
مصاحبه انگیزشی با شرح دلایل عدم تغییر
موانع
مراحل تغییر
و.....
106 اسلاید
پاورپوینت مصاحبه انگیزشی
مصاحبه انگیزشی با شرح دلایل عدم تغییر
موانع
مراحل تغییر
و.....
106 اسلاید
موسیقی از دیرباز به عنوان یک رکن اساسی در زندگی انسان خودنمایی کرده و از قدیم در عناوین مختلفی کاربرد داشته. در سرزمین ایرن موسیقی قدمتی 3000 سال دارد.
تحقیقاتی که درباره ی موسیقی آشوریان شده راهی به جهان تاریک و ناشناخته کهن و موسیقی فراموش شده ی آن ها بازکرده است. در حال حاضر آلات موسیقی آن عهد بازسازی شده اند و بسیاری از نغمه های قدیمی با استفاده از الواح کهن، آواهای شعری و سرودهای مذهبی و سایر عوامل به جای مانده بازسازی و حتی اجرا و ضبط شده اند.
در عهد باستان موسیقی ابتدا وسیله ارتباط بود و اولین آلات موسیقی اگر حنجره ی انسان را جزو آنها ندانیم طبل های بزرگ بود که برای اعلام خبر و اعلام خطر به کار می رفت. بعدها موسیقی جزوی از آیین ها و باورهای مردمی شد و مراسم مذهبی، مراسم کار و جشن ها و سوگ ها به کار می رفت. از تمدن های باستانی ایران، نقش هایی در منطقه ی جنوب (خوزستان) و منطقه ی لرستان باقی مانده که حاوی تصاویر نوازندگان، آلات موسیقی و وضعیت جرا کنندگان است.
دوران ساسانی
در شاهنامه به نامهایی برمی خوریم که گرچه حال و هوای انشایی دارند ولی خیلی ها به دور از واقعیت نیستند و بسیاری از شخصیت های این اثر وجود خارجی داشته اند. چنانچه فردوسی می گوید:
که رستم یلی بود در سیستان منش کردمش رستم داستان
پس اشاراتی هم به موسیقی شده به احتمال زیاد واقعیت دارند.
یکی از شخصیت های شاهنامه آزاده خنیاگر است که در نوازندگی و خوانندگی و حرکات موزون (رقص) تبحر داشته. که این هنرمند در نهایت زیر سم اسب (یا شتر) بهرام گور جان می سپارد. او در داستان بیژن و منیژه به عنوان یک هنرمند همدم و انیس رخ می نماید.
از جمله قدیمی ترین آثار یافته از دوران ایران باستان شهری است استوانه ای متعلق به هزاره ی چهارم قبل از میلاد که در سال 1340 توسط دلوگاز Delogaz نزدیک دزفول کشف شده و در حقیقت کهنترین همنوازی ارکست جهان را نشان می دهد. مرحوم دکتر تقی بینش محقق و موسیقیدان ایرانی معتقد است که نوازندگان و خوانندگان این مهر بانوان هنرمند ایلامی هستند که ایرانی بوده اند و سازهایی که مشاهده شده در این مهر که عبارتند از: چنگ- طبل- دو آلت شاخ مانند که امروزه هورن horn خوانده می شودو خواننده .... .
فریدون جنیدی به نقل از ابوتراب رازانی که در کتاب شعر و موسیقی رازانی درج شده می گوید ...................... وجود دارد که به موجب آن 10 نوازنده و 15 خواننده با کمک چنگ و نی مضاعف و طبل هنر نمایی می کند.
از دوره ی هخامنشی اسناد زیادی وجود دارد که موسیقی دانان آن زمان به عنوان یکی از زادگان حکومت و در کنار پادشاهان حضور داشته اند.
در تخت جمشید در حجاری مربوط به خشایار شاه نوازندگانی دیده می شوند که به حالت گروهی از جلوی پادشاه در حال عبور هستند. و سازهای آنها عبارتند از نی کوتاه- سازی چون کمانچه یا قیچک که چون از پهلو حک شده قابل تشخیص قطعی نیست- دایره- چنگ.
اما گزنمون روایت می کند که دوشیزگان خنیاگر ایرانی در دربار هخامنشی حدود 430 میلادی وجود داشته اند و در جشن هایی که در حضور شاهان ایران تشکیل می شده به هنرنمایی می پرداخته اند.
شامل 9 صفحه word
فایل به صورت word میباشد
مقاله در مورد پروتکل FTP
فایل به صورت word میباشد
مقاله کامل در مورد اموزش .نصب و راه اندازی شبکه
مقدمه :
ایران کشور ما دارای منابع سرشار نفت و گاز میباشد و چنانکه بر همه روشن است مقادیر عظیم گازهای طبیعی حاصل از استخراج نفت تا همین چند سال بیش بدون هیچگونه استفاده سوزانده شده و از بین میرفت. بنابراین با وجود گاز طبیعی فراوان در ایران و در نتیجه در دسترس بودن و ارزانی آن و سوختن تمیز با ارزش حرارتی قابل ملاحظه آن همه اینها و خیلی خواص دیگر میتواند انسان را بر آن دارد که از گاز نیز مثل سایر مواد سوختنی حاصل از نفت درسوخت ماشینها و دستگاههای سوختی استفاده کنند بطورکلی در دنیا امروزه مهمترین سوخت مورد استفاده در انواع موتورهای درون سوز شامل : بنزین ، گازوئیل، گاز و گاز مایع میباشند که همه از ترکیبات هیدرکربورها میباشند.که میزان استفاده از هر کدام از مواد سوختنی فوق در هر منطقه در درجه اول به فراوانی و ارزانی بستگی دارد.
چکیده :
هدف از این بررسی آشنائی به خواص گاز مایع و امکان استفاده از آن در موتورهای درون سوز میباشد. و چنانکه خواهیم دید موتورهای گاز مایع سوز شبیه انواع بنزینی است. ولی نظر به سوخت ویژهای که در این موتورها بکار میرود ، نیاز به برخی و سایل و ابزاری مخصوص بخو د دارد . مطالب مورد بحث در این مجموعه صرفا یک بررسی مقدماتی جهت شناسایی ساختمان سیستم سوخت رسانی موتورهای گاز مایع سوز و نحوه کارآنها میباشد .
که در ادامه این بحث به بررسی کامل انواع سوخت های گازی مورد استفاده در موتورهای بنزینی و همچنین به نحوه کار موتورهای بنزینی و گازی میپردازیم که همچنین به بررسی انواع آلایندههای موجود در موتورهای بنزینی و گازی و همچنین مقایسه بین آنها از نظر میزان آلایندهها و همچنین به بررسی تاثیر گاز سوز کردن موتورهای بنزینی از نظر عملکرد موتور و مقایسه بین موتورهای بنزینی و گازی از نظر عملکرد میپردازیم که به صورت یک سری نمودارها و دادههای آماری به دست آمده از یک سری منابع ، آورده شده و در کل به نتیجه گاز سوز کردن موتور میپردازیم و در پایان یادآور میشویم که در صورت گاز سوز شدن صحیح اتومیبلها کارکرد آنها تفاوت چشم گیری نکرده و قدرت و کشش ماشین حدود 5 درصد نسبت به بهترین حالت کار با بنزین ( که معمولا ماشینها هیچ وقت در این حالت نمیباشد) پائین میآید که به هیچ وجه محسوس نمیباشد.
فهرست مطالب:
مقدمه 1
چکیده 2
فهرست اختصارات بکاربرده شده و علائم 3
فصل اول : سوخت و انواع آن
1-1- عوامل قابل اهمیت در انواع سوخت 5
1-2- احتراق سوخت هیدروکربنه 5
1-3- انواع سوخت موتورهای درون سوز 6
1-4- انتخاب صحیح مخلوط سوخت 6
1-5 - سوخت گاز مایع و استفاده از آن در موتور 8
1-6- معرفی گازهای طبیعی مورد استفاده در موتورهای بنزینی 10
1-6-1- تعریف (LNG) 10
1-6-2- ترکیبات 10
1-6-3- چگونگی ذخیره آن 11
1-6-4- چگونگی سرد نگه داشتن آن 11
1-6-5- علت استفاده از LNG به عنوان سوخت ماشینها و وسایل نقلیه 11
1-7- تعریف ( CNG ) 12
1-8- تعریفLPG 12
1-9- مزیت استفاده از LNG بجای CNG به عنوان سوخت 13
1-10- عوامل عدم پذیرش LNG به عنوان سوخت خودروها 15
فصل دوم : موتورهای گاز مایع سوز
2-1- چگونگی کار 17
2-1-1- سیستمهای نسل اول 18
2-1-2- سیستم تبدیل نسل دوم 18
2-1-3- سیستم های تبدیل نسل سوم 19
2-2- موتورهای مخصوص سوخت گازی 22
2-2-1- موتورهای گاز سوز مجهز به سیستم جرقه به سه دسته تقسیم میشوند 21
2-2-2- امتیازات سیستم استوگیومتری 21
2-2-3- معایب سیستم استوگیومتری 22
2-2-4- محاسن سیستم کم مصرف 22
2-2-5- معایب سیستم کم مصرف 22
2-3- سیستم سوخت رسانی 23
2-3-1- سیستم سوخت رسان نسل اول 24
2-3-2- سیستم رسان نسل دوم 25
2-3-3- سیستم سوخت رسانی نسل سوم 26
فصل سوم : موتورهای مورد استفاده درسوختهای گازی و ویژگی آنها و عوامل موثر در کارکرد این موتورها
مقدمه 29
3-1- صنعت تبدیل 30
3-2- سیکل موتورهای دیزلی و otto 30
3-2-1- سیکل otto 30
3-2-2- سیکل دیزل 30
3-3- بازده حرارتی موتور 30
3-4- نسبت هوا به سوخت 30
3-5- آنالیز و عملکرد موتور 30
- آنالیز گاز 30
3-5-1-تاثیرات روی بازده موتور 30
3-5-2-تاثیرات روی خروجی 30
3-5-3-تاثیرات روی قابلیت اشتغال 30
3-6- ویژگی سوخت 30
3-7- ویژگی های احتراق 30
3-7-1- حرارت احتراق در واحد حجم 30
3-7-2- ضریب Wobbe 38
فصل چهارم : آلودگی خودروها
مقدمه 30
4-1- آلایندههای موتورها 30
4-2- راههای آلودگی 30
4-3- برنامه وسایل نقلیه با آلودگی کم CARB 30
4-4- آلایندههای موتورهای احتراق داخلی 30
4-5- عامل میزان آلایندگی موتورهای گازسوز 49
4-5-1- سیستم احتراق 49
4-5-2- فن آوری استفاده از کاتالیزور 50
4-6- سیستمهای عیب یاب قابل نصب بر روی خودرو( OBD) 54
4-7- آلایندههای کنترل شده 30
4-7-1- نوع اول از خودروها 30
4-7-2- نوع دوم از خودروها 55
4-7-3- خودروهای نوع سوم 57
4-8- انتشار گازهای آلاینده در دماها ی مختلف موتور 58
4-9- استاندارد آلودگی 60
4-9-1- استانداردهایی که در آمریکا به اجرا در آمدهاند 60
4-9-2- قوانین مربوط به آلایندهها در اروپا 62
فصل پنجم : بررسی اثرات گازسوز کردن یک سری موتورهای خاص از نظر عملکرد موتور و آلایندگی آن و مقایسه با حالت بنزین سوز آنها
5- 1- نمونه موتور 4 سیلندر تزریق مستقیم 63
5-1-1- آلودگی 63
5-1-2- تست عملکرد موتور 65
5-2- نمونه ماشینg523 66
5-2-1- تست آلودگی 67
5-2-2- تست عملکرد موتور 68
5-3- هوندا سیویک 6/1 70
5-4- موتور سیکلت 76
5-4-1- تست آلودگی 77
5-4-2- تست عملکرد موتور 80
5-5- بررسی عملکرد و کیفیت کیتهای گازسوز تولیدی در کشور 80
5-5-1- موتور پیکان 1600 82
5-5-2- موتور پژو 405 83
نتایج حاصله 84
فصل ششم : بررسی کلی معایب و مزایای گازسوز کردن موتورهای بنزینی و نتیجه گیری
6-1- مزایا و معایب گازسوز کردن 86
مراجع 91
شامل 106 صفحه Word