اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموزپایه اول متوسطه را در ساعت فیزیک کاهش دادم؟
اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد.
فرمت فایل: ورد قابل ویرایش
تعداد صفحات: 27
فهرست مطالب
چکیده:
کلید واژه :
مقدمه:
توصیف وضیعت و بیان مساله:
تعریف کلید واژه ها:
اضطراب چیست؟
نگرانی چیست؟
جمع آوری اطلاعات شواهد 1 :
مشاهده ی رفتار دانش آموز در کلاس درس:
مصاحبه با دوستان:
مصاحبه با دیگر دبیران محمد:
مصاحبه با والدین محمد:
مصاحبه با خود محمد:
مطالعات تحقیقات گذشته :
اضطراب فیزیک چیست ؟
اضطراب فیزیک واکنش احساس آگاهانه به یک یا چند مورد زیر است :
چگونه اضطراب فیزیک دانش آموزان افزایش می یابد ؟
تجزیه تحلیل و تفسیر داده ها :
الف) عوامل محیطی
1- فشارهای والدین :
2- شیوه آموزش دبیر :
3- محتوی کتاب های فیزیک :
4- تجارب منفی :
ب) شیوه های اشتباه آموزش فیزیک
1) تأکید بر سرعت در پاسخ گویی :
پ) عوامل فردی
1) کاهش اعتماد به نفس :
2) احساس ضعف و کمبود :
یافته های علمی
- نشانه های استرس
▪نظریه های روانکاوی:
▪نظریه های رفتاری:
▪نظریه وجودی:
انتخاب راه جدید موقتی :
اجرای راه حل و نظارت بر آن :
گردآوری اطلاعات ( شواهد2 )
ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن :
پیشنهادات
منابع :
چکیده:
پژوهش نشان داده است که عامل بسیاری از موارد اضطراب در دانش آموزان در جو عمومی مدرسه و کلاس درس است که با اصلاح روش تدریس ، در ارزیابی و ارزشیابی قابل تضعیف می باشد.
و اما پژوهش حاضر در مورد محمد دانش آموز پایه اول متوسطه است که دچار اضطراب در کلاس و به خصوص در درس فیزیک است که پس ازبرخورد با این مسئله به جمع آوری اطلاعات از منابع گوناگون و استفاده از تجربیات افراد متخصص پرداخته و بعد آن ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و سپس با ارائه راه حل هایی به بهبود و کاهش اضطراب او پرداختم.
کلید واژه :
اضطراب – نگرانی – دانش آموز - پایه اول متوسطه
دانلود اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموزپایه اول متوسطه را در ساعت فیزیک کاهش دادم؟