسیعی در نواحی مختلف ایران به خصوص شمال ایران ، آذربایجان و مناطق کوهستانی خراسان دارد. به آب و هوای خنک ، آفتابی یا کمی سایه نیاز دارد و گرمای شدید تابستان را تحمل نمی کند.

کاسنی با نام علمی گیاهی از خانواده گل مینا می باشد. کاسنی ، گیاه علفی است که ارتفاع آن به صورت متوسط به یک متر می رسد ؛ دارای ریشه های قوی و نسبتا طویل می باشد .برروی برگ ها ، بریدگی های عمیقی وجود دارد که در قسمت انتهایی شبیه به یک مثلث می شوند . گل های آبی رنگ بسیار زیبایی دارد . عمر این گیاه با توجه به شرایط زندگی ، یکساله ، دوساله یا چند ساله می باشند. کاسنی در نواحی نسبتا مرطوب ، با ارتفاع کم رشد می کند و بومی نواحی اروپا ، هندوستان و مصر می باشد . البته گسترش آن در دنیا زیاد است و در نقاط دیگر از جمله آسیا ، آفریقا و قسمت هایی از آمریکا هم می روید.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد گیاه کاسنی

تحقیق در مورد حمل و نقل سریع ریلی

اختصاصی از فی ژوو تحقیق در مورد حمل و نقل سریع ریلی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد حمل و نقل سریع ریلی


تحقیق در مورد حمل و نقل سریع ریلی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه45

 

فهرست مطالب

 

 

1- کلیات

1-1- مقدمه :

1-2- ادبیات فنی

1-2-1- حمل و نقل سریع ریلی (تعریف)

1-2-2- قطار سریع (تعریف)

1-2-3- قطار بسیار سریع (تعریف)

1-3-سریعترین قطارها: [30]

چشم اندازی به جهان، نشان می دهد که توسعه هوشمندانه، شکل دهندة مطالعات و تحقیقات حمل و نقل ریلی در کشورهای پیشرفته بوده است. در قرن بیستم تقریباً همگی مطمئن بودند که جایگزینی برای غول هواپیما در صنعت حمل و نقل مسافری پیدا نخواهد شد. البته این نگرش، امروزه، مغلوب تحولات شگرف حمل و نقل ریلی است که برای سومین سال از قرن بیست و یکم، رشد فناوری در این بخش شتاب ویژه ای به خود گرفته است و هر لحظه آشکارتر می سازد که محاسبات امکان سنجی این نوع از حمل و نقل، تا چه حدی برای دوستداران کره زمین، سودآور است. در حمل و نقل بین شهری، کیفیت هر یک از سیستمهای حمل و نقل، با توجه به توان رقابتی هر یک، با سایر سیستم ها ارزیابی می شود . این توان با توجه به مزایای حمل و نقل ریلی در مصرف کم انرژی، سرعت مناسب، ایمنی و آلودگی کمتر همراه با ظرفیت بیشتر در حمل و نقل مسافر و بویژه حمل و نقل بار اهمیت پیدا می کند.

در گذشته، زمانی که برای اولین بار سیستم راه آهن مطرح شد، استقبال از این سیستم بسیار زیاد بود. با ورود هواپیما و وسیع شدن اتوبانها، کم کم ، راه آهن ، جایگاه خود را از دست داد. اما به تدریج با شلوغ شدن کریدورهای هوایی و اتوبانها، کشورها به استفاده از راه آهن، برای استفاده


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد حمل و نقل سریع ریلی

تحقیق در مورد مقاومت ساختمان در برابر زلزله

اختصاصی از فی ژوو تحقیق در مورد مقاومت ساختمان در برابر زلزله دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 


فرمت فایل:word



تعداد صفحات:43

 

 

 

چنان که گفته شد، برای طراحی و پایداری سازه ها در برابر خطر زمین لرزه سه سطح در نظر گرفته شده است.

الف) سطح مبنای طراحی (D.B.L)

در این سطح لرزه‌ای در طراحی، احتمال رویداد زمین لرزه دست کم یک بار در طول عمر مفید سازه وجود دارد و درصد پذیرش خطر بیش از 50 درصد (50 تا 64 درصد) است. در این سطح، دورة بازگشت رویداد زمین لرزه را، بر حسب ملاحظات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، 100 تا 500 سال در نظر می گیرند که در این پژوهش 500 سال در نظر گرفته شده است. فرض بر این است که در این سطح از خطر زمین لرزه، سازه کاملاً مقاومت کند و خسارت سازه ای به آن وارد نشود.

ب) سطح بالای طراحی (M.B.L)

در طول عمر مفید سازه کم و درصد پذیرش خطر 10 تا 20 درصد است . در این سطح، دورة بازگشت حرکت نیرومند زمین بر اثر رویداد زمین لرزه را با توجه به عوامل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی میان 500 تا 1000 سال در نظر می گیرند. در بررسی حاضر این دوره از روی احتیاط 100 سال انگاشته شده است. سازه ای که در این سطح طراحی می شود، اگر بر اثر زمین لرزه خسارت ببیند، قاعدتاً قابل مرمت است.

پ) حداکثر سطح قابل پیش بینی (M.C.L)

در این حالت احتمال رویداد این سطح از حرکت زمین در طول عمر مفید سازه بسیار کم است و معمولاً درصد پذیرش خطر کمتر از 10 درصد است. دورة بازگشت رویداد در این سطح بیش از 2000 سال در نظر گرفته شده است. بر اثر وقوع زمین لرزة با این دورة بازگشت سازه ممکن است به شدت آسیب ببیند، اما قاعدتاً به کلی فرو نمی ریزد.

ناحیه بندی کشور بر حسب بیشینة شتاب افقی

نقشة 2. 1 خمهای بیشینه افقی حرکت زمین را برای سطح مبنای طراحی با دورة بازگشت رویداد 500 سال نشان می دهد. در این نقشه شش ناحیه قابل تمیز است؛

ناحیة یک نقاط با بیشینة شتاب افقی کمتر از 15/0 شتاب گرانش زمین (g) را در بر دارد. بسیاری از مراکز و اراضی استانهای مرکزی، همدان، اصفهان و یزد و بخشی از مناطق کویر مرکزی و لوت تا هامون جازموریان در این پهنه قرار دارند.

 

 

نقشة 2. 1 بیشینة شتاب افقی زمین برای سطح مبنای طراحی (دورة بازگشت 500 ساله)

 

ناحیة دو شامل نقاطی است که بیشینة شتاب افقی در آنها 15/0 تا کمتر از 20/0 شتاب گرانش زمین است. بخشی از استانهای زنجان، ارومیه، کردستان، مرکزی، تهران، سمنان، خراسان، لرستان، چهار محال بختیاری و بوشهر در این ناحیه قرار دارند. شهرهایی چون ارومیه، سنندج، خرم آباد، ایلام، شیراز، بوشهر، زابل و سمنان جزو این ناحیه هستند.

در ناحیه سه بیشینة شتاب افقی 2/0 تا کمتر از 3/0 شتاب گرانش زمین است. این ناحیه در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، شمال استان خراسان، شمال استانهای هرمزگان و خوزستان و جنوب استان سیستان و بلوچستان گسترش زیاد دارد. شهرهای کرمانشاه، اردبیل، مشهد، زاهدان و کرمان در ناحیة سه واقع شده اند.

ناحیة چهار با بیشینة شتاب افقی 3/0 تا کمتر از 4/0 شتاب گرانش زمین به صورت نواری در حاشیة گسله های توانمند و بنیادی گسترده است. شهرهای مهّمی چون شهر کرد، اهواز و بندر عباس در این ناحیه قرار دارند.

ناحیة پنج با بیشینة شتاب افقی 4/0 تا 5/0 شتاب گرانش زمین مجاور گسله های  توانمند و بنیادی شناخته شدة کشور مانند گسلة شمال تهران، مشاء ، البرز شمالی، شمال تبریز، گسل اصلی زاگرس، کپه داغ، دورونه (گسلة بزرگ کویر) ، ده شیر،‌ نایبند، گوک، کوه بنان، رامهرمز، شهر بابک، نهبندان، سبزواران، میناب، ساحلی مکران و نه (غربی و شرقی) قرار دارد.

ناحیة شش با بیشینة شتاب افقیg 5/0، بیشتر در حوزة گسلة شمال تبریز واقع شده است. این گسله از دیرباز با رویدادهای متعدد زمین لرزه همراه بوده است.

نقشه 2. 2 خمهای بیشینة شتاب افقی برای سطح لرزه ای بالای طراحی با دورة بازگشت رویداد 100 سال را نشان می دهد. در این نقشه نیز 6 ناحیه تمیز داده شده است. با این تفاوت که در آن بیشینه شتاب افقی حرکت نیرومند زمین برای نواحی ششگانه بدین شرح است:

  • ناحیة یک کمتر از 2/0 شتاب گرانش زمین
  • ناحیة دو 2/0 تا کمتر از 25/0 شتاب گرانش زمین
  • ناحیة سه 25/0 تا کمتر از 35/0 شتاب گرانش زمین
  • ناحیة چهار35/0 تا کمتر از 45/0 شتاب گرانش زمین
  • ناحیة پنج 45/0 تا کمتر از 55/0 شتاب گرانش زمین
  • ناحیة شش 55/0 شتاب گرانش زمین

نقشة 2. 3 خمهای بیشینة شتاب افقی برای سطح لرزه ای حداکثر قابل پیش بینی با دورة بازگشت رویداد 2000 سال را نشان می دهد. در این نقشه نیز همانند دو نقشة پیشین 6 ناحیه قابل تشخیص است. بیشینة شتاب افقی حرکت نیرومند زمین برای این نواحی به شرح زیر است:

  • ناحیة یک کمتر از 25/0 شتاب گرانش زمین
  • ناحیة دو 25/0 تا کمتر از 30/0 شتاب گرانش زمین
  • ناحیة سه 30/0 تا کمتر از 40/0 شتاب گرانش زمین
  • ناحیة چهار40/0 تا کمتر از 50/0 شتاب گرانش زمین
  • ناحیة پنج 50/0 تا کمتر از 60/0 شتاب گرانش زمین
  • ناحیة شش 60/0 شتاب گرانش زمین و بیشتر

 

 

نقشة 2. 2 بیشینة شتاب اقفقی زمین برای سطح بالای طراحی (دورة بازگشت 1000 ساله)

 

 

 

1- حرکت زمین در اثر زلزله

از آنجا که بازتاب یک ساختمان در اثر زلزله بستگی به ویژگیهای حرکت زمین دارد، باید سعی نمود تا حرکاتی را که در زمین در هنگام وقوع یک زلزله عمده ایجاد می شوند، تعریف کرد. متأسفانه با یک تعریف واحد نمی توان تمام حرکات مختلفی را که ممکن است در یک محل بخصوص اتفاق بیفتد، مشخص نمود.

به طور کلی می توان موارد زیر را در مورد حرکات زمین در اثر زلزله ذکر کرد:

  • حرکات زمین در نزدیکی منشاء زلزله‌(گسل مسبب) شدید بوده و با دور شدن از آن این حرکات ضعیف تر می شوند.
  • زمان های تناوب عمده ارتعاش زمین با دور شدن از منشاء افزایش می یابند.
  • لایه های عمیق خاک نرم، حرکاتی را در سطح زمین ایجاد می کنند که دارای زمان تناوب های عمده طولانی تری نسبت به حالت وجود لایه های سخت و یا سنگی می باشند.

اندازه گیری اولیه حرکت زمین در اثر زلزله، همان شتاب نگاشت های بدست آمده از دستگاه های شتاب نگار می باشد. اطلاعات بدست آمده از یک شتاب نگار معمولاً شامل دو مؤلفه افقی (در امتدادهای عمود بر یکدیگر) و یک مؤلفه قائم حرکت می باشند. هر چند حالت ایده ال در طراحی ساختمان ها آن است که ساختمان در برابر اثر شتاب نگاشت مشخص که احتمال وقوع آن در آینده با قبول یک میزان خطر معلوم وجود دارد، طراحی شود، لیکن اشکالاتی که در حال حاضر برای تعیین مشخصات دقیق شتاب نگاشت فرضی در محل یک ساختمان وجود دارد ایجاب می نماید بجای استفاده مستقیم از شتاب نگاشتها از روش های دیگری که حداکثر بازتاب های ساختمان را تعیین می کند، استفاده شود. عملی ترین و متداولترین این روش ها در حال حاضر روش طیف بازتاب زلزله می باشد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد مقاومت ساختمان در برابر زلزله