فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه سینما

اختصاصی از فی ژوو پروژه سینما دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه سینما


پروژه سینما

 

 

فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات207

یکصد سال و اندی پیش وقتی برادران لومیر، دستگاه فانوس خیال را به حرکت در آوردند، تماشاچیان سینما توگراف شگفت زده بودند،. سپس تصویر قطاری که روی پرده سینما ظاهر شده بود به سوی جماعت تماشاگر هجوم آورد و آنان گویی داستان خروج شیر از پرده های نقاشی را به یاد آورده بودند، یکه خوردند و پا یه فرار گذاشتند. البته قطار سینما از تعقیب آنها دست برنداشت. هرجا که رفتند، دنبالشان رفت. خوابهایشان را آشفته و کابوسهایشان را گریاند و لبهایشان را خنداند. به دلهایشان سرکشید و از آرزوهایشان عبور کرد.
شاید آن تماشاگران انگشت شماری که اولین شاهدان شعبده برادران لومیر بودند، تنها نمونه های گریختن از قطار پرهیاهوی سینما باشند. بقیه، یعنی چند میلیارد تماشاگر دیگری که در طول این صد سال مواجه با این قطار شده اند، همچون خوابگردها خود را زیر چرخهای پرشتاب آن انداخته اند و لذت برده اند. در راهروهای این قطار ولوله ای است؛ ازدحام نفس گیر کسانی که به قصد سر در آوردن از ماهیت سینما به هر گوشه سرمی کشند.
در سرزمین ما، سینما در سال (1379) صد ساله شد. بدین ترتیب قطار سینما خیلی زود به ایران رسید و آنگاه که رسید، اسباب بازی ملوکانه ای در دست شاه قاجار بود. البته سینما نیز شاه قاجار را به چشم بازیچه ای سینمایی می دید. سالها قطار جادویی سینما، شاه، شاهزادگان، خوانین حرم، خواجگان، تالارها، ایوانها، دلقکها و حیاطهای کاخ گلستان را از سر بازیگوشی در می نوردید. حتی زمانی که حوصله اش از دولتخانه همایونی سررفت و دیوارهای کاخ را شکست تا پا به خانه ملت بگذارد، این عادت از سر سینما نیفتاد. سالهای سال این قطار بازیگوش بی اجازه از دریچه چشمان ما وارد شد و همچون تیرهای یادگاری بر قلب ما نشست.
ما به اختیار خود دچار این قطار شعبده باز نشدیم. ما حیرت زده بودیم. اینکه سینما با ما چه کرد، قصه ای پرماجرا و طولانی است. شاید عجیب ترین عجایب تمدن های بشری سینماست. کدامیک از محصولات همه تمدنها را می شناسید که اینگونه همه را دچار خود کرده باشد، یا اینگونه جای پایش را بی اجازه بر همه جغرافیای عاطفه، علم، خیال، خاطره و… انسان قرن اخیر بتوان دید، یا اینگونه پیش از وقوع، گزارش شده باشد یا به محض وقوع تاریخش نگاشته شود. به راستی در این یکصد سال کدام گوشه از سرگذشت ما از دستبرد سینما مصون بوده است؟ یا کدام نقطه از جغرافیای آدمی که سینما از آن خبر نیاورده است؟ عجیب تر و شگفت انگیزتراینکه هنوز پس از یک قرن، سینما مخاطبان خود را شگفت زده می کند. این امر ساده ای نیست. گویی تردستی های این شعبده باز تمامی ندارد. شاید علت همه این عجایب، نسبتی است که سینما با صورتهای خیالی دارد.


دانلود با لینک مستقیم


پروژه سینما
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.