تحقق استقلال کامل فرهنگی و دستیابی به فرهنگ انسانساز مکتب توحید در صحنهی زندگی فردی و اجتماعی یکی از اهدافی است که نظام تعلیم و تربیت اسلامی در تعقیب آن میباشد. پرورش انسانهای مومن، متفکر، آزاده، آگاه، عالم، خلاق، مبتکر، مجاهد و در یک کلام عبدصالح جز در پرتو نفی فرهنگهای الحادی و بیگانه و حاکمیت فرهنگ آسمانی اسلامی در تمامی ابعاد حاصل نخواهد گشت.
یکی از برنامههایی که در راستای هدف مذکور و به منظور فراهم آوردن زمینهی رشد شخصیت الهی جوانان و نوجوانان در امور تربیتی طراحی شده است، مسابقات فرهنگی هنری میباشد. این مسابقات برای اولین بار در سال 1364 و با الهام از مسابقات قرآن در هشت رشته برنامهریزی و در چهار مرحلهی آموزشگاه، شهرستان، استان و کشوری اجرا گردید و مورد استقبال چشمگیر و گستردهی دانشآموزان دستاندرکاران فعالیتهای پرورشی قرار گرفت. بهگونهای که همه ساله شرکت کنندگان در مراحل مختلف مسابقات از نظر کمی و کیفی گسترش و افزایش مناسبی را نشان دادهاند.
بهمنظور اجرای هرچه مطلوب تر مسابقات در سطح استان و مناطق تابعه، همه ساله ستادی به عنوان «ستاد برگزاری مسابقات فرهنگی - هنری» و با ضوابط ذیل تشکیل میگردد.
اعضای ستاد عبارتند از: معاون پرورشی (مسوول ستاد)، کارشناس مسوول فرهنگی هنری (دبیرستان)، مسوول واحد قرآن و معارف اسلامی، مسوول واحد هنری، مسوول واحد ادبی کتابخانه، مسوول امور عمومی و مالی امور تربیتی، مسوول فعالیتهای گروهی و اردویی دانشآموزان.
وظایف ستاد عبارت است از: تدوین و تنظیم دستورالعمل اجرایی، نظارت دقیق بر انجام این مراحل، برنامهریزی و برگزاری اردوی مسابقات در سطح استان و مناطق و تهیه مقدمات آن.
این مقاله به صورت ورد (docx ) می باشد و تعداد صفحات آن 189صفحه آماده پرینت می باشد
چیزی که این مقالات را متمایز کرده است آماده پرینت بودن مقالات می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد
مقالات را با ورژن office2010 به بالا بازکنید
مقاله فعالیتهای تربیتی و اجتماعی در مدارس