فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه معماری مرکز همایشهای مشهد با اصول معماری

اختصاصی از فی ژوو پایان نامه معماری مرکز همایشهای مشهد با اصول معماری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه معماری مرکز همایشهای مشهد با اصول معماری


پایان نامه معماری مرکز همایشهای مشهد با اصول معماری

این فایل در قالب ورد و قابل ویرایش در 

 

 

حوزه اول:پیشنهاد طرح تحقیق ................  1

  پیشگفتار ..................................... 2

   طرح موضوع واهمیت آن......................... 3

  چیستی پروژه................................... 4

  

 

حوزه دوم: شناخت ...........................  6

بخش اول: مطالعات پایه ..................... 7

فصل اول: شناخت مراکز همایش................. 7

   شناخت مراکز همایش............................ 7

   تاریخچـه احداث فضاهای اجتماعی................ 8

    در دوران معاصـر............................ 10

   تعریف مراکز همایش شهـری..................... 12

   وظایف مراکز برگزاری همایش های شهر .......... 12

ویـژگی های مراکز برگزاری همایش های شهر......... 13

سیتی هال ...................................... 14

تعریف سیتی هال................................. 15

تاریخچـه و منطق تمرکز تجهیـزات خدماتی در شهر... 16

ضرورت ایجاد مرکز همایش های مردمی در شهـر مشهـد 21

تجزیه و تحلیل کلی پراکنـدگی ادارات، سازمانهای دولتی و عمومی در شهر مشهد 22

طرح ایجاد مجتمـع های اداری خدماتی.............. 23

محاسن ایجاد مجتمـع اداری ـ خدماتی.............. 24

کاربـری های مستقـر............................. 25

 

فصل دوم:  بررسی تعاریف ـ و ضوابط عملکـردی کیفی، فضاهای مرکز همایش  28

انواع گردهم آیی و تعاریف آن.................... 28

    کنفـرانس Conference...................... 29

    کنوانسیـون.............................. 29

    سمینار Seminar............................ 31

    سمپوزیوم (Symposium)..................... 31

    میـزگرد (Round  Table) .................... 32

    فوروم (Forum)............................ 33

    مجمع (Assembly)........................... 33

    کارگاه آمـوزشی (Workshop)................ 33

    سخنـرانی (Lecture)........................ 34

    کمیسیـون (Commission)  ................... 34

    کمیتـه (Committee)........................ 34

    مناظـره................................. 35

    انستیتـو (Institute) ....................... 35

    جلسـه .................................. 35

  گروه بنـدی گردهمائی ها ................... 36

   الف) گروه اجلاس های بستـه................. 36

   ب) گروه اجلاسهای باز................. 36

    

انواع مراکز اجتماعات و استانـداردهای موجود .... 37

تالار اجتماعات.............................. 37

مراکز برگـزاری گردهمایی.................... 38

تالار و اصـول و معیارهای کلی در طراحی آنها . 38

اکوستیک در تالارها.......................... 39

حجم........................................ 39

فرم........................................ 40

پخشایی..................................... 40

حـدود تقـریبی حجم سالن ها.................. 41

حجم مناسب فضاهای مختلف در مراکز گردهمایی به ازاء هر نفر شرکت کننده  42

فصل سوم : نیازهای فضایی ولازمه های کلی مراکز گردهمایی 43

فرمهای مربوط به سطوح زیر بنا................ 43

 

تنـوع بهره گیـری از فضا و قدرت در نوع سالنهای اجتماع 46

سالنهائی که اختصاصاً برای برگزاری کنفرانس و کنگره طرح می شوند    47

سالنهای هنری چندمنظوره...................... 47

تغییرات در ابعاد سالن ...................... 48

پیش بینی انجام تغییرات در نحوه چیدن و نوع صندلی ها    49

طراحی ادیتوریومها........................... 50

پلان های مستطیل شکل.......................... 52

پلان های بادبـزن شکل......................... 56

پلانهای شش ضلعی ............................. 59

پلانهای مدور و بیضوی......................... 61

سالنهای نمایشگاهی........................... 63

شکلهای نمایشی پلانها......................... 66

    الف ـ سالنهای با صحنه مرکزی ...................... 67

    ب ـ سالنهای به شکل قطاع دایره (با زاویه مرکزی گسترده تا 135 درجه)    67

    پ ـ سالنهای به شکل قطاع دایره (با زاویه مرکزی 90 درجه)      67

    ت ـ سالنهای شش ضلعی (با زاویه صفحه 60 درجه) .... 68

    ث ـ سالنهای مستطیل شکل.......................... 68

    ج ـ سالنهای بادبزن شکل ......................... 68

معیـارهای طراحی ............................. 69

معیارهای مربوط به پخش صدا بدون استفاده از تجهیـزات صوتی     69

      الف ـ توانائی های شخصی سخنـران................ 69

       ب ـ فرم پلان و حجم تالار و چگونگی استقرار حضار.. 69

       پ ـ مشخصات و ویژگی های آکوستیکی محیط.......... 70

تقویت و تعدیل صدا به کمک وسائل و تجهیـزات صوتی    70

روابط بین سالن و صحنه ....................... 73

ارتفاع شاخص دیـد به سکو...................... 75

ارتفاع صحنه یا سکو........................... 76

تراز چشم ناظر ............................... 76

فاصله قائم بین تراز متوسط چشمان ناظر و بالاترین نقطه روی سر 76

حداکثر زاویه قائم دید رو به بالا.............. 77

حداکثر زاویه قائم دید رو به پائین............ 77

جزئیات طراحی ردیف صندلی ها................... 77

شیب کف سالن ................................. 78

خطوط منظر.................................... 79

زاویه دید به پرده نمایش...................... 79

فاصله دیـد .................................. 80

زاویه قائم دیـد ............................. 81

معیارهای مربوط به مشاهـده تصاویر تلویزیونی... 81

سکو یا صحنـه................................. 81

سقف ادیتوریوم و تأسیسات و تجهیـزات آن........ 82

ملزومات مربوط به مسائل آکوستیک............... 84

ملزومات مربوط به نورپردازی و روشنائی......... 84

ملزومات مربوط به تهویه مطبوع................. 85

ملزومات مربوط به کنترل حریق.................. 85

ملزومات مربوط به نمایش بر روی پرده........... 86

ملزومات مربوط به دید حضار.................... 86

ملزومات مربوط به سقف صحنه برای نمایشهای بزرگ. 86

جایگاه....................................... 87

گنجایش جایگاه.......................................... 87

آرایش جایگاه........................................... 88

جزئیات مربوط به صندلیها و نحوه چیـدن آنها........... 88

         صندلیهای ثابت و دائمی................. 88

        مبانی مربوط به اندازه های بدنی انسان............ 89

          وضعیت .......................................... 90

          وزن ............................................ 90

          ارتفاع.......................................... 91

          پشتی صندلی...................................... 91

          عرض صندلی....................................... 91

          عمق صندلی....................................... 92

          شیب صندلی ...................................... 92

          دسته صندلی...................................... 92

          زیردستی جهت نوشتن............................... 92

          راحتی صندلی..................................... 93

         صندلیهای ثابت ادیتـوریوم......................... 93

استانـدارد میزها و ترتیب چیدن آنها به شکلهای مختلف     95

ملزومات صحنه در سالنهای چندمنظوره............ 95

             کلیات............................. 95

             طراحی موقعیت صحنه یا سکو.......... 97

انواع صحنه یا سکو.......................... 97

       صحنـه مرکزی................................ 97

       صحنه انتهائی................................. 98

       پیش صحنه..................................... 98

تطبیق پذیـری صحنه.............................. 100

            بیرون صحنـه........................ 102

            تراز هم سطح با کف صحنه اصلی........ 102

 

            تراز هم سطح با کف جایگاه........... 103

            تراز پائین تر از کف سالن........... 103

            تراز هم سطح با کف زیرزمین و انبارها 103

            صحنه های قابل برچیده شدن........... 104

            ابعاد صحنـه ها .................... 105

           ابعاد صحنه برای اجزای تئاتر و نمایشهای معمولی     105

          ابعاد صحنه برای اجرای کنسرت های گروهی106

اداره کردن صحنـه ......................... 106

سیتم تعلیق ............................... 107

صحنه هابا سکوهای بالا و پائین شونده........ 110

جابجائی افقی صحنه ........................ 110

ملزومات عمومی صحنه ها..................... 112

       پرده ایمنی.................................. 112

      پرده پیش صحنه.................................. 113

      پرده های صحنه.................................. 113

      استفاده از دکورهای پیش ساخته................... 114

      روش نمایش چنـدتصویری........................... 116

    اندازه و چگونگی تصاویر.................. 116

شیـوه های نمایش بر روی پرده............... 117

        الف ـ پروژکسیون مستقیم ....................... 117

        ب ـ پروژکسیون غیرمستقیم......................... 117

            پ ـ پروژکسیون از پشت پرده................... 117

 

اتاق پروژکسیون............................ 118

پرده های نمایش............................ 119

           الف ـ پرده های یکراست..................... 119

            ب ـ پرده های جمع شونده...................... 120

            پ ـ پرده های قابل حمل     .................. 120

        مشخصات و جنس پرده ها................... 120

 

فصل چهارم: بررسی فضاهای جمعی و سابق آنها در ایران و جهان  122

ویژگی‌های عام فضاهای جمعی ................................................................................................122

ساختمان‌ها و فضاهای همگانی ایران در دوره بعد از اسلام  124

کاروانسراهای ایران.................................. 124

پیشینه تاریخی..................................... 125

ویژگی‌های معماری کاروانسراهای ایران........... 127

میادین                                          129

میدان، فضایی شهری برای گفت و گو.............. 129

نتیجه                                         131

میدان‌های پیاده شهری ......................... 132

تاریخچه مختصری از میادین سنتی در ایران ........ 136

تاریخچه مختصری از میادین اروپایی .............. 140

آگوارا                                                   141

 فوروم                                                   141

پیاتزا                                                   142

انواع میدان.................................... 143

    میدان‌های عمومی......................................... 143

    میدان‌های تجاری......................................... 143

    میدان حکومتی........................................... 143

    میدان‌های نظامی......................................... 144

    میدان‌های محله‌ای........................................ 144

    میدان‌های ارتباطی............................................. 144

میدان ورزشی.............................................. 144

بررسی نمونه‌هایی از میادین ایرانی............... 145

      میدان نقش جهان............................................. 145

         میدان امام خمینی در همدان................... 148

         حرم مطهر امام رضا (ع)...................... 149

  بازار ....................................... 149

مقدمه......................................................... 149

            مشخصات کاربردی عناصر متشکله بازارها و مراکز محله... 151

            بازار مکان بنیادهای جمعی........................... 152

            نقش بازار در شهرهای ایران (هسته اجتماعی- فرهنگی)... 153

            بازار و توان فرهنگی آن............................. 154

            بازار و محیط اقتصادی شهرها......................... 155

            خصوصیات فضایی معماری معاصر.............. 156

            فضاهای همگانی در هم‌جواری‌های معماری معاصر ایران     157

فصل پنجم :بررسی اجمالی اصول پایدار درمعماری ایران... 160

مقدمه.......................................... 160

رابطه فرهنگ ومعماری............................ 168

معماری تاثیر عوامل فرهنگی بر فرم ............... 171

     الف- اهمیت مفهوم شکل یا فرم در فرهنگ معماری........... 171

   ب: عوامل فرهنگی موثر در شکل گیری فضای معماری............. 175

     ج: بازتاب فرهنگ در صورت فضای معماری..................... 177

  مبانی فرهنگ ایران و تاثیر آن بر معماری........ 177

 

مفهوم سیر از ظاهر به باطن در معماری اسلامی ایران. 182

عوامل بنیادی معماری در ایران................... 183

اصل سیر از کثرت به وحدت........................ 184

اصل سیر از ظاهر به باطن........................ 185

اصل فراوری و انتظاع از طبیعت................... 186

اصل ساماندهی اهداف کارکردی ، سازه ای و کالبدی.. 186

شفافیت ( گسترة پهنة دید )...................... 187

هندسه        .................................. 188

هندسه علمی..................................... 189

هندسه شهودی.................................... 189

انعکاس......................................... 192

اصل درون گرایی در عین برونگرایی................ 192

درون گرایی..................................... 193

تقارن.......................................... 195

تقارن به مثابه اصلی زیبا شناختی................ 197

تقارن به عنوان اصلی در ساخت و ساز.............. 197

مرکزیت......................................... 199

محور گرایی..................................... 200

سیالیت ( گسترش پهنة دید )...................... 201

تباین یا نا همگونی............................. 201

تعادل و توازن.................................. 202

سلسله مراتب، تداوم (سلسله مراتب دسترسی) (اصل رده‌بندی فضایی)   204

 

اصول و روشهای طراحی شهری....................... 206

فضای خارجی ، فضای داخلی........................ 207

اصل سادگی و فضای محصور در شهر ایرانی........... 209

خصوصیت ایستایی و پویایی فضای محصور............. 210

اصل مقیاس و تناسب ........................... 211

اصل فضاهای متباین............................ 212

اصل قلمرو ................................... 212

اصل ترکیب ( کمپوزیسیون ) .................... 213

آگاهی از فضا................................. 213

بخش دوم: نمونه های تطبیقی   .................. 215

 مقدمه.......................................... 215

مرکز فرهنگی ژورژ پمپیدو ....................... 215

سیتی هال لندن.................................. 221

مجموعه تالار شهر جدید توکیو..................... 224

تالار شهر بوستون ............................... 225

نمونـه های داخلی............................... 228

سیتی هال تهران................................. 228

تالار شهر تبریز................................. 29


بخش سوم: مطالعات زمینه ........................ 231

بازشناسی شهر مشهـد............................. 231

چگونگی پیدایش شهـر مشهـد....................... 231

سلسله مراتب رشـد تاریخی شهر مشهـد.............. 232

 موقعیت جغرافیایی شهـر مشهـد................... 234

 مطالعات اقتصادی............................... 235

 مطالعات جمعیتی................................ 236

 عوامل اصلی رشد جمعیت شهر مشهـد................ 237

نقاط و عناصـر شاخص شهر مشهـد................... 238

تغییرات کالبـدی در قرن حاضر.................... 240

ساختار کالبـدی در قرن حاضر..................... 241

الگوی توسعـه شهـر مشهـد........................ 241

مطالعات اقلیمی و بررسیهای محیطی شهر مشهد....... 242

موقعیت جغرافیایی شهر مشهد ...............................  242

دما ..................................................... 243

رطوبت نسبی............................................... 244

تجزیه و تحلیل بارندگی ................................... 244

وزش باد ................................................. 247

تابش آفتاب .............................................. 248

شرایط حرارتی در فضای آزاد ............................... 248

پیشنهادات ماهانی ........................................ 248

پیشنهادات انجمن معماران آمریکا........................... 249

پیشنهادات طراحی در مشهد.................................. 250

جهت استقرار ساختمان ..................................... 253

جهت استقرار ساختمانهای یک طرفه .......................... 258

جهت استقرارساختمانهای دو طرفه ...........................  259

بافت مجموعه .............................................  260

الگوی اشغال زمین ........................................ 262

انتخاب مصالح ساختمانی ................................... 262

 

عوامل موثر در مکانیابی پروژه.............. 263

دلایل انتخاب سایت............................. 263

         از دیدگاه عملکردی و کارایی............ 263

          همجواری ............................. 263

          جوابگویی به نیازهای گروه های ذینفع .. 264

          مساحت................................ 264

        مقیاس دانه بندی........................ 264

        مناسب مکانی............................ 264

        انطباق با کاربری اراضی شهر ی........... 264

         دسترسی به شبکه معابر ................... 266

هماهنگی با جهت توسعه شهر ................... 267

خوانایی سایت ............................... 267

 

حوزه سوم: تجزیه وتحلیل.................... 269

  تبیین برنامه ها و اهداف پروژه.............. 270

شناسایی جمعیت مخاطب  ....................... 270

         تبیین کلیت فعالیت ها وفضاهای پروژه..... 271

تدوین مبانی نظری پروژه......................... 273

          مبانی نظری عام...................... 273

          مبانی نظـری خاص پروژه............... 275

تعیین اجزاء وتدقیق برنامه فیزیکی.............. 277

       فضای شهری و مردمی........................... 277

       فضاهای مؤثـر در ایجاد یک فضای اجتماعی زنـده و پویا 277

       فضای شهـری روباز (میدان یک فضای همگانی)...... 278

       فضاهای شهری سربسته........................... 279

      فضای همگانی سرپوشیده.......................... 279

      سـرسـرا (فضای اطلاع رسانی)..................... 281

      فروشگاه مرکـز ................................ 282

      تریا ........................................ 2872

      رستـوران...................................... 282

      نمایشگاه ها................................... 283

      نمایشگاه دائمی مرکز........................... 283

       نمایشگاه های موقت (عناصـر جامعـه مدنی مرکز).. 283

       سالنهای سخنـرانی............................. 285

       تالار......................................... 285

       چیـدمان تالار ................................ 285

       صنـدلی....................................... 286

        بالکن....................................... 287

        راهروهای تالار............................... 287

        صوت و اکوستیک در تالار ...................... 288

        حجـم........................................ 289

        فرم......................................... 289

        طنین........................................ 290

       نورپـردازی تالار.............................. 291

       خروجی ها و ورودی های سالن.................... 291

       سالن انتظار یا لابی........................... 292

       نکاتی در مورد طراحی سالن انتظار.............. 292

       سالن گردهمایی شهـری.......................... 292

       اتاق مترجمین ................................ 293

       اتاق خبرنگاران............................... 293

       اتاق کنترل .................................. 293

       فضای مختص تشریفات............................ 294

       فضای مخصوص فیلم برداری....................... 294

       سالن با ظرفیت اندک .......................... 295

       سالنهای چنـدمنظـوره.......................... 295

       فضاهای همگانی در جهت تقویت عناصـر جامعـه مدنی 296

       حوزه مربوط به ارگانهای غیـردولتیNGO.......... 296

       فضای مربوط به احزاب سیاسی.................... 298

       فضای پاسخگـویی مسئولان........................ 298

       کتابخانـه مرکز............................... 299

       قفسه باز..................................... 299

       قسمت مطالعه.................................. 299

        قسمت قفسه بسته.............................. 299

       بخش اینترنت.................................. 299

        حـوزه اداری مرکز ........................... 299

       مدیـریت مرکز «بخش روابط عمومی»............... 300

       حـوزه معاونت امور اداری و مالی............... 301

       حـوزه معاونت فنی............................. 301  

       بخش خدمات ................................... 302

       سرویس های بهـداشتی........................... 302

       پارکینگ...................................... 302

       نمازخانـه.................................... 302

حوزه چهارم: طراحی.............................. 303

 تحلیل وآنالیز سایت.......................... 304

 تجزیه وتحلیل زمین طرح..................... 304

 هندسه زمین طرح............................ 304

سیستم های دسترسی........................... 304

محورهای دید مطلوب.......................... 305

دیداز خارج از سایت به درون سایت............ 305

دید از درون سایت به خارج سایت.............. 305

کاربری های مجاور سایت...................... 306

ابعاد و شیب زمین........................... 306

نتایج سایت آنالیز............................ 306

ملاحظات معماری مجموعه......................... 308

ملاحظات سازه ای مجموعـه....................... 310

ملاحظات تأسیساتی مجموعـه...................... 311

ارائه برنامه فیزیکی........................... 312

ارائه مدارک نهایی 

حوزه اول:پیشنهاد طرح تحقیق

پیشگفتار:

مشارکت به معنای عام خود از گذشته های بسیار دور در زندگی انسان وجود داشته ولی به معنای جدید خود بخصوص در عرصه ی سیاست پس از جنگ جهانی دوم در جهان غرب آغاز شده و به شرق گسترش یافت.

این مشارکت در بعضی کشورهای صنعتی جهان (بخصوص آنهایی که در جنگ شکست خورده بودند) در زمینه ی اقتصاد و صنعت آغاز شد تا مردم را در حاکمیت شریک سازند و پایه های اقتصاد و صنعت مستحکم گردد و به اقتدار حکومت ها کمک کند و به حاکمیت مشروعیت بخشد. (نظر به تئوری ایجاد تمدن های بزرگ پس از جنگ های بزرگ)

دخالت آگاهانه ی مردم در تمام عرصه های زندگی امروزه شرایطی را می تواند به وجود آورد که آنها بتوانند در سرنوشت خود مداخله نمایند.

در ایران مشارکت های سنتی در امور شهر و امور مذهبی از گذشته وجود داشته و با وجود تمام
دگرگونی های صدساله ی اخیر ایران هنوز هم با قدرت در شهرها و روستاهای دور و نزدیک وجود دارد.

عزاداری های مذهبی ـ ساختن مسجد نمونه هایی از این مشارکت های مردمی اند که به صورت سنتی اتفاق می افتد.

مشارکت های مردمی جدید را می توان برنامه هایی دانست که دولت برای تحقق اهداف خاص خود به کار می گیرد و با ساماندهی و برنامه ریزی های لازم تلاش دارد تا در زمینه هایی که در زندگی اجتماعی جامعه پیشینه ای داشته، مشارکت مردمی را جلب کند.

برای نمونه تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا از تلاش های دولت برای جلب مشارکت مردمی در اداره مور شهرهاست.

از نظر تاریخی می توان آغاز الگوی مشارکتی جدید اداره امور شهرها در ایران را انقلاب مشروطیت در سال 1287 هـ .ش دانست. در واقع تشکیل مجلس شورای ملی و تصویب قانون اساسی و متمم آن، خود نخستین تجربه های مشارکتی به شمار می روند، موضوعی که با توجه به خودکامگی همیشگی نظام سیاسی ایران قبل از انقلاب بی سابقه می نمود.

با توجه به افزایش جمعیت شهرنشین از سال 1335 و ازدیاد شهرها هنوز قسمت اعظم جامعه سنتی از اصول شهروندی بی بهره اند. گسترش کالبد شهر، پیچیدگی و تنوع روابط اجتماعی ـ اقتصادی و سیاسی و فرهنگی در شهر از جمله مشکلاتی است که مدیریت شهری ایران با آن درگیر است.

بدون شک "فرهنگ شهروندی" در شهرهای ایران هنگامی تحقق خواهد یافت که به شهروندان مسئولیت شرکت در اداره امور جامعه واگذار شود.

طرح موضوع واهمیت آن

حیات مدنی از جدی ترین موضوعاتی است که به جامعه ی بشری رنگ و بوی انسانی و حرکت و رشد می بخشد و فضای شهری از جمله فضاهایی است که حیات مدنی در آن جریان یافته وحادثه ها وواقعه ها رخ می دهند.

وقایع و حوادث حیات مدنی را به حیات واقعه ای تبدیل نموده و سبب می گردند خاطره ها شکل گیرند. بنابراین فضای شهر مکان اصلی حیات واقعه ای است و محل انباشت خاطره های فردی و جمعی.

با توجه به افزایش جمعیت شهرنشین در ایران و روند رو به رشد آن نیاز به تبادل اطلاعات و مراودات فرهنگی در جهت بهتر شدن اداره ی امور شهرها امری لازم و ضروری می نماید.

اداره ی امور شهرها می تواند به صورت دولتی ـ مردمی که چیزی جز کنشی متقابل از روابط رسمی و غیررسمی نیست اتفاق بیفتد زیرا حکومت ها تنها و بدون حضور مردم نمی توانند حکومت کنند و برای اداره ی امور به مردم متکی اند. بنابراین تنها بخشی از تصمیم گیری ها و فعالیت های مختلف مربوط به زندگی شهری می تواند به صورت رسمی و دولتی اتفاق افتد و سایر تصمیمات مرتبط با حیات مدنی شهرها باید به وسیله مردم و با مشارکت عمومی به وقوع بپیوندد.

چیستی پروژه:

 مرکز همایش های مردمی فضایی عمومی ـ مردمی در عین حال دارای رسمیت جهت فرآیندها و روابط رسمی و غیررسمی و کنش و واکنش مردم و دولت از طریق گفتمان می باشد.

مرکز همایش های مردمی "مشهد" به منظور پاسخگویی به برخی نیازهای فرهنگی ـ اجتماعی و تأمین مکانی مناسب و در خور شخصیت شهر مشهد به عنوان بزرگترین شهر مذهبی کشور و یکی از کلان شهرهای ایران جهت برگزاری جلسات و همایش ها و سمینارها و سایر فعالیت های مردمی و جمعی و مکانی جهت استقرار نهادهای مردمی (NGO) ها و تشکل ها و نمایندگی ارگانهای دولتی و غیردولتی مختلف مرتبط با مردم در نظر گرفته شده است.

با توجه به معنای معماری گذشته ی ایران از جهت ایجاد فضاهای شهری و هسته های کالبدی محلی و اجتماعی لزوم بررسی  الگوبرداری از نظام و اصول پایدار معماری در این دوره خالی از اهمیت نیست و نیز کوششی است در جهت هویت مند نمودن فضای معماری در قالب یک معماری ایرانی در دوره ی معاصر.

در این راستا لازم است به بازشناسی مختصر موضوعاتی چون مردم، فرهنگ، پیشینه ی تمدن، هویت، هویت مندی فضا، تبادل فرهنگی مردم، شهرنشینی، سنت ها و ارزش ها، جنبش های اجتماعی، فضای شهری گذشته و امروز ویژگی های عام و خاص فضای جمعی و ... پرداخته شود.


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه معماری مرکز همایشهای مشهد با اصول معماری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.