فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

بررسی پدیده جریان سوخت و هوا در سیستم سوخت رسانی

اختصاصی از فی ژوو بررسی پدیده جریان سوخت و هوا در سیستم سوخت رسانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بررسی پدیده جریان سوخت و هوا در سیستم سوخت رسانی


بررسی پدیده جریان سوخت و هوا در سیستم سوخت رسانی

بررسی پدیده جریان سوخت و هوا در سیستم سوخت رسانی

( فایل word قابل ویرایش ) تعداد صفحات : 85

مقدمه

با ابداع و تکمیل سیستم سوخت پاشی به ویژه با کاهش پیچیدگی سیستمهای سوخت پاشی تک نقطه ای، به تدریج کاربراتور از رده خارج می شود. هر روز مقرارت زیست محیطی برای جلوگیری از انتشارات آلاینده ها سختگیرانه ترمی شود و خودروسازان ناگزیر از به کارگیری سیستمهای سوخت پاشی جهت تامین مخلوطی ایدال از هوا- سوخت، حتی روی مدلهای ارزان قیمت، می شوند. وجود این بازار بزرگ نیز سبب کاهش قیمت سیستمهای سوخت پاشی می شود و این سیستمها، از لحاظ قیمت، می توانند با سیستم کاربراتوری رقابت کنند، ضمن اینکه عملکرد برتری دارند.
سوخت پاشی سیستمی است که آینده خوبی دارد، هر چند بعضی از انواع آن آشکارا پیچیده است.

ساختمان مخلوط

مخلوط سوخت و هوا  
موتورهای احتراق داخلی،جهت کارکرد خود به مخلوط بهینه ای از مخلوط  سوخت و هوا  احتیاج دارند. نسبت تئوری  سوخت و هوا ایده آل جهت این منظور برابر7:1/14 می باشد که به آن نسبت  
استوکیومتریک نیز می گویند و عدد لاندا برابر یک مشخص می کنند. با محاسبه دقیق تعداد اتمهای اکسیژن لازم برای کامل شدن اکسایش تعداد معینی اتم هیدروژن و کربن در سوخت هیدروکربنی می توان این عدد را محاسبه کرد با دانستن جرم اتمی این عنصرها می توان عدد لاندا را محاسبه کرد.
بنزین از اجزای مختلفی تشکیل می شود که می توان آنها را به سه دسته تقسیم کرد:
1- پارافینها، مثلأ اکتان C8H18
2- نفتها، مثلأ سیکلوهگزان C6H12
3- ترکیبات آروماتیک یا معطر، مثلأ بنزین C6H6
نسبت ایدال سوخت و هوا برای هر یک از این اجزا را می توان براساس معادله شیمیایی و جرم اتمی هر عنصر به دست آورد.

فهرست عناوین

مقدمه
1 – ساختمان مخلوط ( سوخت و هوا )
• مخلوط  سوخت و هوا  
• فاکتور افزایش هوا
2 – تطابق با شرایط کارکرد معین
• استارت در هوای سرد
• فاز شروع استارت
• فاز گرم شدن
• کارکرد موتور در حالت نیمه باز
• کارکرد موتور در حالت تمام باز
• حالت شتاب گیری
• حالت شتاب گیری منفی ( کاهش فشار )
• تنظیم در ارتفاعات بالا

3 – سیستمهای آرایشی مخلوط  سوخت و هوا 
• سیستمهای انژکتوری چند نقطه ای
• سیستمهای انژکتوری مکانیکی
• سیستمهای انژکتوری مکانیکی-الکتریکی
• سیستمهای انژکتوری الکترونیکی
• سیستمهای انژکتوری تک نقطه ای

4 – آشنایی با سیستمهای سوخت رسانی کاربراتوری و انژکتوری
• کاربراتور چیست؟
• کاربراتور چگونه کار می کند؟
• انواع کاربراتور
• کاربراتور ها دو وظیفه اصلی به عهده دارند
• دلکو نیز دو وظیفه اصلی به عهده دارد
• معایب عمده و ذاتی کاربراتور
• معایب عمده و ذاتی دلکو
• سیستم تزریق سوخت الکترونیکی EFI چیست؟
5 – سنسورها
• سنسور دمای هوا (ATS)
• سنسور دمای آب (CTS )
• سنسور فشار هوای منیفولد (MAP)
• سنسور اکسیژن
• سنسور وضعیت دریچه گاز (TPS )
• سنسور دور موتور و موقعیت زاویه میل‌نگ
6- عملگرها ( ACTUATORS )
• انژکتور
• شیر برقی ( EGR )
• شیر برقی دور آرام ISC
• شیر برقی کنیستر ( استکانی ضد تبخیر )
• کوئل
• رله اصلی
• پمپ سوخت
• ECU ( واحد کنترل الکترونیکی موتور)
• رگلاتور فشار

7 – تفاوت عمده سیستم های انژکتوری در موتورهای بنزینی و گازوئیل
• بعضی از سنسورهای اصلی سیستم های EFI
• انواع سیستم های سوخت رسانی انژکتوری به ترتیب ابداع
• سیستم های پاشش سوخت تکی یا Single Point Fuel Injection
• سیستم های پاشش سوخت چند گانه یا Multi Point Fuel Injection
• سیستم های پاشش مستقیم سوخت یا Gasoline Direct Injection
• آشنایی با سیستم های CLOSE LOOP و OPEN LOOP
• مزایای استفاده از سیستم های انژکتوری نسبت به سیستم های کاربراتوری
• معایب سیستم های سوخت رسانی انژکتوری نسبت به کاربراتوری
• سیستم سوخت پاشی پایه

8 – محاسبه مخلوط  سوخت و هوا 
کارکردهای عملی :
• مرحله استارت زدن
• مرحله غنی سازی پس از استارت زدن
• مرحله سرد کار کردن موتور
• مرحله دور آرام
• مرحله بار کامل
• مرحله شتاب گیری
• مرحله کاهش شتاب
• قطع سوخت پاشی در مرحله کاهش شتاب
• مرحله جلوگیری ازکوبش موتور
• محدودیت دور موتور
• تصحیح مربوط به افت ولتاژ باتری

9 – تکنولوژی کنترل آلاینده‌
• سیستم کنترل حلقه- بسته لاندا
• سنسور اکسیژن لاندا
• ساختمان سنسور
• طرز کار سنسور
• محل استقرار سنسور لاندا
• سنسور لاندا با گرم کن الکتریکی
• عملکرد سیستم حلقه بسته لاندا
• سیستم‌های مبدل کاتالیزوری
• مبدل کاتالیزوری با بستر دوگانه
• مبدل کاتالیزوری سه گانه
• سیستم‌های زیر ساخت
• مفاهیم مربوط به رقیق سوزی
• موتور رقیق سوز
• پس سوز حرارتی

10 – تاثیر عوامل مختلف برآلاینده‌ها
• تاثیر نسبت اختلاط
1- انتشار آلاینده CO
2- انتشار آلاینده HC
3- انتشار آلایندهNOX
• تاثیر تایمینگ جرقه
1- انتشار آلاینده CO
2- انتشار آلاینده HC
3- انتشار آلایندهNOX
• تأثیر سیستم‌های مدیریت سوخت
• تأثیر تایمینگ جرقه بر مصرف سوخت
• آخرین پیشرفتها
منابع 

تعداد صفحات : 85


دانلود با لینک مستقیم


بررسی پدیده جریان سوخت و هوا در سیستم سوخت رسانی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.