گرد آوری شده در 12 صفحه با فرمت ورد قابل ویرایش
فهرست مطالب
مقدمه ( بیان مساله و ارزیابی از وضع موجود ) 3
پیشینه ی تحقیق در مورد درس انشا: 4
تجزیه و تحلیل اطلاعات ( موانع کلاس انشاء ) 5
روشهایی جهت تقویت مهارت انشا نویسی.. 7
مقدمه ( بیان مساله و ارزیابی از وضع موجود )
انشا در لغت به معنی سخن آفریدن و نشو نما دادن و بزرگ گردانیدن است. و در اصطلاح ادبیات عبارت از نگارش جمله ها و عبارتهایی است که افکار و اندیشه نویسنده را به صورتی روشن و زیبا بیان کند تا خواننده آنها را به آسانی بفهمد و برای او خوشایند باشد.
یکی از عوامل متعدد ناموفق بودن درس انشا نداشتن روش مناسب است. لزوم به کارگیری روش مطلوب در تدریس به اندازه ای است که بعضی از دست اندرکاران علوم تربیتی بهره گیری از روش های مناسب را مهم تر از دانش آن درس دانسته اند. تلاش برای تدریس انشا امری ضروری و لازم است. در سر کلاس های ما تدریس به همان شیوه های سنتی تکرار مطالب گذشته است. و از دیدگاه علوم تربیتی هر کاری که مکانیکی انجام شود کاری آموزشی نیست. زیرا خلاقیت در آن وجود ندارد و تا خلاقیت نباشد مسائل اجتماعی، اقتصادی، صنعتی، و سیاسی حل نمی شود و باید کاری کنیم که کلاس انشا تبدیل به کارگاه نوشتن شود.
تقویت مهارت نوشتن (انشاء) در دانش آموزان پایه دوم ابتدایی