مقدمه:
چیزی که در دنیای تجارت امروز اهمیت کمتری به آن داده میشود، مدل کسب و کار و یا همان Business Model است.
Business Model می تواند نقش الگو و خطکش را در هر تجارتی بازی کند.
یک Business Model خوب که معمولا از یک پاراگراف هم بیشتر نمیشود، مدل کسب درآمد و چگونگی دستیابی به آن را مشخص میکند.
بدیهی است که اگر در روز نخست تصویر درستی از Business Model خود نداشته باشیم، خیلی سریع از مسیر واقعی و اصلی خود دور شویم.
تصمیم گیری شده است تا در راستای ارتقاء جایگاه Business Model و بالا بردن اهمیت آن در تجارت و نحوه گسترش آن خصوصا در کشور عزیزمان ایران بکوشیم.
مدل¬هایِ کسب و کارِ شرکتها یکی از عوامل اصلی در میزان موفقیت عملکرد آنها است. این مدلها که در واقع چارچوبی برای کسب درآمد هستند، به سه پرسش کلیدی در مورد شرکتها پاسخ میدهند: کدام فعالیت¬ها، چگونه و چه وقت باید انجام شوند؟
پاسخ صحیح به این پرسش¬ها منجر به عملکرد مناسب شرکتها و ارائه مزایای مطلوب به مشتریان شده و در نهایت سود را برای شرکت به ارمغان می¬آورد.
با توجه به تنوع مدلهایِ کسب و کار و ویژگی¬های هر یک، پاسخ¬های بیشماری برای سه پرسش مطرح شده محتمل است. بنابراین بیان تمام مدل¬ها در یک مجموعه غیرممکن است، اما یافتن عناصر اصلی تأثیرگذار بر یک مدل کسب و کار و تحت کنترل داشتن آنها، فرایند طراحی یک مدل کسب وکار مناسب را تسهیل مینماید.
یک Business Model خوب که معمولا از یک پاراگراف هم بیشتر نمیشود، مدل کسب درآمد و چگونگی دستیابی به آن را مشخص میکند.
بدیهی است که اگر در روز نخست تصویر درستی از Business Model خود نداشته باشیم، خیلی سریع از مسیر واقعی و اصلی خود دور شویم.
تصمیم گیری شده است تا در راستای ارتقاء جایگاه Business Model و بالا بردن اهمیت آن در تجارت و نحوه گسترش آن خصوصا در کشور عزیزمان ایران بکوشیم.
مدل¬هایِ کسب و کارِ شرکتها یکی از عوامل اصلی در میزان موفقیت عملکرد آنها است. این مدلها که در واقع چارچوبی برای کسب درآمد هستند، به سه پرسش کلیدی در مورد شرکتها پاسخ میدهند: کدام فعالیت¬ها، چگونه و چه وقت باید انجام شوند؟
پاسخ صحیح به این پرسش¬ها منجر به عملکرد مناسب شرکتها و ارائه مزایای مطلوب به مشتریان شده و در نهایت سود را برای شرکت به ارمغان می¬آورد.
با توجه به تنوع مدلهایِ کسب و کار و ویژگی¬های هر یک، پاسخ¬های بیشماری برای سه پرسش مطرح شده محتمل است. بنابراین بیان تمام مدل¬ها در یک مجموعه غیرممکن است، اما یافتن عناصر اصلی تأثیرگذار بر یک مدل کسب و کار و تحت کنترل داشتن آنها، فرایند طراحی یک مدل کسب وکار مناسب را تسهیل مینماید.
عنوان
مقدمه
- مدل کسب و کار چیست؟
- عوامل تأثیرگذار در تغییر مدل کسب و کار
- تعریف مدل کسب و کار
- تعاریف مدلهای کسب و کار
- اهداف یک مدل کسب و کار
- چشم انداز تاریخی
- شش جزء اصلی یک
- تعریف اجزاء یک
- انواع مدل های کسب و کار
- انواع
- جایگاه Business Model در یک سازمان
- انواع Business Modelهای تحت
- چگونگی تهیه مدل کسب و کار
- مدل جدید کسب وکار
- ساختار یک مدل کسب و کار
- چارچوب مفهومی مدل کسب و کار
- تفاوتهای Business Model و
- بررسی جوانب مختلف
- انعطاف Business Model و سایر مزایای آن
- مدلهای کسب و کار در فضای برخط
- مشخصات خاص فضای
- دستاوردهای فناوری وب برای بنگاهها و سازمانهای تجاری
- دستاوردهای فناوری وب برای کاربران و مشتریان
- مدلهای کسب و کار مبتنی بر تجارت الکترونیک
- نقش فناوری اطلاعات در بهینه سازی مدل های کسب و کار
- مدل های کسب و کار و استراتژیهای سازمانی
- نمونهای از یک Business Model ساده
- یک مدل کسب و کار موفق
- علل ناکارآمدی مدل های کسب و کار
- نتیجه گیری
- منابع
عوامل تأثیرگذار در تغییر مدل کسب و کار