فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله فاکتور انسان

اختصاصی از فی ژوو دانلود مقاله فاکتور انسان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله فاکتور انسان


دانلود مقاله فاکتور انسان

 

مشخصات این فایل
عنوان: فاکتور انسان
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 32

این مقاله درمورد فاکتور انسان می باشد.

خلاصه آنچه در مقاله فاکتور انسان می خوانید :

مسئولیت
در انگیزه دهنده های هرزبرگ مسئولیت از همه ماندگارتر است. یک دلیل این است که به دست آوردن مسئولیت به عنوان یک پیشرفت تلقی می شود که حس دستیابی را بالا می برد و حتی خود کار را بهبود می بخشد. یک انگیزة مضاعف ! واگذار کردن مسئولیت یک قضاوت دشوار است زیرا اگر فرد به حد کافی مطمئن و با ظرفیت نباشد شما مسئول نتیجة آن که شکست است هستید.
پیشرفت
2 نوع پیشرفت وجود دارد.
1- بلند مدت ناشی از ترقی، افزایش حقوق، دورنماهای شغلی
2- کوتاه مدت (در کنترل شما) ناشی از افزایش مسئولیت، فراگیری مهارت های جدید، کسب تجربه های بیشتر.
افراد تیم به یک فرم دهنده نیاز دارند. شما باید به آنها اطمینان دهید که اینها ضروری هستند و می توانند پربازده نیز باشند و گامهای پیشرفت و ترقی که به دنبالش هستند.
به عنوان یک مدیر شما باید واگذاری کارها را طرح ریزی کنید تا هر فرد تیم حس کند که در حال یادگرفتن چیزی است.

جستجوی راه حل
مشکلات زیادند و غیرممکن است که توصیه های غیرکلی پیشنهاد شود. هر فردی و هر موقعیتی متفاوت است. در نتیجه هر راه حلی باید با دقت ارائه شود. حل چند ایده:
1- به دنبال جنبه های انگیزه باشید. هر مشکلی که در نتیجة کمبود تعهد یا جذابیت باشد تنها با فراهم کردن انگیزة لازم قابل حل است. و همه انگیزه دهنده هایی که در بالا ذکر شد می توانند قابل استفاده باشند.
2- هنگام نگاه کردن به مشکلات شخصی انعطاف پذیر باشید هیچ کس نیست که از مشکلات و توصیه ها تأثیر نپذیرد. وقتی رویدادها و فاکتور انسان از دستورات شما تخطی می کنند با آن کنار بیایید. شما نمی توانید آن را تغییر دهید پس با آن کار کنید. روی مشکل موجود تمرکز کنید و درموقعیت حاضر با آن روبه رو شوید.
3- در مقیاس های بزرگتر سیستم های تیم خود دقت کنید. به آن کارهایی که از روی عادت انجام می دهید. بعضی از آنها ممکن است برخلاف شما و تیم عمل کنند. مثلاً زمانی که ملاقات های تیم را برگزار می کنید. ممکن است مانع از کارایی آن باشد. مثلاً بعدازظهر روز قبل از تعطیلات
4- دید بلند مدت داشته باشید. فشار مداوم افراد تیم را از پا در می آورد. نیروی کاری که ریلکس هستند %10 بیشتر از نیروی کار که استرس دارند بازده دارند این میزان برابر با نصف روز کار هفتگی است. پس چرا نصف روز را به آموزش کارگروهی، فکر کردن به بالا بردن بازده، دیدار با مشتریان (داخلی و خارجی)، تحقیق درباره ابزارهای کار یا هر 4 مورد اختصاص ندهیم؟
یا اینکه به صورت چرخه هر هفته را به یکی از موارد بالا اختصاص دهیم.
5- در آخر با دقت به رفتار خود توجه کنید و اینکه آیا موقعیتی که پیش آمده ناشی از رفتار شما درگذشته است؟
شما می توانید هم مشکل و هم راه حل مشکل باشید.

مشکلات
ما قصد داریم که نگاهی بیندازیم به یک سیستم ساده برای مخاطب قرار دادن مسائل افراد. این یک رویه مرحله به مرحله است که از مدل های روانشناسی پیچیده(مدل هایی که مدیران کمی می توانند به کار ببرند) و مدل هایی که متمرکز هستند بر مقادیر قابل لمس (و بنابراین قابل کنترل) اجتناب می کند.
یک فایده هشدار: این تکنیک اغلب به اصلاح رفتار (BM) و امتناع از تعریف ضمنی مدیریت و کنترل افکار هدایت شده رجوع داده می شود. نگران نباشید . ما به سادگی تشخیص می دهیم که رفتار یک کارمند به وسیله محیط کاری و به وسیله تأثیر شما بر آن تصحیح می شود. این تکنیک تنها یک روش است برای تحلیل کردن این تأثیر و برای اطمینان از اینکه مثبت است و همچنین برای بهترین استفاده از آن.
در هر گروهی از افراد محدوده ای وجود دارد که مشکل یا مسئله ای وجود داشته باشد شما به عنوان یک مدیر باید آنها را حل کنید یا حداقل از بروز آنها جلوگیری کنید. گاهی شما این مسائل را در محدوده مسئولیت خود نادیده می گیرید. این مسائل با عباراتی مانند: «Alex فقط تنبل است » یا «Brenda یک پیربداخلاق است» توصیف می شود. از یک طرف این افراد می توانند محیط کاری را مسموم و ناسالم کنند و از طرف دیگر اینگونه توصیفات به طور کلی غیرمفید هستند.
فلسفه اساسی BM در این است که شما باید بر روی اعمال خاص و قابل لمسی که بر روی آنها تأثیر دارید تمرکز کنید. برای مثال «Alex تنبل است» باید تبدیل شود به «Alex به طور طبیعی گزارش هفتگی اش طول می کشد و موفقیت او در هر هفته کمتر از موفقیت Alice است.» بنابراین ما یک نقطه شروع داریم و چیزهایی که قابل اندازه گیری هستند. نه به طور کلی بلکه به طور خاص رفتار قابل مشاهده منظور اصلی ما است.
قبل از اقدام کردن یک بررسی باارزش وجود دارد که آیا این مسئله واقعی و حقیقی است؟ بعضی مشکلات بیشتر از آنچه هستند به نظر می آیند و بعضی دیگر ارزش تلاش کردن و صرف کردن وقت شما را ندارند. بنابراین گام اول بررسی مشکل تشخیص داده شده است که آیا واقعی است یا خیر؟ و همچنین جستجو برای یک تعریف ساده از مسئله برای مثلا Alex ممکن است که هنوز شخصی را در کار قبلی اش کمک می کند.

بخشی از فهرست مطالب مقاله فاکتور انسان

مدیریت انسانها
رفتار
انگیزه
دسترسی
شناسایی
کار
مسئولیت
پیشرفت
جستجوی راه حل
مشکلات
منبع:


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله فاکتور انسان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.