پروژه شماره ۱۹۹۹
این پروژه مسابقه معروف لاکپشت و خرگوش را شبیه سازی می کند. مسابقه از خانه شماره یک شروع شده و هر خانه نماینده یک محل در مسیر مسابقه است. خط پایان در خانه شماره هفتاد است و هر شرکت کننده که زودتر به خانه هفتاد برسد یا از آن عبور کند، برنده است. مسیر مسابقه دارای نشیب و فراز است و یک ثانیه شمار شبیه سازی شده و در هر ثانیه برنامه محل دو شرکت کننده را بر اساس قوانین زیر تنظیم میکند. برنامه در هر ثانیه یک عدد تصادفی را تولید می کند.
اگر عدد تولید شده بین یک تا پنج باشد ، لاکپشت سه خانه به جلو حرکت می کند ، اگر شش یا هفت باشد شش خانه به عقب برمیگردد و اگر هشت ، نه یا ده باشد یک خانه به جلو میرود.
برای خرگوش اگر عدد یک یا دو باشد ، به معنای خواب خرگوشی است و خرگوش یک دوره بی حرکت می ماند. اگر سه یا چهار باشد ، نه خانه به جلو میرود. اگر پنج باشد دوازده خانه برمیگردد. اگر شش ، هفت یا هشت باشد یک خانه به جلو میرود و اگر نه یا ده باشد سه خانه به عقب برمیگردد.
حرف T نشانه مکان لاکپشت و حرف H نشانه مکان خرگوش است. اگر یکی از شرکت کننده ها یا هردو با هم برنده شوند ، برنامه پیام مناسبی چاپ میکند.
این سورس در محیط ویندوز xp و به زبان Cpp نوشته شده است.
کامپایلر : Turbo C
سورس این بازی همراه با فایل اجرایی و توضیحات فارسی کدهای برنامه ارائه می گردد.
توضیحات فارسی در قالب یک فایل pdf تهیه شده است.
این پروژه مسابقه معروف لاکپشت و خرگوش را شبیه سازی می کند. مسابقه از خانه شماره یک شروع شده و هر خانه نماینده یک محل در مسیر مسابقه است. خط پایان در خانه شماره هفتاد است و هر شرکت کننده که زودتر به خانه هفتاد برسد یا از آن عبور کند، برنده است. مسیر مسابقه دارای نشیب و فراز است و یک ثانیه شمار شبیه سازی شده و در هر ثانیه برنامه محل دو شرکت کننده را بر اساس قوانین زیر تنظیم میکند. برنامه در هر ثانیه یک عدد تصادفی را تولید می کند.
اگر عدد تولید شده بین یک تا پنج باشد ، لاکپشت سه خانه به جلو حرکت می کند ، اگر شش یا هفت باشد شش خانه به عقب برمیگردد و اگر هشت ، نه یا ده باشد یک خانه به جلو میرود.
برای خرگوش اگر عدد یک یا دو باشد ، به معنای خواب خرگوشی است و خرگوش یک دوره بی حرکت می ماند. اگر سه یا چهار باشد ، نه خانه به جلو میرود. اگر پنج باشد دوازده خانه برمیگردد. اگر شش ، هفت یا هشت باشد یک خانه به جلو میرود و اگر نه یا ده باشد سه خانه به عقب برمیگردد.
حرف T نشانه مکان لاکپشت و حرف H نشانه مکان خرگوش است. اگر یکی از شرکت کننده ها یا هردو با هم برنده شوند ، برنامه پیام مناسبی چاپ میکند.
این سورس در محیط ویندوز xp و به زبان Cpp نوشته شده است.
کامپایلر : Turbo C
سورس این بازی همراه با فایل اجرایی و توضیحات فارسی کدهای برنامه ارائه می گردد.
توضیحات فارسی در قالب یک فایل pdf تهیه شده است.
شبیه سازی مسابقه لاکپشت و خرگوش به زبان cpp