![تحقیق در مورد مدیریت زنجیره تامین](../prod-images/524774.jpg)
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه88
فهرست مطالب
زنجیره ارزش ، عرضه و تقاضا
نیاز به مدیریت زنجیره تامین
رقابت جدید
مجموعهای از شرکاءدر حلا مبارله به نظر نمیرسد .
همکاری اکنون در کل زنجیره تامین وجود دارد. فرض اساسی رقابت جدید این است که شرکتهاآن طوری که قبلاً رقابت میکردند اکنون رقابت طولانی نخواهند داشت . رقابت جدید شبکههای جهانی را در کانون شرکتهای چابکی که دارای مدیرانی هستند که به طور فعال تعبیر و تفسیرهای متفاوتی در مورد وقایع را جستجو میکنند دربر میگیرند و مشتاق هستند که به طور متفاوتی در مورد کسب و کارشان فکر کنند ، و سریعاً به تغییرات بازار پاسخ میدهند .
از همکاری تا اشتراک مساعی
بدون نیازمندیهای رقابت جدید ، تغییر و تحولات شدیدی بین شرکای تجاری صورت میگیرد . همکاری ما که به موجب آن شرکتها پارهای اطلاعات ضروری را مبادله میکنند و برخی قراردادها یا تماسهای بلند مدت تامین کنندگان / مشتریان را استفاده میکنند سطح آستانهای تعامل است . یعنی ، همکاری نقطه شروع در مدیریت ونجیره تامین است و یک شرط لازم اما ناکافی است .
سطح بعدی هماهنگی است که به موجب آن هم جریان کار مشخص شده و هم اطلاعات به شیوه ای مبادله می شوند که به سیستمهای JIT،EDI و سایر مکانیسمهایی که تلاش میکنند تا بسیاری از روابط سنتی بین و در درون بخشهای تجاری را یکپارچه کنند امکان می دهد . بخشهای تجاری میتوانند همکاری کنند و برخی از فعالیتها را هماهنگ کنند اما هنوز به عنوان شرکای حقیقی رفتار نمیکنند . دوباره نیز این تکامل شرط لازم اما غیرکافی برای مدیریت زنجیره تامین است .
مدیریت زنجیره تامین برپایه اعتماد و تعهد ساخته میشود . نظر در این است که اعتماد و اطمینان میتواند به طور قابل ملاحظهای به ثبات بلندمدت یک سازمان کمک کند . اعتماد به وسیله ایمان ،اتکاء
تحقیق در مورد مدیریت زنجیره تامین