فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

آنالیز سیکل رمجت

اختصاصی از فی ژوو آنالیز سیکل رمجت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

آنالیز سیکل رمجت


آنالیز سیکل رمجت

این پروژه شامل یک سیکل رمجت است که برنامه آن توسط نرم افزار EES نوشته شده است و این فایل نیز در پروژه آورده شده است.


دانلود با لینک مستقیم


آنالیز سیکل رمجت

دانلود مقاله تاریخچه تحول فکر و رفتار درمانی

اختصاصی از فی ژوو دانلود مقاله تاریخچه تحول فکر و رفتار درمانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله تاریخچه تحول فکر و رفتار درمانی


دانلود مقاله تاریخچه تحول فکر و رفتار درمانی

اگر بخواهیم تاریخچه رفتار درمانی را از لحاظ تاکیدی که بر روفتار دارو بررسی کنیم این شیوه درمان به قدمت تمدن است و اولین تلاشهایی که انسان برای هدایت افراد هم نوع خود بهبود رفتار آن انجام داد منطقه آغازی آن است دانشمندان در این زمینه کار کرده اند:

  1. واستون
  2. پاولف
  3. ثورندایک
  4. اسکنیر
  5. پاولف ایوان پاولف:
  6. ایوان پاولف یکی دیگر از دانشمندان ایوان پاولف بود که مدت چندین سال مشغول آزمایش و تحقیقات فیزیولوژیک در مورد نقشه مایعات بر گوارش بود که یکی از آنها بزاق دهان بود
  7. او تحقیق خود را در سال 1902 میلادی انجام داد و این موضوع 30 سال از وقت او را به خود اختصاص داد

 ترشح بزاق                   غذا

(ucR)   پاسخ غیر شرطی                  محرک غیر شرطی (Ucs)

............              زنگ

ترشح بزاق                            زنگ و غذا

ترشح بزاق                       زنگ

CR))پاسخ شرطی                محرک شرطی  (CS)

ادواردال ثورنداک :

ثوزنداک پدر (روانشناسی تربیتی )یکی از مهمترین پژوهشگران در تدوین روانشناسی حیوانی بود . او نظریه عینی ماشینی (مکانیسمی)را تدوین کرد که بر رفتار آشکار تدوین می کرد و اعتقاد داشت که روانشناسی باید رفتار را مطالعه کند تا عناصر ذهنی یا تجربه به هوشیار را ثوزنداک یادگیری را بر اساس 3 اصل توضیح می دهد .

1-قانون تمرین

2-قانون اثر

3-قانون آمادگی

قانون اثر :

اعمالی که پیامد مطلوب دارند ، تکرار می شوند بنابراین یاد گرفته می شوند . درحالیکه رفتارهایی که پیامد نامطلوب دارند یادگرفته نمی شود و فراموش می شوند رفتارها با پاداش و تمرین خفظ می شوند .

بوریس فردریک اسکنیر

1904در سکوانای کالیفرنیا متولد شد در سال 1990 به علت سرطان خون در کامبریج در گذشت اسکنیر نظریه شخصیت ارائه نداد سعی داشت کل رفتار،نه فقط شخصیت را به صورت واقعی و توضیحی توجیه کند و تاکید در پاسخ آشکار داشت.
انسان از نظر اسکنیر :ارگانیزمی تهی است یعنی ،درون ما چیزی نیست که بتوان به صورت علمی توجیه کرد. او معتقد بود که روانشناسی علم رفتار است و به حالتهای درونی ذهن برای توجیه رفتاراشاره نکرد.

بنابراین نیروهای درونی جایی در روانشناسی علمی ندارد.

کاربرد تحقیقات اسکنیر:

1-در موقعیت های بالینی برای درمان کردن ، انواع اختلالات :روان پرشی ، عقب ماندگی ذهنی ، اوتیسم به کار می رود.

2- فنون تغییر رفتار او نیز در مدارس ، دنیای تجارت ، موسسات اصلاحی و بیمارسان مورد استفاده قرار گرفته است .

آلبرت بندورا:

بندورا اهل ایالت آلبرتای کانادا است . او دوره لیسانس خود را در دانشگاه بریتیش کلمبیا گذراند و در سال 1952 دکتری خود را از دانشگاه آیووا دریافت کرد . رویکرد یادگیری اجتماعی به شخصیت ، که در کارهای آلبرت بندورا ،جولین راتر معرفی شده پیامد رویکرد رفتارگرای اسکنیر است .بندورا با آزمودنی های انسان سروکاردارد و رفتار را در محیط اجتماعی مشاهد می کرد او مانند اسکنیر معتقد بود که رفتار آموخته می شود او به تقویت اعتقادی نداشت .

تاکید برای یادگیری به وسیله مشاهده ،بجای تقویت مستقیم ویژگی برجسته نظریه بندورا است . آزمایش مشهور او در دهه 60 در عروسک بوبو که در آن فیلمی در کودکان نشان داده می شد که مربی مهد کودک در حال کتک زدن عروسک بود و براساس یادگیری مشاهده ای کودکان در ضمن بازی عروسک را کتک می زد .

این شیوه یادگیری موثرترین یادگیری رفتاری است بویژه از طرف رسانه های TV و سینما شکل می گیرد.

نظریه شخصیت :

رفتار درمانگران معتقدند که اکثر رفتارهای انسان آموخته شده است .بنابراین می توان با استفاده از اصول یادگیری رفتارها را تعبیر کرد و یا کلا تغییر داد الگویی که رفتارگرایان بر اساس آن شخصیت را توجیه می کنند .

1 - الگوی یادگیری محرک – پاسخ (S-R)

 2 - الگوی محرک – ارگانیزم – پاسخ (S-O-R)

اصوال و قوانین مهم رفتارگرایان :

  1. شرطی کردن :

الف)شرطی کردن کلاسیک

ب)شرطی کردن فعال

الف)شرطی کردن کلاسیک:

محرکی که خاصیت ایجاد پاسخ را دارد یعنی محرک غیر شرطی در مجاور رشد زمانی نزدیک ، بعد از یک محرک خنثی (که معمولا هیچ پاسخی را ایجاد نمی کند و یا اینکه پاسخ متفاوتی بدست می دهد ) ارائه می شود .

همراهی مکرر محرک خنثی با محرک غیر شرطی ، موجب می شود که محرک خنثی بتواند پاسخی مشابه با پاسخی که محرک غیر شرطی ایجاد می کند ، بوجود آورد . این محرک خنثی در موقعیت یک محرک شرطی و پاسخ مربوط به آن را پاسخ شرطی می گویند .

شامل 21 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله تاریخچه تحول فکر و رفتار درمانی

تحقیق در مورد سید مصطفی خمینی

اختصاصی از فی ژوو تحقیق در مورد سید مصطفی خمینی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد سید مصطفی خمینی


تحقیق در مورد سید مصطفی خمینی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه5

سید مصطفی خمینی

سید مصطفی خمینی فرزند بزرگ سید روح‌الله خمینی که در ۱ آبان ۱۳۵۶ مرد.

زندگی

او در آذر ۱۳۰۹، در قم متولد شد. تحصیلات ابتدایی را در مدرسه‌های باقریه و سنایی به پایان رساند. در سال ۱۳۲۵ به تحصیل علوم اسلامی پرداخت و در سال ۱۳۳۰ سطح را به پایان رساند و در درس خارج سید روح‌الله خمینی و سید حسین طباطبائی بروجردی حضور یافت.[۱] مصطفی علاوه بر اجتهاد در فقه و اصول، در علوم معقول و منقول نیز مهارت داشت.

فعالیت‌های سیاسی

 

 

خمینی همراه مصطفی خمینی

از همان روزهای نخستین فعالیت‌های سیاسی خمینی بر ضد حکومت پهلوی، در کنار او به فعالیت سیاسی پرداخت و در پیشبرد حرکت اسلامی نقش بسزایی داشت.[۲] خمینی در روز ۴ آبان ۱۳۴۳ علیه لایحه کاپیتولاسیون و انقلاب سفید، دولت وقت ایران سخنرانی کرد. در ۱۳ آبان همان سال خمینی، شبانه دستگیر و به ترکیه تبعید شد.

پس از این ماجراها، نیروهای امنیتی ایران، مصطفی خمینی را دستگیر و سپس به ترکیه و عراق تبعید کردند. سید مصطفی خمینی، در نجف به مبارزه بر ضد حکومت پهلوی پرداخت و بر ادعای مرکز اسناد انقلاب اسلامی، مشاور برجسته‌ای برای سید روح‌الله خمینی بود.[۳]

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد سید مصطفی خمینی

تحقیق در مورد آقای هوشنگ سیحون

اختصاصی از فی ژوو تحقیق در مورد آقای هوشنگ سیحون دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد آقای هوشنگ سیحون


تحقیق در مورد آقای هوشنگ سیحون

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه4

آقای هوشنگ سیحون  

به راستی جهد در  جمع آوری معماران ایرانی که در معماری ایران موثر بوده اند ناقص خواهد ماند اگر چیزی راجع به هوشنگ سیحون ننویسیم .هوشنگ سیحون به حق نیمی از معماری و نقاشی دوره پهلوی است چون او در زمینه معماری و نقاشی در دوره پهلوی هم ساخته و هم پرداخته و هم تر بیت کرده به راستی آسمان تاریخ فرهنگ و هنر ایران دگر همچون سیحون را بر تارک خود نخواهد دید .سیحونی که تک  مضرابهای خوش معماری مدرن ایران را زده است . معماری مدرنی که با شکوه وبا رویایی وصف ناپزیر شروع شد ولی در ادامه راه از شکوه. جلال .حشمت. معرفت و شعور دور شد و به ....رفت.

هوشنگ سیحون معمار ی صاحب سبک با خطوطی دراماتیک و استوره ای در معماری مدرن ایران است هر گز نمی توان خطوط دراماتیک او را در طراح آرامگاهای: ابو علی سینا و با با طاهر در همدان و حکیم عمر خیام و کمال الملک را در نیشابور را از یاد برد .و  نمی توان از آن خطوط استوره ای در آرامگاه نادر شاه افشار و فردوسی پاکزاد  در مشهد یاد نکرد.

او را می توان در زمره معماران پیشروی معماری مدرن ایران دانست که توانستند که به بیانی نوین از تلفیق معماری سنتی و مدرن ایران دست یابند  و آثاری به یاد ماندنی برجای بگذارند.

سیحون در سال 1299شمسی در خانوادهای هنر مند در تهران متولد شد . و در سال 1319 در رشته معماری دانشکده هنرهای زیبای تهران که در ان سال بوسیله عده ای از معماران و باستان شناسان فرانسوی و عدهای از شاگردان کمال الملک.تازه تاسیس شده بودثبت نام کرد و مشغول به تحصیل معماری شد.(شایان ذکر است دانشگاه نخبگان ایران .دانشگاه تهران توسط یک معمار فرانسوی طراحی شده و در به وجود آمدن خوشنام ترین وبا سابقه ترین کانون علمی ایران .ایرانی نقش چندانی نداشته.) و در سال 1323سیحون جوان با نمره عالی از دانشکده معماری دانشکده هنرهای زیبا فارغ التحصیل شد.

 فارغ­التحصیلی سیحون مصادف بود با پایان جنگ جهانی دوم که به گفته خودش، این مقطع تاریخی از چندین جهت یکی از مقاطع سرنوشت­ساز زندگی او به شمار می­رود: اول از این جهت که چون ایران به عنوان پل ارتباطی برای حمل تسلیحات متفقین از خلیج فارس به روسیه، نقش مهمی در پیروزی متفقین داشت، متفقین پس از پایان جنگ ایران را به عنوان پل پیروزی معرفی و نشان افتخارآمیزی به دولت و راه­آهن ایران اعطا کردند. راه­آهن ایران نیز به مناسبت این افتخار بزرگ تصمیم گرفت در ایستگاه تهران ساختمانی بسازد که طراحی آن را به مسابقه گذاشت و طرح سیحون جوان برنده و در نهایت با تغییراتی، بر خلاف نظر او، ساخته شد. دوم اینکه انجمن آثار ملی که سال­های جنگ را بصورت مخفی گذرانده بود، با پایان جنگ فعالیت مجدد خود را شروع کرد و به مناسبت جشن هزاره بوعلی سینا تصمیم به ساخت آرامگاهی برای او در همدان گرفت که طراحی این آرامگاه به مسابقه گذاشته شد و سیحون در عنفوان جوانی موفق شد تا در این مسابقه هم برنده شود.و بعد از این

مسابقه بود که هوشنگ سیحون . شاگرد اول دانشکده هنرهای زیبا .با معرفی ریس وقت دانشکده  –آندره گدار- او  بعنوان بورسیه به کشور فرانسه رفت.سیحون جوان مدت 4سال در فرانسه درس خواند و  همزمان با شروع ساخت مقبره بوعلی سینا به وطن بازگشت و در سمت دانشیار دانشکده هنرهای زیبای تهران و 5 سال بعد به عنوان استاد معماری مشغول تدریس شد. همزمان با تدریس در دانشکده، دفتر کار خود را در سال 1328 تاسیس کرد و در سال 1314 به عنوان سومین رییس دانشکده هنرهای زیبای تهران انتخاب شد. از همین سال فعالیت‌های زیادی در دانشکده هنرهای زیبا و از جمله تاسیس سه رشته شهرسازی، تئاتر و موسیقی انجام داد.

و هوشنگ سیحون در سال 1980ایران را به قصد غزیمت در ونکور کانادا ترک کرد. و تا به امروز ما نتوانستیم از وجود و حضور بزرگ مردی همچون او بهره مند شویم . او در سمینارهای زیادی در اقصی نقاط ایران و جهان شرکت


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد آقای هوشنگ سیحون

دانلود تحقیق آزادی در تفکر

اختصاصی از فی ژوو دانلود تحقیق آزادی در تفکر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق آزادی در تفکر


دانلود تحقیق آزادی در تفکر

دراصول اساسى اسلام که به اصول عقائد معروفند آزادى اندیشه و تفکر سنگ اول و نقشى اساسى را بر عهده دارد وانسان بدون آن به دریافت روشن حقائق دست نیابد. در پرتو تفکر واندیشیدن در معیارهاى بنیادین واصالتهاست که حق از باطل تمیز یافته و راه از بیراهه روشن گردد. هم در مرحله ثبوت و دریافت حقائق و هم در مرحله تداوم و دل نهادن بر آن اندیشیدن ابزار مهم شناخت و تداوم بر آن اندیشیدن ابزار مهم شناخت و تداوم بر آن تلقى مى گردد کسانى که به گونه اى اندیشه انسان را محدود ساخته و مانع بر سر راه اوایجاد کرده اند در حقیقت مهمترین ارزشهاى انسان را نادیده گرفته واو رااز دستیابى به بسیارى از حقائق محروم ساخته اند.
در فروع دین که شامل همه تکالیف تشریعى[ اوامر و نواهى] و[ باید و نبایدها]است نیروى تفکر واندیشه انسان نیز یارى موافق براى دریافت وظائف وانجام فرائض ترک نبایدها بشمار مى رود.
تلقى غیرصحیح
برخى چنین پنداشته اند که اصول عقائد جاى اندیشیدن و فروع جاى تعبد و سمع است واندیشه و دقت و تفحص و جستجو در آن راه ندارد و انسانى را مى توان متعبد و متشرع دانست که بدون چن و چرا دستورات شریعت را پذیرفته و
از تفحص و کندوکاو در پیرامون آن بپرهیزد. بنابراین بحث از آزادى اندیشه و تفکر در فروع بحثى بیمورد و بیهوده است .این پندارهااز نفهمیدن درست فروع و کیفیت اندیشیدن در آن نشات گرفته است و بااندک توجه به مسائل فرعى اسلام ضرورت آن روشن مى گردد و معلوم مى شود که نه تنها سهم اندیشه و تفکر دراین گونه مسائل نادیده گرفته نشده بلکه اسلام از آن در راه درست به انجام رسانیدن پیام خود و حضور آن در همه زمانها و حل مشکلات و معضلات اجتماعى سود جسته و تفکر راازاسباب وصول به مقاصد خود بر شمرده است.
ابعاد و تفکر در فروع :
اندیشیدن در فروع و کندو کاو پیرامون آن از چند جهت ممکن بنظر مى رسد.
1. در باب مستندسازى و یافتن دلیل بر وجود و یا عدم حکم .
2. توسعه و تعمیم یا تخصیص و تقیید حکم در مسیر تطبیق آن با حوادث و رویدادها و مسائل اجتماعى .
3. درباب یافتن فلسفه و علت حکم به گونه اى که قابل دوام و بقاء تا زمان بحث باشد.
4. بعداز مستند بودن و مسلم بودن تردید در فایده و ضرورت آن حکم .
آنچه در فروع فقه بحث مى شود و بکارگیرى اندیشه در آن مطرح است بطور رایج قسم اول و دوم است . و آنچه در آن تعبد و تسلیم پذیرى لازم است قسم چهارم . گر چه در فروع فقهى قسم سوم احیانااز سوى فقهاى روشن اندیش بکارگیرى اندیشه مطرح بوده و بخش عمده اى ازاخبار و احادیث به بیان علل احکام و شرایع پرداخته که هر کدام در پاسخ به سوال کننده اى بوده است ولى سخن اصلى در سهم اندیشه در فروع در دو بخش اول و دوم است که مرتبط بااجتهاد در فروع است . همان چیزى که از ناحیه او در طى قرون و سالهاى متمادى عمر فقه واصول بسیارى از قواعد واحکام مسلم دستخوش دگرگونى قرار گرفته و زیر سوال رفته و همیشه احکام و دستورات فرعى اسلام در معرض پرسش قرار گرفته است .این کنجکاوى و چون و چراى از دلیل حکم و تطبیق آن براى اهل فن دلیل بر آزادى اندیشه در فروع است .
اجتهاد یا آزادى اندیشه در فروع
واژه هائى که در فقه براى عنوان عمل دست یابى به احکام بکار برده مى شود بخوبى نمایانگر جایگاه آزادى اندیشه در فروع است زیرا بدون وجود تفکر واندیشه ورى این واژه ها معنى پیدا نمى کند.[ تفقه] که یکى ازاین واژه هاست همان بررسى عالمانه در مسائل دینى است . فقیه به آن کسى گفته مى شود که به کشف و بررسى احکام دینى پرداخته و با نقادى در کلمات به صحت و سقم آن واقف گردد و درایت و دوراندیشى خود را بر روایات اعمال کرده و سره رااز ناسره تشخیص دهد.این از لوازم اولیه فقه و فقاهت مى باشد.
اجتهاد نیز که از ماده[ جهد و جهاد]است بمعنى بکار بردن منتهاى همت و نیرو بااین تفاوت که جهاد غالبا در نهایت سعى و تلاش در مقابل دشمن بکاربرده مى شود و کلمه اجتهاد غالبا براى بکار بردن منتهاى کوشش در فهم احکام است وانتخاب این واژه مى رساند که وسعت زمینه و میدان گاه تکاپو در حدى است که نهایت تلاش و بذل نیرو و توان را مى طلبد.
از دیگر واژه هائى که بکار مى رود واژه[ استنباط]است که به معناى بیرون کشیدن آب جارى از زیرزمین است . هنراستخراج آبهاى زیرزمین است که مستنبط با کنار زدن پوسته هاى ظاهر و فرافکندن غبارهاى متراکم از ناحیه حوادث تاریخى و با دسیسه هاى خارجى به مصفاى احکام صادره راه یافته و آن رااستخراج مى کنداینها کلماتى است که در فرهنگ اسلامى در رابطه با دستیابى به فروع واحکام اطلاق مى شود و انتخاب این کلمات بیانگر نقش نیروى اندیشه و تفکرانسانى دراین کار مهم است.
بنابراین سخن از آزادى اندیشه در فروع همان سخن از آزادى اجتهاد واستنباط و تفقه است . شاید براى برخى پرداختن به این مساله ازاهمیت چندانى برخوردار نباشد ولى توجه به اهمیت تفکر واندیشیدن صحیح در فروع ضرورت آن شناخت جریانهاى مخالفى که همواره به گونه اى در محدود کردن تفکر صحیح و غل و زنجیر زدن به دست و پاى اندیشه انسان تلاش نموده اند وازاین راه براى اسلام و مسلمانان مشکلات و بدبختیها آفریده اند ضرورت این بحث را روشنتر مى نماید.
ما دراین نوشتار بر آن نیستیم که سیر تاریخى اجتهاد وادله مخالفین و موافقین و بحثهائى ازاین قبیل را دنبال کنیم که از حوصله این نوشتار و هدفى که به دنبال دارد خارج است . بلکه مقصود توجه به ضرورت اجتهاد صحیح و آزادى آن (آزادى تفکر در فروع ) و ثمراتى که مى تواند بدنبال داشته باشد و نیز توجه دادن به محدودگران اندیشیدن در فروع و پى آمدهائى که به دنبال دارد مى باشد تا در مقطع کنونى که بسیارىاز فروعات فقهى ما نیازمند بازنگرى و تحلیل و تشریع در راستاى حل مشکلات و معضلات جهان اسلام است بتوانیم در محیطى آرام و با سعه صدر بدان بپردازیم .
ضرورت اجتهاد :
ازاولین کارهاى هر مسلک و نظام ارائه تفکر درست و دید کلى از جهان هستى است زیراانسان خود جزئى ازاین نظام بشمار آمده و باید با شناخت کلى از هستى به شناخت خود رسیده تا بتواند به تنظیم صحیح برنامه زندگى نائل آید و گام بعدى که سبب گردد حرکت انسان از واقعیتهاى مطلوب به حقیقت بپیوندد مساله تبیین خط مشى و طریقه درست براى وصول به آن اهداف است واجتهاد دراین گذرگاه نقش اصلى واساسى را بر عهده دارد. مساله ضرورت اجتهاد چیزى نیست که اختصاص به احکام دینى داشته باشد بلکه همه قوانینى که در رابطه با جوامع بشرى و مناسبات انسانى و زندگى اجتماعى انسان وضع شده است در صورتى قابل تداوم واجراء خواهد بود که همگام با تطور و تحول زمان حرکت کرده به خواسته هاى انسان در هر مقطعى از زمان پاسخگو باشد. واسلام از آنجهت که بفرموده خداوند مسلکى است کامل و همگانى [ الیوم اکملت لکم دینکم] [ و ماارسلناک الا کافه للناس] 2 به اجتهاد دراحکام بعنوان یک امر ضرورى مى نگرد زیرا روشن است کمال دراین نخواهد بود که براى همه جزئیات زندگى حتى فروعات در کتاب و سنت دستورى خاص رسیده که چنین چیزى نه منظوراست و نه ممکن واین اندیشه نیز بر خطاست که همه چیز را نبایدازاسلام انتظار داشت و عقل آدمى مى تواند مشرع و قانون گذار باشد بلکه فرا روى ما راه سومى است که اسلام کلیات را بیان کرده و خطوط اصلى حیات بشر را در جمیع شوون فردى واجتماعى ترسیم کرده و بر فقهاءاست که بعنوان وارثان انبیاء آن را تبیین کرده و برانطباق آن بر جزئیات و موضوعات مستحدثه اقدام کنند. منابع اصلى فقه ما چونان ذخائرارزنده اى است که در عمق عمومات و اطلاعات واشارات و مفاهیم کلى و معارف عالى از کتاب وسنت جاى دارد و دراین میان براى استخراج این ماده حیاتى از عمق مفاهیم ابزار کارآمدى لازم است تا بدان وسیله آن رااستخراج کرده و در شریان نیازهاى گوناگون انسان در زندگى اش جارى کند و همه ابعاد زندگى مادى و معنوى خود را حیات بخشد واین وسیله کارآمد همان اجتهاداست که اینک فکرها را توان و نیرو بخشیده واز سوى دیگراحکام فقهى را در قالب هاى کهنه باقى نگذارده بلکه در هر عصرى به لحاظ تطور نیازها بیان احکام فقهى را با قالب هاى متداول همگام مى سازد.
فقه واحکام الهى گر چه در طول تاریخ تغییر ناپذیراست ولى مى تواند نحوه بیان و عرضه آن متفاوت باشد و بگونه اى مسائل مطرح گردد که نیازمندیها و مشکلات روزمره را پاسخگو باشد.
بخشى از وظیفه فقهاءاجتهاد و تدارک این واقعیت است . بدین جهت اجتهاد از عوامل نوسازى فقه بشمار آمده و سبب مى شود که فقه تکامل پیدا کرده و بر طبق نیاز هر زمان قانون مورد نیاز را به جامعه ارائه دهد و جامعه رااز بن بستهاى پیدا شده رهائى بخشد.بنابراین اجتهاد یک ضرورت اجتناب ناپذیر و رمز حیات فقه و رشد اسلام است ازاین رو علماء بزرگ در بیان معناى اجتهاد ضرورت آن را متذکر شده اند.

 

 

 

شامل 57 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق آزادی در تفکر