فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره مدیریت آموزشی

اختصاصی از فی ژوو تحقیق درباره مدیریت آموزشی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره مدیریت آموزشی


تحقیق درباره مدیریت آموزشی

فرمت فایل : WORD (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 55 صفحه

 

 

 

 

 

"  فهرست مطالب "

  • مقدمه     
  • مفاهیم و تعاریف مدیریت آموزشی     
  • اهداف سازمان آموزشی                                                                             
  • اهداف مدیریت آموزشی                                              
  • توانائی های مدیریت آموزشی                                       
  • مهارت های مدیریتی                                            
  • وظایف اساسی مدیریت آموزشی                                      
  • ویژگی های مدیریت آموزشی                                        
  • تعریف رهبری آموزشی                              
  • وظایف رهبری آموزشی                                                     
  • مهارت های سه گانه مدیریت                                  
  • ابعاد برنامه تربیت مدیر آموزشی                                  
  • نظام آموزش و پرورش در ایران                       
  • مبانی قانونی، اهداف، سازمان و مدیریت آموزش و                               

   پرورش از انقلاب مشروطیت تا انقلاب اسلامی       

  • نارسائی ها در عملکرد های نظام آموزشی                                
  • ارزشیابی از عملکرد مدیران آموزش و پرورش                                   
  • منابع و ماخذ

 

 

Educational Management

 

* تعریف مدیریت: منظور اصلی مدیریت در هر سازمانی، عبارت است از هماهنگ سازی کوشش های انسان و استفاده موثر از منابع دیگر برای تحقق هدف های سازمان. در موسسات آموزشی، این هدف ها مربوط به امور آموزش و پرورش و یادگیری است.( تحقق هدف های آموزشی و پیشبرد موثر آموزش و یادگیری).

 

* تعریف مدیریت آموزشی: مدیریت آموزشی فرایندی است اجتماعی که با به کارگیری مهارت های علمی، فنی و هنری، کلیه نیرو های انسانی و مادی را سازماندهی و هماهنگ نموده و با فراهم آوردن زمینه های انگیزش و رشد، با تامین نیازهای منطقی فردی و گروهی  معلمان، دانش آموزان و کارکنان به طور صرفه جویانه به هدف های تعلیم و تربیت برسد.

 

* اهداف سازمان آموزشی: از معروفترین طبقه بندی هائی که درباره اهداف آموزش و پرورش شده است، طبقه بندی " بلوم" می باشد ، بلوم و همکارانش، هدف های آموزش و پرورش را به سه حیطه تقسیم می کنند:

الف) حیطه شناختی      ب) حیطه عاطفی      ج) حیطه روانی_ حرکتی

 

* اهداف مدیریت آموزشی: اهداف اساسی و کلی در یک سازمان آموزشی مثل مدرسه:

 1- کمک به رسیدن اهداف آموزش و پرورش

 2- ایجاد هماهنگی بین همه منابع و فعالیت های سازمان آموزش

 3- کمک به بهبود و اصلاح جریان تعلیم و تربیت

 4- یاری و مساعدت به اعضای سازمان آموزشی برای تشخیص و درک بهتر هدف ها

 5- راهنمائی، همکاری، تقویت و حمایت از اعضای سازمان آموزشی

 6- فراهم کردن زمینه های شور و تبادل نظر و بوجود آوردن احساس مسئولیت مشترک

 7- ایجاد روابط انسانی مطلوب و احترام متقابل بین مدیر و اعضای سازمان تربیتی

 8- ایجاد فرصت و امکان بروز خلاقیت و ابتکار و ایجاد زمینه و تسهیلات برای رشد اعضا

 9- شناخت نیازها و حل مشکلات دانش آموزان به منظور دست یابی به اهداف تعلیم و تربیت

 10- کمک به کشف و بروز استعدادهای دانش آموزان

 

* توانایی های مدیریت آموزشی: توانایی های مدیریت را به سه دسته  تقسیم بندی می کنند:

الف) توانایی های عمومی ( سلامتی جسمی،عاطفی و روانی و ایمان)

ب) توانایی های بلوغی ( دانش، تجربه،قدرت تشخیص وتصمیم گیری، هدف و انگیزه، نگرش و جهان بینی ، اخلاق و رفتار مناسب)

ج) توانایی رهبری

 

 

* مهارت های مدیریتی:    1- تجزیه و تحلیل مسائل   2- قضاوت   3- توانائی سازمانی      4- مصمم بودن

 

* مهارت های سه گانه مدیریت: " رابرت کاتز " مهارت های مورد نیاز مدیران را به صورت : مهارت فنی ، مهارت انسانی و مهارت ادراکی طبقه بندی کرده است.

 

* وظایف اساسی مدیریت آموزشی:

1- نیاز سنجی و برنامه ریزی

2- تامین و سازمان دهی منابع و امکانات

3- آموزش و آماده سازی نیروی انسانی

4- برقراری روابط انسانی

5- نظارت و کنترل

6- ارزشیابی و پاداش

 

* ویژگی های مدیریت آموزشی: 1- اهمیت اجتماعی 2- حساسیت عمومی 3- پیچیدگی وظیفه 4- نزدیکی روابط 5- تربیت حرفه ای 6- دشواری ارزشیابی

 

* تعریف رهبری آموزشی: بنا به تعریف " کیمبل وایلز" ، رهبری آموزشی عبارت از یاری و مدد به بهبود کار آموزشی است و هر عملی که بتواند امر آموزش و یادگیری را یک قدم جلوتر ببرد، رهبری آموزشی خوانده می شود. وی معتقد است که نقش رهبری آموزشی، عبارت است از حمایت، تقویت، یاری و مساعدت و همکاری کردن است.

 

* نارسایی ها در عملکرد نظام آموزشی:

1- ناتوانی در گسترش فرهنگ و ارزش های اخلاقی و آشنا سازی متعلمان با مسئولیت ها

2- عدم هماهنگی آموزش و پرورش با نیاز های عمومی اقتصادی کشور

3- اهتمام در پرورش گروه نخبگان و روشنفکران

4- توزیع غیر عادلانه فرصت های آموزش و پرورش بین شهر و روستا

5- بی اعتنایی به نقش رهبری معلمان و مدیران در فراگرد آموزش و پرورش در بها ندادن به خلاقیت و نوآوری

6- نا توانی در ایجاد فضای متناسب آموزشی و کوتاهی در ایجاد تاسیسات ساختمانی مناسب

7- عدم توجه به تحقیق و مطالعه در مسائل آموزش و پرورش


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره مدیریت آموزشی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.