با خرید از سایت یک کد تخفیف برای خریدهای دیگر خود از سایت ما دریافت کنید
کد تخفیف بلافاصله بعد از خرید برای شما ارسال می گردد
قسمتی از متن
تعداد صفحات : 106 صفحه
فرمت فایل : wordورد
چکیده
در نتیجه پرداختن به مبحث صادرات و بررسی عوامل تأثیرگذار در گرایش شرکت ها به صادرات با توجه به نقشی که صادرات در رشد اقتصادی و اشتغال زایی دارد و با توجه به روند رو به کاهش رشد تولید ناخالص داخلی در جهان و بالاخص ایران ، بسیار با اهمیت است لذا رساله حاضر با هدف بررسی نقش ویژگی های سازمانی در گرایش به صادرات بیشتر شرکت های تولید سیمان صورت گرفته است.
روش تحقیق حاضر از نوع کاربردی و توصیفی-همبستگی و به لحاظ گردآوری اطلاعات پیمایشی بوده است. جامعه آماری این تحقیق مدیران عامل و مدیران بازرگانی فروش حدود 70 شرکت سیمانی که دفاتر آن ها در تهران می باشد که حدوداً 140 نفر می باشند. نمونه تحقیق نیز با فرمول کوکران 100 نفر به دست آمد که به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند.
سپس یافته ها با استفاده از نرم افزار SPSS و با روش همبستگی و رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. به طور کلی نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل یافته ها نشان داد که ویژگی های سازمانی در گرایش به صادرات شرکت های تولید سیمان مؤثر است. شرکت های با اندازه بزرگتر گرایش به صادرات بیشتری دارند. شرکت های دارای مزیت رقابتی مرتبط با کیفیت گرایش به صادرات بیشتری دارند. شرکت های دارای گرایش تکنولوژیک بیشتر گرایش به صادرات بیشتری دارند. ویژگی های عینی مدیران در گرایش به صادرات شرکت های تولید سیمان مؤثر است و ویژگی های ذهنی مدیران در گرایش به صادرات شرکت های تولید سیمان مؤثر است.
کلیدواژه ها: صادرات، گرایش به صادرات، ویژگی های عینی، ویژگی های ذهنی
پروژه مقایسه تطبیقی اثربخشی تبلیغات در بانک های خصوصی و دولتی