پایان نامه کارشناسی ارشد علوم تربیتی
گرایش مدیریت آموزشی
همراه با پرسش نامه
228 صفحه
چکیده:
پژوهش حاضر با عنوان راهکارهای غنی سازی برنامه ریزی درسی در مدارس عادی از دیدگاه معلمان مقطع دبیرستان شهر تهران درسال تحصیلی 91-90 انجام شد. روش انجام پژوهش، به لحاظ گردآوری داده توصیفی _ پیمایشی به لحاظ هدف پژوهش کاربردی بود. جامعه آماری پژوهش شامل معلمان مقطع دبیرستان شهر تهران درسال تحصیلی 91- 90 به وسیله نمونه گیری خوشه ای تصادفی چند مرحله ای انجام شد و تعداد 340 نفر می باشد. برای تجزیه و تحلیل داده های جمعآوری شده از آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون T تک مولفه ای) استفاده شد. به منظور جمعآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته شامل 36 گویه بسته پاسخ تهیه گردیده و برای برآورد، روایی پرسش نامه از روایی متخصصان و صاحب نظران، استفاده شده و بعد از اجرای آزمایشی پرسشنامه با استفاده از روش آلفای کرونباخ پایایی پرسشنامه 94% برآورد شد. یافته های پژوهش نشان میدهد مولفه های مورد مطالعه در این تحقیق (اهداف، محتوا، روش تدریس، ارزشیابی) و در میانگین بدست آمده بین مولفه های مورد مطالعه رابطه معنادار وجود دارد. از بین مولفه های مورد مطالعه مولفه های ، حوزه عاطفی از اهداف آموزشی و محتوای تلفیقی و روش تدریس حل مسئله، و استفاده ارزشیابی استاندارد، پیش بینی کننده های معنی داری در غنی سازی برنامه ریزی درسی به شمار می روند.
کلید واژه ها : غنی سازی، برنامه درسی، اهداف آموزشی، روش تدریس، محتوای تلفیقی، ارزشیابی
راهکارهای غنی سازی برنامه ریزی درسی درمدارس عادی ازدیدگاه معلمان مقطع دبیرستان شهرتهران درسال تحصیلی 91-90