لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:20
فهرست مطالب
مقدمه:
ـ مدل تصادفی: تصمیمات استراتژیک
ویژگیها و خصوصیات محیطی:
ویژگیهای واحد «بخش» تصمیمگیری:
ویژگیهای اطلاعاتی:
90101 ویژگیهای محیط کاری «کاربردی»:
محیط و فضای خارجی:
1ـ ماهیت مشکل استراتژیک، این امر دارای 2 بخش است،
2ـ عوامل مربوط به تصمیمگیری
90103 ویژگیهای واحد تصمیمگیری:
دراین فصل مطالب ارائه شده در فصول گذشته را برای ارائه و تهیه مدل تصادفی مورد تحلیل قرار میدهیم. در این رابطه متغیرهای تأثیرگذار و مهم را در مدل بررسی کرده و میتوان میزان خطرپذیری را با توجه به متغیرهای اطلاعاتی و نحوه بر هم کنش و اثر متقابل آنها تحلیل میکنیم.
ـ مدل تصادفی: تصمیمات استراتژیک
ما تلاش میکنیم عوامل تأثیرگذار در تصمیمگیری را برحسب متغیرها تهیه کرده و ارتباطات بین آنها را تعیین کنیم. تلاشها در جهت ارائه و تکمیل مدل یکپارچه و پیشرفته است. این امر با درنظر گرفتن متغیرهای مهم و تأثیرگذار در چهار فهرست قابل ارائه است که این موارد دارای ویژگیهای مشترکی هستند. این موارد بشرح زیر هستند.
ـ ویژگیها و خصوصیات محیطی: این متغیرها مربوط به ماهیت ساختار هستند و بر چهارچوب سازمانی آن میتوانند تأثیر داشته باشند.
ویژگیهای واحد «بخش» تصمیمگیری: متغیرهای زیادی در ارتباط با این موضوع وجود دارند که میتوانند در فرآیند تصمیمگیری تأثیرگذار باشند.
ـ ویژگیهای اطلاعاتی: این متغیرها با ابعاد و مقادیر کمی ارتباط دارند که در این رابطه اطلاعات و سیستم اطلاعاتی مرتبط با آنان بهگونهای طراحی شدهاند که بتوانند از فرآیند تصمیمگیری استراتژیک حمایت و پشتیبانی کنند.
90101 ویژگیهای محیط کاری «کاربردی»:
فرآیند انجام هر تصمیمگیری نمیتواند بدون وجود فضای کاربردی قابل پیادهسازی نیست. این فرآیند به منظور تحقق علاوه بر محیط پیادهسازی به عواملی نیز نیازمند است. مهمترین این موارد بشرح زیر هستند.
ـ محیط و فضای خارجی: تقاضا و درخواستها برای دریافت هر نوع خدمات میتواند سبب اعمال فشار و تنش بر محیط شود و بدنبال آن فضای بازار و شرایط حاکم برآن و میزان تقاضای مشتری تأثیر میپذیرند. در این رابطه برخی آژانسها و نمایندگیها میتوانند سبب تشویق و ترغیب فعالیتهای سازمانی و تحولات درون آن شوند.
تحقیق در مورد «یک مدل تصادفی مربوط به تصمیمات استراتژیک»