فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اقدام پژوهی: چگونه توانستم فرهنگ نماز و نماز خوانی را در بین دانش آموزانم ترویج کنم؟

اختصاصی از فی ژوو اقدام پژوهی: چگونه توانستم فرهنگ نماز و نماز خوانی را در بین دانش آموزانم ترویج کنم؟ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقدمه :

نماز، زیباترین جلوة پرستش خالق هستی است. نماز، گران بهاترین هدیه به پیشگاه معبود ومحبوب است نماز، وسیلة تقرب انسان مؤمن به خدا وند یکتا است. نماز ، پلّکان صعود به آسمان وعالم ملکوت است. نماز، منتهای عروج وکمال انسان های موحّد ویکتا پرست است. نماز، یاد خدا ، ذکر خدا ، توکل بر خدا ، تشکر از خدا و کرنش در برابر خداست. نماز، نور چشم پیامبر خداست. نماز، زینت زندگی است. نماز ، یک نیاز است ، نیاز ارتباط انسان خاکی با مبدأ اعلا وعالم ملکوت. نماز، معراج مؤمن است. نماز، خورشید زمین است. نماز دژ نفوذ ناپذیر در برابر پلیدیها وزشتیهاست. نماز عامل باز دارنده از فحشا ومنکرات است. نماز ، موجب نزو ل رحمت وبرکت ونعمت های الهی است. نماز ،کلید بهشت است . نماز باعث صفای باطن وروشنایی روح وروان انسان های متعبداست .زندگی با نماز زیبا ودلپذیر است. نماز زیبا ترین وقشنگ ترین حالت ارتباط بین خالق ومخلوق و عابد ومعبود است . واساس تمام عبادت ها وفرایض دینی نماز است اگر نماز در پشگاه خداوند قبول شود سایر عبادات نیز قبول می شود واگرنماز قبول نشود سایر عبادت ها نیز قبول نمی گردد. نماز ، اولین عملی است که در روز قیامت از انسان باز خواست می شود . نماز آخرین توصیه وسفارش رسول خداست .نماز، بهترین پناگاه در هنگامه های اضطراب وپریشانی های روانی ودشواری های زندگی است . نماز ، آرامش بخش قلبها وروان های نا آرام است . نماز موجب توسعه رزق است. نماز، بزرگترین امانت الهی در نزد بندگان مؤمن خداوند است. و در یک کلا م نماز ، تمام هویت یک فرد مسلمان وشناسنامة یک انسان مؤمن وموحد است .

رسول گرامی اسلام(ص) می فرماید: نماز ستون دین است ودر آن ده خصلت است : زینت صورت ،نورانیت قلب ، آرامش بدن بعد از انجام دادن آن ، رفیق انسان در قبر ، نزول رحمت الهی ، روشنی آسمان ، سنگینی میزان اعمال نیک انسان درفردای قیامت ، خشنودی پروردگار ، پاداش بهشت وحجاب جهنم، پس هر کس نماز را برپادارد دین خدا را بپاداشته است وهرکس آن را ترک کند دین خدارا ترک گفته است .

همانطورکه در کلام نورانی رسول مکرم اسلام (ص) آمده است ، نماز ستون دین است . وستون هرچه محکم تر باشد سایر اجزا ی بنا محکم تر واستوارتر خواهد بود پس ضرورت عقلی وشرعی اقتضا می کند که قبل از همه باید به محکم سازی واستوار سازی ستون دین پر داخته شود ،وپرداختن به این امر مهم را فرهنگ سازی نماز نام می نهیم .

واز مجموع نهاد های اجتماعی ، سیاسی ، فکری وفرهنگی، دو نهاد مقدس خانواده ومدرسه وظیفة سنگین تر واصلی تر را در فرهنگ سازی نماز به عهده خواهند داشت ونقش مهم واساسی را در ایجاد روحیة دینی ومذهبی در نسل انسان مسلمان بازی خواهند نمود .

فرزندان مسلمان از ابتدای که چشم به جهان می گشایند تا زمانی که به سن مدرسه وسن تکلیف می رسند وتا هنگامی که به عنوان انسان ها وشخصیت های بزرگ در جامعه عرض اندام می کنند ، دراختیار خانواده ومدسه اند ، کودکان ودانش آموزان تمام قوه های ظاهری وباطنی شان مانند زمین های خالی مستعد برای پاشیدن بذر است واولین بزر افشانانی که روی این زمین های خالی وبی نهایت مستعد بذر می پاشند وتاهنگام برداشت محصول از آن مراقبت می کنند والدین وآموز گاران وبه تعبیر دیگر اولیا ومربیان هستند ؛ در این جا ممکن است بذر خوب پاشیده شده ومحصول آن انسان های پاک وصالح ودیندار وخدوم ومفید بدست آیند وممکن است بذر نامطلوب وبد پاشیده شده ومحصول آن آدم های پست و نا لایق وبی دین وجنایتکار شوند . چه حکیمانه فرموده است آن امام الحکماءامام خمینی (ره) : « همة سعادت ها وهمة شقاوت ها انگیزه اش از مدرسه ها است وکلیدش دست معلمین است »

خانواده ها ومدارس برای اینکه ازکودکان ودانش آموزان یک جا معة مؤمن ، متدین .مترقی ، صالح بسازند باید از همان ابتدا بذر ایمان به توحید ویگانه پرستی وبذر عبودیت وبند گی واطاعت محض و خالصا نه از خالق کل هستی را در سراسر وجوددانش آموزان بپاشند ، وعشق به خدا ودین مبین اسلام وعشق به نماز که زیبا ترین روح یکتا پرستی است بایستی در اعماق وجود دانش آموزان ونوجوانان ریشه دواند وفرهنگ نماز وفرایض دینی در مدارس ، ادارات ، مراکز آموزشی نهادینه شود ویادگیری نماز وفرهنگ نماز خوانی در مدارس رونق بیشتری داشته باشد، همانطور که قبلا اشاره شد : رسالت خانواده ها و مراکز آموزشی برای تعمیق فرهنگ نماز و دینی سنگین تر از دیگران است و مدارس وآموزشگاهها و خانواده ها باید نسبت به این فریضیه مهم توجه ویژه ای داشته باشند برای ایجاد عوامل گسترش فرهنگ نماز و رفع مواتع توسعه فرهنگ نماز و فرایض دینی عنایت خاصی مبذول شود .

من به عنوان مربی تربیتی مدرسه ، که در هدایت دانش آموزان به سوی مسائل مذهبی و تربیت دینی آنان نقش مهمتری دارم ، می خواهم بدانم که راهکارهای ایجاد فرهنگ نماز و نماز خوانی در دانش آموزان، چیست ؟ و چگونه می توانم آنان را نسبت به شرکت در نماز جماعت مدرسه ترغیب نمایم؟


دانلود با لینک مستقیم


اقدام پژوهی: چگونه توانستم فرهنگ نماز و نماز خوانی را در بین دانش آموزانم ترویج کنم؟
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.