فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت آثار هوگو آلوار هنریک آلتو

اختصاصی از فی ژوو پاورپوینت آثار هوگو آلوار هنریک آلتو دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت آثار هوگو آلوار هنریک آلتو


پاورپوینت آثار هوگو آلوار هنریک آلتو

زندگینامه هوگو آلوار هنریک آلتو ( Hugo Alvar Henrik Aalto ):

آلوار آلتو در کورتان ، فنلاند در ۳ فوریه ۱۸۹۸ بدنیا آمد در فنلاند معماران و جنگل بانان شخصیت اجتماعی برجسته ای دارند و از طبقات مرفه هستند ، اجداد آلتو جنگل بانانی بودند که از این رفاه نصیب داشتند . خود التو کودکی اشرا در دهکده ای موسوم به آلاریاری در انتهای گوشه شمال غربی فنلاند که در پر جمعیت ترین ایالت ایالت فنلاند قرار دارد بسر آورد . از سال ۱۹۱۶ به پلی تکنیک هلسینکی رفت و در سال ۱۹۲۱ فارغ تحصیل شد . او از شاگردان آرماس لیندگرن و لارس سونک بود.

از هنگامی که آلتو کار را آغاز کرد ، فنلاند تا سال ها دچار عدم آرامش سیاسی بود . نخست موضوع استقلال فنلاند پیش آمد که پس از آن این کشور تا مدتی کوتاه از آزادی برخوردار بود و سپس دو جنگ پی در پی باز آرامش این کشور را بر هم زد . هر دو جنگ کافی بود هستی فنلاند را برای همیشه از میان بردارد . پس از این دو جنگ خزانه فنلاند تهی شد و برای مرمت کارخانه های تولیدی که در جنگ اسیب دیده بودند بودجه ای ناچیز در اختیار بود . خانه سازی به حداقل رسیده بود و اعتباری برای ساختن بناهای عمومی و موزه ها وساختمان هایی از این قبیل که نشان شکفتگی اقتصادی هر کشور است وجود نداشت . از همین رو در کارهای نخستین آلتو بناهای بزرگ و عمومی وجود ندارد . وی کار را در مراحل نخستین جوانی آغاز کرد و هنگامی که هنوز در دانشگاه مشغول به تحصیل بود برای نخستین بار دست آزمود و خانه ای برای والدین خود در دهکده آلایاروی ساخت . اندکی بعد نخستین کلیسای خود را در نزدیکی یوسکوله بنا نهاد .

به علت شرایط نامناسب اقتصادی بعد از جنگ ، مدت چند سال در سراسر اسکاندیناوی ، اروپای مرکزی و ایتالیا سفر کرد و مدت کوتاهی در دفتر برنامه ریزی نمایشگاه گوتنبرگ فعالیت کرد. اولین دوره معماریحرفه ای او با شرکت در نمایشگاه صنعتی سال ۱۹۲۲ آغاز شد ، هر چند کارهای مختلف دیگری نیز مرتبط به دوره دانشجوئی وی شناخته شده است که از اهمیت خاصی برخوردار هستند. آلتو در سال ۱۹۲۲ در ژی واس کیلا اولین دفتر کارش را دایر کرد و در سال ۱۹۲۵ با آینو مارسیو (۱۸۹۴-۱۹۴۹) ازدواج کرد . آینو مارسیو تا پایان عمر مهم ترین همکار او بود ، خصوصا در کار اداره و مدیریت کارخانه تولیدی مبلمان چوبی که به سال ۱۹۲۸ در ارتباط با ساختمان اسایشگاه پایمیو تاسیس شده بود ، نقش وی موثری داشت.


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت آثار هوگو آلوار هنریک آلتو
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.