•شرکت ها برای تدوین خط مشی ها به شناخت رفتار مصرف کننده نیاز دارند.
•فعالیت هایی که مردم موقع به دست آوردن،مصرف و دور ریختن کالا ها و خدمات انجام می دهند.
•والتون- فقط یک رییس وجود دارد و آن مشتری است.ما نماینده او هستیم تا برایش ارزش آفرینی کنیم.
•در تعریف بازاریابی رفتار مصرف کننده نهفته است.
•تنوع نیازها و خواسته ها با توجه به هرم مازلو.
•رفتار مصرف کننده یک فرایند مداوم است.
دیدگاه مصرف کننده
•قبل از خرید: فرایند تصمیم گیری و منابع اطلاعاتی.
•هنگام خرید: تجربه خرید مسرت بخش یا تنش زا
•پس از خرید: رضایت و عملکرد محصول و عواقب محیطی
دیدگاه شرکت
•قبل از خرید: شکل گیری نگرش و تغییر آن.
•حین خرید: عوامل موقعیتی مانند فشار زمان و تبلیغ نقطه فروش
•پس از خرید: عوامل تعیین کننده رضایت مشتری و خرید مجدد-تبلیغ دهان به دهان
دانلود پاورپوینت رفتار مصرف کننده - 158 اسلاید