فلسفه و اهداف کلی چارچوب صلاحیتهای مدیران آموزش عالی
مقاله ای مفید و کامل
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:24
+ به همراه جداول کامل
فهرست جداول :
فلسفه و اهداف کلی چارچوب صلاحیتهای مدیران آموزش عالی
صلاحیتهای شخصیتی
صلاحیتهای (اقتصاد دانش بازاریابی، کارآفرینی)
صلاحیتهای مدیریت در آموزش عالی
صلاحیتهای سیاستگذاری و برنامهریزی
صلاحیتهای مدیریت خدمات دانشگاهی
صلاحیتهای ارتباطی (نوشتاری، گفتاری)
صلاحیتهای جهانی، بینالمللی، منطقهای آموزش عالی
صلاحیتهای فرهنگی
صلاحیتهای آموزشی و پژوهشی
صلاحیتهای فنآوری، اطلاعات و ارتباطات ICT
صلاحیتهای سیاسی
صلاحیتهای مشاوره
مراحل اجرایی چارچوب صلاحیتهای مدیران آموزش عالی
نظام ارزشیابی و مهندسی مجدد
چارچوب پیشنهادی صلاحیتهای مدیران آموزشعالی
صلاحیتهای (بازاریابی،اقتصاد دانش و کارآفرینی) در عرصه جهانی
چکیده :
فلسفه و اهداف چارچوب صلاحیتهای مدیران آموزش عالی با توجه به پیشینه موضوع، پژوهشها و مطالعات انجامشده در جهان، تغییرات و دگرگونی در نظام آموزش عالی کشورها، متاثر از جهانی شدن، سند چشمانداز 20 سالهی ایران (توسعه مبتنی بر دانایی)، رسالتهای آموزش عالی در جهان امروز و نقش کلیدی مدیران آموزش عالی در تحقق این رسالتها بهشرح زیر است:
- ارتقای کیفیت مدیریت آموزش عالی در دانشگاهها
- فراهم کردن زمینههای تربیت مدیران حرفهای دانشگاهی، توانمند و متعهد برای ایجاد نظام دانشگاهی پویا، کارآمد، کارآفرین و پاسخگو در جهان امروز.
- ارتقای سطح دانش و صلاحیتهای حرفهای، مدیران آموزش عالی از ریاست دانشگاه تا مدیران گروههای آموزشی.
- نظاممندکردن انتخاب و انتصاب مدیران آموزش عالی در همه سطوح مدیریت آموزش عالی
- تدوین معیارهای عملکرد و شرح شغل و وظیفه مدیران آموزش عالی بر اساس صلاحیتهای پیشنهادی.
- توسعه و بهبود عملکرد مدیران دانشگاهها در جهت پاسخگویی به نیازهای روز افزون جامعه بومی، منطقهای و جهانی براساس ارزشهای اسلامی
- تدوین برنامهها و دورههای مناسب آموزشی برای تربیت و بازآموزی مدیران دانشگاهها.
- ارزشیابی عملکرد مدیران آموزش عالی براساس چارچوب صلاحیتها
و...
دانلود مقاله فلسفه و اهداف کلی چارچوب صلاحیت های مدیران آموزش عالی