فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق ساختمان پل

اختصاصی از فی ژوو دانلود تحقیق ساختمان پل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق ساختمان پل


دانلود تحقیق ساختمان پل

مقدمه

Civil Engineering
 
•    معرفی مهندسی عمران
مجموعه مهندسی عمران یا رشته عمران یکی از رشته¬های پر اهمیت و جذاب در مجموعه رشته¬های آزمون سراسری است که داوطلب در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی می¬تواند آن را انتخاب کند. پیشرفت سریع جوامع و نیازهای روز افزون آنها به انجام طرحهای مختلف عمرانی از یک طرف و رشد و توسعه علوم مختلف از طرف دیگر، ایجاب می¬نماید تا با یک برنامه ریزی صحیح و همه جانبه و پرورش استعدادهای جوان و نیز استفاده بهینه از ابزار و امکانات موجود در جامعه ، گامی بلند  در جهت ترقی و تعالی جامعه برداشته شود.
•    اهمیت و ضرورت
سرپناه از نیازهای اساسی و اولیه نوع بشر است که در دوره¬های مختلف زندگی او بصورتهای مختلفی به این نیاز پاسخ داده شده است. انسانهای اولیه از غارها که بصورت طبیعی ساخته پدیده¬های زمین شناسی بودند استفاده می¬کردند. ولی آیا انسان بلند پرواز که همواره سعی در بدست آوردن و رام کردن طبیعت دارد، می¬توانست به این مکانهای محدود و بی روح بسنده کند؟
انسانها با بکارگیری ابزارهای دست ساز خود و استفاده از منابعی که طبیعت در اختیار آنها قرار می¬داد، اقدام به ساخت محلی برای زندگی خود کردند. با پیدایش اولین سرپناه دست ساز بشر پایه و اساس مهندسی عمران بوجود آمد. با بزرگتر شدن جوامع و نیاز آنها به سرپناههای بزرگتر، و تلاش بشر در جهت مهار و رام کردن طبیعت در جهت رفع نیازهای خود همانند ساختن سدها و پلها و ... رفته رفته نقش مهندسی عمران در زندگی بشر پررنگ و پررنگتر شد.
پیشرفتهای بزرگی که امروزه شاهد آن هستیم در سایه آرامش و ایمنی ایجاد شده توسط مهندسی عمران حاصل گردیده¬است. مهار قهر طبیعت همانند سیل و زلزله و طوفانهای وحشتناک، هدیه¬هایی هستند که مهندسی عمران به جامعه امروزی عطا کرده است. از طرف دیگر راههای ارتباطی که همچون شریانهای حیاتی جامعه هستند، سدهای عظیمی که برق را به ارمغان می¬آورند، تونلهایی که دل کوهها را می¬شکافند و ... همگی شواهدی بر اهمیت این رشته مهندسی دارند.
در زبان انگلیسی به مهندسی عمران Civil Engineering اطلاق میشود که Civil به معنی تمدن و از همان ریشه کلمه Civilization است. پس میتوان نتیجه گرفت همانطور که از اسم این رشته پیداست، مهندسی عمران یعنی مهندسی تمدن! و تقریبا بیش از سایر رشته¬های مهندسی به جامعه نزدیکتر است.

•    مهندسی عمران – عمران
این رشته قبلا به مهندسی راه و ساختمان موسوم بوده و به منظور تربیت مهندسان طراح ، محاسبه و اجرای پروژه‌های ساختمانی، صنعتی ، راه‌سازی و تاسیسات آبی و نظارت بر حسن اجرای طرحهای عمرانی در زمینه‌های فوق و همچنین همکاری با مهندسان مشاور یا محاسبه در زمینه‌های یاد شده ، به وجود آمده است. قسمت عمده دروس این رشته را مجموعه متنوعی از دروس نظری و پروژه‌های طراحی تشکیل می‌دهد و کنار آنها تعدادی دروس آزمایشگاهی و کارگاهی و نیز دو دوره کارآموزی در طی دو تابستان پیش‌بینی شده است. با توجه به سیاستهای عمرانی و سرمایه‌گذاریهای دولت برای ایجاد ساختمانها، راهها، پلها، سدها، نیروگاههای هسته‌ای و حرارتی ، رفع نیازهای عمرانی در زمینه مسکن و تاسیسات آبی جهت تامین آب آشامیدنی شهرها و روستاها همچنین بازسازی مناطق جنگ‌زده اهمیت این رشته مشخص می‌شود. فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در وزارتخانه‌ها (نظیر وزارتخانه‌های راه‌ و ترابری مسکن و شهرسازی و نیرو) و شرکتهای دولتی و شرکتهای خصوصی و مهندسان مشاور به کارهای طراحی ، محاسبه و اجرا بپردازند. در شرایط حاضر فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در دوره‌های مختلف کارشناسی ارشد سازه (آنالیز و طرح سازه‌ها) ، خاک و پی (مطالعه مسائل مربوط به رفتار خاکها و محاسبات پی‌ها) ، راه و ترابری (طرح راهها و شبکه ترابری) ، سازه‌های آبی (طراحی سازه‌های هیدرولیکی و مسائل آبی دیگر در ارتباط با سدها) در داخل کشور ادامه تحصیل دهند.
امکان ادامه تحصیل در دوره دکتری در داخل و در خارج از کشور وجود دارد. دارا بودن دانش قوی ریاضی و فیزیک و توانایی جسمانی از ضروریات این رشته است. حدود 10 درصد از دروس این دوره عملی است و از دروس تخصصی آن می‌توان طراحی سازه‌های فولاد و بتن ، پی‌سازی، مکانیک خاک، مکانیک سیالات، هیدرولیک و تحلیل سازه‌ها را نام برد.
 



 
•    مهندسی عمران – نقشه‌برداری

طرح و اجرای برنامه‌های عمران و مطالعات مربوط به زمین مستلزم وجود اطلاع دقیق مهندسی (مسطحاتی، ارتفاعی، چگونگی) به هنگام به صورت نقشه‌های گوناگون (ترسیمی ، رقمی، تصویری) از منطقه مورد نظر است. مجموعه نقشه‌برداری پاسخگوی این نیازها به گونه‌ای هماهنگ با دیگر رشته‌های عمران است و هدفش تربیت افرادی است که آگاهی علمی کافی و مهارت فنی لازم را در زمینه نقشه‌برداری داشته باشند. داوطلبان ورود به این رشته باید در ریاضیات (هندسه، مثلثات) و فیزیک دوره دبیرستان قوی بوده علاقه‌مندی و آمادگی جسمی (برای کارهای صحرایی و ...) لازم را دارا باشند. بعضی دروس تخصصی این رشته عبارتند از : راه سازی ، تئوری خطاها، جغرافیای ایران ، نقشه‌برداری، ژئودزی (جهت تعیین شکل زمین) فتوگرامتری زمینی و هوایی (عکسهای هوایی) کارتوگرافی، هیدروگرافی (نقشه‌برداری از بستر دریا) ، پروژه و کارآموزی از جمله دروس این دوره است. بعضی تواناییهای فارغ‌التصیلان این رشته عبارتند از:
مدیریت گروههای اجرایی در عملیات نقشه‌برداری ، طرح و برنامه‌های سیستم نقشه، محاسبات و برنامه‌ریزی در زمینه‌های مختلف فنی نقشه‌برداری، تدریس و آموزش در دوره کاردانی (پس از طی دوره مربوط به تعلیم و تربیت).
امکان ادامه تحصیل در این رشته تا حد کارشناسی ارشد در داخل و در سطوح بالاتر در خارج از کشور موجود است. سازمان نقشه‌برداری وزارت برنامه و بودجه ، وزارت راه و ترابری ،‌ وزارت نفت ، سازمان آب ، سازمان بنادر و کشتیرانی،‌ اداره جغرافیایی ارتش و سپاه و بخش خصوصی و ... از جمله محلهای جذب فارغ‌التحصیلان این رشته است.
نظر دانشجویان: این رشته از لحاظ آموزشی با نارسایی‌هایی نظیر کمبود استاد و لوازم کار مواجه است. زیربنای کلیه کارهای عمرانی نقشه برداری است و با توجه به لزوم انجام دادن کارهای عمرانی، فارغ‌التحصیلان آن سریعا جذب بازار کار می‌شوند. داوطلبان باید به سختی کار در بیابان و کوهستان و شرایط سخت نقشه‌برداری توجه داشته باشند.
تقسیم بندی پلها
پلهای مستقیم :
در این حالت محور طولی پل بر محور طولی معبر (رودخانه ، دره ،....) ، عمود می باشد.
پلهای مورب «بیه) :
در این حال زاویه بین دو محور فوق الذکر غیر از 90 درجه می باشد .





پل قوسی :

پل قوسی، پلی است با تکیه گاه های انتهائی در هر طرف، که شکلی نیم دایره مانند دارد. پلی که از رشته ای از قوسها تشکیل شده باشد، پل دره ای نامیده می شود. پل قوسی ابتدا توسط یونانی ها و از سنگ ساخته شد. بعدها، رومیان باستان از ملات در پل های قوسی خود استفاده کردند.

با توجه به اصول مقاومت مصالح، شعاع قوس وابعاد این پلها را طوری انتخاب می کنند که بارهای قائم وارده تبدیل به یک نیروی فشاری در امتداد قوس شود. بنا براین در مناطقی با کیفیت خاک مناسب،می توان دهانه های بزرگ ( تا حدود500متر) را با پلهای قوسی طی نمود.

 

 

 

شامل 17 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق ساختمان پل

تحقیق بررسی رابطه شخصیت و رضایت شغل 20 ص - ورد

اختصاصی از فی ژوو تحقیق بررسی رابطه شخصیت و رضایت شغل 20 ص - ورد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق بررسی رابطه شخصیت و رضایت شغل 20 ص - ورد


تحقیق بررسی رابطه شخصیت و رضایت شغل 20 ص - ورد

 

                  چکیده:

امروزه منابع انسانی، از پیچیده ترین، حساس ترین و تکنولوژیکی ترین منابع یک سازمان محسوب می شوند.بنابراین توجه به ابعاد شخصیت افراد از مقوله هایی است که می تواندسازمان را در رسیدن به بهره وری یاری نماید.از طرف دیگر رضایت شغلی به دلیل نقش مؤثر آن در پیشرفت و بهبود سلامت نیروی کار، نادیده انگاشتن آن موجب عدم بهره وری مطلوب خواهد شد، مهم جلوه می نماید . این مقاله پس از تعیین همبستگی بین شغل و شخصیت دبیران مدارس راهنمایی بهبهان الگوی موجود رضایت شغلی آنان را بیان می نماید.

هدف کلی این تحقیق علاوه بر توصیف تناسب شغل و شخصیت دبیران مدارس راهنمایی بهبهان و بیان رضایت شغلی آنان ارائه الگوی موجود بین دبیران راهنمایی بهبهان  می باشد.

این پژوهش شامل 6 فرضیه اصلی و 30 فرضیه فرعی است. که از فرضیه های اصلی ،ارتباط معنی داری بین شخصیتهای واقع گرا، کاوشگر و اجتماعی، با رضایت شغلی پیدا شد ولی بین شخصیتهای سوداگر هنرمند و سنت گرا با رضایت شغلی ارتباط  معنی داری یافت نشد.

جامعه آماری کلیه دبیران زن و مرد مدارس راهنمایی بهبهان به تعداد 570 نفر در سال تحصیلی86-85 بوده است که به روش مورگان تعداد 210 نفر به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند.

ابزار اندازه گیری در این پژوهش شامل پرسشنامه توصیف شغل jDI پرسشنامه خود ساخته شخصیت از نظر جان هالند  بوده است.

ضریب پایایی پرسشنامه رضایت شغلی و شخصیت به کمک روش آلفای کرونباخ به ترتیب 77 /0 و 5/0 بوده است.

برای تجزیه و تحلیل داده های آماری از روشهای آمار توصیفی شامل میانگین، انحراف معیار و آمار استنباطی شامل ، T تست ، ضریت همبستگی ، آلفای کرونباخ استفاده شده است.

ضمناً با استفاده از نرم افزار SPSS داده ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و سطح معنی دار در این پژوهش 05/0  بوده است.

نتیجه ای که از این تحقیق گرفته شد به این صورت است که جهت کم کردن ، جابجایی و نقل و انتقالات دبیران راهنمایی بهبهان باید:


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق بررسی رابطه شخصیت و رضایت شغل 20 ص - ورد

تحقیق بررسی شیوهها و مبانی نظری کاهش تصدیگری خدمات پشتیبانی دانشگاههای علوم پزشکی 44ص - ورد

اختصاصی از فی ژوو تحقیق بررسی شیوهها و مبانی نظری کاهش تصدیگری خدمات پشتیبانی دانشگاههای علوم پزشکی 44ص - ورد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق بررسی شیوهها و مبانی نظری کاهش تصدیگری خدمات پشتیبانی دانشگاههای علوم پزشکی 44ص - ورد


تحقیق بررسی شیوهها و مبانی نظری کاهش تصدیگری خدمات پشتیبانی دانشگاههای علوم پزشکی 44ص - ورد

چکیده

 

مقاله حاضر, مقاله تهیه شده از طرح پژوهشی بررسی مبانی نظری و شیوه‌های کاهش تصدی‌گری خدمات پشتیبانی دانشگاه‌های علوم فی ما بین معاونت توسعه مدیریت, منابع و امور مجلس وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی و گروه کارشناسان ایران (به عنوان مجری طرح) می‌باشد.

این طرح در چهار مرحله به شرح زیر به اجرا درآمده است:

مرحله اول ـ  بررسی مبانی نظری

مرحله دوم ـ  بررسی وضعیت موجود

مرحله سوم- طراحی الگوی مفهومی

مرحله چهارم- ارائه الگوی اجرایی

روش پژوهش مطالعه حاضر عمدتاً از طریق (1) مطالعات کتابخانه‌ای و بررسی مستندات مکتوب و الکترونیکی در کتابخانه‌های مهم دانشگاهی و سازمان‌های ذیربط (نظیر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مرکز آموزش مدیریت دولتی) و نیز شبکه اطلاع رسانی بین المللی (اینترنت)، و (2) انجام مطالعه میدانی به شیوه پرسشنامه، مصاحبه و مشاهده انجام شده است.

‌براساس یافته‌های حاصل از بررسی وضعیت موجود، تجارب کشورهای خارجی، بررسی مبانی نظری، تجربیات مجری طرح و همچنین نقطه‌نظرهای کارسناسی گروه طرح، که مشروح آنها در گزارش طرح ارائه شده است، دو الگوی اصلی برای کاهش تصدی‌گری خدمات پشتیبانی دانشگاه‌های علوم پزشکی (الگوی مفهومی، الگوی اجرایی) طراحی شد. همچنین مکانیزم‌های کنترلی و بهسازی کاهش تصدی‌گری (شامل هفت مکانیزم اصلی)، و طرحی برای گذار از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب در زمینه کاهش تصدی‌گری (با ذکر فعالیت‌های اصلی، پیش‌نیازها، مسیرهای اصلی، وضعیت پایلوت‌ها، و وضعیت تیپ‌های دانشگاهی در ارتباط با طرح حاضر) تدوین گردید در نهایت کلیه الگوهای فوق بعد از طراحی اولیه از طریق تکنیک دلفی مورد آزمون قرار گرفت و پس از انجام اطلاح‌های لازم، الگوهای نهایی تدوین و ارائه گردید.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق بررسی شیوهها و مبانی نظری کاهش تصدیگری خدمات پشتیبانی دانشگاههای علوم پزشکی 44ص - ورد

دانلود تحقیق خاک، سیمان

اختصاصی از فی ژوو دانلود تحقیق خاک، سیمان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق خاک، سیمان


دانلود تحقیق خاک، سیمان

چکیده:
این مقاله بعضی از تحقیقاتی را توضیح می دهد که اخیراً توسط آزمایشگاه تحقیقات حمل و نقل ماده( TRRL) در مورد رفتار خاک، سیمان انجام شده و مفاهیم کاربردش در لایه های روسازی مورد ملاحظه قرار می دهد مطالعات آزمایشگاهی بر تغییرات حجمی در مورد بر تأثیر گذاری غشاههای عمل آوری، متمرکز شده است. انقباض در مخلوط های خاک رس و سیمان معلوم شده که نا همسان می باشد. وقتی که آن در جهت مناسب برای تخمین زدن انقباض افقی در پیاده روهها، اندازه گیری می شود انقباض به طور بالاعکس با محتوای سیمان متناسب می باشد و نشان می دهد که ماده خوب به عمل آمده است . وقتی محتوای سیمان تا 1 درصد افزایش یابد انقباض نمونه هایی به طور افقی به هم فشرده شده اند، کاهش می یابد اثرات شیوه کوبیدن، تراکم و محتوای رطوبت قبل از تصفیه بر روی انقباض خاک رس و سیمان، در نظر گرفته شده است. شیوه های به عمل آوری که معمولاً در کارگاه استفاده می شوند دقت شرایط کمتری باشد مورد مطالعه قرار گرفته اند و کارایی آنها بر روی 3 نوع مختلف خاک- سیمان- شن- سیمان، خاک رس- سیمان و مخلوط سنگریزه – سیمان رزیابی شده اند. وضح است که برخی شیوه های معمول برای به عمل آوری لایه های رو سازی خاک- سیمان، غیر مؤثر می باشد.


مقدمه:
بسیاری از رو سازی جاده ها با پایه های خاکک- سیمان، در نواع مختلف شرایط جوی خدمات بسیار خوبی ارائه کرده اند. در کشورهای گرمسیری، خاک- سیمان معمولاً برای لایه اصلی ساختاری یک راه آسفالته استفاده می شود، گاهی چون منابع مواد سنتی از قبیل سنگهای خرد شده، نادر هستند یا به طور کامل در ان منطقه وجود ندارند و گاهی چون هزینه به دست آوردن و انتقال چنین موادی اساساً
1- هزینه تثبیت با سیمان موادی که در محل وجود ندارند بیشتر می شود.
2- در برخی کشورهای گرمسیری، جاده ها با پایه های خاک- سیمان، داشتن خرابی      معروف شده است.
اغلب چنین خرابی هایی می تواند به تکنیک های ضعیف احداث و کنترل ناکافی احداث ربط داده بشود امام برخی خرابی ها در جایی رخ می دهند که کیفیت خاک- سیمان از لحاظ استاندارد مورد قبول، بالا ست. مهندسان اغلب این چنین خرابی ها را به انقباض خاک و سیمانی که استفاده شده ربط می دهند و می گویند که این مورد می تواند با قرار دادن حد بالاتری برای محتوای سیمان، به حداقل برسد. بررسی های اخیر بوسیله واحد برون مرزی TRRL بر دانستن مطالب بیشتری در خصوص ویژگیهای انقباض خاک- سیمان و بر عواملی که بر انقباض تأ ثیر می کنند خصوصاً کارایی شیوه های مختلف به عمل آوری لایه های خاک- سیمان- متمرکز شده اند با این وجود مشخص می شود که هنگامی که ویژگی های انقباضس موادی که با سیمان تثبیت شده ان، واقعاً به ترک خوردگی اولیه لایه های روسازی خاک و سیمان کمک می کنند.
عوامل همه دیگری در عملکرد طولانی مدت ای چنین لایه هایی نقض دارند این عوامل عبارتند از استحکام ماده، مدول و توانایی کششی آن، مهار لایه زیرزمین، فشارهایی که توسط رفت و آمد اتوموبیل ها یا نوسان دما یا محتوای رطوبت، اعمال می شوند خواص وارفتگی ماده حجم قابل توجهی از دانش درباره تأثیر این عوامل بر عملکرد روسازی، وجود دارد، و بنابراین تحقیقات اخیر بر ویژگیهای انقباض خاک، سیمان متمرکز شده که در خصوص آن نسبتاً اطلاعات کمی اندکی موجود است.

 

 

 

شامل 16 صفحه Word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق خاک، سیمان

تحقیق در مورد استراتژی وحدت جهان اسلام در اندیشه امام خمینی

اختصاصی از فی ژوو تحقیق در مورد استراتژی وحدت جهان اسلام در اندیشه امام خمینی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد استراتژی وحدت جهان اسلام در اندیشه امام خمینی


تحقیق در مورد استراتژی وحدت جهان اسلام در اندیشه امام خمینی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 19
فهرست مطالب:

چکیده

مقدّمه

ضرورت و اهمیت بحث

مفهوم‏ شناسی وحدت

امکان وحدت

وحدت؛ رویکردی تاکتیکی و یا استراتژیکی

رویکرد استراتژیک و راهبردی به وحدت

امام منادی وحدت

چارچوب نظریه «وحدت» از منظر امام خمینی (قدس ‏سره)

نتیجه ‏گیری

پى نوشت ها

 

چکیده

وحدت و اتحاد سیاسی مسلمانان از جمله دغدغه‏ های مصلحان بزرگ تاریخ و از جمله، حضرت امام خمینی قدس ‏سره بوده است. به راستی اتحاد سیاسی مسلمانان چگونه محقق می‏شود؟ معنا و مفهوم آن چیست؟ وحدت، رویکردی تاکتیکی است و یا استراتژیکی؟ آثار، نتایج و پیامدهای اتحاد سیاسی جهان اسلام چیست؟ چگونه و با چه شگردهایی می‏توان به این مهم دست یافت؟ در جهان امروز چه موانعی را می‏توان برای وحدت در نظر داشت؟ و متقابلاً راه‏های تقویت وحدت کدامند؟

به نظر می‏رسد، امام خمینی قدس‏ سره طرح راهبردی تحقق «وحدت سیاسی جهان اسلام»، را در قالب یک نظریه سیاسی و تلقّی «وحدت» به عنوان امری راهبردی و استراتژیک، طی یک فرایند چهار مرحله‏ای به تصویر می‏کشد که شامل ایجاد بستر و شرایط مناسب برای تحقق وحدت، فعال شدن نخبگان سیاسی و مذهبی به عنوان مجریان وحدت، به کارگیری ابزارهای لازم برای حرکت در مسیر اتحاد سیاسی مسلمانان، و در نهایت، تشکیل «دولت بزرگ اسلامی» می‏شود.

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد استراتژی وحدت جهان اسلام در اندیشه امام خمینی