لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه38
فهرست مطالب
بیان مسئله :
اهمیت و ضرورت تحقیق :
فصل دوم: پیشینه تحقیق
مقدمه :
ب- تعاریف عملیاتی
مفهوم سلامت روان در نظریه روانی- اجتماعی اریک اریکسون
نظریه کارل راجرز(1963)(مفهوم سلامت روان در نظریه انسانگرایی)
مفهوم سلامت روان در نظریه هنری موری[1]
مفهوم سلامت روان در نظریه اسلام
نقش خانواده در سلامت روان
نقش معلم در رابطه با سلامت روان دانش آموزان
تق
نقش مدرسه در سلامت روان
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه سلامت روان و رضایت شغلی بین معلمان ابتدایی شهرستان خمین است. نمونه مورد بررسی با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای به دست آمد و شامل 46 نفر از معلمان ابتدایی شهرستان خمین در سال تحصیلی 85- 84 است.
ابزار پژوهش عبارت است از مقیاس سلامت روان (GHQ ) طرح 28 سئوالی و پرسشنامه رضایت شغلی برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آماری توصیفی و استنباطی و همچنین از نرم افزار SPSS استفاده شد.
نتایج همبستگی نشان داد که بین سلامت روان و رضایت شغلی معلمان مرد تفاوت معناداری وجود ندارد یعنی متغیر رضایت شغلی یک عامل اثرگذار درسلامت روانی آزمودنی ها نیست.
دراین نتیجه درمقایسه با نتایج تحقیقات دیگر مثل پژوهش محمد کریم خداپناهی (1383) در مورد بررسی رابطه و باورهای خود کارآمدی برسلامت روانی و موفقیت دانشجویان مغایرت دارد.
فصل اول
مقدمه :
یکی از منابع ضروری و همواره مورد بحث در دنیای پیچیده ی انسانی که قدمتی به بلندای هستی دارد، مفهوم سلامتی[2] است. سلامتی کیفیتی از زندگی است که تعریف
تحقیق در مورد بررسی رضایت شغلی با سلامت روانی بین معلمان مرد شهرستان ملایر