لینک پرداخت و دانلود پایین مطلب
فرمت فایل : word
تعداد صفحه : 64
رشد اخلاقی کودکان
نظریههای رشد اخلاقی
الگوهای رشدی- شناختی
نظریه پیاژه
الگوی کولبرگ
نظریههای محیطی – یادگیری
دیدگاه قوم شناسی
نوع دوستی
پرخاشگری
نگاه اجمالی
مسائل ناشی از تعویق رشد حرکتی
علل تعویق رشد حرکتی
آیا رفتن به کودکستان به رشد اجتماعی کودک کمک می کند
اولین قدم به سوی زندگی اجتماعی
ویژه کودکان کار و خیابان
حوادث بیشترین عامل مرگ کودکان
کودکان آسیب دیده امروز مجرمان فردا
یکی از چالشهای اصلی دوران کودکی ارتقای نحوه دستکاری کردن محیط اطراف کودک است به عنوان مثال یاد دادن قواعد بازی از جمله این موارد است. در این مورد قواعد فیزیکی مانند پایداری شیء در کنترل محیطی به اندازه قواعد زبان شناسی در برقراری ارتباط از اهمیت برخوردار است. اگر این قواعد به اندازه کافی وجود نداشته باشد کودک باید به دنبال قواعد دیگری برود تا بتواند با تمرین هر روزه آنها دنیای اجتماعی که در آن زندگی میکند را اداره کند.
قواعد اجتماعی شامل دونوع اصلی هستند (تیوریل، کیلن، هالویگ ۱۹۸۷). نوع اول قواعد اخلاقی است که مشوق افراد برای انجام اعمال خیر و ضامن درستکاری و مشخص کننده اعمال خوب از بد میباشد. به عنوان مثال، مردم مجاز نیستند که همدیگر را بکشند یا اموال دیگری را به غارت ببرند. علاوه بر این یک سری قوانین رسمی که به قوانین اجتماعی معروفند در هر جامعه برای کنترل رفتارهای نادرست و هدایت آنها به راه راست وجود دارد. این نوع قاعده ممکن است مشتمل شود بر دادن صندلی به یک فرد پیر یا گفتن لطفاً و متشکرم و یا صبر کردن و اجازه دادن به ماشین فردی که در حال پیچیدن است باشند.
رشد اخلاقی کودکان