فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تأثیر اسلام بر هنر کنده کاری بر چوب - منبت

اختصاصی از فی ژوو تأثیر اسلام بر هنر کنده کاری بر چوب - منبت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تأثیر اسلام بر هنر کنده کاری بر چوب - منبت


تأثیر اسلام بر هنر کنده کاری بر چوب - منبت این مطلب از مطالب آزاد موجود در اینترنت جمع آوری شده است و در مورد تأثیر اسلام بر هنر کنده کاری بر چوب - منبت و در 5 صفحه می باشد و در زیر قسمتی از متن آورده شده است :
بیان احساس های درونی و باورهای اجتماعی در طول حیات بشری به صورتی متفاوت از شیوه های مرسوم و عادی تجلی یافته که به هنر شهرت دارد. هنر، بیان واقعیتی غیر ملموس می باشد که به زبان نمی آید و انسان سعی نمود که با ترفندهایی گوشه هایی از این واقعیت های پنهان را برای دیگران به نمایش بگذارد و چون بر پایه ی واقعیت بود در طول تاریخ پاینده و مورد احترام بوده است.
هیچ اثر ماندگار و مورد تحسینی وجود ندارد مگر آنکه درعمق خلقت آن ایمانی به خروش در آمده باشد و اشتباه بزرگی است اگر بپنداریم بناها و مجسمه های باستانی به زور تازیانه خلق شده باشند . هیچ زیبایی در آثار انسانها دیده نمی شود مگر آنکه رد پای عشقی بر آن باشد.
از این احساسات واقعی که مبنای اصلی هنر می باشد میتوان مذهب را نام برد که فرا گیرترین آنها می باشد هر چند در دید دیگران مذهبی باطل باشد.
منبت کاری، همان طوریکه تأثیر اسلام از نامش مشهود میباشد به مفهوم رویاندن میباشد و علت آن طرح های گیاهی بوده که به جای پیکره مرسوم شدند و نام (Carving o¬n Wood) کنده کاری روی چوب را تغییر داده و مسیر این هنر، متأثر از باور های دینی تغییر نمود . تاریخ منبت کاری به تاریخ بشر بر می گردد زیرا که مقارن با استفاده ی چوب می باشد و حیات بشری جدای از آن نبوده است.
متأسفانه آثار چوبی در طول تاریخ به دو دلیل عمده یعنی قابلیت اشتعال و قابلیت فساد به وسیله ارگانیزمهای طبیعی (حشرات و قارچها ...) از بین رفته اند . منطقی میباشد بپذیریم به علت سهولت دست یابی و کار کردن ، آثار چو بی باید هزاران برابر آثار سنگی و فلزی بوده باشند ولی امروزه تعداد اندکی از آنها باقی مانده است.
آثار بدست آمده از مصر باستان و بومیها ی ایران قبل از مهاجرت آریایی ها حکایت از فعالیت ۵۰۰۰ ساله این هنر دارد.

● تنوع و تغییرات برتاریخ منبت کاری
غیر از باور های اجتماعی و فردی که اساس هنر بکار رفته در منبت کاری می باشد ، نیاز های اجتماعی و نوع زندگی افراد در شکل کاربرد این هنر تأثیر گذاربوده اند.

دانلود با لینک مستقیم


تأثیر اسلام بر هنر کنده کاری بر چوب - منبت
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.