فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مسئولیت مدنی دولت در قبال اشخاص خصوصی

اختصاصی از فی ژوو مسئولیت مدنی دولت در قبال اشخاص خصوصی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مسئولیت مدنی دولت در قبال اشخاص خصوصی


مسئولیت مدنی دولت در قبال اشخاص خصوصی

 

فرمت : Word

تعداد صفحات : 607

 

مقدمه

فصل اول : دولت و مسوولیت

بخش نخست: تعریف دولت و منشا آن

گفتار نخست: تعریف دولت

  • اجتماع سیاسی

2-1) اقتدار سیاسی

3-1) تعریف دولت

4-1) دولت مدرن

گفتار دوم: منشا دولت

  • دولت مبتنی بر رضایت

1-1-2) نظریه سنتی دولت مبتنی بر رضایت

2-1-2) نظریه قرارداد اجتماعی

1-2-1-2) نظریه قرارداد اجتماعی هابز

2-2-1-2) نظریه قرارداد اجتماعی لاک

3-2-1-2) نظریه قرارداد اجتماعی روسو

2-2) دولت به مثابه پدیده طبیعی

1-2-2) ارسطو و دولت شهر طبیعی

2-2-2) هگل و دولت اخلاقی

3-2-2) بنتام و نظریه اصالت فایده

3-2) اجبار طبقاتی : منشا تشکیل دولت

4-2) نظریه های کثرت گرایانه راجع به دولت

5-2) منشا دولت در اسلام

بخش دوم : نقش دولت و مسوولیت

گفتار نخست: دولت لیبرال و مسوولیت

  • یونان باستان و عدالت طبیعی

2-1) هابز و عدالت قراردادی

3-1) بنتام و عدالت فایده گرا

4-1) کانت و عدالت مطلق

5-1) هگل و آمیزش منفعت و عدالت

6-1) نظریه عدالت رالز

7-1) نوزیک و اختیارگرایی در تعیین مفهوم عدالت

8-1) هایک و نفی عدالت

9-1) هابرماس: عدالت محصول کنش ارتباطی

نتیجه: انطباق بحث بر مسوولیت مدنی دولت

  • ایالت کبک
  • کشور کانادا
  • جمهوری فرانسه

گفتار دوم: دولت سوسیال و مسوولیت

  • سوسیالیسم : راه بردگی

2-2) تأثیر سوسیالیسم بر لیبرالیسم

نتیجه: انطباق بحث بر مسوولیت مدنی دولت

گفتار سوم: دولت ایدئولوژی و مسوولیت

  • مفهوم ایدئولوژی

2-3) دولت ایدئولوژی (توتالیتر) : ایدئولوژی در لباس دولت

3-3) دولت اسلامی ایران

نتیجه: انطباق بحث بر مسوولیت مدنی دولت

فصل دوم: مسوولیت مدنی دولت

بخش نخست: تقصیر دولت

گفتار نخست: خلق مفهوم تقصیر دولت

  • از مسوولیت تا تقصیر

2-1) از تقصیر شخصی مامور دولت تا تقصیر دستگاه اداری

1-2-1) تعارض ابتدایی دو مفهوم «تقصیر شخصی مامور دولت» و «تقصیر نهاد عمومی»

2-2-1)‌خلق موازی مسوولیت نهاد عمومی

3-2-1) امکان جمع خطای شخصی و خطای اداری

گفتار دوم: مفهوم تقصیر در ارتباط با دولت

  • خطای اداری در تقابل با خطای شخصی (غیر اداری)

1-1-2) نظریه شهودی تشخیص خطای اداری از خطای غیر اداری

2-1-2) نظریه تخطی از چارچوب تکالیف اداری

3-1-2) سنگینی تقصیر به عنوان معیار تشخیص خطای شخصی

4-1-2) کژ نظمی دستگاه اداری معیار تشخیص خطای اداری

5-1-2) نظریه عدمی تقصیر اداری (تحلیل ماده 11 ق.م.م)

6-1-2) خطای اداری به مثابه نقض تکلیف مواظبت

1-6-1-2) نقض تکلیف مواظبت با نقض قوانین حمایت کننده از سلامتی و منافع عموم مردم (تحلیل ماده 11 ق.م.م.)

2-6-1-2) صدور یا لغو اشتباه آمیز مجوزهای قانونی

3-6-1-2) اجرای تبعیض آمیز و نابرابر مقررات

4-6-1-2) نظارت قانونی نامناسب (تحلیل ماده 11 ق.م.م)

3) تفسیر زبانی خطای اداری

1-3) روش زبان نمادین در تعیین مفهوم تقصیر دولت

1-1-3) روش فرگه در تعیین مفهوم تقصیر دولت

2-1-3) روش راسل در تشخیص مفهوم تقصیر دولت

3-1-3) نظریه تصویری ویتگنشتاین و مفهوم تقصیر دولت

2-3) روش مکتب زبان روزمره در تشخیص مفهوم تقصیر دولت

1-2-3) روش ویتگنشتاین متأخر در تشخیص مفهوم تقصیر دولت

2-2-3) روش زبانی رایل در شناخت مفهوم تقصیر دولت

3-2-3) روش زبانی آستن در تشخیص تقصیر دولت

بخش دوم: رابطه سببیت

گفتار نخست: معیارهای احراز رابطه سببیت

  • نظریه سبب بی واسطه و نزدیک

2-1) نظریه برابری اسباب و شرایط

3-1) نظریه سبب مناسب

4-1) نظریه سبب مقدم در تأثیر (تحلیل ماده 11 ق.م.م)

گفتار دوم: اسباب خارجی ورود خسارت

          1-2) تقصیر زیان دیده

          2-2) فعل شخص ثالث

          3-2) قوه قاهره و آفت ناگهانی (تحلیل ماده 11 ق.م.م)

گفتار سوم: نقش برخی از انواع تقصیر در احراز رابطه سببیت

          1-3) خطای سنگین

          1-1-3) ضوابط تشخیص و تعیین خطای سنگین دولت

          1-1-1-3) خطای ذاتاً‌ سنگین

          1-1-1-1-3) نقض تکالیف اساسی

          2-1-1-1-3) نقض اساسی تکالیف اداری

          2-1-1-3) تشخیص خطای سنگین بر اساس نتایج حاصل شده

                   2-1-3) مصادیق خطای سنگین دولت

                   1-2-1-3) نقض تکلیف رعایت اعتبار امر قضاوت شده

                   2-2-1-3) نقض تکلیف رعایت حقوق اساسی اشخاص

                   3-2-1-3) تجاوز از حدود مقررات مالیاتی

                   4-2-1-3) تقصیر در ایفای تکالیف نظارتی

                   5-2-1-3) خطای سازمانهای تنبیهی در اجرای تکالیف خود

                   6-2-1-3) خطایی که در چارچوب شرط عدم مسوولیت واقع می‌شود

                   7-2-1-3) خطاهای خاص ارتکاب یافته توسط پلیس

                   8-2-1-3) خطای خاص ارتکاب یافته در جریان فعالیتهای بیمارستانی

          3-1-3) دلایل توجیهی به کار بستن ضابطه خطای سنگین

          1-3-1-3) دلایل مبتنی بر سرشت فعل زیانبار

          1) دلایل فرعی

          2) دلیل اصلی : دشواری فعالیت

2-3-1-3) دلایل مبتنی بر شرایط عینی احاطه کننده فعل زیانبار

          1) اوضاع و احوال موجود در حین ارتکاب فعل زیانبار

          2) نوع رابطه میان دستگاه اداری و زیاندیده (تحلیل ماده 11 ق.م.م)

2-3) خطای عمدی دولت

1-2-3) دیدگاه مبتنی بر یگانگی شخصیت کارمند و دستگاه اداری

2-2-3) دیدگاه مبتنی بر دوگانگی شخصیت کارمند و دستگاه اداری (تحلیل ماده 11 ق.م.م)

بخش سوم: خسارت

گفتار نخست: شرایط ضرر قابل مطالب

  • اوصاف قاطع خسارت
    • خسارت باید مسلم باشد

2-1-1) خسارت باید مستقیم باشد

2-1) اوصاف مورد اختلاف خسارت

1-2-1) خسارت باید جبران نشده باشد

2-2-1) خسارت باید قابل پیش بینی باشد

گفتار دوم: اقسام خسارت و راههای جبران آنها

  • خسارت اقتصادی

1-1-2) محدودیت های وارد بر خسارتهای صرفاً اقتصادی

2-2) از دست رفتن موقعیت (شانس)

3-2) خسارت معنوی

4-2) زیان جسمی

5-2) مرگ و غرامت

6-2) خسارت وارد بر اموال

گفتار سوم: تقسیم خسارت میان شرکای حادثه زیان بار

  • مشارکت دولت و دیگر اشخاص در ایجاد حادثه زیان بار
    • مشارکت دولت و مامور آن در ایجاد حادثه زیان بار

1-1-1-3) اجتماع خطای شخصی مامور و خطای اداری

2-1-1-3) اجتماع خطای شخصی مامور و خطای اداری فرضی

2-1-3) مشارکت دولت و شخص خصوصی غیر مستخدم دولت در ایجاد حادثه زیان بار

1-2-1-3) اجتماع خطای اداری و تقصیر شخص خصوصی ثالث

2-2-1-3) اجتماع خطای اداری و تقصیر زیان دیده

3-1-3)‌اجتماع خطاهای دو دستگاه اداری

1-3-1-3) مداخله اندامی دستگاه های اداری

2-3-1-3) مداخله عملی دو دستگاه اداری

2-3) نقش تضامن در مسوولیت جمعی دولت و دیگر اشخاص

1-2-3) اصل تضامن در مسوولیت مدنی دولت در کامن لا

2-2-3) پذیرش استثنایی تضامن در حقوق فرانسه

3-3) تقسیم خسارت میان دولت و شرکای آن

1-3-3) روش قراردادی تقسیم مسوولیت

2-3-3) روش های مختلف غیر قراردادی تقسیم مسوولیت

1-2-3-3)‌تقسیم مسوولیت بر مبنای سنگینی تقصیر

2-2-3-3) تقسیم مسوولیت به نسبت مساوی

3-2-3-3) تقسیم مسوولیت بر مبنای میزان تاثیر تقسیم

گفتار چهارم: مسایل مرتبط با خسارت در دادرسی ها

  • اشخاص و مراجع درگیر با دعوای خسارت

1-1-4) خواهان دعوای مسوولیت مدنی دولت

1) زیاندیده مستقیم

2) مشمولان زیان پخش شده

2-1-4) نهاد عمومی خوانده دعوا

3-1-4) مراجع قضایی صلاحیتدار برای رسیدگی به دعوای خسارت علیه دولت

1-3-1-4) نظام قضایی مبتنی بر مراجع قضایی خاص

2-3-1-4) نظام قضایی مبتنی بر مراجع قضایی عام

3-3-1-4) نظام قضایی مختلط

2-4) چگونگی جبران خسارت

بخش چهارم: مسوولیت های بدون تقصیر

گفتار نخست: مبانی مسوولیت بدون تقصیر دولت

  • مبانی سیاسی مسوولیت بدون تقصیر دولت

2-1) انصاف: مبنای مسوولیت بدون تقصیر دولت

گفتار دوم: اقسام مسوولیت بدون تقصیر دولت

  • مسوولیت ناشی از کارهای خطرناک دولت

2-2) مسوولیت ناشی از شرکت داوطلبانه افراد در خدمات عمومی

3-2) مسوولیت ناشی از کارهای عمومی (تحلیل ماده 11 ق.م.م.)

4-2) مسوولیت ناشی از مزاحمت دایمی

5-2) مسوولیت ناشی از قانونگذاری


دانلود با لینک مستقیم


مسئولیت مدنی دولت در قبال اشخاص خصوصی

گزارش کار آموزی پتروشیمی خوارزمی برای رشته برق

اختصاصی از فی ژوو گزارش کار آموزی پتروشیمی خوارزمی برای رشته برق دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

گزارش کار آموزی پتروشیمی خوارزمی برای رشته برق ، با فرمت ورد 64 صفحه

با موضوع : ابزار دقیق

 

فهرست :

فصل 1 : آشنایی کلی با مکان کارآموزی

فصل 2 : دما

فصل 3 : فشار

فصل 4 : کالیبراسیون

 

مقدمه :

ابزار دقیق :

وسایل اندازه گیری و کنترل یک یا چند کمیت با خطای قابل قبول (دقت مور نیاز) با توجه به کاربرد را ابزار دقیق می گویند.‌‌‌‌

ابزار دقیق یک کلمه عمومی می باشد که بر اساس خطای مورد پذیرش تعریف می شود که در واقع ابزار دقیق وسایلی برای کنترل می باشد.

هدف از کنترل : قرار دادن چند کمیت که در یک محدوده می باشد به گونه ای که در محدوده باقی بماند.

چرا کنترل : برای بهبود بخشیدن به سیستم .

ابزار دقیق شامل :

  • نیوماتیک
  • کالیبراسیون
  • الکترونیک شاپ

     می باشد .

نیوماتیک :

شامل وسایلی می باشد که با هوای ابزار دقیق ( 2/0 تا 1 kg) کار می کنند . در قسمت نیوماتیک تست و کالیبره تمام ترانسمیترهای نیوماتیکی ، کنترلرها ، ایندیکیتورها و تبدیل کننده ها انجام می گیرد .

علاوه بر تست و تعمیر و کالیبره دستگاه های نیوماتیکی ( فشار هوا ) اعمالی که به اسناد و مدارک کالیبراسیون مربوط می باشد صورت می گیرد . درخواست کالا و قطعات و ابزارهای مورد نیاز ، تکمیل مدارک مربوط به ثبت اطلاعات دستگاه ها تهیه می شود .

ضمناً در قسمت نیوماتیک کارهای مربوط به تعمیرات اساسی واحدها انجام می شود و همچنین در پروژه های مختلف در مناطقی که از وسایل نیوماتیکی استفاده می شود افرادی که در قسمت های نیوماتیکی هستند شرکت می کنند .

کالیبرا سیون :

مجموعه عملیاتی که،تحت شرایط مشخص میان نشان دهی یک دستگاه یا سیستم اندازه گیری و مقدار یک سنجه مادی یا ماده مرجع و مقدار متناظر آن که از استانداردهای اندازه گیری حاصل می شود رابطه ای برقرار می کند .

الکترونیک شاپ :

با توجه به در اختیار داشتن نیروی انسانی متخصص و با تجربه این بخش قادر است خدمات

مختلفی از جمله تعمیر و رفع عیب ، بازسازی ، کالیبره ، تست و سرویس و نگهداری دستگاه های ارسالی از واحدها را انجام دهد که به شرح ذیل است :

ثبت کننده ها موجود در مجتمع _ نمایش دهنده ها _ مبدل ها _ ترانسمیتر ها _ سطح سنج ها _ کنترل کننده ها _ تطبیق دهنده امپدانس _ شمارنده ها _ ترموکوپل و  RTDانواع دوربین و مانیتور صنعتی ، رله گرانه ها و کلیه تجهیزات نصب شده الکترونیکی در پانل و پشت پانل ، کنترل روم واحد ها.

تنوع فعالیت ها :

1 ) تعمیرات پیشگیرانه PM .

2 ) تعمیرات عادی EM .

3 ) تعمیرات اساسی .

4 ) انجام کارهای پروژه ای .

5 ) سفارش لوازم یدکی .

6 ) مشاوره .

لیست تجهیزات :

1 ) مالتی متر

2 ) خازن سنج

3 ) منبع تغذیه

4 ) اسیلوسکوپ

5 ) میز کالیبره

6 ) نوسان ساز

7 ) فشار سنح

8 ) شمارنده فرکانس .       

ادوات و تجهیزات اندازه گیری :

  • دما‍‍‍‌‌

الف_ مقاومت های حرارتی ( RTD)

ب_ ترموکوپل

2) فشار

الف_ فشار گیج نسبت به فشار صفر ( اتمسفر)

ب_ فشار مطلق ( نسبت به خلاء کامل )

 

پتروشیمی بندر امام خمینی :  
کارهای مقدماتی اجرای طرح نظیر خاکریزی، تسطیح زمین، شمع کوبی، ایجادساختمان های موقت، ایجاد تاسیسات، آب و برق و اسکله ها از اوایل سال 1353 به تدریج آغاز گردید.
عملیات ساختمان واحد های اصلی طرح که از سال 1355 آغاز شده بود،در اسفند ماه 1357 پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حالیکه 73 در صد پیشرفت نموده بود، متوقف گردید.
در سال 1358 اقداماتی جهت شروع مجدد کارها انجام گرفت ولی با وقوع جنگ تحمیلی در مهرماه 1359 و متعاقب آن خروج پیمانکاران ژاپنی از ایران، عملیات ساختمانی طرح بطور کامل متوقف گردید. 

بازسازی و تکمیل واحدهای مجتمع :

با توجه به مفارقت شرکای ژاپنی، شرکت ملی صنایع پتروشیمی با استفاده از شرکت های صاحب نام اروپایی در صنعت پتروشیمی و کارشناسان و پیمانکاران ایرانی، این مجتمع را طی یک برنامه پنجساله و در 4 مرحله بازسازی و به بهره برداری رساند.واحد آروماتیک به عنوان آخرین واحد بازسازی شده، منحصرا توسط کارشناسان و پیمانکاران ایرانی بازسازی و راه اندازی گردید و هیچ شرکت یا فرد غیر ایرانی در آن نقش نداشته است. با راه اندازی این واحد، کار بازسازی در این مجتمع عظیم به پایان رسید و پروژه های پارازایلین و MTBE به عنوان بخشی از طرحهای توسعه ای پتروشیمی بندر امام کامل شد . هدف شرکت،تولید و ذخیره،حمل و نقل و بازاریابی،صدور الفین. ها، پلی الفین ها آروماتیکها و سایر فرآورده های پتروشیمی بوده است .

موقعیت جغرافیایی :
مجتمع پتروشیمی بندر امام،در زمینی به مساحت حدود 270 هکتار،در ضلع شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان به فاصله 160 کیلومتری جنوب شرقی اهواز و 84 کیلومتری شرق آبادان در منطقه بندر امام خمینی(ره) قراردارد.سهولت دسترسی به خوراک ، سوخت و مواد اولیه استفاده از امکانات جاده ای شبکه راه آهن و حمل و نقل دریایی،وجود فرودگاه،دسترسی به آب مورد نیاز و همچنین کـمک به توسـعه و عمران استـان خوزستان به عنوان قطـب صنعت پتروشیمی در کشور ، مهمتر اینکه ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری ازسوزانیده شدن گازهای همراه نفت ویژگیهایی است که انتخاب این مکان را توجیه می نماید.

پتروشیمی بندر امام شامل 5 شرکت به نام های :

_ فرآورش

_ بسپاران

_ آب نیرو

_ کیمیا

_ خوارزمی

می باشد .

شرکت خوارزمی بندرامام :

مدیریت های زیر مجموعه شرکت خوارزمی عبارتند از : مدیریت های پروژه ، تعمیرات و خدمات .

مدیریت پروژه ها شامل : نظارت ، برنامه ریزی و کنترل پیشرفت پروژه ها می باشد .

مدیریت تعمیرات : کلیه سرویس های تعمیراتی ، کارگاه مرکزی ، کارگاه برق و تهویه ، ابزار دقیق

مخابرات و ماشین آلات حساس را شامل می گردد .

مدیریت خدمات : شامل خدمات اجتماعی ، خدمات اداری ، خدمات مستغلات ، شهرداری صنعتی و امور فرهنگی می باشد .

تعداد کارکنان این مجتمع بزرگ صنعتی در حال حاضر حدود سه هزار و سیصد و نود و نه نفر می باشد ضمناً بخشی از فعالیت ها از جمله کارهای تعمیراتی ، خدمات فنی ، بسته بندی و خدمات اداری از طریق پیمانکاران انجام می گردد .

تعمیرات پیشگیرانه PM :

( در روزهای تعطیل و شب تعرفه دستمزد 30 % افزایش دارد ) این عملیات می تواند مهمترین فعالیت در مورد وسایل الکترونیکی باشد که طبق ضوابط سیستم مکانیزه  impact  در سطح مجتمع اجرا می گردد .

در پایان هر دوره تعیین شده از یک تا دو ماهه گزارش آماری عملیات انجام شده و کلیه تجهیزات الکترونیکی و وضعیت سرویس دهی آنها و علت از سرویس خارج شدن احتمالی آنها

به مسئولین واحدها ارائه خواهد گردید .

به طور خلاصه شرح عملیات بدین صورت می باشد که پس از دریافت دستور کار از سیستم و

حضور در واحد مربوطه طبق برنامه از پیش تنظیم شده جهت انجام به موقع تعمیرات پیشگیرانه

و دریافت مجوز کار در سایت . بازدید کلی از وسایل مورد نظر انجام و عملیات تعمیراتی مورد نیاز انجام می گیرد . چنانچه دستگاه ها به قطعات یدکی نیاز پیدا کنند ، این امر بوسیله پر کردن فرم درخواست قطعه از انبار پیگیری و جهت نصب اقدام می گردد .

تعمیرات عادی EM :

پس از ارسال دستگاه های معیوب ، بررسی دستور کارهای ارسالی از واحد صورت می گیرد آیا دستگاه ها مورد نظر نیاز به تعمیر دارند یا باید کالیبره شوند . سپس عملیات اجرایی طبق دستور العمل های موجود انجام می گیرد .


دانلود با لینک مستقیم


گزارش کار آموزی پتروشیمی خوارزمی برای رشته برق

دانلود مقاله خانه های هوشمند و سیستم مدیریت هوشمند

اختصاصی از فی ژوو دانلود مقاله خانه های هوشمند و سیستم مدیریت هوشمند دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله خانه های هوشمند و سیستم مدیریت هوشمند


دانلود مقاله خانه های هوشمند و سیستم مدیریت هوشمند

عنوان مقاله :  خانه های هوشمند و سیستم مدیریت هوشمند ساختمان BMS

 قالب بندی :   PDF

شرح مختصر : سیستم مدیریت ساختمان BMS یا سیستم اتوماسیون ساختمان BAS به سیستمی اطلاق می شود که در یک ساختمان نصب شده و از طریق اجزای خود کنترل قسمت های مختلف ساختمان و نمایش خروجی های مناسب را برای کاربر امکان پذیر می نماید. قسمت های مختلف تحت کنترل معمولا شامل تاسیسات مکانیکی و سیستم تهویه مطبوع HVAC و تجهیزات روشنایی بوده که می تواند به سیستم های ایمنی، آتش نشانی، تنظیم دسترسی، تامین برق اضطراری و … نیز تسری یابد. 

 

مزایای هوشمندسازی ساختمان

کاهش مصرف کاهش هزینه

مدیریت امنیت ساختمان

مدیریت اتفاقات خاص

مدیریت حریق

مدیریت دوربین های مدار بسته


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله خانه های هوشمند و سیستم مدیریت هوشمند

گزارش کارآموزی سالن دستگاه مرکز تلفن خاتم الانبیاء

اختصاصی از فی ژوو گزارش کارآموزی سالن دستگاه مرکز تلفن خاتم الانبیاء دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

گزارش کارآموزی سالن دستگاه مرکز تلفن خاتم الانبیاء ، با فرمت ورد 22 صفحه

فهرست مطالب :

مقدمه .....4

طرح بندی مرکز ..............5

اطاق MDF ............. 5

سالن PCM .... 5

سالن تغذیه .......... 5

اطاق کابل ..................... 5

سالن سوئیچ ...................6

کلیات سیستم سوئیچ ........................ 6

سالن تجهیزات ................ 6

سیستم BAM .............8

پردازش مکالمه .........8

تجهیزات سالن .............8

جایگاه کاری .....................9

اطلاعات ....................9

مشترکین معمولی .............9

مشترکین تلفن همگانی .............10

سرویس ویژه .................10

خط ........

ترانک.................. 10

انواع ترانک .........10

کاربرد ترانک .......10

سیگنالینگ ......11

کارهای روزانه ثابت ........................11

تعویض پکیج ..........11

تغییر log سیستم .........11

ارسال کنتورهای همگانی و خدماتی ........11

تکمیل و تنظیم دفاتر گزارش .......12

کارهای روزانه احتمالی.............12

مواردی که طی نامه از مراجع بالاتر ارسال می گردد ..........12

مواردی که از طریق طرح جامع ارسال می گردد .........13

کارهای ماهیانه ........15

کارهای دو ماهه ......15

ASR & PBX

ترافیک سنجی .........17

ترافیک ابتدائی .......17

ترافیک انتهائی ..........17

مراحل کار با نرم افزار ترافیک سنجی مراکز C&C08 ..... 18

ترافیک سنجی مراکز C&C08 جهت مشترکین پرترافیک ..18

ترافیک سنجی مراکز C&C08 جهت یک کد خاص مثل ...19

اختصارات ...........21

فهرست منابع و مآخذ ..........22

 


مقدمه

امروزه در همه کشورهای جهان مخابرات ، ارتباطات و انتقال اطلاعات در حال پیشرفت و گسترش است و هر روز فناوری جدیدی روی کار می آید. در ایران نیز بدلیل احتیاج بیش از پیش مردم ، سازمانها و وزارتخانه ها مختلف به وسایل ارتباطی ، سعی در پیشرفت هرچه بیشتر وجود دارد.

به لحاظ اشتغال ، توسعه و رواج ICT موجب پیدایش مشاغل جدید با کیفیتی نو و برتر می شود.

امروزه شبکه های دیگری بالاتر از شبکه محلی قرار می گیرند که امکان سرویس دهی به تمام مشترکین در تمامی نقاط جهان را فراهم می سازد (IN,NGN,…)

 

مهمترین و حساس ترین بخش در یک مرکز تلفن ، سالن دستگاه مرکز می باشد که هسته اصلی مرکز می باشد زیرا تمامی ارتباطات از آنجا شکل میگیرد . بعنوان مثال هنگامی که شما گوشی تلفن خود را برمی دارید صدای بوق (Dial Tone) میشنوید و بعد از آن میتوانید شماره گیری کنید برای همین بوق ساده در هنگام برداشتن تلفن تعداد زیادی سیگنال بین گوشی تلفن شما و مرکز انتقال می یابد که به شما امکان شماره گیری می دهد.

یک مرکز تلفن بطور کلی شامل سالن دستگاه ، سالن ام دی اف ، سالن پی سی ام ، اتاق کابل ، اتاق نیرو ، باتری و دیزل می باشد و روال کلی برقراری ارتباط به شکل زیر است :

سالن دستگاه وظیفه سوئچینگ و برقراری ارتباط بین مشترکین را بعهده دارد که بعد از سالن دستگاه ارتباط از طریق سالن ام دی اف با اتاق کابل برقرار می گردد و از آنجا به کافو های خارج از مرکز ، سپس به پست های درب منازل و شرکتها و ازآنجا به مشترکین و بالعکس.

بعلت پیچیدگی بخشهای مختلف ارتباطات در سالن دستگاه در این گزارش سعی بر این شده است که از جزئیات در مورد سوئیچ این مرکز خودداری شده و بیشتر به کلیات بخشهای مختلف سالن وکارهای انجامی روزانه و ماهیانه توسط کارشناسان سوئیچ بپردازم.

این مرکز دارای 40000 شماره تلفن میباشد که از این تعداد 5000 شماره آن مربوط به کافوهای نوری می باشد و باقیمانده شماره های اصلی سوئیچ می باشد که نگهداری این دو بخش بعهده پرسنل مختلف است.


طرح بندی مرکز:

Layout Plan بمعنی طرح سالن مرکز تلفن می باشد. بعبارت دیگر در رابطه با اینکه چگونه و به چه طریق تجهیزات مرکز دز سالن مرکز تلفن نصب گردد تاازحداقل کابل های ارتباطی ، حداکثر استفاده شود.

مرکز تلفن خاتم الانبیاء واقع در بزگراه آسیایی – روبروی پلیس راه قاسم آباد شامل ساختمانی 3 طبقه می باشد. طبقه اول جهت اطاق باتری ، دیزل و بخش تغذیه مرکز ، طبقه دوم جهت نصب MDF و سالن PCM و طبقه سوم جهت نصب تجهیزات سوئیچ در نظر گرفته شده است .

ضمنا بخشهای از ساختمان جهت واحدهای اداری مرکز منظور گردیده است.

اطاق MDF :

سالن MDF در واقع سالنی است که اتصالات درونی سیستم رابه کابل های بیرونی سیستم متصل مینماید.

هر ساختار MDF از دوبخش افقی و عمودی تشکیل شده است . بخش افقی آن با داشتن ترمینالهای افقی محل اتصال کابلهای خارج شده از راک های مشترکین به MDF است. بخش عمودی MDF با داشتن ترمینالهای عمودی محل اتصال کابلهای مشترکین از مکان سرویس تا مرکز تلفن می باشد.

اتصال بخش عمودی و افقی در MDF توسط کابل انجام می گیرد که اصطلاحا ، کابل رانژه گویند.

سالن PCM :

کابلهای (ترانکهای) ارتباطی که از راکهای ترانک مرکز سوئیچ به DDF اتصال می یابد ، به اطاق PCM رفته و پس از اعمال پروسه انتقال به مقصد ارسال می گردد.

بطور معمول کابلهای ترانک از نوع کواکسیال می باشد ، که از راک ترانک تا DDF واز DDF تا بخش PCM کشیده می شود.

سالن تغذیه :

این سالن از دوبخش Rectifier و باتری تشکیل شده است که وظیفه تبدیل برق AC به DC و تامین برق تجهیزات مرکز در هنگام قطع برق رابرعهده دارد.

اطاق کابل :

زوج کابل هایی که از ترمینال عمودی MDF گرفته شده ، بصورت رشته کابل هایی از 200 الی 1800 زوجی در آمده ، به اطاق کابل وارد می شود ، سپس از طرسق حوضچه های کابل در سطح شهر توزیع می گردد.


سالن سوئیچ :

هر سالن از دو بخش سالن تجهیزات و سالن بهره برداری و نگهداری (Operation & maintenance) تشکیل میگردد.

سالن تجهیزات شامل تجهیزات مخابراتی برای برقراری ارتباط مشترکین بایکدیگر و محیط خارج از مرکز می باشد که در ادامه توضیحات بیشتری در مورد وسایل و تجهیزات داخل این سالن می دهم.

 

کلیات سیستم سوئیچ :

سوئیچ این مرکز چینی و از شرکت Huawei می باشد.قبل از هر چیز بهتر است مفهوم C&C08 که نام این سیستم میباشد را بدانیم C&C-- یعنی :

City & Countryside ، Computer & Communication ، China & Communication

و عدد 8 در واقع نشان دهنده ورژن وعدد خوش شانسی در چین میباشد.

ازاین سیستم جهت مراکز محلی – ترانزیت – بین الملل استفاده میگردد.

 

سالن تجهیزات :

این سیستم ازدوقسمت (ماژول) اصلی بنامهای SM و CM تشکیل شده است:
که SM جهت سرویس دهی به مشترکین آنالوگ و دیجیتال استفاده میگردد.
اما CM وظیفه سرویس دهی به ترانکهای دیجیتال و اعمالی از قبیل ترافیک سنجی و انجام اعمال پریودیک و چارژینگ و کنترل کارتهای ماژولها و غیره را بعهده دارد.

ماژول CM به 2 ماژول تقسیم میگردد که عبارتند از:AM/CM      و SPM / SRM                                                                      

ماژول AM/CMبا توجه به وظایفی که برعهده دارد از فریمهای مختلفی تشکیل شده است که هریک وظیفه و یا وظایفی را انجام میدهند این فریمها عبارتند از:

CPM – CKM – CCM - CKM - LIM – CNET - BAM – ALARM BOX

ماژول AM/CM میتواند بهمراه ماژول SM به 800,000 مشترک آنالوگ یا 180,000 ترانک دیجیتال سرویس دهد.                                            
ماژول AM/CM میتواند بهمراه ماژولهای SPM/SRM به 120,000 ترانک دیجیتال سرویس دهد.ازاین ساختاردرمراکز ترانزیت وبین شهری استفاده میگردد.
همچنین AM/CM میتواند با ترکیبی از ماژولهای SM وSPM/SRM کار نماید که در این نوع ساختارماژول SM وظیفه سرویس دهی به مشترکین آنالوگ یا دیجیتال وماژولهای SPM/SRM وظیفه سرویس دهی به ترانکهای دیجیتال را برعهده دارند.


دانلود با لینک مستقیم


گزارش کارآموزی سالن دستگاه مرکز تلفن خاتم الانبیاء

پرسشنامه خلاقیت دکتر سلطانی

اختصاصی از فی ژوو پرسشنامه خلاقیت دکتر سلطانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پرسشنامه خلاقیت  40 ماده ای است که توسط دکتر سلطانی تدوین گردیده است.

 


دانلود با لینک مستقیم


پرسشنامه خلاقیت دکتر سلطانی