فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق آماده با موضوع جامعه شناسی ارتباط جمعی و رسانه ها 38 صفحه word

اختصاصی از فی ژوو تحقیق آماده با موضوع جامعه شناسی ارتباط جمعی و رسانه ها 38 صفحه word دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق آماده با موضوع جامعه شناسی ارتباط جمعی و رسانه ها 38 صفحه word


تحقیق آماده با موضوع جامعه شناسی ارتباط جمعی و رسانه ها 38 صفحه word

ارتباطات جمعی و رسانه ها

 

مقدمه

ما در عصر به هم پیوسته­ای زندگی می­کنیم­ که مردم سراسر جهان در نظم اطلاعاتی واحدی مشارکت دارند. این وضع تا حد زیادی ناشی از برد بین­المللی ارتباطات مدرن است. لطف جهانی شدن و قدرت اینترنت، مردم جهان از قاهره تا کاراکاس می­توانند به برنامه­های تلویزیونی، فیلمها، اخبار و موسیقی عامه ­پسند یکسانی دسترسی داشته باشند. شبکه­ های شبانه روزی پخش اخبار تمام ماجراها و رویدادهای جهان را گزارش می­کنند و در معرض دید جهانیان می­گذارند. فیلم­هایی که در هالیوود و هنگ کنگ ساخته می­شود، در سراسر جهان بینندگانی دارد و برنامه­های مشهوری مثل اسپایس گرلز، و تایگر وودز در همه قاره­ها برای همه خانواده­ها نامی آشنا و ورد زبان است.

در طول چند دهه گذشته ما شاهد فرایند همگرایی تولید و توزیع و مصرف اطلاعات بوده­ایم. اگر روزگاری راه روش­های ارتباطی مثل چاپ، تلویزیون و فیلم، حوزه­هایی نسبتا قائم به ذات بودند، اکنون تا حد زیادی در هم تنیده­اند. تقسیم­بندی میان شکل­های ارتباطات اکنون به اندازه گذشته نمایان و مشخص نیست؛ تلویزیون، رادیو، روزنامه­ ها و تلفن­ها، در نتیجه پیشرفت­های فن­آوری و گسترش سریع اینترنت دستخوش دگرگونیهای ژرفی شده­اند. با اینکه روزنامه­ ها و سایر رسانه­های گروهی همچنان در زندگی ما اهمیت دارند، اما شیوه­های سازماندهی و ارائه خدمات آنها در حال تغییر است. روزنامه­ها را می توان روی شبکه­ های الکترونیکی مطالعه کرد، کاربرد تلفنهای همراه در حال گسترش و شکوفایی است و تلویزیون دیجیتالی و پخش ماهواره ای امکان تنوع بی­سابقه از برنامه­های تلویزیونی را برای بینندگان فراهم می­سازد. اما اینترنت است که قلب تپنده این انقلاب ارتباطی است. با گسترش فناوریهایی مثل تشخیص صدا، انتشار روی موج وسیع، پخش شبکه­ای و اتصالات کابلی، این امکان و جود دارد که اینترنت همه تمایزهای سنتی میان رسانه­ ها از میان بردارد و به یگانه مجرای ارائه اطلاعات، سرگرمی­ها، تبلیغات و تجارب برای مخاطبان رسانه­ها تبدیل شود.

رسانه­های گروهی غالبا فقط با تفریحات و سرگرمی­ها مرتبط دانسته می­شود، و از این نظر در زندگی اکثر مردم نسبتا فرعی و حاشیه­ای دانسته می­شوند. اما چنین دیدگاهی بسیار ناقص و محدود است؛ ارتباطات جمعی در برگیرنده بسیاری از جنبه­های دیگر فعالیتهای اجتماعی ما نیز است. رسانه­هایی مثل روزنامه یا تلویزیون تاثیر و نفوذ پردامنه­ای روی تجربه­های ما و همچنین روی افکار عمومی دارند. دلیل این تاثیر و نفوذ فقط این نیست که این رسانه­ها به طریقی بر نگرشها و ایستارهای ما تاثیر می­گذارند، بلکه این است که آنها ابزراهای دسترسی به دانش و معرفتی هستند که بسیاری از فعالیتهای اجتماعی وابسته به آن است. (گیدنز، 1387، 652- 653)

 

ماهیت وسائل ارتباط جمعی

با بهره­گیری از فن­آوری­های پیچیده و پیشرفته، امروزه رسانه­ها می­توانند پیام­های خود را به صدها میلیون مخاطب برسانند. بیش از یک میلیارد نفر مسابقات جهانی 1998 را از طریق تلویزیون تماشا کردند. در واقع این تعداد بیش از تعداد تماشاگرانی است که نمایشنامه­های شکسپیر را از زمان خلق آنها در سال1500 میلادی تا کنون دیده­اند. فیلم­های مشهور و پرفروش سینمایی دهها میلیون تماشاگر دارند. با این چنین جمعیت عظیم مخاطبان رسانه­ های جمعی، جای شگفتی نیست بسیاری از مردم در مورد مطالبی که از این طریق می­خوانند، می­شنوند و می­بینند و در معرض پیامدهای آن هستند، اظهار نگرانی بکنند.

برای بسیاری از این مخاطبان، یعنی در واقع اکثریتشان رسانه­ های جمعی وسیله­ ای برای سرگرمی است. مردم تلویزیون را روشن می­کنند تا بازی­های مورد علاقه خود را ببینند و روزنامه­ها را برای صفحات ورزشی آنها می­خرند، رادیو را برای شنیدن موسیقی کوچه و بازار روشن می­کنند و یک کتاب قصه برای مواقع فراغت در کیف می­گذراند. کامپیوتر آنها برای خدمات روی خط مورد نیاز است و یا فیلمهای سینمایی را به خاطر ماجراهای پر تحرک و صحنه­های هیجان­انگیز آنها دوست دارند. به طور کلی آنها که رسانه­ها را به منظور گذران وقت و سرگرمی می­خواهند در مورد تاثیرات احتمالی آن بر جامعه و یا حتی بر رفتار خودشان نیز نگرانی ندارند. اگر از رسانه­ های جمعی انتقاد بکنند، به دلیل آن است که نمی­توانند از میان انبوه برنامه­ها، برنامه مورد علاقه تلویزیونی خود را پیدا کنند. آنها آخرین فیلمی را که دیدند دوست ندارند و از شنیدن اخبار حوصله­ شان سر می­رود.

 

برای دانلود کل مطلب به لینک زیر مراجعه کنید.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق آماده با موضوع جامعه شناسی ارتباط جمعی و رسانه ها 38 صفحه word
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.