نویسندگان: علی ملکی ، سید سعید محتسبی
خلاصه مقاله:
بررسی مشکلات ناشی از صدمات مکانیکی وارد بر بدن رانندگان تراکتورهای ایران هنگام رانندگی با آن و تعیین فرکانس غالب اندام های مختلف بدن آن ها از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. به ویژه هنگامی که ارتعاش منتقل شدهبه بدن راننده در محدوده فرکانس های طبیعی اندام های بدن او باشد. به همین منظور پژوهشی به منظور تعیین فرکانس های غالب بدن راننده تراکتور در راست اهای مختلف طولی، جانبی و عمودی روی سه راننده با وز نهای 55 و70 85 کیلوگرم و و چهار شتاب تحریک 0/5و1و1/5 و2 متر بر مجذور ثانیه انجام گرفت که با تجزیه و تحلیل نتایج بدست آمده ، مقادیر فرکانس های طبیعی اندام های بدن راننده در سه راستا با استفاده از رگرسیون چند متغیره با عام لهای جرم راننده و فرکانس تحریک، برازش شد که روش محاسبه فرکانس های طبیعی اندام های بدن راننده از طریق جرم راننده و فرکانس تحریک، بیشترین تطابق را با نتایج حاصل از آزمایش های ایستگاهی داشت
کلمات کلیدی: فرکانس طبیعی، اندام های بدن، راننده، تراکتور، فیکسچر
خلاصه مقاله:
بررسی مشکلات ناشی از صدمات مکانیکی وارد بر بدن رانندگان تراکتورهای ایران هنگام رانندگی با آن و تعیین فرکانس غالب اندام های مختلف بدن آن ها از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. به ویژه هنگامی که ارتعاش منتقل شدهبه بدن راننده در محدوده فرکانس های طبیعی اندام های بدن او باشد. به همین منظور پژوهشی به منظور تعیین فرکانس های غالب بدن راننده تراکتور در راست اهای مختلف طولی، جانبی و عمودی روی سه راننده با وز نهای 55 و70 85 کیلوگرم و و چهار شتاب تحریک 0/5و1و1/5 و2 متر بر مجذور ثانیه انجام گرفت که با تجزیه و تحلیل نتایج بدست آمده ، مقادیر فرکانس های طبیعی اندام های بدن راننده در سه راستا با استفاده از رگرسیون چند متغیره با عام لهای جرم راننده و فرکانس تحریک، برازش شد که روش محاسبه فرکانس های طبیعی اندام های بدن راننده از طریق جرم راننده و فرکانس تحریک، بیشترین تطابق را با نتایج حاصل از آزمایش های ایستگاهی داشت
کلمات کلیدی: فرکانس طبیعی، اندام های بدن، راننده، تراکتور، فیکسچر
آنالیز فرکانس های غالب اندام های بدن راننده تراکتور