مقدمه
پیشرفت اقتصادی ، اجتماعی و تحقق هدفهای مورد نظر انسان ، مستلزم تخصیص مناسب منابع محدود مانند نیروی کار ،مدیریت ، سزمایه ، ارز و منابع طبیعی است.
با توجه به اهداف متفاوت متفاوت هر کشور ، این منابع محدود بایستی در جهت تحقق هدفهای اقتصادی اجتماعی همان کشور به کار گرفته شود . بکارگیری تمامیمنابع محدود در جهت نیل به یک هدف موجب عدم دسترسی به آن منابع در دیگر موارد میشود . بنابرایناستفادة منطقی و ثنر بخش از منابع امکان پیگیری هدفهای بیشتری را فراهم میکند .
برنامه ریزی توسعه اقتصادی و اجتماعی مستلزم تعیین هدفها و اولویتها و استفاده ثمر بخش و کارآمد از منابع محدود است . پس از تعیین هدفها و اولویتها و استفاده ثمربخش و کارآمد از منابع محدود است . پس از تعیین هدفها یکدوزمانی ، باید اثرهای هر طرح مشخص سرمایه گذاری ، در جهت نیل به هدفها بررسی و سنجیده شود .
تصمیمات سرمایه گذاری بخش اساسی فرایند توسعه را تشکیل میدهد . تصمیم گیری منطقی در بارة طرحهای سرمایه گذاری بدون تردید موجب موفقیت و تحقق هدفها توسعه اقتصادی میشود . اگر طرحهای سرمایه گذاری ، پیشاپیش با روش و ضابطهای معین و صحیح مورد بررسی و ارزشیابی قرار میگرفت چه بسا از اجرای بسیاری از آن طرحها خوداری میشد و یا اینکه دست کم با دیدی گسترده و بر اساس مسائل عینی چنان مورد تجدید نظر قرار میگرفت که اجرای آنها تا حد ممکن به نفع جامعه تمام میشد .
گواه این مدعا طرحهای اجرا شده و شکست خورده و طرحهای ناتمام رها شده میباشد .
بسیار شنیده میشود که برنامه ریزی باید در راستای هدفهای مورد نظر مانند توسعه اقتصادی ، ایجاد ارزش افزوده ، کاهش وابستگی به خارج ، اشغال و ایجاد ظرفیتهای فنی انجام گیرد به این منظور کلیه سیاستهای مالی و اقتصادی و از جمله گزینش و اجرای طرحهای سرمایه گذاری نیز باید در راستای رسیدن به اهداف انجام گیرد .
فاز 1 :
مطالعه بازار
-مقدمه :
اهداف بازاریابی
تولید محصول به جهت کسب سود و اشباع بازار و دلایل اجتماعی ، اقتصادی دیگری که در جداول قرار ندارند صورت میگیرد .
هنگامیکه صحبت کسب سود و اشباع بازار میشود فاکتورها و عواملی باید در نظر گرفته شوند ، این عوامل که تعدادشاناندک هم نیست از ماهیت ساده و روشنی برخوردار نیستند تا با یک توجه سطحی و زود گذر به عمق آنها پی برده شود .
لازمه درک این عوامل مطالعه و بررسی کافی در آنهاست . عواملی چوناندازه وترکیب تقاضا ، میزان سطح پروژه از بازار محصول ، درآمد حاصل از فروش و روشهای ترغیبو انگیزش مشتریان گویای مطالب بالاست .
این کار باید طبق یک برنامه ( از قبیل تعیین شده و پویا ) پیش برود یعنی ابتدا باید تمامیعوامل مؤثر در بازار محصول شناسایی گردند و سپس بحث بر سر مقدار تأثیر اینها بر بازار شروع میشود و در هنگام کار فاکتورهای دیگری نیز خود را نشان میدهند که ممکن است در ابتدای کار مشخص نبوده باشند و تمامی این جنبهها دست به دست هم باعث میشوند که یکی از کارهای مهم و وقت گیر در پروژههای امکان سنجی ، بازار یابی به طور اعم باشد .
اهمیت این مطلب از پروژههایی که بدون بررسی بازار اقدام به ساخت محصول کرده و در آخر پروژه به بن بست خورده و یا با ضرر فراوان شکست خوردهاند نیز معلوم میگردد .
معرفی محصول مورد نظر :
آسیاب / مخلوط کن ( دو کاره )
وسیلهای است که برای مخلوط کدن و آسیاب کردن مواد غذایی مورد استفاده قرار میگیرد که تنها با تعئیض ئ جایگزینی قسمت بالایی آن امکان انجام این دو فعالیت متمایز فراهم می اید .
مشخصات عمومی این دستگاه بصورت زیر میباشد :
1) ولتاژ 220 ( فرکانس Hz 50 )
2) قدرت
3) دور در دقیقه 18000-15000
4) وزن کامل 3220 گرم
5) دارای پارچ شیشهای با حداکثر ظرفیت 1000 میلی لیتر
6) دارای تیغه استیل ضد زنگ با قابلیت جدا شدن جهت شستشوی داحتتر
7) دارای چهار کلید « ضربه – دور تند – دور کند – خاموش »
لازم به ذکر است که محصول مورد نظر در گروه « لوازم خانگی برقی » طبقه بندی میشود .
توضیح مشخصات عمومی:
ولتاژ و فرکانس تغذیه : ولتاژ و فرکانس تغذیه آسیاب / مخلوط کن برقی برای استفاده در
داخل کشور 220 ولت متناوب و 50 هرتز میباشد . لیکن در صورتیکه تولید با هدف صادرات صورت گیرد بایستی امکان انتخاب ولتاژ 110 ولت مصرف کننده وجود داشته باشد و دستگاه بتواند در محدود فرکانس 60-50 هرتز کار نماید .
شامل بیش از 200 صفحه word
دانلود تحقیق درس آز اندازه گیری دقیق و کنترل کیفیت FMEA 195