فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق خودروهای انژکتوری با آلودگی بیشتر

اختصاصی از فی ژوو دانلود تحقیق خودروهای انژکتوری با آلودگی بیشتر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق خودروهای انژکتوری با آلودگی بیشتر


دانلود تحقیق خودروهای انژکتوری با آلودگی بیشتر

پیشتر گفته شد که با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از مبدل شیمیایی و سیستمهای کنترل الکترونیک موتور، سعی شده تا حد امکان از آلایندگی و مصرف سوخت خودروها کاسته شود و مردم از هوای پاک بهره‌مند باشند. مکررا از رسانه‌ها به گوش مردم رسانده می‌شود که ایهاالناس از خودروهای انژکتوری استفاده کنید زیرا که آلودگی و مصرف سوخت کمتری دارد و به هزار و یک دلیل به نفع شماست. اولین بار شرکت ایران خودرو، پیکان را مجهز به سیستم انژکتور نمود، بدون آنکه توجه چندانی به اصل موضوع داشته باشد. زیرا این خودروها فاقد مبدل شیمیایی بودند. که اصطلاحا به آن اوپن لوپ (بدون سنسور اکسیژن) گفته می‌شد. بعد از مدتی شرکت سایپا خودروی پراید سی‌ال‌سی را به بازار عرضه کرد که کاربراتور (فاقد انژکتور) بود ولی از سنسور اکسیژن استفاده می‌کرد که مجهز به مبدل شیمیایی هم بود. به هر حال هر دوی این بزرگواران مدعی بودند که از روی ناچاری دست به این اقدام زده‌اند. حال ببینیم کارکرد این دو سیستم در مقایسه با یکدیگر چگونه است و بعد به اصل موضوع خواهیم پرداخت.
 
گفته شد که استفاده از مبدل شیمیایی آلودگی خروجی از اگزوز موتور را به شدت کاهش می‌دهد. دقت در شکل فوق نشان می‌دهد که آلودگی خودرویی که با لامبدای استوکیومتری استفاده می‌کند اگر مجهز به مبدل شیمیایی باشد آلودگی آن برابر با نقطه ۲ خواهد بود. این وضعیت در خودروهای انژکتوری سالم وجود دارد.
رفتار خودروهای فاقد مبدل شیمیایی نوع دیگری است. این خودروها چون مبدل شیمیایی ندارند، مجبور نیستند که از لامبدای استوکیومتری استفاده کنند و لامبدا در آنها بزرگتر از یک تنظیم می‌شود. وضعیت این خودروها با عدد ۱ در نمودارها نشان داده شده است. بطوریکه مشاده می‌شود منحنی قرمز رنگ با افزایش مقدار لامبدا سیر نزولی داشته و به عبارت بهتر مقدار آلودگی خام خروجی از اگزوز کاهش می‌یابد. بنابراین خودروهای فاقد مبدل شیمیایی (کاربراتور و انژکتور اوپن لوپ) وضعیت خیلی بدی نخواهند داشت. در این میان خودروهایی که همزمان مجهز به مبدل شیمیایی و سنسور اکسیژن باشند بهترین موقعیت را دارند. وضعیت این خودروها با عدد ۲ در نمودارها نشان داده شده است. و دارای کمترین مقدار آلودگی هستند. خودروهای انژکتوری استاندارد و سالم در این نقطه قرار دارند و کمترین آلودگی را وارد محیط زیست می‌کنند. ولی اگر مبدل شیمیایی را از این خودروها حذف کنیم شرایطی بوجود خواهد آمد که غیر قابل تصور خواهد بود. وضعیت این خودروها با عدد ۳ در نمودارها نشان داده شده است.
 درحالیکه خودروهای انژکتوری سالم و استاندارد دارای کمترین مقدار آلودگی هستند، ولی درصورت حذف مبدل شیمیایی ، بیشترین آلودگی ممکن را دارا خواهند بود.
 فکر می کنم متوجه منظورم شده باشید. روی صحبتم با عزیزانی استکه اقدام به جداکردن مبدل کاتالیزوری می‌کنند. این اقدام نه تنها موتور را از تنظیم خارج می‌کند بلکه آلودگی نسبتا زیادی را نیز از اگزوز خودرو خارج کرده و صدمات شدیدی را به محیط زیست وارد می‌کند. مقایسه نقطه ۳ با نقاط ۱ و ۲ نمودار فوق به خوبی نشان می دهد که درصورت حذف کاتالیزور آلودگی خروجی از موتور به مقدار قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
 حذف مبدل کاتالیزوری از روی خودروهای انژکتوری بیشتری آسیب را به محیط زیست وارد می‌کند. دود خروجی از اگزوز این گروه از خودروها  شدیدترین نوع آلودگی را به همراه دارد.
فکر می کنید چرا عده‌ای دست به این قبیل اقدامات می‌زنند. منفعت حاصل از این عمل غیرقانونی چیست و چه انگیزه‌ای به آن دامن می‌زند؟؟؟ چرا یک انسان دوستدار محیط زیست باید در این حد به محیط اطراف خود آسیب وارد کند؟ البته این سؤالیست که باید وجدانهای بیدار به آن پاسخ بدهند. اما این تذکر موجب نمی‌شود تا دولتمردان و صاحب منسبان سازمانهای پاسدار محیط زیست از مسؤلیت خود شانه خالی کنند. وضع قوانین صحیح درباره پایـش مستمر آلایندگی خودروها موضوعیست که باید شدیدا مورد توجه قرار گیرد.

 

 

شامل 10 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق خودروهای انژکتوری با آلودگی بیشتر
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.