قیمت گذاری در بازارهای صادراتی:
11 صفحه
شرکتها در تعیین قیمت، یکی از اهداف بازاریابی زیر را دنبال میکنند:
1- قیمت پایین برای بقاء یا افزایش تقاضا
2- قیمت بالا برای به دست آوردن حداکثر سود در بازارهای رقابتی
3- رهبری در بازار، یعنی داشتن بیشترین سهم بازار و لذا داشتن حداقل قیمت ممکن
4- برتری کیفی نسبت به رقبا: قیمت بالا
روشهای قیمت گذاری در بازارهای صادراتی:
برخی از شرکتها در بازارهای صادراتی در تعیین قیمت فروش محصول، نقطة سر به سر و برخی شرکتها نیز حداقل سود و یا بیشتر از پیش تعیین شده را در نظر میگیرند. ولی اصول منطقی این استکه در قیمتهای صادراتی با توجه به هزینههای تولید، توزیع، فروش و ریسک تصمیم گیری شود.
قیمت گذاری در بازارهای صادراتی