فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق آبهای معدنی

اختصاصی از فی ژوو دانلود تحقیق آبهای معدنی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق آبهای معدنی


دانلود تحقیق آبهای معدنی

مقدمه:

آب این ماده حیاتی و با اهمیت در دنیا نقش بسیار مهمی را درشکل گیری تمدنها و استمرار آنها داشته است مروری بر سوابق تمدنهایی که در طول تاریخ شکل گرفته اند و شکوفا شده اند نشانگر این واقعیت است که وجود آب و امکان دسترسی به آن یکی از کلیدی ترین عوامل فراگیری و استمرار آنها بوده است . افزایش تقاضا برای آب و اوجگیری رقابت بین مصرف کنندگان مختلف موجب شده انسان برای ایجاد موازنه وتعادل بین توزیع نیازها و منابع آب موجود مستقیما در وضعیت طبیعی رودخانه ها دخالت کند و با ایجاد تاسیسات گوناگون ذخیره و توزیع آب شرایط طبیعی را به منظور تامین نیازهای خود تغییر دهد .

آب معدنی و آب شرب بعنوان یکی از نیازهای اساسی روزمره انسان و استمرار حیات میباشد . میزان نیاز روزمره هر فرد ۱ تا ۲ لیتر میباشد که بستگی به شرایط آب و هوایی و سن و سال دارد . استفاده از آب آشامیدنی سالم و گوارا یکی از مهمترین فاکتورهای مصرف آب میباشد که از سالیان بسیار دور به آن توجه شده است . منشا حدود ۸۰٪ از بیماریهای انسان عدم دسترسی به آب سالم است . ۷۵٪ از مردم جهان سوم از امکانات آب برای مصارف بهداشتی محرومند بنابر این زمان این تصور نادرست که آب سالم به هر میزان که مورد نیاز باشد به وفور در دسترس است دیگر سپری شده است واقعیت آن است که آب سالم و گوارا کمیاب و گرانبها میباشد آلودگیها با ایجاد تغییرات نامطلوب در خواص فیزیکی ، شیمیایی و بیولوژیکی کیفیت آب را تنزل میدهند و در مراحلی آب را از حیطه انتقاع ساقط مینمایند . برخی از آلودگی ها زوال پذیرند و به آسانی تجزیه و یا تقلیل داده میشوند نظیر مواد زائد کشاورزی و حیوانی و فاضلابهای انسانی بعضی از آلاینده ها نیز انحطاط ناپذیرند مانند جیوه و سرب و برخی از ترکیبات پلاستیکها که از افزایش آنها در آب باید جدا جلوگیری شود .  

آب معدنی:

تعریف : آب معدنی محصول بسته بندی شده آب گوارا و قابل شربی است با ویژگیهای فیزیکوشیمیایی و میکرو بیولوژی و ارگانو لپیتیکی تعریف شده که مستقیما از چشمه و یا نقاط حفر شده از طبقات زیر زمینی به دست میآید و دارای خواص بهداشتی و درمانی باشد و در معرض هیچگونه پالایش خارج از استانداردهای مربوطه قرار نگیرد و در محل چشمه و یا منابع آبی مربوطه در شرایط خاص بهداشتی بسته بندی میگردد .

انواع آب معدنی :

الف : ۱- گازدار ۲- بدون گاز ۳- گاز دار شده

آب معدنی گازدار : آبی است که پس از تصفیه های لازم و بسته بندی مقدار گاز آن برابر با مقدار گازی میباشد که آب در مظهر چشمه دارد .

آب معدنی بدون گاز : آب معدنی است که پس از تصفیه و بسته بندی فاقد گاز کربنیک مازاد بر مقدار لازم جهت نگاهداری املاح بی کربنات موجود و یا گازهای دیگر باشد .

آب معدنی گازدار شده : آب معدنی است که پس از تصفیه های لازم از منبع دیگری گازکربنیک به آن اضافه شود .

 

ب : ۱- قلیایی ۲- اسیدی ۳- نمکین ۴- فلئوردار ۵- آهن دار

تعریف و منشا آبهای معدنی :

آبهای معدنی طبیعی و گازهای معدنی طبیعی ،آبها و گازهایی هستند که از تشکیلات زمین شناسی خارج و دارای خواص درمانی بوده که توسط مجمع علمی پزشکی شناخته و دارای اجازه رسمی دولتی برای بهره برداری می باشند .

منشاء آبهای معدنی :

1) سطحی یا ژئوترمال :

این دسته آبها دارای منشاء خارجی یا جوی بوده که به داخل زمین نفوذ کرده و حتی تا عمق زیاد پایین رفته و در این جریان تغییراتی در ترکیب شیمیایی آب حاصل و در یک شاخه صعودی به طرف بالا جریان پیدا کرده است . آب دو حرکت پایین رو سرد و حرکت صعودی گرم را دارا است . در صورتیکه ستون آبگرم در نزدیک زمین به یک منطقه بسته برخورد کند سفره آبدار محصور را بوجود میآورد در این صورت میتوان از این آبها به مقدار فراوان با حفر چاههای عمیق بهره برداری کرد و گاهی ترکیب شیمیایی این آبها مشابه آبهای خوراکی میباشد .

۲) عمقی یا ژوونیل:

آبهای عمقی یا سنتز شده یا بکر دسته آبهایی هستند که از اعماق بسیار زیاد زمین منشاء گرفته و میتوانند حاصل بخار آخرین مرحله ماگمای مذاب درون زمین بوده که با تظاهرات آتشفشانی در ارتباط میباشند . غالب آبهایی که در طبیعت وجود دارد از دسته آبهای با منشا خارجی میباشند و مقدار کمی عمقی هستند .

تقسیم بندی چشمه ها بر اساس املاح محلول - گازهای محلول و درجه حرارت :

۱) چشمه های معدنی

به آبی گفته میشود که مقدار املاح محلول در آن حداقل یک گرم در لیتر باشد . به چشمه ای که املاح محلول در آن به میزان مذبور باشد چشمه آب معدنی گویند که در سطح زمین از راههای مختلف ظاهر میشود بسته به اینکه کدامیک از یونهای موجود در آب نسبت به یونهای دیگر برتری داشته باشد آبها را تقسیم بندی میکنند .

- آبهای سدیک کلروره : میزان یونهای سدیم و

کلسیم بیشتر از سایر یونها میباشد .

- آبهای کلسیم کلروره : مقدار کلسیم و کلر بیشتر از سایر یونها میباشد .

- آبهای سدیک هیدروژن کربنات : یون سدیم و هیدروژن کربنات بیشتری دارند .

- آبهای منیزیم - هیدروژن کربنات : یون منیزیم و هیدروژن کربنات بیشتری دارند .

- آبهای سدیک - سولفات : یون سدیم و سولفات بیشتری دارند .

- آبهای منیزیم - سولفات : یون منیزیم و سولفات بیشتری دارند .

- آبهای کلسیم سولفات : یون کلسیم و سولفات بیشتری دارند .

- چشمه های آهن دار چشمه هایی هستند که میزان آهن آن حداقل ۱۵ میلی گرم در لیتر باشد .

۲) چشمه های گاز دار :

در این گونه چشمه ها گازهای متعددی مانند اکسیژن و هیدروژن و ازت و انیدرید کربنیک و هیدروژن و سولفوره و متان و ..... وجود دارد .

منشا اکسیژن آبهای جوی است که هوا به داخل آب منتقل میکند هیدروژن در چشمه های آب فشان که منشاء عمیق و آتشفشانی دارد یافت میشود .

 

 

 

 

شامل 12 صفحه Word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق آبهای معدنی

دانلود تحقیق باغ ارم

اختصاصی از فی ژوو دانلود تحقیق باغ ارم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق باغ ارم


دانلود تحقیق باغ ارم

باغ ارم

باغ ارم از مشهورتـرین و باسابقه تـرین باغ هـای تـاریخی ایران محسوب می شود، چنان
که نامش نیز همواره سابقه تــاریخی آن را به رخ می کشد، این باغ یکی از مهم ترین
باغ های شیراز و از نمونه های بااهمیت باغ سازی آن شهر به حساب می آید. در لغت نامه
فارسی از این باغ به عنوان یکی از چهار باغ مشهور شیراز نام برده شده است. شهر
شیراز به واسطه باغ ارم و دیگر باغ های با اهمیت آن، در باغ سازی ایرانی صاحب شهرت
و مقامی خاص است. پیشینه ی تاریخی این باغ به دوران سلجوقیان باز می گردد. احتمال
داده شده است که این باغ به دستور اتابک قراچه، که از طرف سنجر پسر ملکشاه سلجوقی
به حکومت فارس منصوب شده بود، احداث شده باشد. بعد از اتابک قراچه، تا زمان شاه شیخ
ابواسحاق اینجو (وفات 757هجری قمری)اطلاعی از سرنوشت باغ در دست نیست، ولی در این
زمان با توجه به اشاره حافظ در یکی از غزلیات اش، مشخص می شود که احتمالاً باغ
متعلق به شاه شیخ ابواسحاق بوده است. تفسیر استاد رکن الدین همایونفرخ در کتاب "حافظ
خراباتی"، از ابیاتی از حافظ، به عنوان شاهد این مدعا بر شمرده می شود که در زیر به
دو بیت مهم آن اشاره می گردد.

در گلستان ارم دوش چــو از لطف هوا
زلف سنبـل ز نسیـم سحـری مـی آشفت

گفتم ای مسند جـم جام جهان بینت کو
گفت افسوس که آن دولت بیدار بخفت

در عین حال این دو بیت خود نشان گر سابقه ی تاریخی باغ نیز به شمار می آید. در همان
کتاب، در مورد آن غزل و به ویژه ابیات ذکر شده که موقوف المعانی اند، توضیحاتی
ارایه گردیده است. آن چه بدان اشاره شده است، حاکی از پایان سلطنت شاه شیخ ابواسحاق
و آغاز سلسله ی آل مظفر است.."دیشب ضمن گردش در شیراز، بطرف گلستان ارم که جایگاه و
مسند فرمانروایی شاه شیخ ابواسحاق بود رفتم و از آن جا می گذشتم، آن جا را دیدم که
... سنبل های آن باغ به رسم سوگواری و عزاداری و ماتم، بر آنچه به صاحب آن کاخ و
باغ گذشته بود گیسوهایشان را پریشان کرده بودند، از آن کاخ پرسیدم که صاحب و
فرمانروایی که در این باغ می زیست ... چه شد؟ پاسخ دادند که دریغا ... آن دوران خوش
... گذشت و ... بدبختی و فلاکت آمد." پس از انقراض سلسله آل اینجو به وسیله آل مظفر
و کشته شدن شاه شیخ ابواسحاق، احتمالاً باغ ارم هم به مالکیت سلاطین آل مظفر در
آمده است. این باغ در زمان شاه منصور آخرین پادشاه این خاندان که به دست گورکانیان
کشته شد، در وضعیت مطلوب و شکوفای خود بوده است، به گونه ای که تیمور پس از دیدن
این باغ (و چند باغ دیگر شیراز) تحت تاثیر زیبایی های آن ها، باغ هایی و از جمله
باغی را به همین نام در سمرقند ایجاد می نماید. در این خصوص به سه باغ دیگـر شیـراز،
از جمله باغ تخت، باغ جهان نمـا و باغ دلگشــا نیز اشاره شده است. "تیمور ... در
اطراف و نزدیکی سمرقند پایتخت خود به احداث حلقه ای از باغهای سلطنتی مبادرت ورزیده.
این تفرجگاه ها عبارت بود از باغ شمال، باغ ارم، باغ بهشت، باغ چنار، باغ دلگشا،
باغ نو، باغ جهان نما، باغ نقش جهان، باغ تخت قراچه، باغ دراز، باغ قراتوپه ... این
باغ ها شهر سمرقند را احاطه کرده بودند." از وضعیت باغ در دوران صفویه اطلاع دقیقی
در دست نیست. اما از آن جا که در زمـان زندیان، باغ های زیادی در شیــراز از جمـله
باغ جهان نما و باغ نظر، احداث و یا مرمت گردیده است و با توجه به اهمیت باغ ارم،
احتمال می رود که این باغ نیز در مالکیت سران این سلسله بوده و همچون سایر ابنیه و
باغ های شیراز مرمت شده باشد. در اواخر این دوران، در حدود بیش از هفتادو پنج سال،
این باغ در تصاحب سران ایل قشقایی بوده است. این مطلب از سوی دونالد ویلبر نیز ذکر
شده است. خاندان جانی خان قشقایی که از دوره ی فتحعلی شاه قاجـار با سمت ایلخانی و
ایل بیگی بر ایل قشقــایی حکومت می کرده اند، مدت طولانی از این باغ به عنوان محل
فرمانروایی خود استفاده کرده اند. جانی خان، نخستین ایلخان این خاندان و پسرش محمد
قلی خان، سر منشاء تحولات مهمی در این باغ بوده و عمارت با شکوهی را در آن بنا
نهاده اند. جانی خان در سال 1234 هجری قمری از طرف فتحعلی شاه قاجار رسماً به سمت
ایلخانی منصوب شده بود. در کتاب "فارسنامه ناصری"، جانی خان قشقایی، بانی عمارت
باارزش در باغ ارم ذکر شده است. "باغ ارم در میانه مغرب و شمال شیراز ... عمارتی
مرغوب دارد. از بناهای مرحوم جانی خان ایلخانی قشقایی است. حصار و دیوارش از چینه
گل ساخته و پرداخته اند." فرصت الدوله شیرازی، مولف کتاب "آثار عجم" که در اواسط
عهد قاجاریه زندگی می کرده، در مورد بنای قدیمی باغ می نویسد: "بنای اول آن را محمد
قلی خان ایلخانی بنا نهاده است و سپس حاجی نصیرالملک خریده و حکم به بنیاد عمارت
مذکور داد." شاهزاده مسعود میرزا ظل السلطان که در دوره ی ناصر الدین شاه به شیراز
سفر کرده و باغ های مشهور شیراز را دیده است، ضمن توصیف این باغ ها، آن ها را پر از
نرگس و سنبل و درخت نارنج و سرو و کاج و انواع اشجار دانسته و به فروش باغ ارم توسط
وراث ایلخانی به میرزا حسنعلی خان نصیرالملک اشاره می نماید. آن چه که به لحاظ
پیشینه ی باغ ارم اهمیت دارد، این نکته است که بانی کوشک فعلی این باغ، میرزا
حسنعلی خان نصیرالملک بوده که در عهد خود باغ ها و عمارت های دیگری را نیز بنا
نموده است. پس از درگذشت حسنعلی خان نصیر الملک در سال 1311 هجری قمری، برخی از
قسمت های باغ و تزیینات آن ناتمام ماند. بخش های ناتمام عمارت، به وسیله ی
ابوالقاسم خان نصیر الملک که خواهرزاده ی حسینعلی خان و از رجال صاحب نفوذ فارس
بوده است به اتمام می رسد. فرصت الدوله شیرازی در "آثار عجم" ضمن توصیف این باغ و
اشاره به مطلب فوق، حاجی محمد حسن معمار را که در فن بنایی سرآمد روزگار خود بوده
است، معمار عمارت و تحولات آن دوره در باغ ذکر می نماید. او در خصوص باغ ارم چنین
می‌نویسد:"بنای اول آن را محمد قلیخان ایلخانی نهاده، سسپس مرحوم حاجی نصیر الملک
خریده و حکم به بنیاد عمارت مذکور داده. حاجی محمد حسن معمار که در فن بنایی بی
نظیر است و به معماری شهیر، آن بنا را برآورده، باغی دیگر برآن افزوده اند. آن نیز
هوایش معطر است و فضایش معتبر، خلوتی دیگر دارد که نارنجستانش نام نهاده اند.
باربند و کوشکی هم برای آن قرار داده اند. مالک باغ است جناب نصیرالملک ابوالقاسم
خان". صحبت از اینکه باغی دیگر بر آن افزوده اند، نکته مبهمی است و نمی توان دریافت
که دقیقاً منظور نویسنده کدام بخش از باغ بوده است. همان طور که ذکر شد، در زمان
ابوالقاسم خان، ساختمان نیمه تمام پایان یافت. حجاری های روی سنگ های نمای عمارت که
در این دوره به انجام رسیده است، تاریخ 1315 هجری قمری، زمان پادشاهی مظفرالدین‌شاه
قاجار را نشان می دهد. دونالدویلبر در کتاب "باغ های ایران و کوشک های آن"، شرح
مفصلی درباره ی باغ ارم نگاشته است و ضمن اشاره به نام معمار بنای اصلی این باغ، او
را از معماران بنام محلی دانسته است و با ارایه ی نقشه ای از این باغ که در سال
1945 میلادی ترسیم شده است، به این مطلب اشاره می نماید که در آن زمان دیواری در
وسط باغ احداث کردند و بدین ترتیب باغ به دو قسمت تقسیم گردید و قسمت پایین آن به
مالکیت شخص دیگری در آمد. این تقسیم باغ و تفکیک بخشی ازآن، دست کم به لحاظ شکلی و
فضایی، دوره ای جدید از حیات باغ ارم را به وجود آورده است.باغ ارم همیشه شاهد
مهمانی ها و ضیافت های بزرگ و مورد توجه رجال شیراز بوده است. مهدی قلی هدایت
مخبرالسلطنه، یکی از رجال دوره ی قاجاریه، در خاطرات خویش در سال 1333 هجری قمری (برابر
با 1915 میلادی) از حضور خود در باغ ارم و استحمام در آن یاد می کند. شایان ذکر است
که به تازگی (در سال 1382 خورشیدی) بخش هایی از حمام مجموعه ی باغ ارم، هنگام مرمت
عمارت پشت کوشک اصلی باغ کشف گردید.باغ ارم پس از ابوالقاسم خان نصیرالملک به
فرزندش عبدالله قوامی رسید و پس از چندی به یکی از سران ایل قشقایی، محمد ناصر خان
فروخته شد. مدتی این باغ در اختیار قشقایی ها بود تا این که در زمان استانداری
معتصم الدوله فرخ، بابت بدهی مالیاتی مالکان آن و مطالبات دولت، به تصرف دولت در
آمد و سپس به دانشگاه شیراز واگذار گردید و هم اکنون نیز در اختیار این دانشگاه است.

 

 

 

 

شامل 10 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق باغ ارم

دانلود مقاله غیبت کردن ازدیگاه اسلام

اختصاصی از فی ژوو دانلود مقاله غیبت کردن ازدیگاه اسلام دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله غیبت کردن ازدیگاه اسلام


دانلود مقاله غیبت کردن ازدیگاه اسلام

غیبت در لغت به معنی حضور نداشت یک فرد در یک مکان خاص است. به عنوان مثال، دانش‌آموزان باید مطابق برنامهٔ درسی‌شان در کلاس‌های مدرسه حاضر باشند، و عدم حضور آن‌ها در کلاس غیبت نام می‌گیرد.

هم‌چنین غیبت کردن به معنی نقل بدی‌های یک فرد در جمعی که او در آن حضور ندارد به کار می‌رود. اصطلاح دیگری که معادل این معنای غیبت است، پشت سر کسی بدگویی کردن یا پشت سر کسی حرف زدن است. زمانی آن چه که پشت سر کسی گفته می‌شود غیبت نام می‌گیرد که اولاً آن فرد از شنیدنش ناراحت شود، و دوم آن که آن حرف راست باشد. اگر آن چه که پشت سر فردی گفته شده، راست نباشد، بهتان یا تهمت نام می‌گیرد.

از دید اسلام، غیبت کردن به معنای اخیر آن، گناه شمرده می‌شود.

احکام غیبت غیبت چیست؟ غیبت آن است که عیب پنهانی کسی را پشت سر او بگویند. اگر صفت ناروا در شخصی باشد یا کاری انجام داده باشد که گناه است و دیگران از آن بی اطلاع اند و دوست ندارد کسی آن را برای دیگران بازگو کند، بازگو کردن آن پشت سر او برای دیگران غیبت است.(2) احکام غیبت غیبت هم برای گوینده و هم برای شنونده حرام است.

نکوهش غیبت از دید شرع

یکى‏از صریح‏ترین آیات در نکوهش غیبت که آن را گناهى کبیره دانسته، این آیه از سوره حجرات است:

یا ایها الذین امنوا اجتنبوا کثیرا من الظن ان بعض الظن اثم و لاتجسسوا و لایغتب بعضکم بعضا ایحب احدکم ان یاکل لحم اخیه میتا فکرهتموه.

اى کسانى که ایمان آورده‏اید! از بسیارى گمان‏ها در حق یکدیگر بپرهیزید که برخى از گمان‏ها گناه است و درباره یکدیگر تجسس نکنید و برخى از شما از دیگرى غیبت نکند. آیا هیچ یک ازشما دوست دارد گوشت برادر مرده اش را بخورد؟ البته از آن کراهت دارید.

گوشت هاى بندگان حق خورى غیبت ایشان کنى کیفر برى یکى از راه‏هاى شناخت بزرگ بودن گناه، مقایسه آن با دیگر گناهان بزرگ (معاصى کبیره) است. در این آیه، غیبت، با خوردن مردار مقایسه شده که از گناهان بزرگ به شمار مى‏رود. اگر مردار، گوشت گوسفند باشد، حرام است؛ چه رسد به این که گوشت انسان باشد و از آن مهم‏تر این که انسان با مرده، رابطه برادرى هم داشته باشد. از این مقایسه مى‏توان دریافت که غیبت تا چه اندازه زشت و ناپسند است!

پیشواى یازدهم، حضرت عسکرى (ع) در این باره مى‏فرماید:

اعلموا ان غیبتکم لاخیکم المومن من شیعه آل محمد (ص) اعظم فى التحریم من المیته.

بدانید که غیبت شما از برادر مؤمنتان که از شیعیان اهل بیت است، از خوردن گوشت مرده حرام‏تر است.

از رسول خدا (ص) چنین روایت شده است:

ان الغیبه اشد من الزنا.

به درستى که غیبت کردن از زنا بدتر است.

روشن است که زنا از گناهان بزرگ شمرده مى‏شود؛ پس غیبت هم که از آن بدتر است، گناه بزرگ (معصیت کبیره) خواهد بود.

راه دیگر براى شناخت بزرگ بودن گناه، بیم و وعید الاهى به عذاب دردناک است. آن جا که خداوند، جزاى رفتار زشتى را عذاب دردناک معرفى کند، آن رفتار از گناهان بزرگ خواهد بود.

خداوند متعالى در قرآن کریم مى‏فرماید:

ان الذین یحبون ان تشیع الفاحشه فى الذین امنوا لهم عذاب الیم.

همانا براى کسانى که دوست دارند زشتى در بین کسانى که ایمان آورده اند شایع شود، عذاب دردناکى است.که مفسران، عبارت «ان تشیع الفاحشه» در آیه کریمه را به غیبت تفسیر کرده‏اند.

حضرت رضا (ع) از پدر بزرگوارش موسى بن جعفر (ع) نقل مى‏کند که امام صادق (ع) فرمود: ان الله یبغض البیت اللحم.

خداوند خانه‏اى را که در آن گوشت وجود دارد، دشمن مى‏دارد.
به امام عرض کردند که ما گوشت را دوست داریم و خانه هایمان از آن خالى نیست. حضرت فرمود: انما البیت اللحم البیت الذى تؤکل فیه لحوم الناس بالغیبه.
خانه گوشت، خانه‏اى است که در آن گوشت مردم با غیبت، خورده مى‏شود.
در روایتى دیگر از حضرت آمده است که پیامبر اکرم (ص) در شب معراج به آتش

شامل 33 صفحه فایل  word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله غیبت کردن ازدیگاه اسلام

تحقیق افسردگی در نوجوانان 32ص - ورد

اختصاصی از فی ژوو تحقیق افسردگی در نوجوانان 32ص - ورد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق افسردگی در نوجوانان 32ص - ورد


تحقیق افسردگی در نوجوانان 32ص - ورد

افسردگی و نوجوانی

مقدمه :

ورود به نوجوانی فرد را با مشکلات فراوانی در گیر می کند. نوجوانان معمولا دارای مشکلات ویژه ای هستند که در دوره کودکی کمتر با آن مواجه می شوند،ماهیت این مشکلات با مسائل دوران بزرگسالی متفاوت است. نوجوان در نقش خویش کاملا سازگاری نیافته و در نتیجه غالبا سر درگم ، نامطمئن و مضطرب است .و در طی این دوره آشفته،تغییرات بدنی در نوجوان همراه با تغییر در تصویر ذهنی است. در سنین نوجوانی اعتماد بنفس درنوجوانان به دلیل تغییرات جسمی تحت تاثیر قرارمی گیرد که ممکن است  به افزایش علائم روانی و افسردگی در فرد  منجر شود.این مطالعه با هدف بررسی ارتباط رضایت از تصویر ذهنی و افسردگی انجام شده است .

روش ها:پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی همبستگی  با طرح تک گروهی و یک مرحله ای است .تعداد کل نمونه ها 400نفر از نوجوانان دانش آموز دختر و پسر کلاس های  دوم و سوم بود که در سال تحصیلی 82-81 دردبیرستان های دولتی شهر اصفهان مشغول به تحصیل بودندکه با روش نمونه گیری طبقه بندی  تصادفی انتخاب شدند. اطلاعات جمع آوری شده توسط پرسشنامه ها با نرم افزار spss و با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل شده است .

نتایج: نتایج پژوهش طبق  آزمون همبستگی پیرسون با 667/0 - = r  و 001/0 <  p نشان دهنده  ارتباط معنی داری بین رضایت از تصویر ذهنی از بدن و افسردگی در دانش آموزان بود .همچنین یافته ها نشان داد که میانگین رضایت از تصویر ذهنی از بدن در دختران کمتر از پسران و میزان افسردگی دختران بیش از پسران بود 

بحث:اگر چه عدم رضایت از تصویر ذهنی از بدن و افسردگی در نوجوانان دختر بیش از نوجوانان پسر بود ولی در هر  دو جنس رضایت از تصویر ذهنی از بدن با افسردگی ارتباط داشت . لذا می توان ادعا کرد که نوجوانان پسر هم مانندنوجوانان دختر در معرض خطر هستند  که توجه بیشتری را در هر دو قشر نوجوان می طلبد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق افسردگی در نوجوانان 32ص - ورد

دانلود مقاله فرهنگ

اختصاصی از فی ژوو دانلود مقاله فرهنگ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله فرهنگ


دانلود مقاله فرهنگ

 

مشخصات این فایل
عنوان: فرهنگ
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 12

این مقاله در مورد فرهنگ می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر ازمقاله فرهنگ

فرهنگی شدن
فرهنگی شدن در حقیقت هماهنگی و انطباق فرد با کلیه شرایط و خصوصیات فرهنگی است و معمولاً به دو صورت ممکن است واقع شود. اول بصورت طبیعی و تدریجی که همان رشد افراد در داخل شرایط فرهنگی خاص است . دوم بصورت تلاقی دو فرهنگ که بطرق مختلف ممکن است صورت گیرد . فرهنگ در برگیرنده تمام چیزهایی است که ما از مردم دیگر می‌آموزیم و تقریباً اعمال انسان مستقیم و یا غیر مستقیم از فرهنگ ناشی می‌شود و تحت نفوذ آن است . برای روشن شدن مطلب یکی  ...(ادامه دارد)

فرهنگ عام
فرهنگ عام را می‌توان به نشانه میراث اجتماعی بشر تلقی نمود و بهمین دلیل مجموعه ویژگیهای اساسی فرهنگ انسانی که جامعه انسانی را با اجتماعات حیوانی از هم متمایز می‌نماید بعنوان عناصر فرهنگ عام محاسبه کنیم : تکلم و تفکر یا اندیشه ورزی , ابزار سازی و خصوصاً اجتماعی زیستن که با نهادهای اجتماعی ,سازمانها و تشکیلات سیاسی  ...(ادامه دارد)

فرهنگ مادی و فرهنگ معنوی
اگر فرهنگ را به معنی کوشش‌های انسان برای ارضاء نیازهای خود و غلبه بر طبیعت بدانیم آنگاه می‌توانیم آن را به دو قسمت فرهنگ مادی و فرهنگ غیر مادی یا معنوی تقسیم کنیم. فرهنگ مادی , شامل اشیاء قابل لمس است مثل مسکن ,وسایل زندگی , وسایل و ابزار و دوات هواپیما , اتومبیل , ماشین آلات , در عناصر فرهنگ آنچه را که مادی نیست فرهنگ معنوی گویند هنر ,زبان , ادبیات , فلسفه ، سیاست ...(ادامه دارد)

فرهنگ پذیری
تطابق با همنوائی عمیق فرد با هنجارها و موازین فرهنگی یک جامعه را فرهنگ پذیری گویند. فرهنگ پذیری یا جریانی را که طی آن فرد فرهنگی می‌شود می‌توان به دو دسته تقسیم نمود. فرهنگ پذیری یک سویه و فرهنگ پذیری دو سویه.فرهنگ پذیری یک سویه مربوط به کودکان می‌شود و به این دلیل یک سویه ...(ادامه دارد)

فهرست مطالب مقاله فرهنگ

فرهنگ
تعاریف دیگر فرهنگ
فرهنگی شدن
خرده فرهنگ
فرهنگ عام
فرهنگ مادی و فرهنگ معنوی
فرهنگ پذیری


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله فرهنگ