موضوع تحقیق:
این پژوهش با هدف بررسی میزان اثربخشی و کارایی برنامههای پرورشی بر روی دانشآموزان مدرسه راهنمایی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.
اهداف تحقیق:
هدف اصلی تحقیق: دستیابی به میزان کارایی و اثربخشی برنامههای پرورشی بر روی دانشآمزان دروی راهنمایی میباشد.
اهداف جزئی نیز شامل:
بررسی میزان مشارکت دانشآموزان در فعالیتهای پرورشی
موفقیتهای بهدست آمده در مسابقات فرهنگی-هنری مثبل:شعر، داستان، احکام، صنایع دستی، نقاشی و...
میزان تأثیر فعالیتهای فوق برنامه بر درونی کردن ارزشهای اسلامی
تأثیر فعالیتهای فوق برنامه در پر شدن اوقات فراغت دانشآموزان
ارزیابی کیفیت مسابقات نشریه دیواری، شعر و قصه بر روی دانشآموزان است.
پرسشهای تحقیق
پرسشهای تحقیق در پنج محور کلی طرح شده است:
الف) مشارکت دانشآموزان در فعالتهای پرورشی
ب) موفقیتهای به دستآمده در مسابقات فرهنگی-هنری.
ج) چگونگی درونی کردن ارزشهای اسلامی از طریق فعالیتهای فوق برنامه.
د) چگونگی پر شدن اوقات فراغت دانشآموزان از طریق فعالیتهای فوق برنامه
ه)ارزیابی از کیفیت مسابقات نشریه دیواری، شعر و قصه بر روی دانشآموزان
نوع و روش تحقیق:
این پژوهش از نوع توصیفی با روش پیمایشی اجرا گردید.
جامعه آماری:
جامعه آماری در این تحقیق کلیهی دانشآموزان راهنمایی مدرسه ایران و نمونهی آن 50 نفر میباشد.
روش تجزیه و تحلیل دادهها:
در این پژوهش از سطح آمار توصیفی استفاده گردید که شامل درصد فروانی میباشد و به دلیل محدودیت پژوهشگر و نداشت مشاور آماری از روش آمار استنباطی استفاده نشده است.
یافتهها و نتایج:
در پاسخ به سؤال یک تحقیق به طور کلی میزان مشارکت دانشآموزان در فعالیتهای پرورشی مثل شرکت در برنامههای صبحگاه، مسابقات فرهنگی-هنری و ... زیاد بوده است.
در پاسخ به سؤال دو تحقیق به طور کلی میزان موفقیت به دست آمده درمسابقات فرهنگی-هنری زیاد بوده است.
در پاسخ به سؤال سه تحقیق به طور کلی میزان تأثیر فعالیتهای فوق برنامه بر درونی کردن ارزشهای اسلامی کم بوده است.
در پاسخ به سؤال چهار تحقیق به طور کلی میزان تأثیر فعالیتهای فوق برنامه در پر کردن اوقات فراغت دانشآموزان خیلی کم بوده است.
در پاسخ به سؤال پنج به طور کلی چگونگی برگزاری مسابقات نشریهی دیواری، شعر و قصه بر روی دانشآموزان کم بوده است.
عنوان
چکیده:
فصل اول: طرح تحقیق
مقدمه:
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت
تعاریف عملیاتی
اهداف:
پرسش¬ها:
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه
بیان عقاید و نظریات مربوط به فعالیتهای پرورشی
مساله تربیت
موضوع تربیت
ضرورت و اهمیت تربیت
تاریخچه ی امور تربیتی
فلسفه و ضرورت تشکیل نهاد امور تربیتی
اهداف پرورشی نظام آموزش و پرورش ایران
اهداف و خط مشی های امور تربیتی
اهمیت برنامه های پرورشی
لزوم برنامه ریزی فعالیتهای فوق برنامه.
فعالیتهای امور تربیتی
برنامه های امور تربیتی
فعالیتهای پرورشی در ابتدا و در طی سال تحصیلی
اهم وظایف مربیان تربیتی
امور تربیتی در آئینه ی زمان:
فعالیتهای تربیتی در مدارس
ویژگیهای فعالیتهای مکمل و فوق برنامه.
تدابیر مربیان برای حل مشکلات تربیتی
انواع فعالیتهای فوق برنامه از نظر اجراء:
بیان مشکلات تربیتی از زبان مربیان
دوره راهنمایی تحصیلی در ایران
اهداف دوره ی راهنمایی تحصیلی
نوجوانی، اساس آینده
سن بلوغ، اساس ساختن و ساخته شدن
راهکارهای عملی جهت درونی سازی ارزشها:
رسالت اولیاء و مربیان در پیش گیری از آسیب های اجتماعی
پیشینه
الف: خارجی
ب: داخلی
فصل سوم: روش تحقیق
مقدمه
جامعه آماری مورد مطالعه
ابزار جمع¬آوری اطلاعات
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه
توزیع متغیرها به کمک جداول و توزیع فراوانی و نمودار
فصل پنجم
نتیجه گیری:
محدودیت ها:
پیشنهادات
منابع و مآخذ
ضمائم
پرسشنامه
شامل 74 صفحه فایل word
دانلود پایان نامه بررسی میزان کارایی و اثر بخشی برنامه های پرورشی در دوران راهنمایی در مدرسه ایران