فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مبانی نظری،پیشینه پژوهش ،تعریف، انواع و نظریه های پیشرفت تحصیلی (فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد)

اختصاصی از فی ژوو مبانی نظری،پیشینه پژوهش ،تعریف، انواع و نظریه های پیشرفت تحصیلی (فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مبانی نظری،پیشینه پژوهش ،تعریف، انواع و نظریه های پیشرفت تحصیلی (فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد)


ادبیات پژوهش کارشناسی ارشد،مبانی نظری،پیشینه پژوهش ،تعریف، انواع و نظریه های پیشرفت تحصیلی ( ادبیات پژوهش  کارشناسی ارشد)

پایان نامه

ادبیات پایان نامه

سرفصل های پروژه شامل موارد زیر است :

  • تعاریف پیشرفت تحصیلی
  • معیارهای پیشرفت تحصیلی
  • عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی
  • انگیزه و اثر آن بر پیشرفت تحصیلی
  • طبقه اجتماعی و اقتصادی خانواده و اثر آن بر پیشرفت تحصیلی

  • خانواده و پیشرفت تحصیلی
  • سایر عوامی موثر بر پیشرفت تحصیلی
  • شواهد تجربی در رابطه با متغیرهای پژوهش در داخل ایران
  • شواهد تجربی در رابطه با متغیرهای پژوهش در خارج از ایران

مشخات فایل:

نوع فایل: word

منبع: دارد (فارسی و لاتین)

پیشینه پژوهش: دارد(ایرانی و خارجی)

تعداد صفحات: 20

گارانتی بازگشت وجه: دارد ( کیفیت این فایل تضمین شده است درصورت هرگونه مشکل یا نارضایتی احتمالی مبلغ شما بازگردانده می شود)

خلاصه ای از مطالب:

 تعاریف پیشرفت تحصیلی 

پیشرفت تحصیلی به عنوان یکی از شاخص های پیشرفت در نظام آموزش و پرورش مفهوم انجام تکا لیف و موفقیت دانش آموزان در گذراندن دروس یک پایه تحصیلی مشخص یا موفقیت دانش آموزان در امر یادگیری مطلب درسی است. وجه اختلاف آن افت تحصیلی است که یکی از معضلات نظام آموزش می باشد.که به شیوه های گوناگون ، از جمله عدم موفقیت دانش آموزان در دستیابی به اهداف مقاطع تحصیلی مربوطه ،مردودی و تکرار پایه های تحصیلی به ترک تحصیل زود رس و بیکاری و بلاتکلیفی خود را نشان می دهد (پور شافعی ،1370).

ابراهیم زاده، (1388؛ به نقل از پالسون[1] 1994) می گوید «پیشرفت تحصیلی به جلوه ای از جایگاه تحصیلی دانش آموزان اشاره دارد که این جلوه، بیانگر نمره ای برای یک دوره، میانگین نمرات در دوره ای که مربوط به یک موضوع یا میانگین نمرات دوره های مختلف می باشد. برای پیشرفت تحصیلی می توان ملاک های گوناگونی در نظر گرفت که مشهورترین آن میانگین نمرات کلاس می باشد».

دودانگه (1376) پیشرفت تحصیلی را موفقیت دانش آموزان در یک یا چند موضوع درس معرفی می کند. چنین موفقیت های توسط آزمون های میزان شده تحصیلی، اندازه گیری می شود.

همچنین این مفهوم بر پیشرفت در کلاس درس آن طور که در کار مدرسه ارزیابی بشود دلالت دارد.

اتکینسون[2] و همکاران (1989؛ به نقل از براهنی 1381) می گوید که پیشرفت تحصیلی، توانایی آموخته شده یا اکتسابی مانند پیشرفت حاصل در درس به صورت مثال علوم می باشد.

ابراهیم زاده(1388؛ به نقل از شعاری نژاد 1375) پیشرفت تحصیلی را معلومات یا مهارت های اکتسابی عمومی یا حضوری در موضوعات درسی که معمولا به وسیله آزمایش ها یا نشانه هایی و یا هر دو تعریف می کنند، اندازه گیری می شود.

ابراهیم زاده، (1388) نیل به اهداف آموزشی را معمولا با اصطلاح پیشرفت تحصیلی بیان می کند که اصطلاح مناسبی به نظر می رسد چرا که معیار پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ،نمراتی است که آنها از آزمون های معلم ساخته اخذ می کنند.

2-21- معیارهای پیشرفت تحصیلی

 پیشرفت تحصیلی از راههای مختلف و با معیارهای متفاوت مشخص می شود .یکی از این معیارها معدل دانش آموزان در یک نیم سال تحصیلی و محاسبه معدل دانش آموزان در یک سال تحصیلی است .معیار دیگر مشخص نمودن پیشرفت تحصیلی ، محاسبه نمرات دانش آموزان در یک درس است، شیوه دیگر استفاده از مجموع نمرات دروس یک سال می باشد و معیار دیگر تشخیص پیشرفت تحصیلی ،در طی چند سال و یا یک دوره تحصیلی است (دودانگه 1376).

ریس (1374) معتقد است:

اگر یک نفر از یک دوره تحصیلی ، با میانگین از یک گروه از دروس مختلف در حیطه موضوعی خاص یا میانگین از دوره های مختلف تحصیلی ملاکی برای پیشرفت تحصیلی باشد، این ملاک ها مسائل و مشکلات تشخیص را به دنبال خواهد داشت .به طور مثال، کاربرد یک نمره واحد از یک دوره تحصیل

1- Palson

1- Atkinson


دانلود با لینک مستقیم


مبانی نظری،پیشینه پژوهش ،تعریف، انواع و نظریه های پیشرفت تحصیلی (فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد)
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.