فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله بررسی سیستم قیمت تمام شده نفت و گاز

اختصاصی از فی ژوو دانلود مقاله بررسی سیستم قیمت تمام شده نفت و گاز دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

چکیده :

صنعت نفت راهبردی ترین صنعت در اقتصاد ایران است و مهمترین نقش را در عرصه تحقیق چشم انداز ملی ایفا می کند . به طوری که می توان گفت توفیق صنعت نفت در این مهم توفیق در رونق بخشیدن به اقتصاد ایران است.  از اینرولازم است تحقیق پیش رو با موضوعیت بررسی سیستم قیمت تمام شده نفت و گاز ارائه شود .قاعدتا بررسی مذکور باید بر مبنای معیاری مورد قبول که از یک طرف استانداردهای تعیین شده مراجع حرفه ای حسابداری و از طرف دیگر قابل استفاده بودن رویه اعمال شده در ایران با توجه به اهداف استفاده کنندگان از اطلاعات تهیه شده از طرف شرکت ملی نفت ایران می باشد.

 نتایج از طریق بررسی کتابخانه ای جهت جمع آوری اطلاعات مربوط و گفتگوهایی با مسئولین مالی شرکت نفت جهت تعیین نحوه عمل در ایران انجام شده و در آن به شرح مواردی همچون: 

هزینه هایی که در صنایع نفت و گاز غالبا مطرحند ،(هزینه زمین شناسی و ژئوفیزیک ، هزینه های بدست آوردن حق بهره برداری از منطقه عملیات ، هزینه های اکتشاف ، هزینه حفاری مشهود و نامشهود ، هزینه توسعه ، هزینه تولید و استخراج) ، بررسی تحلیل / استهلاک منابع طبیعی , شرح روش کوششهای موفق  ، روش بهای تمام شده کامل و روش شناخت ذخایر که روشهای حسابداری تخصیص مخارج بهره برداری منابع نفت و گاز هستند، نحوه برخورد هر یک از آنها با اقلام هزینه، ثبتهای مربوط به هریک ، ارائه صورتحساب درآمد در روش شناخت ذخایر و ،مقایسه روشهای حسابداری مذکور و همچنین تاریخچه نحوه برخورد با روشها طبق بیانیه های  SEC و FASB پرداخته است.

و در پایان ،نتایج کلی بیانگر آن است که روش اعمالی حسابداری در ایران با هیچیک از روشهای پذیرفته شده حسابداری مطابقت ندارد .لازم بذکر است از نظر نحوه برخورد با هزینه های اکتشاف ، حفاری و توسعه ، روش شرکت ملی نفت ایران با روش تلاشهای موفق بدلیل منظور کردن آنها به هزینه های جاری مطابقت دارد.علاوه بر آن روش قیمت تمام شده در ایران جهت استفاده کنندگان حاوی اطلاعات کافی و مناسبی نمی باشد.

واژگان کلیدی : کوششهای موفق ، شناخت ذخایر ، روش بهای تمام شده کامل.

هدف و علت انتخاب موضوع :

هدف تحقیق در وهله اول بررسی رویه های اعمالی شرکت ملی نفت ایران و نیز تعیین مطلوبیت و مورد استفاده بودن اطلاعاتی که برای استفاده کنندگان استخراج می شود.

اهمیت موضوع : از نظر کاربردی با توجه به اینکه استانداردهایی که در مورد بحث و مبنای مقایسه نحوه عمل در ایران قرار گرفته اند توسط مجامع حرفه ای بین المللی تصویب و ارائه شده اند کاملا مشخص می شود. چرا که کاربرد استانداردهای مزبور به عنوان روش پذیرفته شده حسابداری در نظر گرفته می شود.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله بررسی سیستم قیمت تمام شده نفت و گاز
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.