میزان آگاهی دانشجویان از مسائل علمی تربیتی قرآن
تعداد صفحه :15
قالب بندی:word
1-1- مقدمه
“ما مفتخریم و ملت عزیر سر تا پا متعهد به اسلام و قرآن مفتخر است که پیرو مذهبی است که میخواهد حقایق قرآنی که سراسر آن از وحدت بین مسلمین بلکه بشریت دم میزند، از مقبرهها و گورستانها نجات داده و بعنوان بزرگترین نسخه نجات دهنده بشر از جمع قیودی که بر پای و دست و قلب و عقل او پیچیده است و او را به سوی فنا و نیستی و بردگی و بندگی طاغوتیان میکشاند نجات دهد.” (امام خمینی، 1368، صفحه3).
با همه تلاشها و اقدامات مفید و مؤثری که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون توسط مسئولین و دستاندکاران تعلیم و تربیت در رابطه با قرآن به عمل آمده است اما افسوس که ما هنوز اندر خم یک کوچهایم. هنز قرآن در جامعه ما مظلوم و مهجور است. آنچه که به طور قاطع میتوان از آن به عنوان مشکل قرآنآموزی در آموزش و پرورش نام برد. عدم پیشرفت و توسعه سیستم آموزش قرآن کریم به موازات سایر دروس میباشد. شاید به جرأت بتوان ادعا کرد که روشهای آموزش قر آن در نیم قرن اخیر از تحول اساسی بیبهره بوده است و تحول ناچیز در 20 سال بعد از انقلاب اسلامی نتوانسته پاسخگوی عطش شدید جامعه اسلامی به معارف قرآن کریم گردد.
1-2- بیان مسأله
1-3- اهداف تحقیق
ب – اهداف جزئی تحقیق
1-4- سوالات تحقیق
ت – تعاریف عملیاتی
آموزش قرآن[1]
دوره متوسطه[2]
وسایل کمک آموزشی[3]
محتوا[4]
روش تدریس
جامعه آماری
نمونه تحقیق و روش نمونهگیری
توصیف ابزار پژوهشی
روایی و پایای ابزار پژوهشی
روشهای آماری برای تحلیل دادهها
دانلود تحقیق با عنوان - میزان آگاهی دانشجویان از مسائل علمی تربیتی قرآن