لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه10
فهرست مطالب
ارتباط خوب و بد
ویژگیهای ارتباط بد
راهنمای برقراری ارتباط سالم با دیگران و
دوست یابی :
ویژگیهای دوست خوب
ارتباط به نظر موضوع ساده ای است و همه ما خود را در آن متخصص میدانیم به هر صورت از زمان کودکی تا به حال حرف زده ایم و معمولا گفت و گو کردن امری طبیعی تلقی میشود خیلی ساده دهانتان را باز میکنید و کلمات پشت سر هم از آن خارج میشود . وقتی شاد هستید و خود را به کسی نزدیک احساس میکنید ،ارتباط برقرار کردن کار دشواری به نظر نمیرسد. هم شما احساس خوبی دارید و هم آنها و همه چیز به ظاهر خوب و بی کم و کاست است. اما در شرایط اختلاف، وقتی تضادی مطرح میشود آنوقت است که باید مهارت کلامی خود را مورد قضاوت قرار دهید. در حالت عصبانیت چگونه گفت و گو میکنید و یا به جای آن با اشخاصی که از شما عصبانی هستند چگونه حرف میزنید؟ با انتقاد چه میکنید؟ وقتی طرف شما غیر منطقی است و به حرفهای شما گوش نمیدهد چه میگویید؟ در شرایط احساس رنجش چگونه ارتباط برقرار میکنید؟
کلید صمیمیت، دوستی و موفقیت در کسب و کار بستگی به این دارد که با اختلافات خود چگونه روبرو میشوید. اشخاص در این زمینه با دشواری زیادی روبرو هستند. اغلب زوجها از طرز برقراری ارتباط موثر بی اطلاعند. دوستان با هم آنطور که باید حرف نمیزنند. اعضای خانواده هم اغلب آنطور که شاید و باید مسائل خود را حل و فصل نمیکنند.
حتی روانپزشکان که به ظاهر متخصص هستند در ارتباط با هم دشواری دارند.آیا مایلید که در کار برقراری ارتباط از مهارت بیشتری برخوردار باشید؟ در این صورت باید ابتدا ارتباط بد و خوب را تعریف کنیم. هر ارتباط خوب از دو خصوصیت برخوردار است: احساسات خود را آشکارا ابراز میکنید و به طرف مقابل هم امکان میدهید تا احساسات خود را ابراز نماید طرز فکر و احساستان را در میان میگذارید و سعی میکنید که احساس و اندیشه طرف مقابل خود را درک کنید طبق این تعریف، نقطه نظرها و احساسات هر دو طرف مهم
تحقیق در مورد برقراری ارتباط سالم با دیگران و دوست یابی