نوع فایل: word
قابل ویرایش 30 صفحه
مقدمه:
مدیریت استراتژیک تصمیم ها و اقداماتی است که برای تدوین و اجرای خط مشی ها مورد استفاده قرار می گیرد تا رابطه بین سازمان و محیط آن به نحوی تنظیم شود که سازمان قادر به تحقق اهداف خود باشد. به عبارت دیگر مدیریت استراتژیک فرآیندی است که سازمان را از موقعیت فعلی به جایگاه مطلوب آن برساند. مدیران دارای تفکر استراتژیک با مسایلی از قبیل، آینده مبهم، گزینه های متعدد، محیط متغیر و پویا روبرو هستند لذا برای توفیق در این مسیر فعالیت تیمی شامل مدیر و کارکنان و دست اندرکاران ضروری به نظر می رسد. مدیریت استراتژیک علیرغم تشابهاتی که با برنامه ریزی استراتژیک دارد، مساوی آن نیست. برنامه ریزی استراتژیک فعالیتی است که در فواصل منظم و حساب شده مورد بازنگری قرار گرفته و اندکی جدا از مشی مدیریت سازمان عمل می کند. در حالیکه مدیریت استراتژیک بیشتر در جهت برنامه ریزی میان مدت و درازمدت حرکت می کند بطوری که خطوط گرایش متغیرهای اصلی تجارت را مقایسه و بر نقطه مشخصی که سازمان قرار است در آینده به آن برسد تاکید می ورزد. میزان مقاومت سازمان در عرصه رقابت در آینده سازمان مورد اندیشه مدیریت استراتژیک است. مداخله مدیریت استراتژیک در تمام زمینه ها و مراحل مدیریتی و نظر به مسایل اساسی سازمان تفاوت بارز آن با برنامه ریزی استراتژیک است که صرفاً عرصه برنامه ریزی را مدنظر قرار می دهد.
فهرست مطالب:
مدیریت استراتژیک
مبانی مدیریت استراتژیک
برنامهریزی استراتژیک برای سازمانهای دولتی و غیرانتفاعی
1- تعریف برنامه ریزی
2- ویژگیهای برنامه ریزی
3- انواع برنامه ریزی
4- برنامه ریزی استراتژیک
5- مزایای برنامه ریزی استراتژیک
6- ویژگیهای برنامه ریزی استراتژیک
7- برنامه ریزی استراتژیک در بخش دولتی
8- مدل برایسون
مدیریت استراتژیک
ساختار سازمانی
فرهنگ سازمانی
سیستم بازاریابی
سیستم منابع مالی
سیستم R&D
در سیستم عملیات و تولید
سیستم منابع انسانی
سیستم اطلاعات
نقش و تاثیررهبران سازمانی در نهادینه سازی مدیریت دانش در سازمانهای کنونی
مدیریت دانش
نهادینه سازی مدیریت دانش
رهبران سازمانی
نتیجه گیری
پروژه مدیریت با عنوان مدیریت استراتژیک. doc