فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق بازیافت زباله

اختصاصی از فی ژوو دانلود تحقیق بازیافت زباله دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق بازیافت زباله


دانلود تحقیق بازیافت زباله

بازیافت زباله:
شب هنگام زمانی که هنوز ماشین های حمل زباله برای جمع آوری زباله ها نیامده اند ، سر هر کوی و برزن و یا در کنار هر آپارتمانی با زایدات زندگی شهری روبرو خواهید شد که ، هم اکنون به یکی از مشکلات مدیریت شهری بدل شده ، تا بدانجا که برای ساماندهی این مشکل، قانونی به نام " قانون مدیریت پسماندها " تدوین شده است .
با سرعت یافتن روند زندگی شهری و صنعتی ، نوع و حجم زباله ها نیز تغییر یافته ، زباله هایی که به راحتی و در مدت زمان اندک به طبیعت بازمی گردند به پسماندهایی تبدیل شده است که زمانی بس دراز زمین و منابع آن را در خطر می افکند . امروزه حجم بسیار قابل توجهی از زباله ها را مواد غیر قابل بازگشت به طبیعت تشکیل می دهد که در صورت رها سازی در طبیعت ممکن است تا صدها سال به همان شکل باقی بماند. به عنوان مثال " بطری شیشه‌ای از روزی که دور انداخته می‌شود، تا یک هزار سال در طبیعت بصورت زباله باقی می‌ماند."
زمین در حال حاضر تنها زیستگاه آدمی است و متاسفانه انسان بسیار سهل انگارانه با یگانه زیستگاه خود روبرو شده، منابع آن را به دست آلودگی می سپارد و غافل از آن است که طبیعت چرخه ای است که انسان نیز در آن قرار دارد و آلودن طبیعت به طور قطع زندگی انسان و سلامت او رانیز به مخاطره می اندازد. آب ، خاک ، هوا ، دریا و تمام اکوسیستم های طبیعی به یکدیگر مرتبط اند و اگر آلاینده ای به یکی از این اکوسیستم ها وارد شود ، می تواند در طول زمان به دیگر محیط های طبیعی نیز سرایت کند . " روز زمین پاک " علاوه بر اینکه پاسداشت زمین و منابع آن است ، روزی است که طی آن انسان به یاد می آورد که نه سلطان و فرمانروای طبیعت ، که جزء بسیار کوچکی از آن است و باید نهایت تلاش خود را در صیانت از طبیعت و زمین به کار گیرد.
هم اینک یکی از مشکلات روزانه شهرداری ها، جمع آوری زباله و دفع آن است ، که اگر روش های صحیحی برای این امور در نظر گرفته نشود ، می تواند خطرات بسیاری برای انسان ، محیط زندگی و سلامت او به بار آورد . " حجم تولید زباله در شهر تهران مطابق بررسی های انجام شده به میزان 9/0 تا 5/1 کیلوگرم به ازای هر نفر در هر روز برآورد می شود "درشهر تهران در مجموع بالغ بر هفت هزار و در کل کشور در حدود 40 هزار تن زباله جمع آوری می شود که می تواند منشا آثار سودمند و یا مخرب فراوانی باشد . اگر این میزان زباله در اطراف شهرها پراکنده شود ، بوی نامطبوع ، بیماری و آلودگی آب ، خاک و هوا را به همراه می آورد و بالعکس اگر با روش های علمی دفع و یا بازیافت شود لقب " طلای سفید " خواهد یافت . " نرخ زباله به عوامل متعددی از قبیل موقعیت جغرافیایی محل، شرایط آب و هوایی، فصول سال، وجود یا عدم وجود سیستم بازیافت، آداب و رسوم، فرهنگ مردم، وضعیت اقتصادی، سطح آموزش و سطح بهداشت جامعه بستگی دارد."
زباله ها را به طور کل از نظر منشا می توان به گروههای زیر تقسیم کرد:
- زباله های شهری: شامل زایدات غذایی و آشغال (آشغال در زباله معمولا شامل کاغذ، پلاستیک، قطعات فلزی، شیشه، چوب و موادی از این قبیل می شود. آشغال را می توان به دو بخش قابل اشتعال و غیرقابل اشتعال تقسیم کرد.) خاکستر، زایدات ناشی از تخریب و ساختمان سازی و زایدات ویژه که شامل مواد حاصل از جاروب کردن خیابان ها و معابر، برگ درختان، اجساد حیوانات مرده و موادی که از وسایل نقلیه به جای مانده است می شود
ـ زباله های صنعتی : مواد زاید ناشی از فعالیت های صنعتی هستند .
ـ زباله های خطرناک : مواد زاید جامد یا مایعی هستند که به علت کمیت، غلظت و یا کیفیت فیزیکی، شیمیایی و یا بیولوژیکی می توانند باعث افزایش میزان مرگ و میر و یا بیماری های بسیار جدی شوند و اغلب تحت عنوان مواد زاید رادیواکتیو، پس مانده های شیمیایی، زایدات قابل اشتعال، زایدات بیولوژیکی و مواد منفجره دسته بندی می شوند .
ـ زباله های بیمارستانی:این حجم از زباله به ویژه زباله های بیمارستانی می تواند آسیب های فراوانی رابه همراه داشته باشد ، پس شایسته است اندکی به جنبه های آسیب رسان زباله نظر کنیم: " زباله ها نه فقط باعث تولید بیماری، تعفن و زشتی مناظر می گردند، بلکه می توانند به وسیله آلوده کردن خاک، آب و هوا خسارات فراوانی را ببار آورند. به همان اندازه که ترکیبات زباله مختلف است، خطرات ناشی از مواد تشکیل دهنده آن ها نیزمی توانند متفاوت باشند...( به عنوان مثال ) تعداد باکتری های مختلف موجود در خاکروبه خیابان ها از 2 تا 40 میلیون به صورت خاص و از 50000 تا 10 میلیون به طور عموم در هر گِرم برآورده شده است. این تعداد باکتری می توانند به سادگی موجب بروز بیماری های گوناگونی گردند. مخصوصا اینکه در این مواد انواعی از باکتری های مولد وبا، تیفوس و کزاز به طور مسلم و صریح تشخیص داده شده است

این میزان آلودگی تنها در خاکروبه کنار خیابان ها یافت می شود ، ولی پسمانده مواد غذایی در حال فساد علاوه بر آلودگی محیط ، حیوانات موذی و حشرات را جذب کرده و این موجودات خود آلودگی بیشتری را نیز به همراه می آورند . رها سازی زباله در طبیعت و یا دفن غیر اصولی آن باعث به وجود آمدن خسارات زیر است :
مگس : خطرات ناشی از وجود مگس برای انسان و عموم حیوانات اهلی بر همه روشن است ،... بر اساس مطالعات انجام شده در صحرا و آزمایشگاه انتشار بسیاری از امراض همچون اسهال های آمیبی و باسیلی، تراخم، حصبه و شبه حصبه، وبا، سِل، جذام، طاعون و سیاه زخم به وسیله مگس امکان پذیر است.
جوندگان : سالم سازی محیط بخصوص کنترل زباله ها چه در امر جمع آوری و چه در دفع بهداشتی آن ها ، مفیدترین راه مبارزه با جوندگان می باشد و بدیهی است که یکی از خطرناکترین مضرات عدم توجه به دفع زباله ، نشو و نما و انتشار موش در شهرهاست ، خطر ازدیاد موش در شهرها را نمی توان به سادگی با هیچ بودجه ای جبران نمود. موش های خانگی و جوندگان دیگر به طرز وسیع و دامنه داری در جهان پراکنده و در جوار انسان ها زندگی می کنند. از این نظر این گونه موجودات بالقوه ناقل بسیاری از بیماری های انسانی هستند. ناراحتی های حاصل از موش از یک گاز گرفتگی ساده تا تب تیفوس و طاعون متفاوت است.

 

 

 

 

شامل 8 صفحه Word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق بازیافت زباله
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.