مشخصات این فایل
عنوان: ضرورت حمایت از توسعه تجارت الکترونیکی در SMEs
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 50
این مقاله در مورد ضرورت حمایت از توسعه تجارت الکترونیکی در SMEs می باشد .
بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله ضرورت حمایت از توسعه تجارت الکترونیکی در SMEs
تعاریف و مفاهیم شرکتهای کوچک و متوسط
سوالی که اساساً مطرح میشود این است که سازمانهای یا شرکتهای کوچک و متوسط چه نوع سازمانهایی هستند؟ در پاسخ باید گفت برای سازمانهای کوچک یا کسب و کارهای کوچک، تعریف مشخصی که مورد قبول عام باشد، وجود ندارد. به لحاظ نظری، برای تعیین اندازه سازمان، شاخصهای مختلفی از قبیل میزان فروش، حجم عملیات تولیدی یا خدماتی، سرمایه و فعل و انفعالات پولی و بانکی، ارزش ماشینآلات، وسعت فیزیکی و جغرافیایی، کثرت .....(ادامه دارد)
تعریف و تبیین مفهوم تجارت الکترونیکی
تعاریف زیادی از تجارت الکترونیکی ارائه شده است. بسیاری نویسندگان معتقدند تجارت الکترونیکی هرگونه مبادله و یا تراکنشی است که بین سازمان و یک عنصر محیطی نظیر مشتری، شرکتهای همکار و یا دولت با استفاده از ابزارهای الکترونیکی اتفاق میافتد. برخی دیگر نیز آنرا فقط شامل خرید و فروش الکترونیکی کالا برروی .....(ادامه دارد)
مشکلات SME ها در پذیرش تجارت الکترونیکی
برخی مشکلات شرکتهای کوچک و متوسط برای پذیرش تجارت الکترونیکی عبارتند از:
1. SMEها علاوه بر نداشتن تخصص و آگاهی لازم وهمچنین عدم آشنایی با تکنولوژی در شروع استفاده از ICT و تجارت الکترونیکی با هزینههای ثابتی روبرو میشوند که در مقایسه با اندازه آنها بسیار بالاست در حالیکه برای کسب و کارهای بزرگ این چنین نیست. این هزینهها عبارتند از هزینههایی مانند ایجاد وب سایت، استفاده از تجارت الکترونیکی و هزینههای .....(ادامه دارد)
سیاستهای حمایتی از SMEها در توسعه تجارت الکترونیکی
عقیده بر آن است که توسعه کاربری تجارت الکترونیکی در کل اقتصاد یک کشور بخصوص شرکتهای کوچک و متوسط به دودسته نیروهای عملگرا مربوط میباشد. یکی خود شرکتهایی که به فعالیتهای اقتصادی مشغولند و دیگر دولتهای حاکم بر کشورها که مسئولیت ارائه خدمات و کالاهای عمومی را دراین رابطه بر عهده دارند. در این ......(ادامه دارد)
پاداشدهی به تجارت الکترونیکی:
به منظور حمایت بیشتر از تجارت الکترونیکی در برنامه UK Online for Business برنامههایی برای ایجاد رقابت بیشتر در سطح منطقهای معیارهایی برای درجه استفاده از IT در کسب و کارها مشخص شده است هر کدام از SMEs که رتبه بهتری در استفاده از IT دریافت نمایند به عنوان SME موفقتر شناخته شده و از مناطق معرفی میشود سپس این شاخصها در سطح ملی در بین SMEs برتر محاسبه شده و SME برتر در سطح ملی پاداش دریافت ......(ادامه دارد)
نقاط قوت برنامه:
1.ایجاد نقطه ورود مشترک برای دسترسی منطقهای به خدمات الکترونیکی.
این سیستم کارا در حد قابل توجهی باعث صرفهجویی شده و هزینهها را کاهش میدهد: در کنار این مسأله، سطح عمومی IT در تجارت الکترونیکی در میان SMEs افزایش مییابد. این سیستم باعث میشود که خدمات دولتی به صورت کاراتر ارائه شود، شفافیت در بازار بیشتر و تجارت ......(ادامه دارد)
فهرست مطالب مقاله ضرورت حمایت از توسعه تجارت الکترونیکی در SMEs
1. مقدمه 1
2. تعاریف و مفاهیم شرکتهای کوچک و متوسط 2
3. توسعه اقتصادی، تغییر ساختار صنعتی و نقش و اهمیت صنایع کوچک و متوسط 4
4. تعریف و تبیین مفهوم تجارت الکترونیکی 9
5. بکارگیری تجارت الکترونیکی در شرکتهای کوچک و متوسط 10
6. چالشهای بکارگیری تجارت الکترونیکی در شرکتهای کوچک و متوسط 15
7. سیاستهای حمایتی از SMEها در توسعه تجارت الکترونیکی 22
8. تجربه کشورها در حمایت از SMEs برای استفاده از تجارت الکترونیکی 24
9. پیشنهادات آنکتاد برای توسعه تجارت الکترونیکی بین شرکتهای کوچک و متوسط در کشورهای در حال توسعه 40
10. پیشنهادات 41
11. منابع و مآخذ
بخشی از فهرست منابع مقاله ضرورت حمایت از توسعه تجارت الکترونیکی در SMEs
خاکی، غلامرضا، «مقایسه سیستمهای اطلاعاتی در صنایع کوچک و متوسط»، مجموعه مقالات سمینار نقش و جایگاه واحدهای کوچک صنعتی در توسعه اقتصادی – اجتماعی کشور، آبانماه 1372.
کیانی، معصومه، «ضرورت شناخت و حمایت از صنایع کوچک»، مجموعه مقالات سمینار نقش و جایگاه واحدهای کوچک صنعتی در توسعه اقتصادی- اجتماعی کشور، آبانماه 1372.
موسی نژاد، مهدی، «روشها و مکانیزمهای حمایت از رشد و توسعه صنایع کوچک در ایران، تجربه ژاپن»، مجموعه مقالات نقش و جایگاه واحدهای کوچک صنعتی در توسعه اقتصادی- اجتماعی کشور، آبانماه 1372.
نقش صنایع کوچک در توسعه صنعتی ایران، دکتر محمد قلی یوسفی ، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ایران، واحد مسجد سلیمان
طبقهبندی بسترسازی الکترونیکی 2004 گزارش واحد اطلاعات اکونومیست با همکاری مؤسسه ارزش تجاری IBM
دانلود مقاله ضرورت حمایت از توسعه تجارت الکترونیکی در SMEs