بررسی ارتباط اختلالهای رفتاری با عملکرد تحصیلی دانشآموزان
چکیده 1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1مقدمه 3
1-2-بیان مسأله 4
1-3-اهمیت و ضرورت پژوهش 5
1-4-اهداف پژوهش 5
1-4-1-هدف کلی 5
1-4-2-اهداف جزئی 6
1-5-فرضیهی پژوهش 6
1-6-متغیرهای پژوهش 6
1-6-1-تعاریف مفهومی 6
1-6-2-تعاریف عملیاتی 9
فصل دوم: پیشینهی تحقیق
2-1-پیشینهی نظری یا مبانی نظری 11
تعریف موضوع پروژه: اختلالات رفتاری 11
منظور از رفتار نابهنجار چیست؟ 12
رفتار بهنجار 12
1-بهنجار بهعنوان حد متوسط 12
2-بهنجار بهصورت آرمانی 12
3-بهنجاری بهعنوان سازگاری 13
خودبیمار انگاری 13
سبب شناسی 14
تشخیص 15
همهگیر شناسی 15
دوره یا سیر 16
شاخص 16
اختلال شخصیت ضداجتماعی 16
نشانهی مشخص اختلال شخصیت ضداجتماعی 17
ویژگیهای شخصیت ضداجتماعی 17
علل رفتار ضداجتماعی 17
ویژگیهای بالینی 18
خصوصیات اختلال شخصیت ضداجتماعی 18
همهگیر شناسی 18
درمان 19
رواندرمانی 19
درمان دارویی 19
افسردگی 20
افسردگی چیست؟ 20
اختلالهای افسردگی 20
ویژگیهای دورهی افسردگی اساسی 21
انواع افسردگی 21
میزان شیوع و روند این اختلال 22
اختلال افسرده خویی 22
اختلالهای دربرگیرندهی تناوبهایی در خلق 23
ویژگیهای تشخیصی دورهی منیک 23
انواع اختلال دوقطبی 24
اختلال افسردهخویی 25
ویژگیهای تشخیصی 25
افسردگی در کودکان 25
نظریهها و درمان اختلالهای خلقی 26
دیدگاههای زیستی 26
عوامل زیست-شیمیایی 26
بررسی ارتباط اختلالهای رفتاری با عملکرد تحصیلی دانشآموزان