پژوهش حاضر به منظور رابطه بین عزت نفس مدیران و اثر بخشی آنان در مدارس راهنمایی دخترانه ناحیه 2 آموزش و پرورش شهرستان مشهد انجام گرفت.فرضیه اساسی در این پژوهش آن است که بین عزت نفس مدیران و اثر بخشی آنان در مدارس ارتباط معنی داری وجود دارد.
جامعه اماری در این تحقیق کلیه مدیران مدارس راهنمایی دخترانه(20نفر)و کلیه معلمان(220 نفر)در ناحیه 2 شهر مشهد است.
گروه مورد بررسی کلیه مدیران مدارس راهنمایی دخترانه(20N=)است.بنابراین برای گروه مدیران از روش سرشماری بجای نمونه گیری استفاده شده است و حجم نمونه برای گروه معلمان 55 نفر می باشد.ابزار گرد آوری اطلاعات در این پژوهش را در یک پرسشنامه محقق ساخته تحت عنوان(اثر بخشی مدیران)که برای تعیین اثر بخشی مدیران توسط معلمان مربوطه تکمیل می گردید و دیگر یک تست(مقیاس عزت نفس آیزنک)برای تعیین عزت نفس مدیران که توسط خود مدیران پاسخ داده می شود تشکیل می دهد.
فهرست مطالب
عنوان
چکیده.......................................... 1
فصل اول :مقدمه تحقیق........................... 3
- بیان مساله..................................... 6
- ضرورت و اهمیت تحقیق......................... 9
- اهداف تحقیق 12
- فرضیه هاُی تحقیق 13
- تعرُیف متغیرهای اصلی تحقیق.................. 13
فصل دوم: بررسُی مطالعات پیشین................... 15
2-1 خود........................................ 17
2-2 خودپنداره.................................. 22
2-3 عزت نفس.................................... 26
2-4 عزت نفس و جنسیت............................ 30
2-5 اثر بخشی .................................. 32
2-6 نقش مدیر در اثر بخشی مدارس................. 34
2-7 معُیارهای ارزیابی اثربخشی مدیران............ 35
2-8 ویژگی هاُی مدیران اثر بخش .................. 43
فصل سوم :روش اجرای تحقیق....................... 48
3-1روش تحقیق ...................................... 49
3-2جامعه آماری..................................... 49
3-3 حجم نمونه....................................... 49
3-4روش نمونه گیری................................. 50
3-5 ابزار تحقیق...................................... 50
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها................. 53
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادها............... 60
5-1 نتایج مربوط به فرضیه اول...................... 61
5-2 نتایج مربوط به فرضیه دوم...................... 62
5-3 نتایج مربوط به فرضیه سوم................... 62
5-4 نتایج مربوط به فرضیه چهارم.................. 63
5-5 نتیجه گیری کلی............................... 64
5-6 محدودیت ها................................... 64
5-7 پیشنهادها.................................... 65
منابع فارسی....................................... 66
ضمائم.............................................. 68
ضمیمه 1: تست آُیزنک........................... 69
ضمیمه 2: پرسشنامه اثربخشی................ 71
پایاننامه-رابطه بین عزت نفس مدیران و اثر بخشی آنان در مدارس