فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله فن کویل و یونیت

اختصاصی از فی ژوو دانلود مقاله فن کویل و یونیت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله فن کویل و یونیت


دانلود مقاله فن کویل و یونیت

 

مشخصات این فایل
عنوان: فن کویل و یونیت
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 34

این مقاله درمورد فن کویل و یونیت می باشد.

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله فن کویل و یونیت

کنترل
همان طور که اشاره شدکنترل فن کویل ها اغلب به طور اتوماتیک یا به وسیله شیر کنترل دوراهه یا سه راهه ویا باخاموش وروشن فن دستگاه صورت می گیرد.
دررایزرهای که فن کویل ستونی ایستاده به صورت سری به آنها وصل شده اند کنترل می تواند به طور اتوماتیک از طریق کنارگذردادن هوا از کویل به توسط دمپررخ و کنار گذر صورت گیرد.
چنانچه هوای تازه به توسط دستگاه هواساز مستقل رطوبت زدایی نشود، لازم است که هم بار محسوس وهم بار نهان به وسیله کویل سرمایش فن کویل حذف شود. دراین حالت چنانچه هوای تازه مورد نیاز تهویه از طریق دریچه پشت فن کویل ویا از طریق پنجره وارد اتاق گردد، ضریب حرارت محسوس اتاق نوسانات زیادی خواهد داشت. از آنجا که کنترل واحد ترمینال براساس دمای خشک صورت می گیرد میزان رطوبت اتاق می تواند از کنترل خارج شود.
چنانچه کنترل به توسط شیرکنترل روی کویل صورت گیرد، همراه با کاهش باراتاق شیرکنترل به تدریج بسته می شودو رطوبت زدایی پایین می آید، قسمتی که پس از چندی رطوبت اتاق می تواند بیشتراز حد مورد نظر....(ادامه دارد)

سیستم دولوله ای همراه با المان برقی اضافی
چنانکه گفته شد، تعیین زمان تغییر حالت سیستم دولوله ای، به ویژه درمناطقی که دمای هوای بیرون درماه های بینابینی بانوسان همراه است کارمشکلی است. دراین حالت مناطق سیستم دولوله ای نمی تواند به خوبی جوابگوی نیازهای تهویه مطبوع ساختمان باشد. یک راه گریزاز این وضعیت استفاده ازالمان الکتریکی اضافی درفن کویل است. ظرفیت المان حرارتی کم است زیرا تنها برای استفاده درماه های بینا بینی که دمای هوای بیرون زیاد سردنشده است مورد استفاده قرارمی گیرد. درماه های بینابینی، چنانچه دمای هوای بیرون زیاد نشده است مورد استفاده قرار می گیرد. درماه های بینابینی، چنانچه دمای هوای بیرون کمی ....(ادامه دارد)

سیستم دولوله ای همراه با المان برقی اضافی
چنانکه گفته شد، تعیین زمان تغییر حالت سیستم دولوله ای، به ویژه درمناطقی که دمای هوای بیرون درماه های بینابینی بانوسان همراه است کارمشکلی است. دراین حالت مناطق سیستم دولوله ای نمی تواند به خوبی جوابگوی نیازهای تهویه مطبوع ساختمان باشد. یک راه گریزاز این وضعیت استفاده ازالمان الکتریکی اضافی درفن کویل است. ظرفیت المان حرارتی کم است زیرا تنها برای استفاده درماه های بینا بینی که دمای هوای بیرون زیاد سردنشده است مورد استفاده قرارمی گیرد. درماه های بینسیستم دولوله ای با المان برقی برای تامین کامل گرمایش
برخی اوقات درمناطق گرم باهوای معتدل زمستانی، نیاز به گرمایش زمستانی کم است، دراین حالت شاید بهترباشد المان حرارتی اکتریکی، کل بارگرمایش زمستانی رانیزتامین کند. چنانچه هزینه های برق مصرفی درمحل کم باشد، استفاده ازاین سیستم ممکن است کاملابه صرفه باشد، زیرا دراین حالت موتورخانه مرکزی گرمایش کاملاحذف ویابه میزان زیادی کوچک می شود، کنترل این سیستم مشابه حالت قبل است با این تفاوت که هنگام نیاز به گرمایش، تغییر حالتی درسیستم روی ابینی، چنانچه دمای هوای بیرون زیاد نشده است مورد استفاده قرار می گیرد. درماه های بینابینی، چنانچه دمای هوای بیرون کمی ....(ادامه دارد)

سیستم سه لوله ای
این سیستم دارای یک لوله آب گرم ورودی، یک لوله آب سرد ورودی ویک لوله مشترک برگشت است. شیرکنترل کویل مشترک ازنوع سه راهه مخصوص است. این شیریابه آب سرد اجازه ورود به کویل رامی دهد، ویابه آب گرم. شیرطوری ساخته شده است که قسمت گرم شیربه تدریج از حالت کاملا باز به حالت کاملابسته تغییر وضعیت می دهد. پس ازچندی قسمت شیرازحالت کاملا بسته شروع به باز شدن می کند. دروضعیتی خاص هردوقسمت گرم وسردبسته است. به این ترتیب آب سردورودی هیچ گاه با آب گرم ورودی مخلوط نمی شود. لوله مشترک برگشت نیز آب سردوآب گرم رابه چیلرویا به دیگ موتورخانه مرکزی هدایت می کند. چنانچه همه واحدهای فن کویل نیاز به سرمایش یا گرمایش داشته باشند، آب سردوگرم ازطریق لوله برگشت مشترک باهم مخلوط می شودواتلاف انرژی رابه همراه دارد. این سیستم هرچند زمانی ....(ادامه دارد)

هوای مورد نیاز تهویه
درسیستم فن کویل هوای مورد نیاز تهویه را یامی توان از طریق دریچه های پشت فن کویل ها تامین کرد ویا از طریق سیستم مستقل هوای تهویه شده تازه. مشکلات حالت اول را برشمردیم. سوای این مشکلات نمای ساختمان وزشتی آن درنتیجه استفاده از دریچه های متعدد، همچنین برهم خوردن توازن هوا دراتاق ها به سبب افزایش فشار هوای بیرون، به ویژه درزمستان ها که سرعت باد زیاد می شود و برخی اوقات هوا توفانی است، ازمشکلات دیگر این سیستم است. درساختمان های بلند مرتبه نیز به سبب“اثر دودکش” فشارداخل ساختمان درقسمت پایین آن نسبت به فشار هوای بیرون منفی می....(ادامه دارد)

متوازن کردن شبکه لوله کشی
شبکه لوله کشی سیستم تمام آبی باید طوری طراحی شودکه جریان آب درلوله ها متوازن شود وهرترمینال به میزان مورد نیاز خود آب سرد یاآب گرم دریافت کند.
چنانچه نواسانات مقدارآب تا25درصد باشد ظرفیت کویل ترمینال حدود10درصد نوسان خواهد داشت. به این ترتیب ملاحظه می شود که باقدری دقت درطراحی شبکه لوله ها ونیز متوازن کردن سیستم به توسط شیرهای کنترل دستی، جریان عبوری ازفن کویل ها را می توان به مقدارزیادی مطابق طرح تنظیم کرد.
به منظور متوازن کردن سیستم لوله کشی لازم است دوشرط زیربرقرار باشد:
1.    افت فشاردرمدارهای موازی حداقل 40درصد تغییرات افت فشاردرکل مدارباشد.
2.    افت فشاردرمدارهای موازی با هم همخوانی معقولی داشته باشند، یعنی سعی شودترمینال هایی زیاد وافت کم درمدارقرارنگیرد(افت مدارموازی شامل افت فشارروی شیردستی، شیرکنترل اتوماتیک وکویل سرمایش است).
مدارمی تواند به صورت مداربرگشت مستقیم ویابرگشت معکوس طراحی شود. مداربرگشت مستقیم هم ساده تر است....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله فن کویل و یونیت

شبکه لوله کشی سیستم تمام آبی فن کویل می تواند به سه روش زیرصورت گیرد:
سیستم دولوله ای همراه با المان برقی اضافی
سیستم دولوله ای با المان برقی برای تامین کامل گرمایش
سیستم سه لوله ای
ج‌.    سیستم چهارلوله ای
هوای مورد نیاز تهویه
معایب
چگونگی طراحی
تعیین نقطه تبدیل سیستم
متوازن کردن شبکه لوله کشی
فرآیند کارروی منحنی سایکرومتریک


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله فن کویل و یونیت
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.