فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله زن از دیدگاه اسلام

اختصاصی از فی ژوو مقاله زن از دیدگاه اسلام دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله زن از دیدگاه اسلام


مقاله زن از دیدگاه اسلام

دانلود مقاله زن از دیدگاه اسلام

نوع فایل Word دانلود انواع تحقیق

تعداد صفحات : 16

فهرست محتوا 

پیشگفتار

هیچ یک از آیات قران کریم که مردم را دعوت به تدبیر و تعقل در نظام آفرینش می کند، مخصوص به مردان نیست، بلکه زنان و مردان را به طور برابر مخاطب قرار داده است.اساساً بررسی آیات قرآن کریم نشان می دهد زن و مرد از نظر آفرینش هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و همه انسانها از هر صنف، خواه زن و خواه مرد از یک ذات و گوهر خلق شده اند…

  • به طور کلی از نظر دین مبین اسلام زن و مرد از استعدادهای یکسانی برای مدیریت حیات انسانی خویش برخوردارند:
  • 1- استعدادهای درونی چون: 
  • 2- استعدادهای بیرونی
  • امام خمینی (ره) و احیای منزلت زن مسلمان

بخش دوم:نقش زنان در دفاع مقدس
فقدان ادبیات جامع در خصوص مسایل زنان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، اثرات خود را حتی بر منابع پژوهشی نیز نشان می دهد.اثرات این کمبود بر تحقیقات علمی به خوبی محسوس است و همین مسأله ما را از نگرش جامع نسبت به مسایل زنان باز می دارد؛ به طوری که در دفاع مقدس، نقش واقعی زنان به طرز شایسته ای ترسیم نشد…

  • جایگاه زن در اسلام
  • الف – آیات قرآن کریم:
  • ب – روایات
  • ضرورت دفاع
  • مفهوم شرعی«دفاع»

دانلود با لینک مستقیم


مقاله زن از دیدگاه اسلام

دانلود مقاله استرس

اختصاصی از فی ژوو دانلود مقاله استرس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله استرس


دانلود مقاله استرس

شرح بیماری

استرس‌ عبارت‌ است‌ از واکنشهای‌ فیزیکی‌، ذهنی‌ و عاطفی‌ که‌ در نتیجه‌ تغییرات‌ و نیازهای‌ زندگی‌ فرد، تجربه‌ می‌شوند. تغییرات‌ می‌توانند بزرگ‌ یا کوچک‌ باشند. پاسخ‌ افراد به‌ تغییرات‌ زندگی‌ متفاوت‌ است‌. استرس‌ مثبت‌ می‌تواند یک‌ انگیزش‌ دهنده‌ باشد در حالی‌ که‌ استرس‌ منفی‌ می‌تواند در زمانی‌ که‌ این‌ تغییرات‌ و نیازها، فرد را شکست‌ می‌دهند، ایجاد شود.

علایم‌ شایع‌

  • فیزیکی‌: گرفتگی‌ عضلانی‌، سردرد ، درد قفسه‌ سینه‌ ، ناراحتی‌ معده‌ ، اسهال‌ یا یبوست‌، افزایش‌ ضربان‌ قلب‌ ، دستهای‌ سرد و مرطوب‌، خستگی‌ ، تعریق‌ شدید، بثورات ‌، تنفس‌ سریع‌، لرز، تیک‌، تحریک‌پذیری‌، کم‌اشتهایی‌ یا بی‌اشتهایی‌، ضعف‌، احساس‌ خستگی‌، گیجی‌.
  • عاطفی‌: عصبانیت‌، اعتماد به‌ نفس‌ پایین‌، افسردگی‌ ، بی‌تفاوتی‌، تحریک‌پذیری‌، ترس‌ و پاسخهای‌ هراسی‌، اشکال‌ در تمرکز، احساس‌ گناهکاری‌، نگرانی‌، بی‌قراری‌، اضطراب‌ و وحشت‌.
  • رفتاری‌: سوءمصرف‌ الکل‌ یا مواد مخدر، افزایش‌ مصرف‌ سیگار، اختلالات‌ خواب‌ ، پرخوری‌، کاهش‌ حافظه‌ و منگی.

علل‌

  • بدن‌ در یک‌ موقعیت‌ پراسترس‌ با افزایش‌ تولید هورمونهای‌ خاصی‌ جواب‌ می‌دهد که‌ باعث‌ تغییراتی‌ در ضربان‌ قلب‌، فشار خون‌ ، متابولیسم‌ و فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری فیزیکی‌ می‌گردد.

عوامل‌ افزایش‌ دهنده‌ خطر

  • تغییر در شیوه‌ زندگی‌ و اختلال‌ در امور روزمره‌ طبیعی‌ شخص‌ که‌ می‌تواند استرس‌ ایجاد کند. برخی‌ از علل‌ شایع‌ استرس‌ عبارتند از:
  • مرگ‌ اخیر فرد مورد علاقه‌ (همسر، کودک‌، دوست)
  • از دست‌ دادن‌ هر چیزی‌ که‌ برای‌ فرد ارزشمند باشد.
  • آسیب‌ها یا بیماری‌های‌ شدید
  • اخراج‌ شدن‌ یا تغییر شغل‌
  • نقل‌ مکان‌ کردن‌ به‌ یک‌ شهر یا استان‌ جدید
  • مشکلات‌ جنسی‌ بین‌ فرد و شریک‌ جنسی‌ او
  • ورشکستگی‌ مالی‌ یا مقروض‌ شدن‌ شدید مثلاً به‌ خاطر خرید یک‌ خانه‌ جدید
  • تعارض‌ مدام‌ بین‌ فرد و یکی‌ از اعضای‌ خانواده‌ ، دوست‌ نزدیک‌ یا همکار
  • خستگی‌ دایمی‌ ناشی‌ از استراحت‌، خواب‌ یا تفریح‌ ناکافی‌

پیشگیری‌

  • برای‌ کمک‌ به‌ پیشگیری‌ از استرس‌ منفی‌، به‌ آن‌ دسته‌ از امور زندگی‌ بپردازید که‌ می‌توانید از عهده‌ آنها برآیید.
  • از آنجا که‌ همیشه‌ نمی‌توان‌ جلوی‌ استرس‌ را گرفت‌، روش‌هایی‌ را یاد بگیرید که‌ برای‌ حفاظت‌ از سلامت‌ ذهنی‌ و فیزیکی‌ خود، سازگار شوید. با مطالعه‌ مقالات‌ و کتب‌، در مورد استرس‌ به‌ خود آموزش‌ دهید.

عوارض‌ احتمالی‌

  • استرس‌ مزمن‌ می‌تواند در بسیاری‌ از مشکلات‌ مربوط‌ به‌ سلامت‌ شامل‌ حوادث‌، آرتریت‌ ، آسم‌ ، سرطان ‌، سرماخوردگی‌ ، کولیت‌ ، دیابت‌ ، اختلالات‌ غدد درون‌ریز ، خستگی‌، سردرد، کمردرد، مشکلات‌ گوارشی‌، اختلالات‌ پوستی‌، بیماری‌ قلبی‌، فشار خون‌ بالا، بی‌خوابی‌، دردهای‌ عضلانی‌، اختلال‌ کارکرد جنسی‌ و زخم‌ها نقش‌ بازی‌ کند.

درمان‌

آزمون‌های‌ تشخیصی‌ ممکن‌ است‌ شامل‌ موارد زیر باشند:

  • مشاهده‌ علایم‌ توسط‌ خود شما
  • شرح‌ حال‌ طبی‌ و معاینه‌ فیزیکی‌ به‌ وسیله‌ یک‌ پزشک‌ در صورت‌ لزوم‌

برخی‌ از روش‌هایی‌ که‌ به‌ کاهش‌ استرس‌ کمک‌ می‌کنند:

  • یک‌ روش‌ را یاد بگیرید و به‌ طور منظم‌ و در صورت‌ امکان‌ هر روز آن‌ را تمرین‌ کنید. روش‌های‌ بسیاری‌ وجود دارند.
  • به‌ مدت‌ کوتاهی‌ از هر وضعیت‌ پر استرسی‌ که‌ در طول‌ روز به‌ آن‌ برمی‌خورید، دور شوید.
  • یک‌ روش‌ سفت‌ و شل‌کننده‌ عضلات‌ را یاد بگیرید و آن‌ را تمرین‌ کنید.
  • از آوردن‌ مشکلات‌ خود به‌ خانه‌ یا بستر خودداری‌ کنید. در پایان‌ روز، دقایقی‌ را به‌ مرور تک‌تک‌ تجارب‌ کل‌ روز اختصاص‌ دهید بطوری‌ که‌ انگار یک‌ نوار را مجدداً گوش‌ می‌دهید.
  • تمام‌ عواطف‌ منفی‌ را که‌ متحمل‌ شده‌اید (عصبانیت‌، احساس‌ عدم‌ امنیت‌ یا اضطراب‌) از خود برهانید. از کلیه‌ انرژی‌ها یا عواطف‌ خوب‌ (افکار عاشقانه‌، ستایش‌، احساسات‌ خوب‌ در مورد کار یا خودتان‌) لذت‌ ببرید.
  • در مورد کارهای‌ ناتمام‌ تصمیمی‌ اتخاذ کنید و تنش‌ ذهنی‌ یا عضلانی‌ را رها کنید. هم‌اکنون‌ برای‌ یک‌ خواب‌ آرامش‌بخش‌ و بهبود دهنده‌ عواطف‌ آماده‌ هستید.
  • ممکن‌ است‌ به‌ مدت‌ کوتاهی‌ داروی‌ آرام‌بخش‌ یا ضد افسردگی‌ مفید باشد.

چند نکته

  • یک‌ برنامه‌ ورزشی‌ اتخاذ کنید. افرادی‌ که‌ در وضعیت‌ فیزیکی‌ خوبی‌ به‌ سر می‌برند، به‌ احتمال‌ کمتری‌ به‌ عوارض‌ منفی‌ استرس‌ مبتلا می‌شوند.
  • یک‌ رژیم‌ غذایی‌ طبیعی‌ و کاملاً متعادل‌ اتخاذ کنید. مکمل‌های‌ ویتامینی‌ ممکن‌ است‌ توصیه‌ شوند.

استرس چیست ؟

تغییرات استرس آفرین می توانند فیزیکی، روانی، و یا رفتاری باشند. علتهای ایجاد کننده ی استرس را استرسور می نامند و این علل از فردی به فرد دیگر متفاوتند.

واکنش بدن ما نسبت به استرسها با ترشح برخی مواد شیمیائی بنام هورمونها انجام میشود وحالتی تحت عنوان جنگ و گریز! را پدید می آورد.

اصلیترین هورمونهائی که این حالت را بوجود می آورند عبارتند از آدرنالین و کورتیزول. این دو توسط غده های فوق کلیوی و بر اثر دریافت سیگنالهائی از هیپوتالاموس مغز ، ترشح شده و پاسخ های خاصی را در بدن بر می انگیزند.

در حقیقت پاسخ دفاعی یک مرغ در حمایت از جوجه هایش و یا فرار از مقابل یک شیر درنده توسط سایر حیوانات نیز با همین هورمون ها ایجاد می شوند.

طول عمر آدرنالین کوتاه بوده و در حقیقت برافروختگی های ناگهانی در اثر خشم ، گلگون شدن چهره بدنبال استرس شدید و ... ناشی از ترشح همین هورمون است.طول عمر کورتیزول بیشتر بوده وباعث اثرات طولانیتر و مزمن تری در فرد می گردد. ترشح تدریجی و طولانی کورتیزول باعث تخلیه انرژی، کاهش فایده بخشی سیستم ایمنی ، کاهش تمرکز حواس ‌و حتی چاقی میگردد.

هر فردی بنوعی درگیر استرس می شود و میتوان گفت همه ی ما بگونه ای در معرض استرس های مختلف هستیم اما نکته جالب اینجاست که برخورد افراد مختلف با استرس و کنار آمدن با شرایط در اشخاص مختلف متفاوت است.

علائم استرس :

در فاز حاد و اولیه استرس افزایش ضربان قلب و تنفس پدید می آید، و به دنبال آن فشار خون بالا می رود.
در برخی افراد علائمی از قبیل تعریق، لرزش، اختلال در گفتار و حتی لرزش کلامی نیز بوجود می آید.
در فاز مزمن و طول کشیده تر استرس ممکن است علائم خطرناکتر و بدتری تظاهر کنند.استرس می تواند بسیاری از سیستم های بدن را درگیر کند و موجب ایجاد اضطراب ، افسردگی ، و رفتارهای خاص دیگری شود. بسیاری از سردردها، مشکلات معده، طپش قلب ها، دردهای قفسه سینه و حتی مشکلات پوستی ! به همین خاطر پدید می آیند. سیستم ایمنی در این موارد ضعیف شده و باعث افزایش شیوع عفونت های مختلف در بدن فرد می شود.

اختلالات تغذیه ای، بیماری های قلبی، زخم های سیستم گوارش و بسیاری از مشکلات ارگانیک دیگر در این بیماران به طور شایعی دیده می شود.

روش های مختلف ارتباط با سایرین :

سه نوع ارتباط با سایرین در افراد مختلف وجود دارد : منفعل، تهاجمی و مدعی .همه ما در شرایط مختلف هر سه نوع این رفتارها را از خود بروز می دهیم. اما بهتر این است که یاد بگیریم چگونه بیشتر مدعی باشیم. در ارتباط های منفعل فرد سعی می کند از اظهار عقیده و نظرات، بیان عواطف و احساسات، و خواسته هایش خودداری کند.فکر می کند که صحبت کردنش چندان مطلوب نیست و تفکراتش خریداران چندانی ندارد ، خصوصا اگر با افرادی طرف باشد که از جهاتی بالاتر از او هستند. این فرم تفکر باعث می شود که شخص کنترلی بر موقعیتش نداشته باشد.

در ارتباط های تهاجمی ، شما مصرانه و صادقانه از افکار ، احساسات وخواسته هایتان به دفاع می کنید،
(البته به قیمت نشنیدن افکار دیگران) و بر آنها پا فشاری مینمائید.در این حالت شما خشن و نهیب زن، مصر و پایبند و حتی شاید گستاخ می شوید.

این گونه رفتار باعث آسیب رساندن به روحیه دیگران و ناراحتی درونی آنها شده و واکنش منفی آنان باعث ایجاد استرس و اضطراب می گردد.

در رفتار های مدعی گونه شما بر اعتقادات ، احساسات و خواسته هایتان پافشاری می کنید اما به طرزی معقول و منطقی ، همراه با دلیل و استدلال . در بسیاری از موارد این گونه رفتار و ارتباط پاسخی مناسب تر می دهد و تاثیر بیشتری در پیشبرد اهداف شما خواهد داشت.

دوری از افکار تحریک کننده :

گرچه بسیاری از این افکار اساسی و ضروری هستند اما وقتی تشدید می شوند و یا غلط تفسیر می گردند مخرب و آسیب رسان خواهند بود.

برای مثال اطلاعاتی که یک عکس رادیوگرافیکی در بیمار مبتلا به سانحه تصادف به ما می دهد بسیار مهم است ولی تفسیر های نا صحیح و پیش بینی های غلطی که می تواند در مورد این کار ضروری انجام شود، باعث ایجاد استرس بسیار زیاد و اضطراب شدید در فرد شود. به همین خاطر سعی کنید از تفسیر های نا آگاهانه دوری گزینید و حقایق را آنگونه که هستند بپذیرید، سپس برای حل مشکل احتمالی راه چاره ای

بیندیشید. بدون اینکه درگیر احساسات و عواطف شدید و تنش زا شوید. در بسیاری از موارد احساساتی عمل کردن بدون دخالت فکر و منطق، باعث ایجاد مشکلات بیشتر شده و گره کار را کورتر می کند، می توانید بطور جداگانه تفسیرهای مثبت و منفی را نوشته ، بر اساس هر یک از آنها تصمیماتی اتخاذ کنید تا در صورت لزوم امکان واکنش منطقی و اصولی تر برای شما باشد.

یک راه برای کاهش استرس ها !

توقف فکر یا فکر نکردن راهیست برای تمرکز حواس و دوری از افکار نا مطلوب و تنش زا .وقتی بطور مکرر این کار در مورد افکار نامطلوب انجام می شود، دوری از اینگونه تفکرات ساده تر خواهد شد. حتی به گونه ای خواهد شد که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است و بدین ترتیب فراموش کردن آن بسادگی امکان پذیر است. سپس در زمانهای مناسبی که آرام تر و راحت تر هستید آن مسئله را مجددا برای خود مطرح کنید ، چشمهایتان را ببندید و سعی کنید تمام افکارتان را روی آن متمرکز نمائید. حالا راه های 

شامل 14 صفحه فایل WORD قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله استرس

پرواز یک متری به سبک کریس آنجل

اختصاصی از فی ژوو پرواز یک متری به سبک کریس آنجل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پرواز یک متری به سبک کریس آنجل


پرواز یک متری به سبک کریس آنجل

این اجرای جالب رو از دست ندین برای یادگیری و فهمیدین راز پرواز کریس آنجل با پرداخت یک صدم ارزش این آموزش اونو یاد بگیرین.

 


دانلود با لینک مستقیم


پرواز یک متری به سبک کریس آنجل

دانلود مقاله آزمون های عملکردی

اختصاصی از فی ژوو دانلود مقاله آزمون های عملکردی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله آزمون های عملکردی


دانلود مقاله آزمون های عملکردی

 ارزشیابی عملکردی

 خلاصه تعریف بعضی از اصطلاحات رایج در ارزشیابی :

تعریف اندازه گیری: در اندازه گیری ویژگیها یا صفات اشیاء و افراد تعیین می گردند و مقدار آن ویژگیها یا صفات به صورت عدد و رقم گزارش می شوند.

اندازه گیری فرآیند یا شیوه ای دقیق و نظامدار است.

تعریف آزمون: آزمون وسیله ای برای انجام فرآیند اندازه گیری است. برای اندازه گیری ویژگیهای مختلف اشیاء و افراد از وسایل مختلفی استفاده می شود. مثلاً برای اندازه گیری ویژگیهای فیزیکی ، مثل طول و وزن افراد از متر یا ترازو استفاده می شود.

معمول ترین وسیله اندازه گیری یا صفات روانی آزمون است.

بنا به تعریف فوق وقتی که برای اندازه گیری یکی از ویژگیهای روانی یا ترتیبی یک فرد یا گروهی  از افراد از  آزمون استفاده می شود به این فعالیت آزمودن گفته   می شود.

تعریف سنجش: مفهوم گسترده ای نسبت به آزمون و اندازه گیری دارد. در حقیقت سنجش گرد آوری اطلاعات با فنون و روشهای مختلف است و یک تحلیل جامع و چند وجهی از رفتار و عملکرد هاست. سنجش در امور کیفی است ولی آزمون و اندازه گیری بیشتر به کمیت توجه دارند .

تعریف ارزشیابی: به طور ساده به تعیین ارزش برای هر چیزی یا داوری ارزشیابی  کردن گفته می شود.

یک فرآیند نظامدار برای جمع آوری ، تحلیل و تفسیر اطلاعات گفته می شود به این منظورکه  تعیین شود آیا هدفهای مورد نظر تحقق یافته اند یا در حال تحقق پیدا کردن هستند و به چه میزانی؟

اهمیت وضرورت ارزشیابی درپیشرفت یادگیری :

ـ تعیین میزان تحقق اهداف آموزشی

ـ گسترش همه جانبه ومشارکت افراددرفرایند آموزش

ـ فراهم کردن اطلاعات لازم درباره ی آ نچه هست وآنچه بایدباشد

ـ بهره گیری مطلوب از تغییرات به وجودآمده به منظور کیفیت بخشیدن به فعالیت ها ی آموزشی

ـ تعیین میزان انتظارات برآورده شده ازنظام آموزشی ، دوره ی آموزشی ، برنامه ی درسی و ... به منظور تصمیم گیری آتی

ـ شناخت نقاط قوت وضعف برنامه های آموزشی وتسریع دررفع موانع موجود

انواع ارزشیابی :

1ـ ارزشیابی پیشرفت یادگیری ( تحصیلی ) : بااستفاده ازاین نوع ارزشیابی میتوان زمانی که هنوز فعالیتهای آموزشی وپرورشی درجریان است وامکان رفع نارسایی هاومشکلات یادگیری ورفع نواقص روش تدریس میسر است برای انجام چنین کاری اقدام کرد . دراین نوع ارزشیابی هم فراگیرنده وهم یاددهنده ازچگونگی نقاط قوت خوددرفعالیت های آموزشی به عمل آمده آگاه می شوند .

2 ـ ارزشیابی فرایندی :

این ارزشیابی همان خودآزمایی های فراگیر ، ارزشیابی اعضای گروه ازعملکردفراگیر وکمک به رفع اشکالات احتمالی وارزیابی یاددهنده ازفعالیت های یادگیرنده همراه باراهنمایی های لازم است که جزء آموزش محاسبه می شود وباقضاوت ودرجه بندی همراه نیست .

3 ـ ارزشیابی عملکرد :

این ارزشیابی مجموعه ای ازراهبردهایی است که نحوه وچگونگی به کارگیری دانش ها ومهارت های کسب شده فراگیر رادرعمل موردارزشیابی قرارمی دهد . درآزمونهایی که برای سنجش عملکردطراحی می گرددتلاش می شود درموقعیت های واقعی ویامشابه مسایل معنی دارعلمی ومبتلابه زندگی راحل کنند ومنظوراساسی ازاین نوع ارزشیابی آن است که فراگیران درحین انجام دادن کارهای واقعی زندگی ارزیابی شوندکه این نوع ارزشیابی می تواندفراگیر رادرترکیب دانش مهارتها با یکدیگروایجادیک محصول معنی دار ارزشیابی کندو ابزاری برای کمک به  فر د جهت تعمیق یادگیری خود ارائه دهد .

ابزارهای مورداستفاده در ارزشیابی :

 ارزشیابی مستلزم اطلاعات است بدون اطلاعات کافی نمی توان ارزشیابی درستی ازپیشرفت فراگیر انجام داد.ابزارهای جمع آوری اطلاعات ازفرایندپیشرفت فراگیرتنهامتکی برامتحان نمی باشد وابزارهای دیگری به کار گرفته می شود ازجمله :

1ـ فهرست انتظارات آموزشی : ازفعالیت های مهم هریاددهنده ای قبل از شروع فرایند یادگیری یاددهی آگاهی ازهدف غایی آموزش است . آگاهی ازاین غایتها کمک میکند تابااستفاده ازمحتوای درسهایی که تدریس می شودبه تعیین انتظارات آموزشی برپایه غایت هاپرداخته ، قصدومنظور خودش راازتدریس مطالب درسی به طورواضح مشخص کند که این انتظارات به اوکمک می کند تاهم سوبا سایرعناصرآموزش برای یادگیری فراگیرانش تلاش کند.

2ـ فهرست وارسی رفتار : این روش یک روش نظام داربرای گزارش قضاوت های مشاهده گریا مشاهده گران است که می توان معلوم کرددرعملکردشخص موردسنجش ویژگی موردنظرموجوداست یانه . به عبارت دیگر درفهرست وارسی تنها بود یا نبودیا کیفیت ویژگی موردنظرثبت می شود وازاین روش برای سنجش درجه یافراوانی ویژگی موردنظر می توان استفاده کردتابتوان تعیین کردکه یک ویژگی حضورداردیانه ویاعملی انجام گرفته یاخیر .

3 ـ مشاهدات رفتار : مشاهده متداول ترین روش برای جمع آوری اطلاعات  می باشد که ممکن است برای جمع آوری اطلاعات آموزشی مورداستفاده قرارگیرد . مشاهده گربایدبتواندرفتارموردمشاهده و عواملی که زیربنای رفتا راو راتشکیل می دهندوبه واکنش وی منجرمی شوندرابه دقت وبه گونه ای عینی ثبت کند .

4 ـ پوشه کار : پوشه کار مجموعه ای هدف مند ازکارهای فراگیرنده بایدباشدکه کوشش ها ، پیشرفت وموفقیت تحصیلی رادریک یاچندحیطه ازبرنامه ی درسی نشان می دهد .ومجموعه ای ازبهترین کارهاوتلاش های فراگیرنده می باشد .

5 ـ آزمون عملکردی : این آزمون بامهارت سروکارداردکه فرایندوفرآیندهای یادگیری فراگیران درآن به طور مستقیم سنجش می شود . این آزمون هاازجمله ابزارهایی هستندکه به عنوان مکمل آزمون های کتبی میتوانند فردرادربهترسنجیدن میزان توفیق یادگیرند گان دررسیدن به هدف های متنوع تحصیلی یاری دهند .

به طور کلی هدف های آموزش ویادگیری به دو بخش تقسیم میشوند: 

الف ) هدف هایی که به دانستن درباره امورمربوط می شوند .

ب ) هدف هایی که به دانستن نحوه ی انجام دادن عمل یاکاری مربوط می شوند .

آن دسته ازوسایل اندازه گیری که می کوشند تابسنجندکه چگونه کسی می تواندکاری راانجام دهدغالبا آزمون های عملکردی می باشند .

* در آزمونهای عملکردی که به آنها آزمونهای واقعی نیز گفته می شود فرآیند ها و فرآورده های یادگیری دانش آموزان و دانشجویان به طور مستقیم سنجش می شوند.

* چون در آزمون های کتبی نمی توان بعضی از بازده های یادگیری را سنجش نمود می توان با آزمونهای عملکردی آنها را سنجید.

* آزمونهای عملکردی با مهارت سر و کار دارند. مهارت در استفاده از فرآیند ها و شیوه های اجرایی و نیز مهارت در تولید فرآورده ها.

انواع آزمونهای عملکردی

آزمونهای عملکردی بسیار متنوع اند اما در این جا چهار نوع مهم آنها را می آوریم:

1-  آزمون کتبی عملکردی

2-  آزمون شناسایی

3-  آزمون انجام عملکرد در موقعیتهای شبیه سازی شده

4-  نمونه ی کار

1- آزمون کتبی عملکردی: برای سنجش مهارتها با فعالیتهای واسطه ی مورد استفاده دارد.

آزمون کتبی عملکردی عمدتاً بر کار بست علم و دانش و مهارت در موقعیتهای عملی یا شبیه سازی شده با موقعیتهای عملی تأکید می شود در این گونه آزمونهای عملکردی یا بازده های پایانی مورد سنجش قرار می گیرند یا مراحل میانی عملکرد برای رسیدن به بازده ...

نوشتن چگونگی کار با وسایلی که در موقعیتهای واقعی گران قیمت یا خطرناکند و با آزمون کتبی عملکردی می توان مهارت و دقت عمل ایشان را سنجید. مثلاً مهارت تشخیص بیماری در رابطه با بیماران قرضی با بیماران قرضی در دانشجویان  پز شکی این نوع اطلاعات را بصورت کتبی از فراگیر دریافت می کنیم.

2- آزمون شناسایی: روشی است  برای سنجش فراگیران در تشخیص ویژگیها _ محاسن، معایب و مواد استفاده در امور مختلف.

مثلاً شناسایی ابزار یا دستگاه های مختلف یا توصیف کار آنها _ مواجه کردن فراگیر با یک اتصالی در یک دستگاه برق و از او خواستن برای شناسایی عیب مدار با استفاده از ابزارها و وسایل.

در آموزش صنعتی بسیار کاربرد دارند.

3- آزمون عملکرد در موقعیتهای شبیه سازی شده: در این آزمون از فراگیر خواسته می شود تا در یک  موقعیت شبیه سازی شده یا مصنوعی یا خیالی همان اعمالی را انجام دهد که در موقعیتهای واقعی ضروری هستند.

مثالی در درس علوم یا حرفه و فن کار در آزمایشگاه یا کارگاه به صورت عملکرد در شغل واقعی شبیه سازی شده است.

مثال دیگر: در بعضی مواقع برای آموزش از این آزمون استفاده می شود مثل آموزش رانندگی  یا آموزش خلبانی که در محلی که مثل اتومبیل یا هواپیما شبیه سازی شده است انجام می گیرد.

شامل 19 صفحه فایل WORD قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله آزمون های عملکردی

دانلود پاورپوینت فردوسی - 16 اسلاید

اختصاصی از فی ژوو دانلود پاورپوینت فردوسی - 16 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت فردوسی - 16 اسلاید


دانلود پاورپوینت فردوسی - 16 اسلاید

 

 

 

 

در عهد سامانیان در قرن چهارهم هجری، جمع آوری و تألیف سرگذشت پادشاهان قدیم ایران رونق به سزایی یافت. این کتاب ها که به شاهنامه معروف بودند به نثر نوشته شده بود و پیش از آن که از میان بروند، منبع و مأخذ برخی از کتاب های منثور و منظوم تاریخی در زبان فارسی و عربی قرار گرفت. جامع ترین آنها شاهنامه منثور ابومنصوری نام داشت که به فرمان «ابومنصور محمدبن عبدالرزاق» حاکم طوس، در حدود سال 346ه.ق به دست جمعی از مورخان و نویسندگان جمع آوری و تدوین گردید. این کتاب، مأخد مهم فردوسی در نظم شاهنامه است

برای دانلود کل پاورپوینت از لینک زیر استفاده کنید:


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت فردوسی - 16 اسلاید