فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

بازاریابی گیاهان دارویی

اختصاصی از فی ژوو بازاریابی گیاهان دارویی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بازاریابی گیاهان دارویی


بازاریابی گیاهان دارویی

18 ص . 32 اسلاید پاور پوینت

خداوند متعال هیچ چیز را بی فایده نیافریده و در هر مخلوقی حکمتی نهفته است از جمله نعمات گیاهان دارویی است که از قدیم الایام بشر با آنها آشن بود و جهت معالجات بیماران خود مورد استفاده قرار داده است . پیشرفت های علمی و فن آوری طی دو دهه اخیر اهمیت و نقش گیاهان دارویی را در تامین نیازهای بشر به ویژه در حیطه درمان دو چندان ساخته است .

امروزه با بهره گیری از روشها و فنون تخصصی مهمترین مواد و ترکیبات موثر گیاهی شناسایی و در ساخت انواع داروها بکار گرفته می شود . اثرات جانبی داروهای شیمیایی و روند تدریجی گرایش به سوی فرآورده های طبیعی بسیار شده اند تا به گیاهان دارویی توجه بیشتری شود .

با عنایت به موارد یاد شده و بویژه پوشش دادن اشتغال به عنوان مشکل اساسی کشور می باشد لازم است تا نسبت به تودیع کشت و بهره برداری اصولی و همچنین مصرف فرآورده های گیاهان دارویی اقدام سریع صورت گیرد و بی شک این امر زمانی تحقق می یابد که فرآورده های با ارزش این گیاهان در چرخه اقتصادی قرار گیرد. در میان مسائل اقتصادی این محصول، توجه به امر بازار جهت شناسایی مسیرهای بازاریابی بسیار مهم و ضروری می باشد

خلاصه : گیاهان دارویی به عنوان یکی از مواهب الهی است و چنانچه برنامه ریزی اصولی در شیوه تولید و بازاریابی آن صورت پذیرد می تواند علاوه بر درمان بیماری ها سبب ایجاد اشتغال ، جلوگیری از تخریب جنگل ها و مراتع و حفظ محیط زیست گردد .

از عمده ترین مشکلات موجود در سر راه رشد و توسعه گیاهان دارویی ، بازاریابی محصولات آن می باشد . بازاریابی صحیح سبب می شود تا محصولات بر اساس نیاز مصرف کنندگان ، تولید و به نحو بهداشتی و مورد پسند در اختیار آنان قرار گیرد به دلیل ویژگی های خاص گیاهان دارویی از جمله فساد پذیری ، تولید فصلی و حجیم بودن ، بازاریابی محصولات آن از حساسیت بالایی برخوردار است علاوه بر آنها عملیات بازاریابی از قبیل حمل و نقل به انبارداری و درجه بندی و دسته بندی و تبدیل می باشد و نیز در سازمان بازاریابی تولید کنندگان ، واسطه ها و مصرف کننده وجود دارند که همگی به نحوی در بازاریابی گیاهان دارویی نقش دارند .

تعریف بازاریابی : عملیاتی از تجارت است که جریان کالا یا خدمات را از تولید کننده به مصرف کننده هدایت می کند بطوریکه تولید کننده واقعی با درآمد بیشتر و مصرف کننده نهایی با قیمتی نازل تر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند وسطح رفاه جامعه افزایش یابد .

جایگاه گیاهان دارویی در ایران :

ایران دارای قابلیت های گسترده ای در زمینه گیاهان دارویی است . تنوع اکلوژیکی زیاد در ایران باعث شده که بیش از 7500 گونه گیاهی که گفته می شود 20-10 درصد آن دارویی است از عرصه جمع آوری شود یا کشف گردد که در این بین حدود 6000 عطاری به خرید و فروش آنها پرداخته و 72 شرکت در این زمینه فعالیت داشته باشند .

مقدمه

خلاصه

جایگاه گیاهان دارویی در ایران

عوامل موثر بر بازاریابی گیاهان دارویی – شیوه سنتی تولید محصولات گیاهان دارویی

ویژگی های ریشه سنتی گیاهان دارویی

حجیم بودن گیاهان دارویی

فقدان گرایشات بازاری

مضر بودن و فساد پذیری گیاهان دارویی

سازمان بازاریابی

عملیات بازاریابی – فعالیت های مبادله ای

عملیات بازاریابی – کارکردهای فیزیکی

عملیات بازاریابی – کارکردهای تسهیل کننده

نتایج حاصل از بررسی بازاریابی گیاهان دارویی


دانلود با لینک مستقیم


بازاریابی گیاهان دارویی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.