فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی چرا مواد خاصیت های متفاوتی دارند؟

اختصاصی از فی ژوو دانلود درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی چرا مواد خاصیت های متفاوتی دارند؟ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی چرا مواد خاصیت های متفاوتی دارند؟


 دانلود درس پژوهی  علوم پنجم ابتدایی چرا مواد خاصیت های متفاوتی دارند؟

 دانلود درس پژوهی  علوم پنجم ابتدایی چرا مواد خاصیت های متفاوتی دارند؟کامل و آماده با فرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 28

در این درس پژوهی کلیه مستندات و مراحل اجرا به طور کامل رعایت گردیده است

هدف کلی: 

دانش آموزان دراین درس با خاصیت های موادآشنامی شوند  هدف های جزئی :  1-ساختمان مولکول رامی شناسند  2-تفاوت عنصروترکیبرادرک می کنند  3-باچندماده عنصر وترکیب آشنامی شوند  4-خواص موادترکیب وعنصررامی فهمند  اهداف رفتاری :  دانش آموزان درپایان درس به این اهداف می رسند  1-تفاوت وترکیب راتوضیح می دهند (مهارتی)  2-نام میبرند که ساختمان مولکول ازاتم ساخته شده است(شناختی)  3-موادی که عنصروترکیب هستندجداکرده وطبقه بندی می کنند(مهارتی)  4-خواص وکاربردموادراشرح می دهند (مهارتی)  5-به کمک اتم هامولکولهای مختلف می سازند وباعلاقه رنگ می کنند (نگرشی)  نکات کلیدی درس :  اتم ،عنصر،ترکیب،مولکول  موادووسایل موردنیاز:  تابلوی مغناطیسی-  مگ مغناطیسی – کتاب درسی – کتاب معلم –  مهره رنگی  روش تدریس :  روش پرس وجو  راهبرد ایجادانگیزه :  معلم :برای اینکه به خواص مواددست پیداکنیم ابتدابادو حرف (ش)و(ک)یک بازی انجام میدهیم هرکدام از شماها توانست بیشترین کلمه را درست کند و حرفهای تکراری و غیرتکراری راجدا کند برنده است و ما از این طریق باید فکرکنیم که خواص موادچگونه است ؟  ارزشیابی تشخیصی :  1-خاصیت های موادرانام ببرید؟  2-تفاوتوضعمولکولهادردرموادجامد،مایع،گازراشرح دهید؟  3-مولکول چیست ؟  اجرای مراحل روش :  مرحله اول:ارزشیابی پیش دانسته های فراگیران  معلم جدول زیرراروی تخته رسم می کند :  مفاهیم درس     فراوانی دانش آموزانی که جواب می دهند     فراوانی دانش آموزانی که جواب نمی دهند    1- مولکول ها از چه ساخته شده اند؟              2- اتم چیست ؟              3- عنصر چیست؟ (چندمثال بزنید)              4- ترکیب چیست؟       ( چندمثال بزنید)              5- چراموادخاصیت های متفاوتی دارند:؟                 معلم : یک ورق کاغذ بردارید و جواب پرسشها را بنویسید 5 دقیقه فرصت دارید  سپس معلم اوراق را جمع آوری کرده و فراوانی مربوط به جدول را تکمیل می کند و افرادی که پاسخ درست و نادرست داده اند مشخص می شوند0     مرحله دوم : مصاحبه با دانش آموزان  معلم از افرادی که نتوانسته اند به پرسش اول پاسخ درست بدهند ، می خواهد سراغ افرادی بروندکه پاسخ پرسش اول را می دانند ، آنگاه از آنها بپرسند به چه روشی پرسش اول را یاد گرفته اند  بدین ترتیب دانش آموزان مصاحبه کننده از دانش آموزان مصاحبه شونده تمام راههای مورد نظر را دریافت        می کنند و در برگه یادداشت می کنند . معلم پس از پایان وقت تعیین شده از آنان می خواهد که این کار را برای تمام پرسشها انجام دهند  مرحله سوم : گزارش و ارزش یابی :  بعد از مصاحبه ، دانش آموزان مصاحبه کننده ، مطالبی را که جمع آوری کرده اند ارائه می دهند و به کمک معلم آنها را روی تخته ثبت می کنند  معلم : دانش آموزان پرس و جو کننده جلوی کلاس بیایند و روشهایی را که برای پرسش اول از دوستان خود یاد گرفته اند روی تابلو بنویسند  دانش آموز اول : من یاد گرفتم که هر مولکول از اجزای ریزتری به نام اتم ساخته شده است    دانش آموز دوم : من یادگرفتم که مولکول از اتم ساخته شده و اگر اتم ها کنار هم قرار گیرند ، مولکول به وجود می آورند و این مولکولها اگر اتمهای یکسان داشته باشند ، عنصر می گویند ، مثل مولکول اکسیژن .     دانش آموز سوم : من به کمک مهره های مگ مغناطیسی آموختم که مولکولهایی که اتم های یکسان داشته باشند عنصر و موادی که مولکولهای آنها از دو یا چند اتم غیر یکسان درست شده باشد ترکیب گویند مثل مولکول آب  معلم : در گروه خود تعدادی مهره های رنگی تهیه کنید و با استفاده از آنها مدلهایی بسازید که نشان دهند عنصر و ترکیب باشد .  معلم بعد از فعالیت دانش آموزان از آنها می خواهد که جدول زیر را تکمیل کنند و در دفتر خود ثبت نمایند . و از این طریق به جمع بندی درس می پردازد

آنچه در این مجموعه وجود دارد:
چکیده
مقدمه  
بیان مسئله
تبین ضرورت و اهمیت موضوع
یک دوره درس پژوهی
برنامه ریزی درس پژوهشی
اهداف کلی
هدف درس پژوهی
حیطه عاطفی
نحوه تقسیم کار
ویژگی های طرح درس ( سناریو  )
زمان بندی نحوه اجرا
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
ارزشیابی تدریس
طرح درس
تدریس اول
*بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه
جلسه دوم درس پژوهی
تعیین امکانات مورد نیاز
ارزشیابی تدریس
معایب تدریس :
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
ارایه گزارش پایانی
دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
راهبرد های یاد دهی – یادگیری
ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
چالش های فرا روی گروه :
روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی:
امکانات مورد نیاز گروه
نتایج حاصله:
فهرست منابع و مآخذ :


دانلود با لینک مستقیم


دانلود درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی چرا مواد خاصیت های متفاوتی دارند؟
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.